Téma: Voda v převodovce JCB III
Autor
Zpráva
06. leden 2008 16:54:40
Je až neuvěřitelné co strojníci, případně majitelé strojů dokážou . Nejhorší na tom je že i toto chtějí řešit v záruce. A nakonec vrhají špínu na prodejce ,či výrobce strojů. Kvalitní strojník , který je proškolený na ůdržbu stroje a ví jaká náplň kde přijde ,ušetří zpoustu problémů. Zdraví Emil
06. leden 2008 20:27:07
Většina strojů (když dostane to, co potřebuje a když se s nimi dělá to, na co jsou určeny), vydrží neskutečně dlouho. Jenže někdo to nedokáže pochopit a radši "ušetří" dneska a zítra se diví.
06. leden 2008 20:36:51
A pak se ještě zaměstnanec diví, když mu šéf vytýká chybu.........
07. leden 2008 19:26:34
no stroj je drahý amusí vydělavat poruchy se opraví přez zimu kdo to od šefa neslyšle tak mu zavídím štojník někdy muže dělat co chce chodit doprošovat se o servis a stejně nic nenaděla až se struj rosype tak se to jěšte pomau svede na strojníka i takové poměry u nas panují
11. leden 2008 14:45:03
Dobrý den panové.
Potřeboval bych poradit kontakt na firmu, krerá dokáže do čelního nakladače namontovat automatický hasicí systém. Nasazení stroje je v papírenském průmyslu.
Děkuji
11. leden 2008 19:14:13
Zkusil bych jakoukoliv firmy, zabívajíci se poradenstvím v požární ochraně. Kontakt určitě bude na příslušném ispektorátu bezpečnosti práce, nebo nejbližší hasiči určitě taky poradí. Případně tunigové firmy, v závodních autech je něco podobného. Případně nejbližší výzbrojnu požární ochrany, ta je v každém větším městě. Stuchlík
12. leden 2008 11:06:14
Ako vyzera spojka po tej vode?
Z akeho roku je to jcb aky typ prevodovby ma ?
12. leden 2008 19:59:55
Ahoj Mato, ty deláš s JCB 4CX, nebyl by jsi ochotný me odpovědět na pár otázek?
12. leden 2008 21:00:50
Měnič se tenkrát měnil taky, i když ten spíš preventivně (ještě bych ho někde v dílně měl mít). Bylo to staré 3CX z 80-tých let a převodovka byla ručně řazená, používá se s drobnými úpravami i u dnešních modelů. Bagr měl asi 15 000mth a ještě nějakou tu hodinu určitě natočí
12. leden 2008 23:22:14
Kedy si robil tu opravu? Kolko stoji taky menic? Robis servis jcb?
Do menica tlaci olej z prevodovky cerpadlo tak ma to zaujma ako to fungovalo na tu vodu
Mohlo to byt zaujmave porovnat pred a po vymene...
pre: Kuchař Jasne mozes sa pytat ak budem vediet tak odpoviem zaloz nove tema a pokecame...
15. leden 2008 18:19:28
Mě tu převodovku přivezli uz vyhozenou z bagru. Koupili starší bagr a po několika konzultacích po telefonu ksem jim řekl ať ji vyhodí a přivezou. Rozdíl v jízdě "před" a "po" byl určitě značný Jinak dělám servis na JCB, podívej se na www.bagry-nd.cz
17. leden 2008 23:23:58
Zaujmalo by ma ako presne funguje nasobic po jeho zapnuti a vypnuti tlacidlom?
Bo necitim nejaky rozdiel ked ho zapinam tak si myslim ze mam asi niekde poruchu v elektro instalacii alebo vadny ventil
Mozes mi popisat ako funguje ake zmeny by mali prebehnut
Dik za odpoved
prikladam obrazok
18. leden 2008 18:50:42
"Násobič" funguje tak, že část průtoku z hydralických čerpadel pustí rovnou do nádrže, takže čerpadla (trvale a neodpojitelně hnané motorem) nemusí "dělat tlak" a jenom olej přečerpají do nádrže, takže výkon, který motor vyvine může být přenesen přes převodovku napodvozek. Tlačítko na páce ovládání přední lopaty je paraleleně propojeno se spinačem označeným symbolem želvy. Druhé tlačítko na té samé páce ("spojka" zase vypne elektriku ovládající převodovku, udělá to samé, jako bys páku pojezdu přesunul do neutrálu. Želvu ovládá cívka (solenoid) umístněná na rozvaděči přední lopaty.
Ty máš 6-ti stupňovou převodovku? Přiznávám, že ji znám jen z příruček. Mirek
18. leden 2008 19:25:33
Tohoto efektu je dosaženo na strojích Komatsu tzv. CLSS systémem: control load sensing system. Jsou jim vybaveny všechny stroje a zjednodušeně řečeno: pokud nehýbete žádným hydraulickým zařízením na stroji , tak pístové čerpadlo je vždy nastavené na minimální průtok a tlak. Takže veškerý výkon motoru využijete pro pojezd. Výsledek = nezanedbatelná úspora paliva . Zdraví Emil
19. leden 2008 19:53:28
Mam 4 rychlostnu powershift, len som nenasiel iny obrazok tak som sem dal aspon 6 rychlostnu
19. leden 2008 21:37:38
To co popisuje Emil (zdravím), má i JCB osazené pístovým čerpadlem a snad i se stejnou zkratkou. Tady šlo o to, že si může strojník sám zapnout (resp. vypnout) hydrauliku a krátkodobě zvýšit tlačnou sílu, i když má hydrauliku v záběru (nabírání z hromady a pod). Některé verze měly elektroinstalaci udělanou tak, že při zařazení 4F se zároveň propojil i spinač "želvy", předpokládalo se, že při vyšší rychlosti už asi nebude nikdo pracovat s lopatou
02. únor 2008 11:46:51
Tak som zistil, ze mi menic funguje aj tlacidlom na pake aj na bocnom panele
Rozdiel je dost markantny ale je Najviac to poznam pri vysuvani podpernych noh
Nevies aka kvapalina ide do brzd a do zaistovania ramena?
Nejaka zamenitelna z JCB a bezne kupitelna na cerpackach
02. únor 2008 14:32:27
Do brzd i do ovládání zajištění ramena (Tobě to ještě funguje?) jde hydraulický olej. Pokud možno co nejřidší, předepsaný je VG 22, ale brzdí to i na normální HM46. Můžeš tam v nouzi nalít jakýkoliv minerální olej, ale nikdy ne brzdovou kapalinu. To pak v lepším případě odnesou brzdové válce, v horším i gumičky v nápravě (o případném problému při nezabrždění nmluvě). A omlouvám se za chybu v odkazu na naše stránky, už jsem to opravil.
02. únor 2008 18:46:50
Já bych řekl že obecně platí , jsou li na stroji brzdy uloženy v nápravě v olejové náplni tzv. mokré brzdy. Používá se olej a to ATF Dextron......lidově řečeno olej do automatických převodovek, který má červenou barvu , dá se nahradit jakýmkoliv olejem do automatických převodovek. Tento olej se používá protože velmi dobře snáší vyšší teploty v brzdovém systému. zdarví Emil
03. únor 2008 08:39:54
JCB přešlo od olejů na bázi ATF k olejům na bázi motorových olejů. Pokud se ztrácí olej do nápravy, je možné do brzd doplňovat i nápravový olej. A pokud nejezdíš extrémně dlouhé trasy, neměl bych strach ani z přehřátí brzd, brzdy mají zhruba teplotu oleje v zadní nápravě, tu zjistíš po jízdě na zadní nápravě přiložením ruky. Mirek
03. únor 2008 17:30:32
Zaistovanie ramena funguje v pohode len tam je malo oleja
Takze tam mozem dat HM 32 co davam do hydrauliky?
06. únor 2008 20:56:33
Nalej to tam Na víčku nádržky možná bude nápis typu "only mineral oil" nebo něco podobného. Ale ta hydraulika tam bez problémů může být. Mirek
06. únor 2008 21:05:17
no a není nejednoduší tam nalít original olej podle mě je to nejlepší a istota že to bude fungovat u brzd bych nic neriskoval a nevím jak je to u jcb ale u catu oleje vyhazi cenově celkem dobře žaden velky rozdíl tam není oproti běžnym cenam
07. únor 2008 21:19:07
Originál olej je stejně jen hydraulika VG22, ale hezky nabarvená a zabalená v moc pěkné flašce. A když chceš koupit "jen" litr, tak Ti tu cenu patřičně upraví. Konkurence tlačí ceny bagrů tak dolů, že prodejci musí nějaký zisk nahánět na servisu a na ceně dílů. Ještě drobnost z praxe: když víš, že Ti olej mizí do nápravy, běžně se do nich leje nápravový olej, aby hydraulický zbytečně neředil náplň v nápravě. Mirek
08. únor 2008 17:42:13
to asi ano ale z moji praxe zas vim že hry z brzdami (ted nemislim jen bagry) nejsou moc dobre
no a jak to brzdi když se stráci brzdovka? moc asi ne
08. únor 2008 18:50:05
Brzdí to v podstatě stejně, ten úbytek není nijak výrazný. I když, v pondělí jsem dělal brzdy, kde se ztrácel i litr denně Ale to byl extrém, většinou jde o nějaké deci týdně. Naví jsou ty válce propojené, takže ani souměrnost brzd není nijak zvlášť narušena. A když je nejhůř, vždycky máš ještě přední lopatu