Téma: UNC 060 + podkop
Autor
Zpráva
02. leden 2010 21:18:32
Chtěl bych koupit staré UNC 060 + podkop na domácí používání. Zajímalo by mě několik věcí:
- Jaké to má technické slabiny, co tam nejčastěji odchází?
- Co bych měl všechno zkontrolovat, než to koupim?
- Dá se ten podkop nasadit v jednom člověku? Je to pracné, za jak dlouho?
- Viděl jsem, že se tam používají dva typy podkopů, jeden má vzlášť sedačku mimo kabinu. Jaký je lepší? Pasují tam oba?
- Jaký je rozdíl mezi UNC 060 a UNC 061?
Díky za info
02. leden 2010 21:51:23
Ahojky já ti nezodpovím všechny otazky ja dělal na bobku před 3 rokama a ještě na Novotnym 861s ale snad něco málo ted dělam na traktorbagru jaky je rozdil mezi 060 a 061 to ted netuším možná motor to by věděl tatík ten na bobkovi dělal 8 let začal 060 pak 061 da 750 a pak novony s tím podkopem bych to moc pracny neviděl klasika jak při vyměně lžice odjistiš sundaš najedeeš k podkopu nasadíš dáš rychlospojky na hydrauliku a pak teda nevim jak to je řešeny u starych typu jako je 060 ale po bokách by si měl uajistit ještě pásovinama a to musiš přivírat jakoby lžici ale nic moc bych na tom nevyděl da se to do 15- 20 minut připojit určo v pohodě. V těch typech podkopů nevim ja sem měl se sedačkou venku je to lepší asejc kvuly tomu že líp vidíš do vykopu a tam kde kopeš ale nevíhoda je to že když se potřebuješ posunout dal tak musíš strčit ruce za sebe a popojet pohdlnější by to bylo z kabiny že jo o tom žádna dal když je zima fouká nebo prší musíš sedět venku ale když máš podkop s funkcí že si to přiklopíš do kabyny je to lepší zatopíš si sice máš vysazeny dveře ale neprší třeba na tebe ale zase z kabyny huře vydíš ven já sem zastance raději vydět lepe než komfort než aby se nějaky kablik překopl. přikládám foto s mím mazlem dřive co jsem měl. P|řeji hodně štěstí ve vyběru moc jsem vám neporadil ale snad trošičku aspon
02. leden 2010 22:33:12
UNC 061 a jeho nástupce CAT 262B
061 jsme kupovali novou a od začátku s ní byly problémy,je pravda že dostávala kouř,protože do toho sedl opravdu každej..hodněkrát jsem slyšel že 060 se povedli víc,ale nevim...nikdy sem v 060 neseděl,vim akorát že má horší variantu ovládání(jak pro koho)protože má na obě ruce pojezd a na nohy ovládání ramene a výložníku.U těch podkopů myslim,že sou dva druhy,u jednoho se dá hejbat pákama jen dopředu-dozadu a u druhýho na všechny strany-což je asi lepší
02. leden 2010 23:06:12
No nedá mi se nezapojit. Fakt jsem ještě neviděl 060-tku s ovládáním výložníku na nohu., a to jsem v nějaké seděl. No rozdíl je ten že 061 má ovládání opravdu pojezd jedna ruka a výložník a upínák druhá navíc pomocí tlačno-tažných bovdenů(mechanika) v porovnání s 060 pomocí orsta ventilů (nízkotlaký okruh)-daleko lehčí ovládání jeden jojstic pojezd+ výložník druhý pojezd+upínák. Další rozdíl výložník 061 mechanické vyrovnávání lopaty pomocí pák na rameni 060 vyrovnávání přepouštěním oleje z vyrovnávacích válců na rameni, upínák 061 celistvej, 060 dělené, to je asi to základní co je vidět. jinak k těm podkopů.
My máme na obou bobanech maďarské KRA 603 vyznačují se křížovým ovládáním(puvodní rozvaděče značný unik nahrazeno jihlavanem), sedí se uvnitř UNC a otáčení je řešené dvěmi pístnicemi v horní části ALE!!!! požitelný pouze pro UNC 060. Další ze zts rim. sobota později pps Detva sedí se venku (unitř pouze na přání a to až ke konci výroby). více pákové ovládání pasuje na 060, 061, 750atd. Mezi poslední typy patří podkopy od Kovaca, Jurenka a již zmíněná Rimavská Sobota.
02. leden 2010 23:18:13
No dobře,tak to maj 750
02. leden 2010 23:43:42
no bohužel ani ty ne žádné UNC ani Locust ani novotný a Golem taky ne. Ale nemyslel jsem to zle. Pokud to tak vyznělo tak se omlouvám
03. leden 2010 00:04:38
V pohodě,ale se 750 jsem dělal a měla to...
03. leden 2010 14:07:06
Ode mě jedna rada:radši 060-750 Na tyhle dva je a bude dílů hafo,061 bude problém.Někde na netu je posán vznik 061a dopadlo to tak že výroba 061měla být snadnější a levnější verzí,ale jak čert nechtěl,bylo to na opak.Když budeš mít zájem,tak dej vědět a dám ti kontakt na kluci servisáky z Olomouce,většinou mají jednoho bobka na dílně po komlet GO,to je opískovaný rám,stranový převodovky,motor,hydraulika,zkrátka po šroubku smontovaný.