Téma: UNC 060 nebo 080
Autor
Zpráva
27. leden 2011 09:06:31
Dobrý den,
Do našeho areálu saháním něco na odklízení sněhu a UNC se mi jeví jako dobrá volba.
Ale mám teď sháním koupit UNC 080 za dobrej peníz.
Nebo se rozhodnou pro klasiku UNC 060.
Kdo máte zkušenosti napište jak je to s tou 080??
O 060 jsem si toho zjistil už hodně ale o té 080 nikde není zmínkaý
27. leden 2011 14:17:49
Dobrý den,
co se týče vašeho dotazu, pokud uvažujete o UNC 060, určitě neuděláte chybu, je to osvědčený spolehlivý stroj, na který je neustále dostatek dílů.Ve firmě máme dva tyto stroje a pokud se udržují, jsou to držáky.UNC 080 jsme měli tuším před pěti lety, ale z důvodu nedostatku náhradních dílů jsme ho museli dát pryč, prakticky nic se na něj nevyrábí od doby co fabrika v Detvě zkrachovala, navíc tenhle stroj se vyráběl asi jen 3 roky a moc jich není...určitě bych doporučoval osvědčenou klasiku-UNC 060.
27. leden 2011 18:39:27
Zdravím taky doporucuji UNC 060 a nebo nechat někoho od vás(myslím tím z vesnice nebo z města) za robit se svým strojem
27. leden 2011 20:30:38
Pozdravujem,
v prvom rade fabrika v Detve v žiadnom prípade neskrachovala, existuje, dokonca vyrába viac ako predtým a produkuje aj nakladače Detvan.
Čo sa týka UNC 080, pokiaľ ho máte za dobrú cenu / čo je ale dobrá cena?/ , stroj odporúčam,. Je to držiak a ako s motorom Zetor tak s motorom Perkins je to veľmi spoľahlivý stroj. Nevýhodou môže byť skutočne nedostatok ND, ale na Slovensku je na 080 možné zohnať zatiaľ takmer všetko. Motor Zetor je polovica motora z traktoru Crystal, tam je problém s kľukovým hriadeľom, no Zetor Tractors ho vyrobiť vie, akurát tá cena.. . Doporučujem skontrolovať stav bočných prevodov, prípadná porucha nie je veľmi príjemná vec. UNC 080 má uložené bočné prevody integrovane vo zvarenci rámu, nemá vymeniteľné bočné prevody aj so skriňou ako UNC 060. Porucha uloženia poloosi, resp. jeho zodratie vyžaduje pri odbornom servise odstrojenie rámu, vyvarenie a opracovanie uloženia na horizontálnej vyvŕtavačke, je to dosť ošemetná práca.
s UNC 060 chybu neurobíte, ale UNC 080 je taktiež veľmi spoľahlivý stroj, ktorý našťastie má s UNC 061 spoločný len nápis na výložník "Detvan" .Jeho kúpou chybu neurobíte a ND zoženiete ako v Detve, tak napr. v Dubnici n/Váhom apod.
Ešte pre informáciu, UNC 080 bola predstavená v roku 1993, odkedy bola vo výrobe až do roku 2004 spolu s UNC 062. Takže viac než tri roky. Jej nahradenie nakladačom UNC 082 sa už nepodarilo v tej dobe uskutočniť.
Prajem, nech sa správne rozhodnete.
OS:
29. leden 2011 15:49:45
No nedá mi to nereagovat . S panem Smutným musím téměř ve všem souhlasit. Ale v jednom NE a to v zetoráckém motoru. Ač jsem "zatvrzlý zetorák" tak tento typ motoru zetor byla pro nakladač dosti velká pohroma. Oproti používánému perkinsku byl o mnoho težší což i "uměle" zvyšovalo jeho nosnost. Za následek to pak mělo (při nedodržování provozních parametrů) dosti často rozpraskané výložníky. Navíc těchto motorů se opravdu nevyrábělo mnoho. A pokud odejde klika může to být opravdu problém(možná ještě větší jak s ostatními díly na samotný nakladač). Takže rada na závěr UNC 080 je velice slušný stroj, ale platí u něho dvojnásob kdo s ním jezdil). K UNC 060 se snad nemusím ani vyjadřovat. Vyrobené počty těchto nakladačů, které jdou do tisíců z něho dělají legendu a osvědčenou klasiku. Z dílů na UNC 060 jde koupit opravdu vše a troufám si říci pokud by byl nějaký fanatik stroje UNC 060 lze ho dnes poskládat z nových dílů.
30. leden 2011 10:02:24
Já ti dám takového pana Smutného..
No nedá mi to nereagovat . S panem Poláčkem m musím téměř ve všem souhlasit. Ale v jednom NE . Motor Zetor Z 6801.54 nebol pre stroj pohroma, naviac bol vybavený turbom a mal výkon až 65 HP. Je pravda, že ťaží motor vytváral väčší protipól a teda obsluha s ním skúšala dvíhať viac. Ale treba 2x podčiarknuť, že pri dodržaní parametrov výrobcom stroj nemal žiadny problém. Je ale pravda, že výložník nemal také tolerancie a rezervy ako u UNC 060, kde skutočné tie kilá bremena nemusíte veľmi sledovať, jednoducho to zdvihne .
UNC 080 má nosnosť 800 kg ale pri operovaní s bremenom s hmotnosťou 800 až cca 1000 kg sa nemusíte ničoho báť.To ale neznamená, že keď sa s ním dvihne viac, niečo sa stane, ale dlhodobým nesprávnym užívaním sa výložník skutočne kvôli svojmu štíhlemu prierezu praskal. S motorom Perkins, typom 104-22 to bol ale výnimočný stroj, ktorý by som porovnal možno k dnešnému L752, a posledné 080 aj vybavením kabíny.
30. leden 2011 21:50:27
Jojjj draku Velmi dobře víš jakej jsem "Zetorák" ale v tomhle případě si stojím za svým ten motor byla pro stroj katastrofa. Nic na tom nezměnilo ani to turbo myslím že ten motor je naladěn na výkon něco kolem 48kw. Což je poměr Váha výkon nic moc. Pro tento druh strojů by byl ideál 5201 popř 5201T. Ale myslím že kombinace 080 + perkins je správná volba. Pukud se nepletu tak tento typ motoru byl použit ještě u nejmenšího kloubáku Detvan 150. Tam si myslím že tento zetor byl dobrej. Nic méně těch motorů je opravdu po málo a s těma klikama je fakt problém vím o dvou, které to zlobilo. K 060 se nebudu vyjadřovat můj názor znáš šak máme doma 3.
26. prosinec 2011 14:32:58
Zdravím, koupil jsem UNC 080, a potřeboval bych nějakou příručku nebo jen základní informace o údržbě. Jak poznám jaký motor tam je jestli zetor nebo perkins na první pohled?
Vypadá udržovaně, tak doufám že jsem nešlápl do h.....
26. prosinec 2011 20:35:21
Jo to je on na té fotce. No jakej motor tam je nevím, zatím, ale je to od známého a UNC spíš stál než dělal, je v rámci možností suchej, motor byl dělanej GO, od té doby moc nejetej a byl, myslím, za dobrou cenu. TAk je poznat na pohled, kterej je kterej?
27. prosinec 2011 13:08:18
Dneska se nedostanu k tomu to zvednout, to asi zítra, že bych to pořádně prozkoumal, ale na první pohled mám jiná víka ventilů, spíš čtyřhranná.
25. září 2014 12:56:30
Dobrý deň.
Doplnili sme do skladu:
443-701 15D5 Lamela vnútor. UNC080 16,00€/ks+DPH
443-701 16D5 Lamela vonkajš. UNC080 16,00€/ks+DPH
Prevádzka:
Továrenská 1/312
976 31 Vlkanová (BB)
Tel.: +421-48-4182431, 687,
Fax.: +421-48-4182431
stetex@stetex.sk
www.stetex.sk
• výroba hnacích riadených náprav ZETOR, ZŤS, URSUS, CRYSTAL
• servis CARRARO náprav na ZETOR a stavebné stroje
VOLVO, KOMATSU, NEW HOLLAND, CASE, FIAT HITACHI KOBELCO, KRAMER, TEREX, MF, FERMEC, CAT...
• predaj náhradných dielov na nakladače, rýpadlo nakladače a traktory UNC 060, Locust L 750 a L752 - 1203, UNO 180, UN 053, JCB
• predaj pneumatík a diskov na stavebné a poľnohospodárske stroje
29. září 2014 19:18:16
výmenným spôsobom
- výroba ozubených kolies, drážkových hriadeľov
- predaj pneumatík a diskov na stavebné a poľnohospodárske stroje
- filtre pre stavebné a poľnohospodárske stroje a ich náhrady v dostupných cenách
- predaj nových a starších prídavných zariadení na uvedené stroje
- zásielkový predaj a rozvoz tovaru
_______________
Mohsin