Téma: Troubení při bagrovaní na nákladní auta
Autor
Zpráva
18. srpen 2011 19:29:02
Ahojky BAGŘÁCI, tak nějak mě napadlo při každodenním bagrování, že dost používáme klakson, který nám slouží tak trochu ke komunikaci s tím, co sedí v nákladním autě. Aby komunikace mezi sebou byla ideální, měl by strojník vědět, co jaké zatroubení znamená. Tak se vás chci zeptat na vaše názory, jak by mělo troubení vypadat. Je to celkem důležitý faktor, který usnadní práci jak řidiči, tak i strojníkovi. Kolikrát se divim, že vůbec řidiči vědí, co se po nich očekává, když slyším u někoho troubit jen jednou. Musí to byt určitě řidič, který je dost všimavý a sleduje práci strojníka, ale když je to řidič, kterému je to jedno tak je zle.
Já mam, ani nevim odkud, zafixováno a každýmu řidiči, co pode mnou jezdí, tak mu dávám školení co a jaký zatroubení znamená, aby jsme si usnadnili práci, pokud nemá zrovna vysílačku, což je úplně ideální. Můj systém v troubení je: 1x krátce zatroubit (určo každý ví, že to znamená zastavit) a co dál ? 2x krátce je popojeď a 1x krátce a podruhé dlouze plno odjeď. Myslím si, že je to celkem rozumný, aby se vědělo, co se po něm vyžaduje.
Úplně mě dokáže naštvat to, když pode mnou je řidič, který neví, co co znamená a ještě hůřřřř dělá si to po svým a kašle na moje signály to bych vraždil . Když se bagruje rýha nebo cokoliv snažim se vyhovět jednak řidičům. Nechám si ho najet tak aby když se posunu tak abych na něj ještě dosahl a nemusel to po každem kousku startovat a popojíždět. Mě samotnému by se to asi moc nelíbilo. Další věc mě docela vadí když ani pod ten bagr neumějí najet. Sou zvyklí z točáků, že najedou a je jim to jedno, ale u traktorbagru je to celkem jiný. Dokonce někteří neumí najet ani když se jim nastaví bagrovka Noo nic nechci nějak chytračit nebo zase dělat rozbroje, ale docela by mě zajímal klidny váš nazor, ne názor, na kterem se zase někdo vylije vztek to mě vubec nezajímá Je to o zkušenostech a jak to praktikujete vy v praxi.
Dikec za odpovědi budu se těšit.
A ne že se tady zase dočtu že je to tema o ho.....
18. srpen 2011 19:47:49
Mat tvoje problemi s trubemim....
18. srpen 2011 19:55:24
Prej problémmmmmmmm Ale joo je to taky názor .
18. srpen 2011 21:03:36
u nas to funguje podobne. At jsou to kluci sotva po skole tak stary dedkove tak znaji signali, stim najizdeni je to obcas problem. Nekdo nechape co znamena, kdyz mas kozlika u nej ci od nej. Nekteri kluci najizdeji automaticky, nekdo si pocka na bagrovku a nekdo nezacouvani ani pod ni kdyz mu ukazujes. Ted nam na stavbe jezdi cca 30 tater a tam se obcas najde kus exota. Nekdo ujede i s pul furou, to jim pak stavos furu neuzna a maji smulu, par kluku chtelo takhle vycuravat a maji po kseftu. 20 000 m3 je dost fur, ale nekdo si toho hold nevazi. Nekdo najizdi po bagrovku tak,ze pri vyhazovani bys mu to hodil za auto, to delaji vetsinou kluci, co jsou zvyknuty na otocak na kype. Z kypy umi hazet i blbec. Proto vetsinou davam trosku vysunuty teleskop, pak je vse ok, dneska jsem si naskrabal od frezy hromadnu, tatrovrak couval couval, hromadku nadvakrat procoval i pres troubeni. Kdyz jsem vyskocil ven a ptal jsem se co dela, tak kluk vytahl sluchatka z usi a rika, ze nic neslysel zadny troubeni a ze myslel, ze je tam jen mulda pod kolem.
18. srpen 2011 21:35:13
Kují Honzajs za super odpověd takhle to má vypadat Tak to bych mu ty sluchatka asi hned rozdupal a nebo bych mu ustřih konce a nechal bych mu je zapyt vodou jak prašky sranda. Moc hezky příspěvek
18. srpen 2011 22:58:45
Taky z toho občas chytám nerva, 3 roky se mnou u firmy jezdil kluk kterého jsem párkrát posadil do bagru a on nad tím přemýšlel, než jsem se stačil zapatkovat tak i bez nějakých řečí a troubení byl najetý přesně tam kde jsem potřeboval, no prostě pohádka, pak odešel a ted musím každému blbovi vysvětlovat jak má najet když mám podkop u něj nebo na druhé straně a stejně kolikrát musím vylézt a vysvětlit jim to jako malým dětem.Ale každopádně je potřeba aby i ten řidič trochu sledoval co se děje a co je potřeba, jinak to nejde. Pokud stojíš na kypě a hodíš 3 lžičky na tatru tak je to jedno ale když třeba beru beton z auta a sypu ke šňůrce na obrubníky tak ten šofér musí trochu koukat a ne že budu vytrubovat pořád jako idiot
18. srpen 2011 23:21:18
ja pokud to teren dovoli nechavam kluky odbrdeny a taham je zasebou, kor avie ale i tatry se daji v pohode, nejlepe S1
19. srpen 2011 09:38:47
Zdravím.. téma troubení je tady opravdu vhodné, jen škoda, že si to tu pravděpodobně řidiči nepřečtou...
Co se týče signálů tak v tom vidím trochu rozpor. Máme tu asi víc jak dvacet bagráků a kupodivu všichni troubí stejně a to tak: při najíždění pod bagr 1x = STOP, 2x = popojeď, 1x = odjezd-jsi plnej.
Takhle to funguje léta a hlavně to tak dělají i starý bagráci a i mladý (a i když přijdou nový)
Problém je v tom jak popisoval Baguu při tom odjezdu, že zatroubí jednou krátce a jednou dlouze - řidič to ne úplně přesně uslyší a může si to spléct s dvouzatroubením - popojeď. Kolikrát se stane, že délku troubení neodhadneš a to mi asi potvrdí všichni kluci co dělají s nůžkama nebo s drapákem, že za celej den máš vymačkanej palec z ovládání nůžek a pak se kolikrát stane, že ta délka signálu může být pokaždé jiná....
19. srpen 2011 11:18:23
souhlasim s martasovim troubeni takhle to u nas funguje vsude a vsichni to tak delaj a kdyz chci aby se na me ridic otocil abych mu ukazal ze si ma treba stoupnout dal odeme tak troubim jak prorvanej dokavad se nepodiva
19. srpen 2011 13:10:56
Zdar... Baguuu to celkem vystihl s tématem K+... Jak napsal Martin: bagr 1x = STOP, 2x = popojeď (dopředu-dozadu) 1x = odjezd-jsi plnej. Takhle to mam zažité já i mnoho srojníků které znám.
19. srpen 2011 14:01:17
Jan Křesťan -
Před lety jsem viděl, jak při nakládání Tatry S1 velkým točákem bagrák poslední lžíci trochu popostrčil odzadu do čepice na fůře, aby se tam pěkně vešla. Řidič stál vedle, klábosil s kolegou, měl tam jenom kvaltík. tatra se zhoupnula, motor se převalil, chytl a auto se rozjelo, řidič ho dobíhal a naskakoval do boudy...Sranda, dobře to dopadlo.
19. srpen 2011 18:20:50
Ahooojky Kolegové : Děkuju moc za pochvalu Marťasovi memu jmenovcovi Celkem sem nad tím troubenim přemyšlel takže sem se rozhod že to prostě založim a ukáže se. Koukám že jste rozumni a tema jste přijaly i s dobryma zkušenostma a štastnym koncem Jinak s tim plným odjed tak troubym jednou krátce a po druhy dlouze troubym proto že jednou zatroubení znamena ZASTAV a když zatroubym jednou tak bude cekem zmatenej teda zase v našem kraji když sou zvikly na to že jednou krátce a podruhy dlouze ma odjet a je plnej. Právě to nuti toho řidiče davat pozor aby věděl co se děje že nakladam a až zatroubym tak musi vědět co se po něm chce Taky zaleži co se děla jestly se kope kufr nebo jen zaklad atd každa práce je jina a jiny postup. Jinak moc děkuju za nazory.
19. srpen 2011 21:30:01
Baguu Baguu Baguu... Nevím co naznačuješ tím krajem, ale u nás pracují kluci ať z Plzně tak z Moravy, tak ze Slovenska nebo z Prahy a VŠICHNI troubí stejně... Máš nějakou dost zkreslenou vizi o tom, že tady chceš zavédst nějakou věc či pravidlo. Žijeme ve svobodné zemi, tak si můžeš dělat co chceš, jen prosím tady nepleť hlavu jiným strojníkům... Protože pak-li že máš na to co děláš noty - strojnický průkaz, tak by ti mělo něco říkat: Vyhláška ČÚBP a ČBÚ. Zkus se do ni někdy podívat dozvíš se tam mnoho zajímavých věcí třeba i to jak se má troubit.
20. srpen 2011 07:43:18
Vidíš martin ,to su tí novodobí.....načo robit veci jednoducho ,ked sa to dá skomplikovat.a ako píšeš ty sa trubi od nepameti ,teraz tu sopliaci zavádzaju nejaké pomaly že nie dymové siglály....najlepšie to napísal damčo daneko....
20. srpen 2011 08:16:54
a už je to tu. Zase hadani víčitky atak dále. Ja sem to vubec nemyslel zle ja sem jen napsal jak to praktikuju třeba ja na jižní Moravě páč ady strojníci na to serou uplně žadny dlouze žadny krátce. Prostě na to dlabo. Tak sem prostě v tom chtěl udělat nějaky systém. Vydím že to dokážete akorád pošpinit. Prej sopláci ....... Podle vas sem asi soplák no když vam je přez padesát.
Martin: To je problem fora že každej to pochopý jinak než to píše. Nesnažim se nic změnit At si každej trouby jak chce je mě to v celku jedno. Založil jsem toto tema z duvodu aby sem psaly rady skušennosti napady ne aby se tady psalo že nějací sopláci zavadijou nějaky nesmysly. Tim krajem sem nemyslel vubec nic. Jen sam moc dobře víš že v Praze se určitě dělají věci jinak než třeba tady u nás. A dneska když se děla strojnický průkaz tak to určitě není tak jak dřív takže sem třeba vyhlášku ČÚBP a ČBÚ vubec nevydě boužel. A nějaky sygnály troubení tam vubec nikdo neřeší. Mám strojnicky průkaz už 7 let a ještě mě nikdo nedokazal odpovědět jak se má spravě troubyt. Každy si trvdil svi a pokaždy to bylo jinak. Tak sem se to chtěl dozvědět tady a taky dozvěděl. Víc nepotřebuju. A to že tady někdo chape to že tu chcu cosi sopláckýho zavadět je smutny.
Mrzí mě že se vždycky najde nějaky člen ktery dokáže akorád naštvat nějakou vrtavou odpovědí.
20. srpen 2011 11:53:38
Baguu neber si to tolik k tělu. Když si to tak vemeš akorát se do*ebeš. A přitom my mladí strojníci jsme mnohem lepší než ty staré jelita... co dělají na mašinách.
20. srpen 2011 12:59:24
Ja si to neberu Jen mě docela sere co tady kvakaj Sopláci
Sranda musi byt ne ?
20. srpen 2011 16:34:57
Já tě tu nenazývám soplákem, jen tu vymýšlíš už dávno vymyšlené... A když se podíváš nahoru na ten list tak je tam ČSN ..... to znamená Česká státní norma z čehož vyplývá, že to tak nějaký institut zvolil a tak to má být... to by jsi taky mohl vynaleznout, že se bude jezdit přes křižovatku na červenou.. ano a pak budeš zase proti těm starejm, protože oni jezdí na zelenou...
A co se týče fóra - chtěl jsi radu tak si ji dostal.....
20. srpen 2011 16:45:42
no ja jsem zazil i střevo co si najelo 10m od nej, tak jsem bafnul blembak a ukazal mu, ze bagrovka je na druhy strane, asi 3m od bagru, ze tam kde stoji budu tezit a on, ze uz najel, ze je mu to jedno at si to udelam jak chci. Tak jsem si predkem dojel pro pekny lepidlo, ktery nepadalo ani ze zraloka a zbytek sichty (5h ) jsem ho nevidel, co asi delal na kype, dozer mu korbu asi nepomohl vyskrabat druhy den najizdel sam bez bagrovky a jeste se sel zeptat, zda stoji dobre. Tech 6 tocek v bahne pro bahno lecilo
20. srpen 2011 18:45:38
Já tu nic nevymíšlím jen sem napsal jak to praktikuju v praxi já. Nikdo mě nikdy nevysvětlyl jak se má troubyt podle nějaky normy tak sem si stanovyl svojí. Nepadlo tady že sme ve svobodné zemi ? Ted vim jak je to podle normy tak budu troubyt tak jak to někdo stanovyl.
Honza: Dobry ty joo To pak taky zkusim na nějakyho sopláka
20. srpen 2011 19:22:46
Chcel som len povedat ,prečo mudrovat nad bežnými vecami.Kto to zažil denno-denne ani mu to nepríde ,kto z bagrovania robí stavbu eifelovky a z trubenia satelitné navádzanie tak asi si myslí že 2 páky su vrchol umenia ,.tot vsjo-.....
20. srpen 2011 20:56:24
Tak hlavně, že jsme se domluvili
20. srpen 2011 21:39:15
tak zazil jsem i jak 330 cat si 8 kolu tatru pritahnul, pac mu porad najizdel jako blbec ze i z kypy na nej nedosahl.
20. srpen 2011 22:11:43
Jako vyučování řidičů je různý.... třeba jim dáváme takové čepice, že se s tím pomalu ani nerozjedou a pak poslouchají jak beránci
20. srpen 2011 23:31:10
Tak opět zjišťuji o co jsem přišel tím že nemám papíry na bagr. I troubit by mě naučili.....
21. srpen 2011 10:41:12
A co se řekne na školení je svaté.
21. srpen 2011 10:55:21
Nazdar chalani s tým trúbením ja mam mojich šoférov naučených cúvať pod lyžicu naučili sa že im nastavím lyžicu do miesta kam sa ma postaviť a oni nacúvajú rovno pod varechu a nemusim ani trubiť ja trubim iba pri odiazde alebo ked sa maju posunut.Takto nám to funguje perfektne anikto na nikoho nezury .
21. srpen 2011 16:29:01
radek kratky - No anarchista není to pravé slovo. Spíš nerad dělám něco jen proto že to někdo řekl. Rád dělám věci po svém tak jak to mě vyhovuje. Druhý ať to taky dělá po svém pokud mu to vyhovuje jinak. To je to co jsem tím chtěl říct. Tzn i kdybych troubil třeba 10x tak je to přece jedno a nějaké lejstro mám víte kde. Svět je právě super tím že je rozmanitý a že jsem každý jiný a že děláme věci po svém. Nesnažme se vše sjednocovat a dělat stejně. Samozřejmě to nemyslím plošně kdyby se toho někdo chtěl chytat. Třeba na silnici je dobré mít stejná pravidle. Příklad.....
21. srpen 2011 19:23:34
Ale stavba ať je jakákoli musí mít také svoje pravidla i zákony,protože ,když si každý bude dělat co chce ať už podle svého nejlepšího vědomí nebo ne tak se navzájem pozabíjíme.....
21. srpen 2011 20:08:45
P.Mach: Troubyt by se mělo všude stejně páč je to pořád jedna věc ktera se použiva všude. Tak jak Semafor všude se na červenou stoji a na zelenou jede. Když si každej bude troubyt jak se mu zachce tak teda lituju řidiče pač v tom budou mít akorád bordel a neni divu že na nas budou kašlat když si každej budem troubyt jinak.
21. srpen 2011 20:23:18
Srovnání se semaforem není na místě. Na křižovatce se potkáte běžně s lidma které neznáte a je potřeba jet podle stejných pravidel kdežto pod bagr vám couvá člověk se kterým se na pravidlech mužete domluvit a to na takových která vám dvoum vyhovují. To je jak s nivelákem. Mám u sebe člověka s kterým aniž se slyšíme, páč v bagru mi řve muzika, tak posunkama si super rozumím. Nezasvěcený když nás kouká tak si musí myslet že jsme se zbláznili. A věřím že co bagrák to jiné posunky a to samé je to troubení. Každému to vyhovuje jinak a to je to co jsem chtěl říct. Nesnažil bych se to sjednotit. Já troubím vždy jednou a vždy to ten v tatře chápe aniž bychom se domlouvali. Když mě vidí že popojíždím tak je jasné že mě má následovat atd atd. Je to jen na domluvě a chápavosti zučastněných.
21. srpen 2011 21:03:13
Vono je trošku něco jiného když pod vama jezděj dvě tatry .Ale když jich jezdí patnáct a ještě se na nich střídaj šoféři....tak to fakt nejde,já to zkoušel, na jaře jsme nakládaly 250000 kubíků a můžu říct že se vždy najde pár blbcu kteří to nikdy nepochopjej.Když je to to furt stejný tak jakž takž,ale jakmile musej couvat darmo mluvit.Jezdila tam pro nás jedna firma od Přelouče tam toje teda elita ti šoféři to jsem ještě nezažil.
22. srpen 2011 18:08:17
S panem Machem bych chtěl být na stavbě - to musí být komedie..... ještě si představte, že jste na stavbě, kde je víc strojů jako posledně jsme jich měli 6 najednou (různých kategorií) a všichni nakládali... s panem Machem a jeho deseti troubení to by bylo jak na Matějský pouti, kravál jeden přes druhého... hele sorry, ale fakt to musí mýt pravidla.... a nejlepší jsou ty, který jsou nám dány vyhláškou a známe je všichni - teda MÁME JE ZNÁT.... pokuď na to máme noty..
22. srpen 2011 18:20:22
Martin: Pravdu máš, ale rozdilje kdo znas ty noty kdy dělal. Protože ten kdo je má aspon 15 let tak je dělal určitě jinym stylem než když je děla třeba dneska. Už za mě když sem je dělal ja před 6 rokama už to bylo jiny než dřív a je to jiny než dneska. Za mě nas učily bezpečnost tz. ochranny pásma a co se nesmy se strojem a pak nějaka technika o stroji a šlus. Dneska vm je uděla pomale kdokoliv za nějaky haky.
22. srpen 2011 18:33:25
kluci jak vas tady ctu vsichni mate v necem pravdu ale neska se zkousel baguu tvoje troubeni a kdyz chlapek z tatry vylez a rekl ze sem kreten at si stim jdu do muzikalu tak sem zustal u klasickeho proubeni
22. srpen 2011 18:36:42
Nevím, ale musím souhlasit s Radkem Krátkým.... každý rok nám to připomínají na školení... jestli tu na školení kašlete pak je to úplně jiná věc...