Téma: Traktorbagr CAT

Autor

Zpráva


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

10. květen 2012 19:53:27

A ještě jedna fotečka. uvažoval jsem to uplně odstřihnout a normalně tam naletovat jinej vypínač s jinou paticou. Jenže nám zedníkům se moc v eletrice nechce vrtat :/


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

13. květen 2012 17:57:44

Že bych ten problem měl jen já ? Prosim poradte jak to řešit jinym vypínačem, hledam pořád poo internetu jestly nějaky podobny se neda koupit.


Popíno .

Popíno .
Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 349

13. květen 2012 18:39:07

Baguu tak si otevři okno a na vypínač se vyprdni.happy


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

13. květen 2012 18:51:32

Noo to je rada nad zlato big-smile a v zimě vaták na sebe ne ?


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 431

13. květen 2012 18:57:23

A flašku rumu. happy


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

13. květen 2012 19:06:47

To sem přesněš čekal samí hovadíny srandičky blbosti ale aby někdo poradil to ne. Chudak web je zadrbanej samejma kecama a pomoc veškerá žadná.


Popíno .

Popíno .
Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 349

13. květen 2012 19:22:21

Tak když radu tak radu.Dej si tam kolečko z mikrovlný trouby,je tam ohřev i rozmražováníhappyhappyhappy


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

13. květen 2012 19:29:05

Ha ha ha ha ha. Jsem zvědavej jak by se to libylo vám kdyby se vam to rozbylo.


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

13. květen 2012 20:47:02

Baguu..esli se ti to nepodaří nějak opravit,dej vědět...přijedu se ti na to mrknout...a to by v tom byl čert abych něco nerozchodil... blunk


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

13. květen 2012 20:58:18

Díííííkkkkk Pepo tys byl vždy káááámoš :P


vi ki

vi ki
Členem od: 19.02.2012
Příspěvků: 71

13. květen 2012 21:16:02

Ahoj baguu,zkusím poradit z praxe.Ale předem upozorňuji,že to bude chtít asi nějakého auto elektrikáře.Veškeré ventilátory fungují na principu přívodu napětí.Třetí stupeň je přívod plného napětí k ventilátoru,ostatní stupně otáček jsou omezeny spirálou odporového drátu,který část nápětí přemění na teplo a tím se ventilátor točí pomaleji.Takže jeden drát do vypínače je plné napětí,další je kostra a ty ostatní jsou okruhy přes již zmíněné spirály.Chce to sehnat tří polohový vypínač a pak si pohrát se zapojením.S elektromultimetrem,který měří odpor a průchodnost elektro obvodů by to neměl být až zas tak velký problém.


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

14. květen 2012 18:20:31

Vi Ki : Hurááááááá konečně se našla dobrá duše která dokaže na muj problem normalně lidsky poradit. Moc děkuju Noo to co si popsal je pro mě španělská vesnice takže bych to raději nechal tomu autoeletrikařovi. Jsem rád že se aspon našel někdo normalní kterej dokaže rozumě poradit děkuju.


Fáňa Z.

A
Členem od: 15.11.2010
Příspěvků: 26

14. květen 2012 19:45:27

Čus Baguu. Přesně jak píšeš, rada skoro žádná a blbých keců okolo milion. Osobně bych spíš pátral po tom, proč ten vypínač dvakrát po sobě odešel. Příčina může být buď to, že je pro normální provoz poddimenzovaný a každé sebemenší zvýšení odporu ho vypálí nebo že má ventilátor krátkodobě velký odběr a vypálí ho to taky. Osobně bych se vykašlal na nějaký shánění vypínače, páč stejně jinej takovej neseženeš a když jo, tak jeho napaštění tam bude vypadat hrozně! Investoval bych peníze po třetí do originálu, poprosil kamaráda s multimetrem, aby mi změřil proud, který teče obvodem při plném zatížení, což bude cca do 10 ampér - na to jsou stavěny všechny běžně dostupné vypínače. Koupil bych tři spínací relátka na 12V, bratru po 50,- kč, která snesou proud 20A, chvilka práce s pájkou, drátem a smršťovačkou a bude tam originál vypínač a věř, že už nikdy neodejde. Odstříháš přívody k odporu, která napojíš přes relátka. Relátka budeš ovládat ORIGO vypínačem, přívod a kostru můžeš vzít paralelně z vypínače, protože to jde stejně přes jednu pojistku a odběr sepnutého relátka je 00 nic. V praxi-žárovková zkoušečka na 12V,při vypnutém vypínači změř 2 krajní dráty mezi sebou. Když bude svítit, krajní bude na 100% kostra(hnědý?), bliž ke středu stálé napětí(červený?), ostatní 3-rychlosti 1,2,3(většinou značeny od sebe proužky). Aspoň vidíš, jaký to je, když potřebuješ radu a dostaneš jen rady typu okno-rum. Taky už jen radši čtu a na nic se tu moc neptám. Tak hodně štěsti a neboj se toho. Je to jen 12V a ty nezabíjí!!! Jen občas shoří pojistka.

www.tristarsoil.cz


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

14. květen 2012 19:57:08

Frana. Diky moc za obsáhlou radu. S tou eletrikou je to semnou celkem problem asi bych to rozbyl víc ne to je big-smile Jinak přepínač neni spaleny normalně funguje jen jedna rychlost ale tam je jedinny problem že nejde přepínat. Vnitřek je dost koplykovany na to aby to tam fungovalo vždycky něco povoly a chcipne. Takže nevim jestly do třetice všeho dobryho. Ja sem take moc nepíšu pač každy hned jak píšete sama kokotinka srantička, ale je to celkem smutny vuči zakladatyly Ondrovi ktery založil tyto strany a že to byvavaly super stranky. Jenže hold doba se změnila a lidi kteří jsou zde zaregystrováni už nejsou jen kolegové ale mam pocit že sem píše každy kdo má ruce.


Fáňa Z.

A
Členem od: 15.11.2010
Příspěvků: 26

14. květen 2012 20:18:15

Baguu, jaká rychlost? 3? Nic není komplikovaný, jen to tak vypadá. Někdo to vymyslet musel a měl taky jen dvě nohy a ruce, akorát nekdy v tý hlavě maj ty kolečka jinak přeházený a pak je to na mechanikovy. Je to obyčejný kolébkový přepínač, jen je třípólový a v tom je ten problém. 99% takovýhle vypínačů je otočných kvůli jednoduchosti a robustnosti, jen někteří výrobci použijí takovýhle nesmysl a pak to takhle dopadá.

www.tristarsoil.cz


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

14. květen 2012 20:29:03

Nooo když ho přepínaš tak cvakne . Noo a asi se tam vždycky něco vydrbe je to samej plast vevnitř a pak až necvaka a jde stuha a tak jak když chceš přepnat tak to nejde nesvakne to a nedrži v určity poloze. Noo právě tak ja těch koeček tam mam sakra malo happy))))


Fáňa Z.

A
Členem od: 15.11.2010
Příspěvků: 26

14. květen 2012 20:58:47

V jednoduchosti je síla, ale je holt 21.století, tak musíme těch plastů a komplikovaných věcí zkousnout čím dál víc. Držím palec, ale myslím, že podobný vypínač neseženeš. Pohybuju se dost v oblasti autoopravárenství a podobnou situaci jsem řešil několikrát. Naposledy minulý týden MB Sprinter - tam je podobný, ale kolečkový a taky na výšku. Nakonec celé ovládání i s regulátorem topení za 3800,- kč bez DPH. Díky bohu, že to nemělo klimu, ten byl za 7500,- kč. ZLATÝ otočný doleva doprava. Těch je všude milion a většinou jsou na věky. Jo písmenka CAT se musí taky pěkně zaplatit.

www.tristarsoil.cz


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

14. květen 2012 21:03:34

Poslyš Baguu...možná je to slepá ulička,ale u feldy sem řešil něco podobnýho...ventilátor mi jel jen na 2 a 3 na 1 se nerozběhnul...příčina byla nečekaná nebyl v řiti vypínač,ale opotřebené uhlíky v motorku...není to i tvůj problem?


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

14. květen 2012 21:19:14

Jojoo vím o kterej de ma ho Alpína tak vim. Jj přesně ty otočny sou dobry. Nechapu to ale obyčejnej usranej přepínač na rychlost topení no hruza fakt asi fakt už vše de do haje s vyrobou a kvbalitou.


vi ki

vi ki
Členem od: 19.02.2012
Příspěvků: 71

14. květen 2012 21:31:54

Bagu jestli můžu poradit,tak popiš co ti vlastně nejde.Je to vždy mnoho věcí najednou a postupuje se vylučovací metodou.Vypínač je jen součástí složitého okruhu elektroinstalace kde na konci je zima nebo teplo.Taky hodně záleží na tom jestli předešlá závada spínače měla stejný průběh jako ta současná,a výměna spínače vše vyřešila.


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

14. květen 2012 21:38:31

Vi ki : Dobráá tedy zavada je takova 3 polohový vypínač když se přepína tak cvaka , První zava jako stejně druha je ta že začala tím že sem přepnul na višší nebo nižšší stupen a nic až po 3 sekundach se slyšel jak svakl. jindy zase nic tak sem musel zpatky kde vypínač byl a znovu přepnout až přeskočil. noo a takhle se to stupnovalo až nesvakal vubec a jen peroval že nezustal v te poloze na kterou jsem ho potřeboval mít. Vyměna celeho vypínače problem vyřešil opět fungoval a cvakal jak ma ale docela mě vyrazilo dech životnost vypínače ani ne rok sad Stejny problem sem řešil s Tatikem.


vi ki

vi ki
Členem od: 19.02.2012
Příspěvků: 71

15. květen 2012 20:24:41

Mám takový dojem,že by mohl být problém v patici,která se na vypínač připojuje.Zkontroluj dráty,které do patice vedou jestli není znát na některé z isolací nadměrný ohřev,který vede k částečné změně barvy u konektorů.Stává se to tehdy,kdy spoj z konektoru na vypinač není pevný a dochází k zahřívání tohoto místa,potom se teplo přenáší jak na přívod,tak i do vypínače.Důsledkem této banální věci je,že se vyhřeje pružinka,která následně neplní svoji funkci.Koukni taky na vypínač ze strany konektorů jestli není znát kolem některého tavení hmoty tělesa vypínače.


petr prochazka

Členem od: 14.03.2012
Příspěvků: 7

15. květen 2012 20:36:20

Zdravím. Na Catu dělám od roku 92. První byl 428SII.Potom B,C,D,teď E.Na všech jsou stejné vypínače a nikdy žádný neodešel. Poslední D mám 9 let a nic.Jediný problem byl myslím na předešlém D ještě u firmy s topením,ale ne s vypínačem topení jak jsme mysleli,protože se vypínalo topení,ale s relátkem,které je myslím mezi pojistkami. Možná máš špatný a pouští tam moc proudu,že se ten vypínač vypálí.


vi ki

vi ki
Členem od: 19.02.2012
Příspěvků: 71

15. květen 2012 21:14:00

V relátku bych problém nehledal,to je buď funkční nebo ne.Určitě se v něm nevytváří vyšší napětí,které by mohlo poškodit vypínač.Relátka slouží k tomu,aby se spotřebiče nezapínaly přímo vypínačem a tím byly ochráněny jak vypínače,tak el.obvody průtokem proudu.


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

16. květen 2012 18:28:37

Zdravímmm kolegové catráci. Děkuji že jste ochotni se o tom pobavit a hledat nějaky vychodisko.

Vi KI : ty jsi byl zda se nejblíž. Anoo není problem v samotnem vypínači ale v tom že se hřeje jak pra....Napadlo mě že vyskouším na kterou funkci se hřeje jenže vzpoměl jsem si na to až na padla takže jsem si to nemohl ověřit dlouhodobě ale na první rychlost se zdalo byt v pohodě a přepl jsem na druhy stupen a už to jelo. Po rozpojení z patice je znaatttt na dvouch konektorech ktere se zasouvají do patice že jsou vyhřáte zbylích mají barvu stejnou. Koukal jsem na draty co vedou do patice a jeden je celkem obnaženy asi z duvodu vyhřátí tak izolace popraskala. Jenže jak mam zkontrolovat pevnost a nasledně to opravit když konektory jsou zastrkany v patici ? Jinak k tomu relle. S konzultaci mechaniku z dilen CAT mě odpověděl na otazku z duvodu proč se hřeje vypínač tím že je možny že muže byt špatny relle.


vi ki

vi ki
Členem od: 19.02.2012
Příspěvků: 71

16. květen 2012 20:18:26

Tak už se mi to vyjasňuje.Pravděpodobně bude problém v připojovacích konektorech nebo v relé.Začal bych u konektorů,patici bych vyřadil postupným odstříháváním drátů a nalisoval bych samostatně konektory,samozřejmě takové,které půjdou nasadit pevně na vypínač(než tak učiníš napiš si barvy drátů jak jsou umístěny v patici,kvůli případné záměně).Potom,kdy bude v pořádku pevné připojení bych zkontroloval znovu ohřev drátů pod vypínačem.Pokud se i potom budou některé nadměrně zahřívat,hledal bych závadu v relátkách,mohlo by být některé připečené a trvale dodávalo proud do vypínače i když je na vypínači zapnut jiný stupeň,třeba dvojka a trojka najednou.


vi ki

vi ki
Členem od: 19.02.2012
Příspěvků: 71

16. květen 2012 21:23:42

Tak mě ještě baguu nyní napadlo při čtení těch tvých příspěvků,že pokud se ti to nehřeje na první stupeň,tak by mohl být problém v relátku,které spojuje právě první stupeň,že je zpečené(trvale spojené) a při přepnutí na jiný stupeň se ti ve vypínači "perou"proudy a tím se zahřívá vypínač a připojovací dráty. A mimochodem jak jde stavba RD?


petr prochazka

Členem od: 14.03.2012
Příspěvků: 7

16. květen 2012 22:09:08

Ahoj. Měly jsme ve firmě 2D aC a všichni namontovaný jakýsi tajný vypínače proti krádeži.Od elektrikáře.Já přes topení,kolega přes světla a 3 už nevím.Stačilo po zapnutí klíčku bliknout světlama nebo cvaknout vypínačem topení aby se něco sepnulo a šlo startovat. Po nějaký době mi začalo topení vypínat a kolegovi zhasínat světla.Servisák mi rozebral půl kabiny,aby se dostal k topení a vyměnil nějaký odporový relé a nic.Na druhým vyměnily dokonce celý přepínač pod volantem a opět nic. Daly jsme nový relátka a chvíli byl klid.Pak jsme začali mít podezření na ty "imobilizery"a i když elektrikář tvrdil,že nemají skoro žádný odběr tak se odpojily a byl klid. Pokud jsi měl nějaký odpor ma kontaktech u vypínače tak mohlo klidně to relé odejít.Stačí mu asi málo.


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

17. květen 2012 19:23:16

VI KI : Nooo přesně jak píšeš. Skoušel jsem to dnes cely den na první stupen nic na 3 stupern nic patice s vipínačem byl studenej ale jak sem to dal na 2 hotovo za 2 minuty teply jak pes. Táááákžeeee ted se ukáže jedna věc ty dva konektory co sou na vypínači vyhřáty sem pořádně ošmirkloval očistil zitra to prubnu jak se to zase bude hřát je jasna volba to odcvakat a jak si psal to konektorama napojit přímo na vypínač. Protože se mě zda že ty dva draty co jsou na vypínači napojeny a sou vyhřáty tak ten jeden je takovej nějakej. Pokud i přez napojení na vypínač napřimo bez patice se budou dráty hřát je jasny že je relee v haji ALE zase kdyby bylo rele v haji tak je vyhřátej celej ten kabel ne jen konec u patice nebo ne ?


Jinak žadny takovy mišmaše přez vypínače na světla aby se dalo nastartovat tam nemáme Ja měl na starem byvalem C udělanej vypínač ale ten byl schovanej pod ggumou na podlaze ten jak se vypl nenastartoval se a jak se zapl tak pohoda. a žadnej problem.


PS: Vi ki Koukni na rajče jak de RD happy http://baguu.rajce.idnes.cz/


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

18. květen 2012 16:30:03

No vidíš Baguu,ještě pár takových závad a je z tebe autoelektrikář blunk


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

18. květen 2012 21:01:16

vi ki - Vcelku máte pravdu ale mohu se optat na jednu věc? Pokud se podle Vás ten proud přemění na teplo v nějakých spirálách tak kde podle Vás jsou a kolik toho tepla je? A neuražte se hned prosím....


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

18. květen 2012 21:02:31

Fáňa Z. - 10 ampér??? To by musel být sakra fukar aby sežral tolik proudu....


Peyrak Energo

Členem od: 08.07.2009
Příspěvků: 154

18. květen 2012 21:10:45

Taky se mi to s těma spirálama nezdá, u aut mívá motor toho ventilátoru vyvedené z vinutí odbočky.


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

18. květen 2012 21:26:06

Pepo : Nestraš happy

Jinak to vidim zřejmě na blby kontak v konektoru páč obroušení konektoru v přepínač nic nezměnilo hřeje se to pořad a pokud sahnu na drat je vyhřátej takže je to myslím jasny.


Fáňa Z.

A
Členem od: 15.11.2010
Příspěvků: 26

18. květen 2012 21:43:58

Pane Mach, neuražte se, ale v elektrice se nějaký čas pohybuji a dokonce jsem ji i vystudoval. Jestliže si ještě něco málo pamatuji ze školy, tak podle vzorečku P=UxI, kdy P je výkon, U je napětí a I je proud mi vychází výkon ventilátoru 120W(Watů), což zas takový fukar neni. Na oplátku mám pro Vás také jednu otázku - proč si myslíte, že je celý tento obvod jištěn 10 ampérovou pojistkou? A.-protože obvodem teče do 10A, B.-protože inženýr-elektrikář nezná jinou pojistku, C.-protože se výrobce potřebuje zbavit drátu o průřezu 1,5-2,5mm2 namísto O,5mm2 a tím na Vás co nejvíce vidělat? A ještě jsem asi schopen Vám odpovědět na jinou otázku. Vaše spirály-předřadný odpor-vyrobené z odporověho drátu, kde se podle velikosti odporu mění část výkonu v teplo jsou umístěny VŽDY za ventilátorem topení. aby je ochlazoval a teplo vlivem proudění vzduchu je tak zanedbatelné, že ho ani nepocítíte. V praxi je to keramická destička na které je navinut odporový drát o velikosti tak 8x5 centimetrů, takže žádný přímotop. Proto také stačí sebemenší studený spoj-vakl kontakt(špatný spoj), což je další předřadný odpor a vodiče se vlivem procházejícího proudu v blízkosti tohoto spoje vyhřejí. Zkuste si tam dát telefoní kabel a uvidíte, jak se Vám rozsvítí.

www.tristarsoil.cz


vi ki

vi ki
Členem od: 19.02.2012
Příspěvků: 71

18. květen 2012 21:58:11

Tak hoši je to tak,že se dají otáčky ventilátoru řešit mnoha způsoby.Ten nejednoduší a ekonomicky pro výrobce nejlevnější je jedno vinutí a omezení otáček řešit tepelnými spirálami(jsou umístěny někde blízko ventilátoru aby byli ochlazovány prouděním vzduchu,ale není to nic velkého 6-8závitů v průměru 0,5-1cm délka 2-3cm).Druhý systém je jak už někdo zmiňoval vícenásobné vinutí motoru ventilátoru,ovšem ekonomicky nepopsatelně nákladnější než první způsob.A ten nejluxsusnější způsob je elektronická regulace otáček............a mějte na paměti,že nejezdíme v Mercedesech ale v bagrech.


vi ki

vi ki
Členem od: 19.02.2012
Příspěvků: 71

18. květen 2012 22:21:37

Baguu zkus ještě než vyštípeš patici vypínače přitlačit malým šroubováčkem ploché konektory patice co nejvíce k sobě,aby se zvýšil tlak na připojované kontakt vypínače. A taky jsem koukal na fotečky RD,vůbec ti nezávidím, mám to už nějaký pátek za sebou,tehdy se stavělo úplně jinak ,hromady písku, míchačka atd.,dnes kýblík s lepidlem a roste to jako houby po dešti .


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

19. květen 2012 08:20:54

Fáňa Z.- To nejsou moje spirály a já s tím nepřišel.Mě to vysvětlovat nemusíte........ Mě právě zajímalo kde podle pána měly být. Jinak když jsme na 120 watech tak se ani náhodou neblížíme k hranici 10 ampér že? To je dost přehnané. Uplně stejně je přehnaný drát 2,5. A když jsme u toho takto skokově regulovat otáčky motoru je dost na prd. Už při otáčkách na jedničku to fouká jak o život a uplně zbytečně. U stroje za 1,5 mega bych očekával plynulou regulaci která není vůbec problém.


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

19. květen 2012 08:52:12

To musím dát p.Machovi za pravdu...plynulá regulace by byla na místě....dělám se strojem za 8,5 mega a má taky tři polohy ventilátoru...ovšem použitelná je pouze poloha 1 bo na dvojku už dělá velký kravál a na 3 se v té budce už nedá vydržet....


Fáňa Z.

A
Členem od: 15.11.2010
Příspěvků: 26

19. květen 2012 21:09:24

No pane Machu, právě že při těch 120W na těch 10A jsme. A 2,5mm2 není průměr, ale průřez a to je dost velký rozdíl. Přesvědčovat Vás nebudu. Je na každém, co si z toho vysvětlení vezme. Ne nadarmo se říká - Chytrému napověz, blbého kopni. A k té ceně-je na každém, jeký stroj si vybere a kolik za něj zaplati. Divím se, že do těch strojů za 1,,5 mega nedávají ještě elektrický okýnka a centrál na dálku, vždyť to má každá Fabie za 300 tisíc? Koukám, že se to tu zas začíná ubírat k ničemu. Poradit neporadíte a všechno je k ničemu. Se divim, že když jste ve všem tak kovanej, proč ještě nejste prezidentem a hrabete se v zemi? Zkuste navrhnout stroj podle svých představ a začněte ho vyrábět nebo zkuste své zlepšováky napsat některému z výrobců a ne si tu jen stěžovat. A kdyby jste náhodou kandidoval, můj hlas určitě máte. PAN MACH PREZIDENT, PAN MACH PREZIDENT................

www.tristarsoil.cz


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení