Téma: Topení Komatsu

Autor

Zpráva

Marťas .

Marťas .

Členem od: 15.10.2010
Příspěvků: 105

02. únor 2012 11:29:17

Zdravím všechny... potřeboval bych radu na Komatsu WB 97 S-2 téma: topení...
Je sice pěknej mráz, ale stroj moc netopí. Ručička teploměru se ani nezvedne, z topení jde jen vlažný slabě ohřátý vduch...
První po čem jsme šli byl termostat... je tam teď úplně nový a stejné... vody je samozřejmě také dost.
Tak se chci zeptat jestli nemáte někdo na to nějaký fígl kterak z toho udělat stroj, aby v tom strojník přežil a neumrznul..
(není tam nějaký schovaný odvzdušňovací ventil?) stejně je divné, že se ani motor neohřeje - laserovým teploměrem jsme naměřili 50 stupňů... měřeno cca po 1,5 hod práce (stroj byl v tahu při bagrování podkopem)
Děkuji za rady

Martin


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

02. únor 2012 14:08:21

měl jsem podobnej problem na starem jcb taky jsem měnil termostaty .A nakonec jsem dekoval chladič ale při hrnutí předkem jsem musel odkrejt.A při podkopu zase zakrejt lepší než mrznout.Hlavně hlídat teplotu.


Marťas .

Marťas .
Členem od: 15.10.2010
Příspěvků: 105

02. únor 2012 16:38:09

Je pravda, že při hrnutí je to kousek lepší... i karton před chladič jsme zkoušeli... ale zase si říkám že by to mělo fungovat samo bez zakrývání chladiče... od toho je tam ten termostat...

Martin


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

02. únor 2012 19:12:19

Dle mého názoru je problem aspon u mého stroje je že se točí vrtule porád .U novejch jcb stroju je tepelná spojka a to je pohoda.Teplota drží pořád na pulku tj.80 at to klape na volnoběh .


petr holub

petr holub
Členem od: 10.02.2011
Příspěvků: 195

02. únor 2012 19:33:31

bohužel komatsu tam ještě nedošlo takže má vrtuli na pevno jediná šance je dát na ní termostatickou spojku jinak máš vzduchem chlazený motor a smůlu.


Ondřej Kaiser

Ondřej Kaiser
Členem od: 30.06.2011
Příspěvků: 424

02. únor 2012 19:43:15

Čau Martine,logicky by měl termostat udržovat správnou teplotu,regulovat teplotu, takže by se dekovat nemuselo,jediné k čemu to pomůže,že se celý system rychleji zahřeje na provozní teplotu,to ty ale určitě víš,jelikož tě znám happyproblém může být vtom že když otevře velký okruh už neproudí tolik vody přes radiátor topení a ventilátor odebere všechno teplo,takže teoreticky by mělo, dokud se neotevře velký okruh,jít víc tepla z topení.Jestli to dělal od začátku tak to bude špatně vymyšlené od výroby,pokud ne,může to být přicpané potrubí malého okruhu k radiátoru nebo zanesený radiátor samotný.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

02. únor 2012 19:48:44

to nam Catiky topej jak zbesili, jednou jsme tohodle komara meli a ten taky moc netopil a nikdo nevedel proc, jinak mame kartony na maskach pro rychlejsi ohrev a nemusime ho sundavat ani pri hrnuti.


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

02. únor 2012 20:12:22

To já ted na novém už deku nedávám ohřáté je to hned a je tam hlavně teploučko .Takže oproti perkinsu to je fakt pokrok že se vtom člověk neklepe zimou.No i kdyš jsem se ze začátku užil stěma rychlospojkana na radiatoru.


Marťas .

Marťas .
Členem od: 15.10.2010
Příspěvků: 105

03. únor 2012 17:17:03

Něco na tom je, že ta vrtule je napevno.... že se ten motor pořád chladí....

Martin


Ondřej Kaiser

Ondřej Kaiser
Členem od: 30.06.2011
Příspěvků: 424

03. únor 2012 18:31:44

Ale i tak by měla mít voda stálou teplotu Martine,když chodí termostat jak má mělo by to topit a udržovat provozní teplotu,když už jsme u ty vrtule ten můj chevrolet má taky vrtuli která se točí pořád,má viskozní spojku takže se stále točí unaší na určite otáčky a když přesáhne určitou teplotu roztočí se na maximum.Takže buď to někdo špatně vymyslel nebo je někde problém.Jedině tak jak jsem psal,nic jinýho mě nenapadá.


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

03. únor 2012 18:39:12

ještě bych se zeptal..jak je ovládaný ventil topení?.kdysi dávno jsem měl š.forman a to málo topilo..problem byl,že to táhlo,struna či co to je bylo příliš dlouhé a tím pádem otvíralo ventil jen napůl...zkrátil jsem ho a chodilo to jak mělo..a druhá věc pokud je ventil ovládán elektronicky a na palubce je potencioměr...není celej ten bazmek uvolněnej?to se mi stalo na FUCHSíkovi...když jsem jej převzal a chtěl si zatopit,taky mi to moc netopilo...točil jsem s tím titěrným kolečkem na max teplo a furt slabý,až později jsem si všimnul,že je to uvolněný...utáhnul jsem matičku a už tam mám jak v lázních blunk


Marťas .

Marťas .
Členem od: 15.10.2010
Příspěvků: 105

07. únor 2012 06:34:53

No Ondro ale jestli píšeš že to má viskozní spojku tak je to něco trochu jiného... pak se vrtule točí, ale málo když to u toho traktoru to je úplně natvrdo tak to pořád funí jako blázen... když si otevřeš teď otevřeš běžící motor v tomhle mrazu tak si připadáš jak na severním pólu happy a s tím kohoutem od Horácia si taky nejsem jistej... na motoru pomalu udržíš ruku jak je "studenej"... ale kohout pro jistotu zkontrolujeme... mi připadá jak kdyby ten domeček termostatu byl nějakej vyrezlej nebo co (že ho to obtéká)
Včera jsem dělal s buldozerem a jen v tričku jaké tam bylo vedro... lidi okolo jak mě viděli tak si mysleli, že jsem blázen... a zvlášť ty ukrajinci ve vaťákách... happy

Martin


Ondřej Kaiser

Ondřej Kaiser
Členem od: 30.06.2011
Příspěvků: 424

07. únor 2012 16:29:31

Dobrá s tím souhlasím že se točí ne na ful,ale věř že se toči dost a funí pěkně.Prostě evidentně by ten Váš krám měl dřžet provozní teplotu vody 80° i vteto zimně jestli ne tak je něco špatně a topit to musí,holt se vtom budeš muset postupně pořádně pohrabat happy


Přidat příspěvek k tématu