Téma: teplota hydraulického oleje

Autor

Zpráva

Václav Lipowski

Moje hračka

Členem od: 26.05.2010
Příspěvků: 17

30. květen 2010 17:19:24

Po cca 10-ti hodinách provozu stroje jsem nedokázal udržet ruku kdekoliv na hydraulickém okruhu(pístnice, hadice, nádrž)
je to běžný stav nebo je něco špatně? na nádrži hydrauliky se mi i připeklo těsnění od kapoty. teplota motoru byla v normě.
Dík za info


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

30. květen 2010 21:09:17

no tak horky to mam taky, ale tesneni se mi nepripejka, mrkni zda nemas zaneseny chladic H. oleje. Nevim jak u mini, mam kockopsa


Majo .

Majo .
Členem od: 12.01.2009
Příspěvků: 512

30. květen 2010 22:04:17

Zdravím,tiež som sa skoro popálil o piestnicu...na pol hodinku som urobil pauzu a išlo sa ďalej.Bolo to v lete v horúčavách a kopal som asi 100 m.základy a bolo to asi po 8-9 hodinách šichty...


Kejsák 2008

Členem od: 16.10.2008
Příspěvků: 164

31. květen 2010 08:28:17

........pánové, to že na pístnici neudržíte ruku, není až tak směrodatné. Optimální teplota minerálního hydraulického oleje je v rozsahu cca 40-60°C, což je teplota, kde asi běžně ruku dlouhodobě neudržíte. Nad 90°C je už olej prakticky nepoužitelný, protože každých 10°C nad teplotou 60°C se zdvojnásobuje negativní hygroskopické vlastnosti oleje a olej výrazně degraduje. Je třeba si uvědomit, že naše klimatické podmínky jsou zvláštní - v létě můžeme mít tropická vedra +40°C na slunci a v zimě zase arkitcké zimy -30°C. Běžné levnější hydr. oleje s ISO třídou VG46 mají poměrně nízký viskozitní index a nedokáží si poradit s teplotní změnou až 90°C v průběhu roku (od -30°C v zimě po +60°c pracovní teploty v létě). Hodně záleží na kvalitě oleje a stavu chladící hydraulické soustavy - pamatujte, že příliš horký olej snižuje efetivitu hydr. soustavy (větší průsaky = menší pracovní tlak a větší zahřívání oleje).


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

31. květen 2010 22:38:48

Souhlas s Kejsákem. Málo lidí si uvědomuje, že se vrůstající teplotou rapidně klesá životnost hydraulického oleje. To, že ten olej není špinavý, neznamená, že plní všchny funkce, které má plnit. Hlavně mazací schopnosti, uvolňování usazenin a ochrana proti korozi jsou dílem aditiv, které vysokou teplotou degradují. Každý bagr je konstruován pro běžné podmínky a za těch by nemělo docházet k přehřívání. Někde je chyba (zanesený chladič, přidřené čerpadlo, omezený průtok...)


Václav Lipowski

Moje hračka
Členem od: 26.05.2010
Příspěvků: 17

02. červen 2010 15:31:15

Čerpadlem mě nestrašte happy, Výkon je podle mého v pořádku, chladič je zanesený. vyčistím ho a uvidíme, jen nevím jestli mohu použít i vapku nebo jen vzduch. taky chci vyměnit hydraulický olej. Bagr mám dovezený z anglie a nevím jak dlouho tam jsou všechny náplně tak budu měnít vše.
Můžete mi někdo doporučit co tam nalít? Děkuji


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

03. červen 2010 13:39:30

Chladiče je možné umýt i tlakovou vodou, jen pozor, aby se nezohybaly lamely v chladiči. Pokud to jde, tak odmontovat chladiče od sebe, ať sen jen nepřehrne bordel z jednoho do druhého. Po umytí je dobré nechat chladiče uschnout, ať si nenatáhnou prach ze vzduchu a nejsme tam kde před tím (i když v dnešním počasí to tak hrozné nebude).
Oleje: nejlepší je to, co předepisuje výrobce. Některé bagry používají klasické hydraulické oleje, ale některé používají oleje na bázi motorových. U motoru je dobré vědět, co tam bylo před tím, jestli tam nějaký nadšenec nenalil syntetiku.


Václav Lipowski

Moje hračka
Členem od: 26.05.2010
Příspěvků: 17

04. červen 2010 19:40:32

To je právě problém, bagr mám dovezený ze zahraničí tak vůbec nevím co tam kdo nalil. u nás jsem si objednal manuál at vím co doporučuje výrobce ale ješte ho nemám.


Václav Lipowski

Moje hračka
Členem od: 26.05.2010
Příspěvků: 17

09. červen 2010 21:48:34

Tak jsem umyl chladiče, ale hydraulika pořád pálí pístnice jsou po cca 2-3 hod neudržitelné. Výkon je v pořádku. filtry na hydrauliku za 8000,- jsou tam 3, nechci je zbytečně kupovat je to celkem dost peněz když nevím jestli to pomůže. Máte někdo nějaký nápad? Děkuji za pomoc.


Kejsák 2008

Členem od: 16.10.2008
Příspěvků: 164

10. červen 2010 07:36:37

.... doporučuji nejdřív změřit, jaká je opravdu teplota hydraulického oleje a pak bych řešil, jestli máte opravdu problém. Pokud je teplota do cca 60°C, nic bych neřešil. Pokud máte chladiče v pořádku a jste si jistý, že Vám správně funguje i chladící soustava, mrkněte na olej jaký máte. Levnější hydraulické oleje mají velmí nízký viskozitní index, tzn,. že se rapidně mění viskozita oleje s teplotou - pokud je olej ve vyšších teplotách příliš řídký, nadměrně se zahřívá díky průsakům v systému apod. Olej vybírejte opravdu dle požadavků výrobce, není olej jako olej - a nedívejte se jen na viskozitní třídu ISO VG, mrkněte i na viskozitní index - čím vyšší, tím lepší. Dobré oleje mají zpravidla viskozitní index nad hodnotou 100. Nevím, jakým způsobem máte řešenu chladící soustavu hydr. oleje - ventilátor hnaný přímo od motoru řemenem? Pak zkontrolujte napnutí řemenem, jestli neprokluzuje. Ventilátor s viskospojkou? Pak jestli Vám správně funguje viskospojka. Ventilátor hnaný hydromotorem? Pak je nutno zkontrolovat, jetsli hydromotor dostává správný tlak a průtok.


Aleš Balšánek

Aleš Balšánek
Členem od: 03.08.2009
Příspěvků: 51

10. červen 2010 13:35:18

Zdar chlapi když už tady řešíte ty oleje nemáte někdo zkušenosti s Shel delima S220 nevim jestli to mužu nelít do minirypadla co jsem se ptal v servise tak mi řekli že mi tam nalejou co budu chtít což mi moc profi nepřijde. O tom oleji píšou že je i na vysoké teploty a má vinikající mazací schopnosti tak si myslim že pro pístové čerpadla by byl vhodný. Dík Aleš


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

10. červen 2010 17:53:34

U hydraulického oleje je vhodné, aby byl i viskozitně stabilizovaný (zjednodušně to poznáte tak, že v názvu bude HVLP - pořadí písmen se může měnit). Tento olej si uchovává viskozitu bez ohledu na teplotu, resp neřídne tolik při zahřátí, takže jak už psal Kejsák nezahřívá se při protékání malými mezerami při vysokém tlaku (netěsnosti v čerpadle). Možná by stálo za úvahu, půjčit si nějaký laserový teploměr a při práci s bagrem změřit, kde se teplota začíná zvedat. Jít postupně čerpadlo - rozvaděč - pístnice - filtr, dále rozdíl v teplotě vstupního a výstupního oleje v chladiči...


Václav Lipowski

Moje hračka
Členem od: 26.05.2010
Příspěvků: 17

11. červen 2010 21:52:38

Mohl by jste mi někdo říct konkrétní značku, typ , cenu? Děkuji


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

12. červen 2010 09:35:07

Jaký je tam aspoň typ oleje teď? Je víc podobný motorovému oleji (barvou, vůní), nebo je to spíš klasická hydraulika? Co je to vlastně za bagr, jaké je tam čerpadlo (zubové, pístové)? Co zkusit zkontaktovat servis?


Václav Lipowski

Moje hračka
Členem od: 26.05.2010
Příspěvků: 17

12. červen 2010 17:37:21

Mám kubotu kx91-3 rok výroby 2003. Nyní je tam klasická hydraulika. servis mi doporučil vyměnit filtry i olej. filtry už mám objednané( 3ks za 8200+dph) čerpadlo nevím, zítra vyfotím. ten hydraulický olej se mi začíná tlačit kde se dá, asi tou teplotou. na spojích hadic, přes pístnice. pak ještě potřebuji přetěsnit pístnici od výložníku tak se chci zeptat kde se dají koupit nebo objednat díly? Děkuji za pomoc


e-medved.eu .

Sudy
Členem od: 12.06.2010
Příspěvků: 143

12. červen 2010 19:41:01

Jen pár postřehů - problémy mohou způsobit nečistoty a vody v oleji, v tomto případě je nejlevnější varianta provedení laboratorního rozboru oleje na nečistoty dle ISO 4406 a vodu v ppm. Hranice pro nečistoty v provozu je max.17/15/12 dle ISO 4406 , čím nižší číslo tím lépe, a vody max 500 ppm / opět čím méně tím lépe./
Oleje s viskozitním indexem kolem 100 jsou běžné oleje , doporučuji oleje HVLP dle DIN 51 54 díl 3 a ty mají viskozitní index nad 140 , ty nejlepší i přes 200.

Profesionální elektrocentrály Medved nejenom pro stavbaře k zapůjčení i prodeji
Výkon až 25kVA


Přidat příspěvek k tématu