Téma: TATRA 815 6x6 S3

Autor

Zpráva

Jan Špindler

Členem od: 20.07.2007
Příspěvků: 45

13. únor 2008 15:23:55

Zdravím .Možná sem toto téma nepatří,je to tady hlavně o bagrech atd.,ale pod bagry zatím převážně jezdí Tatry a proto zde bude určitě dost lidí co má s těmito stroji zkušenosti.Zvažuji pořídit Tatru 815 6x6 S3 a potřeboval bych zjistit jaké jsou provozní náklady z praxe.Například spotřebu nafty na silnici a v terénu,při plném zatížení nebo prázdná,jestli je lepší a nebo jaké výhody a nevýhody má když je obutá na balonech nebo klasických pneu,12 nebo 10 válců¨, s turby nebo bez,Na co si dát hlavně pozor při koupi a jakými závadami nejčestěji trpí,Za názory předem díky.Honza


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

13. únor 2008 20:20:48

Ahoj,Tatry provozujeme již 7 let a nemůžeme říci slovo v neprospěch těchto vozidel.Máme klasické T 815 6x6 obuté na pneu 11R20 s desetiválcovým motorem a třístraně vyklápěnou korbou.Co se týká spotřeby,velice těžká odpověd.Hodně záleží na řidiči a na trase,ale na solo se vejdeš okolo 40l/100km a v soupravě s 25 tunami je to v rozmezí 50-60 l/100km.Jinak TATRY jsou při dodržení nutné údržby výborné stroje,které v terénu NEMAJI konkurenci.Při nákupu bych dal pozor na únik oleje a pazvuky,které jsou upozorněním na brzkou opravu,doporučuji si k nákupu vzít nějakého Tatrováka,věř,že po nějakém čase na Tatře poznáš zdravou Tatru od šrotu.Jinak Tatry na balonech jsou většinou paskvily,přestavby z tahačů apod.Nekupoval bych.Novější Tatry s přeplnovaným osmiválcem jsou dobré,ale drahé a myslím,že k bagru zbytečné.Přeji dobré pořízení,Milan..


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

14. únor 2008 00:05:04

Při koupi si prohlédni rám korby, jestli není moc prohnutý a popraskaný, případně jakým způsobem byly provedené opravy (několikrát po sobě svařované totéž místo nekvalitním svárem, prohnutý rám různě vypodložený aby se nebořila pdlaha, když Ti budou tvrdit, že je nová podlaha z hardoxu ověř si to - vrták na ní nesmí zanechat ani stopu, natož aby zabral šponu), otvírání bočnic a zadního čela, popraskané listové pera, kabely k zadním světlům by měly být z jednoho kusu až do zásuvky k vleku, ve které se teprve větví přívod z kabiny (každý spoj = problém), balony sice nevytahnou tolik blata, ale zase v kluzkém terénu auto tancuje, zkontroluj závěs na vlek (funkčnost, vůle), na štítech brzd jsou okénka, kterými je vidět na obložení (tloušťka, mastnota), vůle čepů řízení a uchycení parohů na rouře, vůle předních nábojů a kloubovek... Zkrátka vem si sebou někoho, kdo už to někdy viděl happy Motor turbo: dá se předělat vrámci GO, papírově není problém, spotřeba až o 20% dolů, výkon a točivý moment zhruba o totéž nahoru, ale pod bagrem to nevyužiješ, jedině s vlekem, nebo s Broytem. Hodně štěstí, Mirek


Jan Špindler

Členem od: 20.07.2007
Příspěvků: 45

16. únor 2008 11:11:34

Děkuji za rady a Vaše názory.Honza


Jan Špindler

Členem od: 20.07.2007
Příspěvků: 45

03. březen 2008 18:50:25

Mám domluveno u dealera Tatry že mi přestaví tahač na S3, ale nevím jaký dát motor.Je v něm 12V Turbo a když budu chtít není problém 12V bez turba nebo 10 V s turbem nebo bez turba.Potřebuji zjistit co to udělá se spotřebou a výkonem když se turbo vyndá nebo jakej je rozdíl ve výkonu a spotřebě u 10V turbo a 12V bez turba.Zajímal by mne názor někoho kdo s tím má zkušenosti a jestli nevíte při jakých otáčkách motoru začne turbo makat.Díky za názory.


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

04. březen 2008 14:47:33

ten tahač ze ktereho to budeš predelavat je 6x6 nebo 4x4 a každopadně s turbem tim jen ziskaš


Jan Špindler

Členem od: 20.07.2007
Příspěvků: 45

04. březen 2008 14:57:45

Je to 6x6,celková nosnost 25 t.


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

04. březen 2008 17:57:42

mislim si že nejsou špatne ty novější 8. valce s turbrm a mezichladicem vzduchu meli sme jeden na firmě ze 6 richlostní prevodovkou a jezdilo se sním dobre ohledne spotřeby ty neporadím protoze i neznam ale hodně zaleží na ridičí a pokud sním nebudeš jezdit sam tak na řidiči zaleží ještě vic co si budem vykladat
težko řict jaky motor vybrat zaleží na vykonu stejný typ motoru muže mit každy inývykon zaleží na čerpadleh tryskah to je nevyhoda tater (a celkove všech nasich značek) že každou chvili se to mení a montuje se tam něco jinecho a mnohdy nejsou schopni dohledat součastky ani v tatře hlavně jak trefíš mezytyp nabo prototyp toje uplný konec hodně štestí s vyberem a at se ti statrou daří


Filip Tlapak

Členem od: 05.03.2008
Příspěvků: 3

05. březen 2008 17:55:07

Ahoj. Takze tu ti pisu nejake informace z praxe. Tatra 815 6x6 S1 kombinovana spotreba na 100 km 50l Tatra 148 S1 45l mozna min ale urcite ma mensi spotrebu nez 815ctka. Jo a jestli chces tu tatru jen pod bagr tak si kup s1 pod bagr ma lepsi korbu a hlavne ta korba vic vydrzi zvlast kdyz na dno navaris kolejnice.


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

05. březen 2008 19:05:23

jak to misliš na dno kolejnice s1 oněco lepši korbu ma protože je to celek a pevne počnicwe ji davají lepší pevnost dobre je mít jen s2 (dozadu a na levou stranu) napravo se stejně neklopí nebo jen minimalně a ta jedna pevna počnice ji taky dost přida na pevnosti


Filip Tlapak

Členem od: 05.03.2008
Příspěvků: 3

05. březen 2008 20:42:02

kolejnice navarit na podlahu korby tak 15 cisel od sebe a mas po starostech. kdyz ti na to bagr hodil parkrat kamen nebo kdyz ti nakladaj kostky tak je zachvili korba jak řešeto.


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

06. březen 2008 14:45:13

to voziš jen kolejnice ne kdyř to musí byt těžke jako prase a v denšní době kdy sou vahy na každem rohu je to nepraktycke


Filip Tlapak

Členem od: 05.03.2008
Příspěvků: 3

06. březen 2008 18:38:42

hele ja ti to reknu takle ty kolejnice nejsou zas tak velky jsou to ty mensi ale mas pravdu v tom ze je to neprakticke. ale nadrizeny rek ze budou kolejnice tak budou kolejnice.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

08. březen 2008 06:57:34

To už je lepší varianta vyměnit podlahu za hardox. Stejná váha a lepší pevnost. A hlavně se na rovnou podlahu nelepí blato a jde rozumě čistit. Každý nevozí jen fajnový materíál, občas se musí i do blata happy Když jsem jezdil, tak spotřeba (starý 10válec) 50l sólo a 55 s vlekem na balonech. V terénu pod bagrem hodně víc. A ten 12válec nevyužiješ, a až budou dělat přestavbu, zeptej se na převody, je sice hezké, když to pojede 120, ale sklápěčka ocení víc pomalé rychlosti v terénu. Mirek


Petr Kolba

Členem od: 09.03.2019
Příspěvků: 1

11. březen 2019 00:29:12

Dobrý den potřeboval bych vědět jaký je rozdíl Tatry 815 klasické a T2, 10 válec bez turba a pokud by bylo možno nějaké další informace. Jestli existujou verze s úplnou uzávěrkou všech dyferáků, nebo jestli jse to dá dodělat. Předem děkuji za informace


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

16. březen 2019 13:37:45

Zdravím,
T 815 T2 má oproti starší T1 rozdíl v chlazení motoru, řízené elektronicky a odvod chladícího vzduchu za kabinou takovým širokým tunelem . Synchronizovanou převodovku se vzduchovým posilovačem řazení, jinak uložený píst korby, magnetky pod přední haupnou, olejové topení místo bufika, někde je obojí, bufik i olej. Na přístrojové desce velký elektronický otáčkoměr a jeden tlakoměr pro oba okruhy. Přední náhon a uzávěrky se ovládají na T2 ručně otočnými ventily. Uzávěrku předku tuším nemá. Snad jsem na nic nezapoměl.


Přidat příspěvek k tématu