Téma: Startovanie v Zime

Autor

Zpráva

bager man

Členem od: 24.04.2008
Příspěvků: 170

07. únor 2012 19:58:23

Zdravim Chlapi.
Chcel som sa opytat,ako vam startuju masiny v tejto "kose"?
Máte stroje v garazach,alebo studeny odchov,ako moje JCB-ko
Mojmu kopatku sa nechce,startovat. Ale mam pocit ze vsetky problemy su v nafte.


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

07. únor 2012 20:14:22

a proc startujes?


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

07. únor 2012 20:16:22

To není jen naftou. Je toho hodně kvůli čemu se blbě startuje. Když jsem ještě působil na jaderce Temelín tak tam borci ráno pod bagrama topili ipou aby to ohřáli... Jo způsobů je hodně....


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

07. únor 2012 20:55:13

Já dnes-20 ráno navážel seno a Jcb se sotva převalovalo ale čaplo po týdnu mám ho stát uplně venku na větru. Nafta ve sklence uplně nepruhledná.Taky jsem ho nechal přespul hodky před jízdou běžet.


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

07. únor 2012 21:43:41

pul hodky pred jizdou?neni to malo?po tydnu pri minus 20 vzdyt musi byt svechno stuhle to bych mel strach aby neco nepopraskalo


Jiří Forro

naše stroje
Členem od: 20.01.2010
Příspěvků: 491

07. únor 2012 22:04:07

dneska ráno -19 po měsíci nechytl tak přes kabeli a hned čapl 2hodky vrčel na místě se zvedlejma kolama a na 1 se točily a pak nasadit kladivo a hurá bourat ale ještě to bilo tuhé


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

07. únor 2012 22:06:43

si myslim za tak hodka a pul ne li dve se mu nic nestane spis naopak


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

07. únor 2012 23:37:21

To mu stačí bohatě motor krásně ohrátej.Normální pomalou jízdou( žádné jančení) po silnici k do vsi.Nojo no v loni jsem dělal sníh 12-16 hodin s přestávkama deně tak ani nestihnul schladnout happy


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

08. únor 2012 07:52:45

nam stary dedek C chyta, sice se prevaluje dele, protoze trochu zapada nafta, ale chyta, nejlepe chyta D, bez zhaveni na par prevaleni a jde hned za plynem apod a E2 je an start nestesti, chytne, ale na jizdu to neni, je tam blbe resenej filtr a zamrza, kdyz uz chytne tak kucka na 3 valce a nesmi se pridat plyn


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

08. únor 2012 08:24:03

Bager man napsal-Mojmu kopatku sa nechce,startovat. Ale mam pocit ze vsetky problemy su v nafte.
No jestli tam máte letni,tak ano.Jestli to není jedna koule parafinu a máte tedy naftu zimní,tak pak musíme jít dál .Např.co je tam v tom JCB za motor,kde a jak funguje žhavící svíčka ,jak točí starter atd.Je toho víc .Nejlepší je nestartovat .A když už musím v mraze startovat,po týdnu po dvou,tak ten stroj musím na ten start připravit.Třeba tím,že baterku přinesu ze sklepa.


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

08. únor 2012 09:12:41

Jan Křestan To stím déčdem je svatá pravda. Kdyš před léty semnou pracoval jeden kolega na stavbě s tímto strojem tak jsem mu to po ránu startoval(měl to domu o 100 km víc neš já) at se mu to ohřeje. To jsem až žasnul. Kontrolka žhavení jen mrkla i při -15 a motor se krásně lehonce protočil a běžel fakt na škrt.A já na mé 3cx s motorem perkins jsem se křižoval happy a na MF to samé tam jsem dokonce jednou sundaval kardanku od pohonu čerpadla.Jak má ten cat 428D řešené žhavení?Jedna žhavka do sání nebo přímo ve válcích?Jen mě to zajímá Cat stroje moc neznám jen jsem se párkrát povozil.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

08. únor 2012 11:22:44

428C s motorem CAT 3054T Tier 1 o objemu 4l ma zhaveni v sani, ale zda ma 4 zhavicky nebo 1 centralni to nevim, dle toho jak chyta bych rekl, ze ma jednu centralni jako ten patent avia
428DII s motorem Perkins o objemu 4.4L DIT Tier 2 (shodny s modely E1) ma 4 zhavicky v sani pred ventilama, tenhle motor chyta skvele i bez zhaveni do 20st. V -30 jsem zhavil preventivne a chytnul na par prevaleni. Dle meho soudu, nejlepsi motor co se tyce statru a chodu v arktickych teplotach pres den.
434E2 s motorem CAT C4.4 s dochlazovanim Tier 3 ma 4 zhavicky v hlave motoru. Chyta o neco hur nez D, je u nej znat jestli clovek startuje se zhavenim nebo bez, chyta dobre, ale ne tak dobre jako motory u D, ale je u nej znat vyssi kroutici moment. A hlavne je znat dochlazovani nasavaneho vzduchu ( intercooler ) hlavne pri hrnuti materialu.

Co se tyce spotreby tak nejlepsi je 428C, ten vam za 20l nafty na den udela vse od nakladani, hrnuti, vozeni a kopani.
Co se tyce spolehlivosti tak nejlepsi je 428D, ten si veme o litr az dva na hodinu vice, ale je to znat pri pozadavku na sile.
Co se tyce sily tak vyhrava 434E, ten zbasti uplne to same co D, ale v aktickych teplotach si radeji sednete do Decka big-smile


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

08. únor 2012 11:27:14

Nepřijde mi jako dobrý způsob to zahřívat na místě. Já osobně nastartuji a za 10 minut vyjíždím a to hoooodně klidným tempem. Tzn aby se zahřívalo vše komplet a pomalu.


Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 2060

08. únor 2012 11:59:45

Ta nafta asi trápí víc lidí. Dnes mi e-mailem dorazila zpráva od pana Fialy, kterou kopíruji tak, jak přišla:

ŘADA STROJNÍKŮ ALE HLAVNĚ SERVISNÍCH MECHANIKŮ BY UVÍTALA ROZSÁHLÝ ČLÁNEK O NESKUTEČNĚ VELKÝCH PROBLÉMECH S MOTOROVOU NAFTOU PŘI SOUČASNÝCH MRAZECH. JSOU ODSTAVENY CELÉ SKUPINY STROJŮ S ÚDAJNĚ ZIMNÍ NAFTOU. NEPOMŮŽE ANI PŘIDÁNÍ ADITIV. TATO NESKUTEČNĚ ROZSÁHLÁ ZLODĚJINA NIČÍCÍ STROJE A ZPOMALUJÍCÍ PRÁCE NA STAVBÁCH JE DO NEBE VOLAJÍCÍ. MAJÍ PROBLÉMY HLAVNĚ STROJE S ELEKTRONICKÝM VSTŘIKOVÁNÍM DÍKY AŽ 5 KRÁT JEMNĚJŠÍM FILTRŮM.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

08. únor 2012 12:07:09

Svata pravda, na stavbe mame 4 traktory 1 mini rypadlo bobika a 3 tatry. Tatra chyta jedna, ale pak zamrzne, bobik ( novy locust 753 ) zamrza pernamentne, Kubota 3,5t zamrza obcas, CAT 428C jede plne funkcne, CAT 428D jede plne funkcne, CAT 428E1 jede da se rict taky plne funkcne a CAT 434E2 pernametne dopoledne nejede a komplet zamrzla. V E2 jsme meli 100l zimni nafty s aditivy v konecne fazi az na 1500l a nic. Jedine co az pomohlo je benzin. vyresil problem z cca 70%


Josef Fučík

Josef Fučík
Členem od: 03.08.2008
Příspěvků: 206

08. únor 2012 12:11:05

Tak dnes všechno šlapalo jako obvykle. Mašina hned čapla, nafta čirá, v kabině za 5 minut 25 st. A to asi, že parkuju ve vytápěné garáži. happy) Jen jsem ale vyjel, hned klekla baterka, pak zamrzla nafta, pak maznice, pak řetězy na kola, a pomalu byl večer.. Výsledek den práce a - 4000,- Kč. Nakonec sousedův traktor všechen sních vyhrnul za 200Kč. Můj závěr - v zimně se mi nevyplatí lézt do mašiny. Asi se vrátím do dob minulých, kdy jsem na leden/unor odstavil Ostrowka a požíval lyžařskou dovolenou. Ale jinak to bylo velmi poučné! A po tom martýriu jsem taky pochopil, proč se říká, že Italové v zimně nepracujou!! happy)


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 431

08. únor 2012 12:20:50

Můžu potvrdit.V neděli po cca 14 dnech stání jsem potřeboval vyjet a taky zamrzla zimní nafta do které taky přidávám aditiva.Filtry a palivový systém jsem rozmrazoval fénem a když to chytlo,tak to ještě hodinu kuckalo a zdechalo.Další půl hodinu na 1200 otáček a pak už to šlapalo,ale pocit po hlavní cestě nic moc...........co když mi to zase bude chcípat.,zůstanu někde trčet na cestě a nehnu se.....No děs.


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

08. únor 2012 12:52:54

To já včera večer tankoval teda benzín .Ale jak jsem tak koukal na ten stojan na to skleněné okénko z naftou uvnitř uplně zakalené Jak poměrančová štáva ale totálně.Tak jsem to říkal te krasotince za kasou jen pokrčila ramena.A vtom na mě vystartovala asi majitelka z pozarohu nebo vedoucí benzinky.A docela neříjemnym tonem že tam jsou přisady že na to mají certifikáty atd.Jen jsem jsem podotkl že tomto státě papir snese všechno.No co ta dělala to jsem koukal.Jo ona a prej To je jasné přece že vté skleníčče to mrzne je to nechránené a na větru happyJá jí odpověděl že nadrž a čerpadlo taky nemám zateplenésadJsou nějaky nervozní při mrazech majitele benzinek nepřijde vám?


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

08. únor 2012 13:10:03

tatrovkar rikal po natankovani tomu soukromnikovi, ze pokud mu tatra nekde zamrzne tak se vrati a rozbije mu hubu.... no a budiz svetlo big-smile


Peyrak Energo

Členem od: 08.07.2009
Příspěvků: 154

08. únor 2012 14:49:01

Manželka brala do osobáku benzín někde v horní dolní a při -17 co tu dnes byly to taky zamrzlo, tak se tam teď vydám ....


Pavel Dušek

prozatimni stroj 303,5c cr
Členem od: 28.11.2009
Příspěvků: 562

08. únor 2012 15:48:38

benzin?spis naftu ne?ja mam strartovani v pohode delam to tak ze nestrartuju big-smile ale munulej rok co sem se kolem toho natancoval kvuli jednomu dnu volali mi myslivci ze potrebujou o vikendu-nedele by chteli na krmit ale v tom snehu se nekam nedostanou tak ja dobrak v sobotu ze necham masinu dve hodky protocit a ono nic zamrznuto nafta jak vosk tak primotop pod bagru prez motor deku a dopoledne sem to nechal fungovat mezi tim sem dal dobijet baterku a odpo stejne nic nakonec to dopadlo tak ze sem striknu do sani trochu toho startovaciho spreje a chytnul ale skripali mi zuby fuj ten sprej vidim jako krajni reseni


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

08. únor 2012 15:50:36

Než se tam vydáte,tak se podívejte na ůčet, jstli nebrala manželka naftu.-17 a benzin zamrznul


Peyrak Energo

Členem od: 08.07.2009
Příspěvků: 154

08. únor 2012 16:55:42

Tak jsem doma, sešli jsme se tam 3 se stejným problémem a ten jeden byl naštěstí větší nervák jak já happy Byl to benzín a pan majitel chycenej pod krkem přiznal, že to řeže vodou a asi to přehnal. Pošlu mu tam ČOI. Jinak prachy nám vrátil.


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

08. únor 2012 17:31:47

Pánové,nevím jak u vás,ale v našem regionu je nafta šmejd...do svýho osobáku jsem si vůl koupil za těžký love diesel polar od nejmenované známé benzinky..a výsledek?? tuhne ve filtru!!! je to všechno jednaká banda,řežou to kdovíjakým řepkovým olejem nebo čím...přilil jsem aditiva a každý ráno než nastartuju pustím na filtr teplý vzduch fénem....jediný způsob jak spolehlivě vyjet při -15.....


Alda .

Alda .
Členem od: 09.07.2007
Příspěvků: 920

08. únor 2012 17:34:47

no máte tankovat na pořádných benzinách a ne někde v Kotěhulkách na vsi.... happy čemu se pak divíte....


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

08. únor 2012 18:22:48

u E2 ti nepomuze ani svecena voda


MIROSLAV SLÁMA

Členem od: 11.02.2011
Příspěvků: 69

08. únor 2012 18:41:40

Zdravím . Taky jsem včera vyjížděl ze Zetorem na prohrnování. Traktor mám ve stodole , hodinu před startem ,
zapnout tělísko ,nabíječku na baterku a povedlo se. Sice, jak posilovač řízení i hydraulika chvili byly ztuhlý .
Nafta čistá-původ od ZD. Je vidět že pan předseda si dodavatele umí ohlídat. Ať se daří.


hroch hroch

hroch hroch
Členem od: 04.02.2012
Příspěvků: 91

08. únor 2012 19:02:18

Mame dve tatry obe chytly na par prevaleni.Jcb 4 cx pres baterku na vic a 3cx samotne,jsou to stroje cca 10 let stare.Takeuchi 175 tb naprosto bez problemu na druhe prevaleni.U pumpy nam hlasi kdyz maji arktickou naftu do -35 tak jedem hned vse natankovat.Takeuchi stal 4 tydny venku a na prevaleni,tomu se muze Jcb jenom zdat"aspon tem nasim".cus


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

08. únor 2012 20:44:50

Pavel Barvínek - majitel Vám přiznal že to žere vodou?


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

08. únor 2012 20:46:17

Jinak musím říct že zkušenost s naftou od levných benzínek mám dobrou. Beru jak do auta, náklaďáku a bagru tam kde je nejlevnější a zatím pohoda.


Josef Geisler

Josef Geisler
Členem od: 28.01.2011
Příspěvků: 26

08. únor 2012 21:39:09

Zdravim všechny.Ja jsem si koupil u nejmenované tuzemské čerpací stanice aditiva do dieselových motorů , vozím je v autě ve dveřích a plavou mi v tom kusy ledu ????.Tak nevím jestli se to zlepší po nalití do nádrže.Asi to nebudu riskovat.


Petr K.

Členem od: 13.09.2009
Příspěvků: 123

08. únor 2012 21:42:43

Zdravím pane Pepo dejte ty aditiva někam do tepla a lejte je do nafty pokud možno vlažné aby se pořádně rozpustily super použivám 6 roku bez problému startuju


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

08. únor 2012 22:01:02

ano u levných no name benzinek je to samý co za drahý pesos u značkových alespoň u nás...a všude,kde sem viděl stejně zaváží Čepro...takže prd extra polar nebo arktik nebo jak se to všechno jmenuje...všecko jednaký šmjd...možná že v jiných regionech je to jinak,ale u nás takto....


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

08. únor 2012 23:53:27

Já jsem natankoval naftu jak do osobáku tak do jcb před třema nedělema( Lukoilu a taky nic moc značková benzínka) asi jsem dostal nějakou dobrou várku. A pohoda oba jezdí zatím v traktoru jsem koukal je zakalená ale asi ještě teče.Až to dojde tak jsem mozná dojezdil happy


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

09. únor 2012 07:40:06

A to myslíte opravdu ,že se dá benzin ředit vodou?Vždyť se nespojí.Voda je dole a benzin snad plave na vodě.No ale to si každý kdo o to má zájem může dohledat.I jinde jsou diskuse--NAPŘ.
//Tak pánové, míchat benzín či naftu vodou je čirá kravina. Ten kdo si to opravdu myslí že je to možné by si měl znova projít chémii a fyzikou na základní škole. Voda je vždy těžší než PHM, čili se spolu tyto dvě složky NIKDY nepromíchají i kdybyste to míchali v mixéru. Kdybys Casperxi natankoval benál s vodou tak bys od toho stojanu ani neodjel bo by se Ti dostala hned čistá voda do motoru a udělalo by to kuc kuc.//
//uff .... takze benzin se neredi. Na pumpach kde je obluha ci manager na kokot tak neodcerpavaji z benzinovych nadrzi kondenzovanou vodu, ktera se drzi u dna//
//S vodou to redit nebudou pac se to nesmicha a hned by se to provalilo. Driv tam davali technicak nez ho zdanili. Ted nevim co tam davaj. Ale rikali ze nekde bylo i 5x vic toho lihu//atd.atd


bager man

Členem od: 24.04.2008
Příspěvků: 170

09. únor 2012 09:34:16

Chlapy je to naftou. Dal som do tej nafty,trocha benzinu aby bola redsia,nechtilo. Uz mi ani startovaci vozik nepomaha,a ak chyti tak ide dve tri minuty a koniec.Uz ho ani nestartujem.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

09. únor 2012 11:38:18

Není to JENOM naftou.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

09. únor 2012 11:47:44

Josef Horák - přesně tak. Na vlastní oči jsem viděl Táboře jak cisterna přečerpává naftu u OMW. Borec vyčerpal polovinu a s tou druhou popojel k čerpačce Tesco. Takže ta samá nafta ale rozdíl na litru 2 koruny.


petr vyskočil

Členem od: 10.01.2009
Příspěvků: 27

09. únor 2012 14:06:31

Dobry den , tak sem dneska taky startoval a bagrik CAT 432D nechtel chytnout tak sem ho napojil jeste na dodavku a v pohode musel sem ho nastartovat abych mel vetsi sanci ho zitra nastartovat a pelasit snim skladat kamion cihel happy


Radek M

Členem od: 05.02.2010
Příspěvků: 177

09. únor 2012 19:50:25

Zdar...
Tak jsem dnes došel k bagru a po 7 týdnech zkusil nastartovat...A na první drc,ale musel jsem dát skoro půl plynu...Na volnoběh mi hned chcíp....Ale po 10 vteřinách už držel i na volno...


Popíno .

Popíno .
Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 349

09. únor 2012 21:08:35

Jsou problémy všude.Tatryá chytá na otočení,ale bufík zamrznutej.Man bez problémů,Cat 444E K.O. jen díky novejm slavnejm motorům a JEDNOMU naftovýmu filtru s jemnějšíma mikronama!!Byla v něm nafta zimní s aditivem.Moje Octávka se zimní naftou bez aditiva a výměny naftovýho filtru v -25 na otočení.Tak kde je ten zakopanej pes??happy


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení