Téma: Startovací ether (eter)
Autor
Zpráva
05. říjen 2010 15:29:15
Máte někdo zkušenosti s používáním při zimních startech ?
Pokud ano napište klady a zápory. Dík
05. říjen 2010 15:54:31
Jo super,ale snad jen třeba pro zetor,liaz,tatra,V3S atd.U novejch se nedoporučuje a hlavně se nesmí při vstříknutí žhavit!!Pomůže to dost ale při většim množství pěkně zaklapají ventily.Lepší snad nějaký ohřev,nebo nabíječka.
05. říjen 2010 21:10:33
Mam jcb 3CX a v zime sem mel problem kdyz bylo kolem -20°C. Dával sem éter a už bych to nikdy neudělal. Jak tu kolega psal- ventily zakrápou jak kladiva no hrůza. Ještě ke všemu mi to totálně spálilo vzduchový filtr. Takže když éter tak bez filtru. Letos jsem pořídil svářečku s nabíjením a startovacím pultem a myslim že nebude problém. Éter je nouzové řešení...
05. říjen 2010 21:22:22
428DII zadnej problem ani v - 25, kdyz prijde na to tak i bez zhaveni, jinak pokud nazhavim tam na prevaleni chytne, 428C uz tak slavny neni, jiny motor
05. říjen 2010 21:52:22
zkušenosti mám a vcelku dobrý a to u strojů ZIL-157 a Stalinec T-130, jak píše kolega, mam taky 428D a i při velkých mrazech pod -20 žádnej problém. Do tohohle bych to nikdy nestříknul, chudák motor a těžko se odhaduje kolik stříknout, když moc tak rosápe i motor
06. říjen 2010 10:51:38
Chlapy to nejsou ventily co při startu tak mlátí.To jsou ukrutný detonace toho etéru.Já to nepoužívám.
06. říjen 2010 13:54:49
Eter nepoužívat, dost nešetrné, prudké detonace v motoru, u benzíňáku už vůbec ne. Vždyť jako bagráci nemáte ráno takový kvalt, tak proč takové drastické metody? Mě se letos v zimě osvědčila u Avie 31 horkovzdušná pistole - tak čtvrt hodinky nechat foukat zespoda na vanu, potom nahřát asi deset minut ssací potrubí a šla. Mezitím jsem ještě trochu přiživil malou nabíječkou ( dává max. 5A ) baterky. Celá "předletová příprava" trvá s trochou cviku asi půl hodinky a je to k motoru určitě šetrnější než eter...Navíc ani startér netrpí, nahřátí vany překvapivě výrazně zvýší startovací otáčky. Horkovzdušná pistole je lepší než plamen, na motoru nehrozí popálení třeba el. kabelů. Kdo nemá poblíž elektriku, ten to má ale jistě horší.
06. říjen 2010 20:18:33
Eter jsem kdysi dávno používal v zimě na nakladači Caterpillar 980 rv.1980 a byla to jediná možnost jak ho nastartovat.Před dvěma rokama jsem ho pákrkat použil i na JCB 3 CX když mi odešla žhavíci svíčka.Objednal jsem si novou,ale přišla mi jiná.Velký vzduchový filtr jsem vytáhnul,poprosil lopatáka o střiknutí a motor chytal hned.Žádne detonace se,ale nekonaly.Připadalo mi to jako klasický start.Eter jsem měl ve spreji a možná záleží kolik se ho stříkne.
07. říjen 2010 07:40:45
.....je to tak,záleží na tom, kolik se tam toho vstříkne. Některé starší, zejména americké, stroje měly zařízení pro vstřikování eteru přímo od výrobce, s přesným dávkovačem, který se aktivoval při startu. Dnes už je to vsměs zakázané používat, zejména u moderních motorů se žhavením. Přiznám se, že ani nevím, jestli se u nás dají eterové bombičky koupit.
07. říjen 2010 07:57:38
Zdravím.Ja používam pri štartoch v zime na ávii ohrev špirálkou,ktoru mám namontovanú priamo v hlave válcov.Investícia 17 eur,mechanika som nepotreboval lebo som si to namontoval sám.V zime keď klesnú teploty pod nulu tak nechám špirálu zapnutú cca 30min v závislosti od vonkajšej teploty a natočím úplne bez problémov.
07. říjen 2010 13:18:33
Ohřev vody v hlavě je dobrý, proud zapojit přes spínací hodiny. Mě se to ale na Avii neosvědčilo, byl to ten typ s oválnou přírubou, utěsněný "O" kroužkem a pořád to teklo. U skříňovýho auta k tomu byl navíc hodně špatný přístup, tak jsme to zase při další pravidelné opravě těsnění pod hlavou vymontovali. Různé startovací zdroje bych nikomu moc nedoporučoval, trpí tím startér. Startér používat ( ať stojí cokoliv ) jenom nový, opravované mají obecně menší výkon, to je šetření na špatném místě.
U A31 jsem měl sací potrubí s otvorem pro žhavící svíčku ( staré motory ), chtěl jsem namontovat svíčku a vyzkoušet, jak by to pomohlo, ale už jsem se k tomu nedostal, jezdím teď s Fordem Transitem.