Téma: Rostliný olej

Autor

Zpráva

Anonymní - jaguar42@atlas.cz

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

08. únor 2006 14:26:10

Jirka a JCB 3D4.Četl jsem že jezdíš na směs rostlina+nafta.Já to mám v Tatře a měl jsem to i v Peugeotu 406.Kolik ti to žere?Jestli budeš mít zájem,tak bych nějaký měl volný.Jindřich


Anonymní - Jirka

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

08. únor 2006 21:21:18

Jak tak koukam, tak obliba rostliných olejů stoupá. Kolik to žere, to nedokážu přesně říct. Vždy namichám do kanystru 20 litru a pak s tim nějakou dobu vydržím happy, ale pozoruji, že spotřeba je nižší, než s čistou naftou. Taky zalezi, jestli dělám s podkopem, nebo mám přejezdy či práci s čelní lžíci. JCB nevyužívám komerčně, ale mám ho pro svoji potřebu - rekonstrukce velkého statku. Z toho vyplývá, že ani nespotřebuji těch pohoných hmot tolik, díky za nabídku.

Moje poznatky při použití rostliného oleje:
- snížení emisí
- motor má tišší chod
- nižší spotřeba
- pozoruji vyšší výkon

Můj osobní názor je, že rostliné oleje mají perspektivu. Jedná se o obnovitelný zdroj energie a ropa nevydrží věčně happy Otázkou je, jak dlouho vydrží pryžová těsnění v palivové soustavě než dojde k jejich rozleptání - jestli vůbec k nějakému poškození dojde happyhappy .......... Do nového motoru bych to asi nenalil, ale v tomto případě jsem neváhal, tak až se to potento, tak dám vědět happyhappyhappy



Anonymní - slovacek.milos@seznam.cz

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

10. únor 2006 11:36:36

pokud ti to rozleptá hadice vyměn je za hadice odolné proti metyesteru tuším MP 20 s modrým pruhem a pokud máš i na přepadu vstřřiků dávám teflonovou 4mm protože ta na metylester se vyrábí až od šestky, kupuji u nás v Gumexu dá se jezdit na všechno pokud je teplo dělám si i na metylester dá se doma vyrobit do 24 hodin problém jsem měl jen jednou v zimě co jsem nenatočil nafta řepkový a slunečnicový není to dobré míchat až v nádrži, jak píšeš všechno raději v kanistru


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

31. březen 2006 13:32:13


Rostlinný oleje a nafty NEBRAT!!!!!!!
- spotřeba je vyšší protože má nižšší cetanové číslo a je nutno šlapat víc na plyn!
-horší starty za nízkých teplot
-při přerušení provozu na delší dobu je zametýno - většinou to je na rozebrání.
-leptá to hadice
-zanáší to nenávratně čerpadlo a filtry
Zkušenost s použitím rostlinného oleje na řětěz motorové pily také negativní.Vymílá se brzy lišta.
Lákává úspora se brzy prodraží.


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

31. březen 2006 20:32:31

Kde jsi nasbíral ty nesmysly? Spotřeba avýkon je nižšší o pět procent - to bych chtěl vidět jak bys to poznal. Filtr až se zanese tak mám na čistý olej najeto přes 250 motohodin takže ten nový si při té úspoře můžu nechat pzlatit a pořád bude skoro zadarmo. A z nějakým zalepením jsem se ještě nesetkal. Somozřejmně motor se musí nastartovat a zahřát na naftu a až při 70stupních se může přepnout na čistý olej, který musí jít do čerpadla přez výměnník, aby měj taky min70stupnů a před odstavením se musí zase přepnout na naftu a nechat asi 5min běžet, aby nafta došla až ke vstřikovačům. Pak se živutnost motoru a čerpadla nemění. Při přimícháváni oleje do nafty může být max. 30procent oleje v naftě, protože při vypnutí stroje olej působí korozi v čerpadle, a při odstávce na déle než týden by měla být v čerpadle čistá nafta!!!!!!!!!!! Bohužel olej nejde dát do nákladů, protože to je potravina a doplatek sptřební daně př použití jako palivo je kolem 9kč za litr plus doplati dph z 5 na 19 procent a to bys byl na ceně nafty. Tady máte zapojení
http://img437.imageshack.us/my.php?image=sejmout00027ey.jpg
Aještě nějaké stránky s radama a dílama na přestavbu
http://dieselpower.cz/forum_old/v...opic.php?id=7&t_id=3&page=22
http://tdi.dieselpower.cz/forum/v...sid=07f9d42992c0b1c3b9cc496a9a6f1e8f
http://automotive.europecon.net/
http://www.autonaolej.cz/


Přidat příspěvek k tématu