Téma: Plaší se nám minibagr
Autor
Zpráva
02. duben 2010 10:22:08
Dobrý den pánové.Sháním nějakého profíka,který by mi poradil přoč z ničeho nic bagr sám začne jezdit do zadu a hned do předu a jeneovladatelný.Moc vás prosim rady.Předem děkuji
02. duben 2010 20:13:36
Dobrý den copak je to za stroj ?
02. duben 2010 20:39:49
Asi šemík když se plaší.
02. duben 2010 21:00:21
... no ještě řekněte , že i sám bagruje a já ho koupím ...
04. duben 2010 23:27:15
Bylo to pěkné,kdyby bagroval sám.Bagr je značky HAINZL.Nevíte čím by to mohlo být?
05. duben 2010 07:21:32
Lukáši popište jak , kdy a za jakých okolností k tomu dochází... Nastartujete na nic nesáhnete a on se rozjede a pak zastaví a zpátky? Nebo se pojezdy spínají v závislosti na pracovní hydraulice? A když se dá do pohybu jede rovně nebo zatáčí - jestli se spíná jeden nebo oba pojezdy? Škube s sebou? ZKRÁTKA PEČLIVĚ POPIŠTE CO TO TEN VÁŠ BAGR OPRAVDU VYVÁDÍ A ZKUSÍME TO TADY ODHALIT .... DOBŘE TO POPIŠTE A ONI SE PAK OSTATNÍ CHLAPY PŘIDAJÍ UVIDÍTE...
05. duben 2010 16:32:34
Tak jdeme na to.Už,když jsem bagr kupoval tak nejel vůbec plynule,ale drncal.Ale vše chodilo kromě otáčení ramene.Je asi 2x se stalo že z ničeho nic bagr začal,tedy když sem se dotkl páky třeba že bych chtěl zvednout rameno a on najednou začal jet do předu a hlavně to dělal spíše pravý pás.Po zimě jsme udělali filtry oleje baterku nastartovali a bylo to o.k.Po chvíly zkoušení zda všechno funguje rameno,otoč,lžíce ku podivu se začalo otáčet i samotné rameno a to vůbec nevíme jak.Potom jsem chtěl s bagříkem popojet a byl konec vždycky jen pravý pás a pak zhasnul.Když jsem startoval tak jako by tam byl zařazený pojezd bez toho aníchž by sem se něčeho dotýkal a po nějaké době naskočil normálně pak jsem chtěl popojet a chvilku šel a potom zase a od té doby jsem s ním nehnul.Třeba jsem ho nastartoval a začal se dotýkat pák,čehokoliv a prostě vůbec třeba nereagoval.Přesně jak se mě ptáte chci s bagrem pracovat a on místo toho se rozjede a začne zatáčet bych řekl do leva.TAKŽE NASTARTUJI,BAGR BĚŽÍ,DOTKNU SE PÁKY ANICHŽ BYCH ZAŘADIL POJEZD SE BAGR ROZJEDE A JE NEOVLADATELNY.DO PŘEDU DO ZADU NA NIC NEREAGUJE.Děkuji předem za rady.Popřípadě mohu zaslat video ukázku na váš e-mail.
05. duben 2010 21:28:56
Hádal bych netěsnost uvnitř rozvaděče,těžko to bude nějaká prkotina.Co páky pojezdu,když je dáš dopředu dozadu,nechoděj moc volně?vracej se sami dobře na nulu?
05. duben 2010 22:19:18
Dejte to video tady do fora, určitě budete mít větší šanci, že se k tomu tady někdo vyjádří, samotného mě to zajímá, ale vypadá to na propouštění rozvaděče, ó kroužky.
06. duben 2010 09:12:34
Podľa opisu to možu byť nečistoty v hydraulike, poškodené šúpatká v rozvádzači, prestrelené O-krúžky. Asi by som začal tým, že by som vytiahol hydraulický filter. Pokiaľ je vo vaničke, tak aj s ňou, vyliať a uvidíte, čo sa na ňom zachytilo. Podľa toho uvidíte čo ďalej. Bronzové príp. strieborné šupinky značia poškodenie niektorého agregátu, kúsky gumy - O-krúžok /tých bude v stroji určite viac/, prípadne sa tam možu objaviť veci zvonku/kúsky handry, piesok,.../ záleží od toho ako bolo o stroj postarané. Každopádne bude musieť ísť asi rozvádzač von, rozobrať a vyčistiť.
06. duben 2010 13:23:37
Bagr má páky pojezdu,které jsou i pákami pracovní hydrauliky.Takže na podlaze je spínač,který se podrží a tím se sepne pojezd.Páky se vracejí si myslím dobře.Děkuju moc za vaše příspěvky.
06. duben 2010 17:06:38
Můj názor je , že ještě před započetím rozebírání a čištění , bych zkusil udělat kvalitní měření. Emil komančák
06. duben 2010 17:14:41
Pane Emile.Jaké myslíte prosím vás měření.Čeho přesně se má týkat.Děkuji
06. duben 2010 19:49:56
Zdravím Lukáši - podle mne je kámen úrazu ten spínač - pojezd/práce.. Je potřeba přijít na systém přepínání - elektromag.civka,táhla.. Snažil bych se odstrojit kryty tak , aby bylo vidět na rozvaděč , nastartovat a sledovat rozvaděč zblízka - co dělají jednotlivé sekce a myslím , že zjistíte , že to přepínání - pojezd/práce - si dělá co chce.. Samozřejmě nevím jistě jestli přepínání zajišťuje elektromag.cívka , ale myslím si , podle popisu reakcí stroje , že to bude toto místo.
06. duben 2010 19:54:48
Hrozně moc děkuju za rady.Vážím si toho.Zkusím nejdříve ten spínač vyměnit a potom jak říkáte dojít až k cívce.Potom tak jako tak si myslím,že neuškodí vyčistit co půjde.Samozřejmě vám napíšu jak to dopadlo.A dám vám sem to video,když to půjde.Lukyn
06. duben 2010 21:17:34
Zdravím, měřením je myšleno proměření ovládacích tlaků, hlavních tlaků, proměření elektroinstalace stroje a pod. To vše podle manuálu ke stroji. Bez proměření alespoň základních hodnot se velice špatně zorjentujete a možná rozeberete ,nebo vyměníte díl , který nemá s problémem nic společného. Potom hrozí netěsnosti v hydraulickém systému a další zbytečné problémy. Ideální je zavolat autorizovaný servis. Stojí peníze , závada bude ovšem odstraněna a stroj může vydělávat. Emil komančák .
07. duben 2010 08:26:59
Když to tak čtu,tak bude opravdu problém v tom přepínači.Tlak oleje z druhé strany ho přetlačí někam,kde být nemá a tlak se dostane do obou částí najednou,jinde bych si to dost těžko dokázal představit.A řekl bych,že u "standartního" minibagru,který má páky na pojezd a pracovní páky,se to takřka stát nemůže...
07. duben 2010 10:51:17
Přesně tak. Podle mého názoru elektromag. cívka ovládá hlavní tok oleje přičemž jedna z poloh je "nula"... Takže PRÁCE/NULA/POJEZD .. a momentálně si s ní dělá tlak oleje co chce. To znamená, že stroj se pak chová opravdu jako SPLAŠENÝ .. Dokážu si to živě představit - a musí to být neuvěřitelné RÁZY.. Napadlo mne zkusit to předělat na manuální ovládání - tedy pokud to dovolí přístup.. Zdravím
02. květen 2010 23:43:22
Chtěl bych se taky zeptat. Pořídil jsem si minibagříka Takeuchi - 1,5t taková hračka na zahradu. Byl docela levnej. Všechno v podstatě funguje ale zde popisovaný problém s pojezdem mám také. U mne konkrétně se děje toto: Dám plný výkon dopředu nebo dozadu a bagřík začne skákat místo plynule jet. Když přidávám jemně tak se bagřík plynule rozjede a jede - rychlost nic moc ale v podstatě to stačí. Přidám víc a začne skákat. Hlavně to je nepříjemné když chcete překonat nějakou překážku a chce to více plynu. Mám pocit že pravá strana je problematičtější. V podstatě mi to ani nevadí ale nemám rád když věci fungují na půl a hlavně moje zkušenost je že poruchy které se neřeší "nakazí" ostatní součásti a výsledkem je zcela nepoužitelná věc. Jinak jsem naprostý začátečník - ještě jsem defakto nevykopal vůbec nic jen jsem porejdil zahradu. Samozřejmě jsem si mohl koupit něco za 400.000 a bylo by to OK ale to je na můj vkus příliš drahá hračka. Díky za každou radu.
03. květen 2010 07:57:27
Zdravím.Tiež mám podobný problém,ale mne to hopká keď som na pevnom podklade(betón,asfalt) inak ide normálne.Skús si v prvom rade skontrolovať napnutie pásov.
03. květen 2010 18:24:23
Já mám teda taky pravej pojezd slabej,ale nic mě neskáče ani nehopká.Kdyby přeskakovalo kolo v pásu,to by sis snad všimnul.Píšeš že je potřeba víc plynu,já mám teda furt otáčky na 1700 , a přidávám jen na rovině abych jel rychleji,jinak na plyn vůbec nešahám..
03. květen 2010 20:21:50
Myslím že můj problém je také způsoben tím, že vlastně nevím jak se to má chovat když jsem v tom nikdy neseděl. Taky mám ten problém hlavně na asfaltu. Plyn jsem měl na plnej výkon stále (otáčky nevím - ani jsem si nevšiml že je to ukazuje) což asi taky není ideální. Vyděl jsem s tím jezdit strojníka ten den kdy jsem ho koupil tak ještě pracoval a zdálo se že nemá problém takže to asi bude v rukách.
Rád bych vyměnil oleje a filtry a takový ten spotřebák. Sice mi prodejce říkal že to je všechno vyměněné ale věřte tomu. Na kolik to tak může vyjít? Bajvoko.
Omlouvám se - jsem v tomto oboru úplný nováček. Každopádně bych nerad bagříka zadřel nebo tak něco.