Téma: Pístnice
Autor
Zpráva
13. srpen 2011 18:03:31
Zdravím všechny, mám problém, že při práci s podkopem traktorbagru se hodně hřejí pístnice. Pístnice netečou, hydraulický olej a filtr vyměněn před 200mth (mám stroj MF 960 stav 13400mth). Může někdo poradit? Díky.
13. srpen 2011 18:58:48
A to je co hodne?jestli maš bagr bez chladiče oleje tak je to normalni jev,co sem mel předešlej stroj tak na pistnici se nedala pomalu udžet ruka
13. srpen 2011 19:30:33
to je normální. Běžně se nedá udržet ruka na pistnicích. Vymej chladiče to je jediný co můžeš udělat
13. srpen 2011 21:00:32
pánové když někdo na hydraulice smaží vajíčka tak to moc normální neni hádam na nějakou netěsnost při průchodu škrcením se olej dost ohřívá
13. srpen 2011 21:11:02
13500 mth musí bej na mašině znát.Nejspíš to bude čerpadlo(nebo čerpadla).V opotřebovaném čerpadle se olej hodně zahřívá.Potom ztrvrdnou všechna těsnění a začne to všude dojit.
13. srpen 2011 22:09:16
chladič oleje mam a přesto se na pistnicich pomalu nenecha udržet ruka takže uplně normalni mi to nepřipada.
13. srpen 2011 22:40:54
zdravím
co tam máte za hydraulický olej? typ ? specifikaci?
kolik stupnů naměríte na pístnici?
na chladiči hydaulického oleje?
a taky v hydraulické nádrži?
udžet ruku je pomyslné
příklad
to co udrží moje manželka je pro mě vařicí já musím s utěrkou .
13. srpen 2011 23:12:58
já mám 4000 mth na malim a 250 na velkym a na obouch po hodinovej práci ruku neudržiš tak mormální to je. Pokud se to hřeje i když jen klape tak to by mohlo bejt něco přicpanýho. Jak dlouho s tim deláš s tim bagrem ?? Jak to bylo dřív ??
14. srpen 2011 18:00:43
hydraulicky olej mam shell harvela t 10w-30. stuně sem nemeřil ale je to dost horky. zajimave je, že se hřejou pistnice na rameně a třeba na otoči tolik ne a na nakladači taky ne.
14. srpen 2011 19:06:16
U oleje jsem měl jednou stejný problém na starém stroji, až mašina nezvedala. Tak jsem přIdal oil chladič a dal na něj dva el. ventilátory. První spínal na cca 60st a druhý na 65. A byl pokoj i v největších vedrech. Kdysi mi dali komplet nové těsnění písnic a ševrony a byly tak těsné, že tyče byly zcela suché bez olejového filmu a ševrony brzo odešly. Pomohla mi jejich výměna a volnější seřízení. Provozní teploty hydraulických olejů najdeš ve specifikaci od výrobce. Mě v praxi mi ukazuje teploměr na nádrži běžně do 60st., když je vedro, do 70 st. Jeli víc, zajedu jedu někam do stínu /nebo myčky )/ a čekám až vychladne, někdy taky na vratce víc pění. U pístníc je ohromné tření a zde vniká i nejvíc tepla. Běžně na nich /v létě/ neudržím ruku.
14. srpen 2011 20:33:38
Harvela 10W30 / STOU / má relativně vysokou viskozitu i za tepla.
Výměna hydraulického oleje a filtru nezaručuje čistý hydraulický olej v systému / zvlášt při těchto Mth /. Nečistoty a voda dokáží v tomto směru " zázraky ".
Každopádně by bylo vhodné změřit teploty / objektivně / a případně konzultovat se servisem.
14. srpen 2011 20:56:48
To jsou príspěvky pánové ale. Chudák pán ten hodí bagr do přehrady raději. Kámo asi moc s bagrem neděláš vid ??? jak máš to MF dlouho a kolik si s tim oddělal ?? to je duležitý páč olej bude mít i 80 stupnů amůže ti přijít že je to horký ale neni !!!
14. srpen 2011 21:25:27
MF mam puk roku (nějakejch 300 mth) předtim jsem dělal na komatsu a ten se tolik nehřal. každopadně díky za příspěvky všem, hned sem klidnější.
14. srpen 2011 21:40:33
Pro klid duše vymej chladič a máš to . V těch hodinách má dost zasebou. Ale prověř si teplotu oleje a máš pokoj. 80 stup. po práci je běžná věc
11. červen 2012 20:14:23
Zdravím pánové mám stejný problém s teplotou oleje a myslím že normální to není. po půl hodině práce je vše dost horké a po hodině už nejde na pístnicích udržet ruku. k tomu mi začne prosakovat olej na každém spoji. Pak je i znatelný pokles výkonu. Hydraulika je občas i cítit jako spálený olej, taky se mi už stalo že to bylo cítit jak nejaký plyn, i zákazník se mě ptal jestli jezdím na plyn. Na podzim nové filtry i olej, chladič jsem vystříkal vapkou ale nic se nezměnilo. Nevíte někdo kde by ještě mohla být chyba? Děkuji za každou radu.
11. červen 2012 20:56:40
Stalo se mi něco podobného.Problém v el.instalaci,kdy se zapnul okruh,který byl zaslepený a olej pod tlakem šel přes pojišťovací ventil. Hřálo se to jako čert a smrdělo přepáleninou. Olej se musel dát nový.
11. červen 2012 22:26:15
to se mi stalo taky ale ne kvuli ele.,ale je to to same -na rozvadeci mam jednu volnou sekci a sem tam se pohlo soupatko tak ze olej sel pres prepoustak a odneslo to cerpadlo a ted uz mam nove ale zda se mi ze se to hreje asi tyky zkusim vymenit olej.sice ho tam mam mesic ale co uz no
13. červen 2012 22:12:02
Díky za rady, Jak bych měl teda postupovat nabo jak mužu přijít na to kde je problém? Dík
14. červen 2012 09:17:59
..............dobrý den, na to je podobná rada, jako v předchozích případech. V prvé řadě, co je to horký olej - na pístnici o teplotě 60°C ruku neudržíte a při tom je to běžná provozní teplota. Ve druhé řadě zkontrolujte vlatnosti vašeho hydr. oleje - jakou má viskozitní třídu VG, ale taky viskozitní index - čím vyšší vyiskozitní index, tím méně olej zřídne při zahřátí (méně průsaků, méně zahřívání) - doporučuji oleje s viskozitní třídou cca 150 a vyšší. A jak vám funguje chladící soustava? Čistota chladičů ? Mimochodem v odborné literaruře se uvádí, že běžný minerální hyd. olej ztrácí 50% své životnosti každých +10°C nad teplotu 60°C. Pokud je olej cítiti spáleninou, doporučuji vyměnit, bude už po něm veta - otáazkou je proč se přehřál a zda-li vše na stroji funguje tak jak má, aby nedošlo k přehřátí i nové náplně.
14. červen 2012 09:23:53
.......a ještě doplněk. Velmi účinným pomocníkem pro zjištění, kde se olej nejvíce hřeje, je infračervená termopistole. Během pár minut změříte poměrně přesně teplotu na všech důležitých místech hydr. soustavy bagru a vyhodnotíte. Pokud je teplota všude +/- stejná, nicméně přiliš vysoká, pravděpodobně máte problém s chlazením. Pokud je jedno místo výrazně teplejší než zbytek stroje, máte pravděpodbně zdroj přehřívání.