Téma: Pasove nakladace - mate nekdo CAT 297c nebo Bobcat T190 ?
Autor
Zpráva
17. srpen 2008 22:21:48
puvodne jsem toto tema zalozil za ucelem jednoho typu stroje, ale myslim si ze pasove nakladace jsou take hodne zajimave stroje. podelte se prosim o zazitky a zkusenosti. nejvice mne zajimaji nove Caty a Bobcaty. Diky panove
23. říjen 2008 11:13:38
nerikejte mi ze opravdu jeste nikde neni
28. únor 2009 19:59:43
nikdo ? myslite ze lepsi je Bobcat T190 ?
01. březen 2009 20:50:05
Jan Luksik
se ani nedivim lepší využití a více kšeftu je na kolový mašiny sou levnější a servis taky .
pásáky sou těší dražší náklady a tím je sazab větší na hodinu .pásáky nej na zahrady atd ale jinak nic moc .
skušenosti vym jen ,že sem dostalk velkou zakázku na bobka s kolama a firma co to měla dělat měla pásáka a hodinová zazba se lišila 100Kč
p.s.
sem slyšel, že sem na tom serou kladky atd
lepší bobcat pásový
21. březen 2009 20:42:23
trosku jsem pozmenil toto tema a doufam ze se podelite o sve informace a zkusenosti, byl bych rad.. diky..
22. březen 2009 00:09:36
Mám pásový Bobcat T250, ale zatím jsem vyráběl nájezdy na náklaďák a když jsem je dodělal zjistil jsem, že mám rozsypanou jednu kladku na pásech tak ji momentálně dávám do kupy.
22. březen 2009 06:40:19
A fotecka by nebyla ? Na jaky typ prace ho mate ? Zahrady nebo jen nakladani...
24. březen 2009 18:41:43
Fotky dám později, zatím řeším opravu kladky, ale vyskytl se problém.Sice stroj je starý tři roky, ale Bobcat na tento typ, který je utěsněn dvěma třecími ložisky(zabroušené kroužky)které jsou uloženy v gumových O kroužcích nemá náhradní díly, protože tento systém se asi neosvědčil a když se rolna vydře tak se musí vyměnit celá za cca 26000kč a nebo zrenovovat,což v mém případě znamenalo nové pouzdra a renovace hřídele, do této chvíle žádný problém,ale bez nového přetěsnění je to k ničemu, tak řeším jak to utěsnit nějakými symerinky,ale mám obavy aby to potom vydrželo. Tak jestli s tím má někdo zkušenost tak každá rada dobrá.
25. březen 2009 09:08:14
Zdrávím.
Vzhledem k Vašemu problému si myslím, že se jedná o skrytou vadu, na kterou Vás prodejce záměrně neupozornil. Obraťte se na něj a upozorněte ho, ať se postará, nebo mu ten stroj vrátíte?!?! Právní důvod by tu byl.
25. březen 2009 11:26:11
Dobrý den,systém utěsnění rolen, který tu popisujete je naprosto běžný, spolehlivý a konstrukčně relativně starý systém, který je osvědčený u komponentů přicházejích do styku se zeminou nebo abrazivním prostředím. Je to systém, který už dlouhá léta bez problémů používá nejen Bobcat, ale taky CAT, CASE, NH a jsem přesvědčen, že to tak používají i ostatní výrobci. Jde jen o to, co vám k tomu výrobnce nabídne za náhradní díly - u někoho koupíte jen třecí kroužky a talčné O-kroužky, u někoho pak musíte koupit celou rolnu. Ale rozhdoně se jedná o starý osvědčený konstrukční princip utěsnění rolen.
25. březen 2009 12:57:16
Prodejce asi o závadě věděl, protože tam dával do rolny nový šroub a někdo se v té rolně již hrabal,chyběl v ní jeden O kroužek včetně třecího kroužku,ale reklamace, vracení atd zabere moc času a hlavní problém je v tom, ža u Bobcatu přešli na jiný systém rolen- ložiska,gufera a stálá náplň, což je dobré na opravy, ale musel bych nejdříve vyměnit staré rolny za nové a potom by bylo možno je opravovat. Na nakladači jich mám celkem osm, tak by to bylo dost nákladné. Zda starý systém byl dobrý nebo ne nedokážu posoudit,ale takovou informaci jsem dostal a podstatné je, že Bobcat tyto O kroužky a třecí podložky nedodává a v katalogu ND u všech typů a starých modelů nakladačů má nepochopitelně uveden nový typ rolen a tak není podle čeho objednat.Jestli by někdo věděl z jaké rolny od jiného výrobce by šli tyto součástky nahradit, případně kontakt tak předem díky. Rozměry na Bobcatu O kroužek gumový vnitřní průměr cca 76 mm,síla kroužku asi 12mm(je vymačkaný a zpuchřelý), kovový třecí těsnící kroužek vnější průměr 91,5 mm, šířka třecí plochy 9 mm a šířka do hloubky 15,5 mm. Případný tel kontak na mě 605 85 77 88
27. březen 2009 08:40:37
ahoj vsem, diky za info o pridavnych pasech. uz jsem o tom cetl, ale zkusenost zatim zadna. jde to opravdu na vsechny stroje ? Napriklad Bobcat S175? Ma to stejne vlastnosti ? Nemate nekdo napriklad video nebo tip kde by to bylo mozno odzkouset ? diky
27. březen 2009 09:39:43
Ty přídavné pásy by měly jít snad na všechny stroje ,montují se na kolové šrouby, ale cena té sady pásů je někde jinde, za to možná koupíš ještě jednu S175.
27. březen 2009 10:17:47
to az tolik ? auuuu...
27. březen 2009 12:02:16
Něco kolem 300, je to asi vhodné pro toho kdo koupí nový nakladač a potřebuje kolový i pásový a hlavně má strojníka který nebude líný a bude mít čas podle potřeby nandavat kola nebo pásy.
27. březen 2009 13:34:37
Zdravím pánové.
Samozřejmě, že to není levné, ale musíte si uvědomit co stojí nový smykáč s pásovým podvozkem a co s kolovým podvozkem a proti tomu pak postavit ty výhody, které toto řešení nabízí. Ta možnost dokoupit si ten podvozek na stroj, který mám. Vždyď ho koupíte jen jednou a pak, pokud kupujete stejně velký stroj, ho můžete stále používat. Dle info od uživatelů, kteří to mají, se jim o 80 % zvýšila trakce, nosnost a stabilita. Ty podvozky jsou univerzální a vyrábí se na stroje od hmotnosti 3 t do 4,5 t. a také si vemte, že výmena podvozků je, pokud se to osádka naučí, hotová za půl hodiny. A zkušenosti z praxe jsou jednoznačné. Zrovna mi psal sms zákazník, který se strojem s tímto podvozkem právě teď pracuje v obci Horky / u Karlových Varů /. Psal mi, že na stavbě jsou další tři stroje s originálním pásovým podvozkem a je tam takové bláto, že všechny ostatní pásové smykáče stojí, ale on pořád jede. Ostatní jen koukají a fotí a vypotávají se! A to neslyším poprvé. Nedávno mi totéž říkal jeden zákazník z Ostravy. Kdo mi nevěří, může si zajet do těch Horek.
Jinak se ty pásy dají nasadit v podstatě na všechny stroje. Jde přitom hlavně o rozteče šroubů a velikosti ráfků. Model pásu je dán velikostí a hmotností stroje a při napínámí pásu /při jejich nasazování / se dá i několik cm doladit.
27. březen 2009 15:27:41
Cena je jaká je, ale na starý nakladač bych si ho nekoupil u nového bych o tom určitě uvažoval, Jenom mi není jasné proč na té stavbě všichni ostatní s origo pásáky stojí a ten jedinej od Vás jezdí. Pravděpodobně bude mít drážkované pásy s hlubším vzorkem a nebo užší ale to by nebylo férové srovnání.To je jako když nasadíte letní a zimní gumy. Samozřejmě se i na originál pásáky dají koupit hrubší pásy které budou mít větší záběr, takže to asi nebude v kvalitě podvozku.Něco podobného jsem viděl na you tube, kde srovnávali Bobcat T250 a ASV, ale každý stroj měj jiné pásy.
27. březen 2009 16:48:15
....u kolových smykem řízených nakladačů jsem viděl i varianty s pásy, které se navlékaly na kola. Byl to klasický ocelový
nebo gumový pás, který se navlékal přímo na kola. Samozřejmě, že se to asi nedá úplně srovnat s čistokrevným pásovým podvozkem, ale já být majitelem kolového smykáče, tak toto je ta varianta, kterou bych asi volil já. Myslím, že to je adekvátní poměr cena/efektivita. Pro inspiraci mrkněte na PRTOTRAC systém na:
http://www.mclarenusa.com/protrac...e-tracks-for-skid-steer-loaders.html
27. březen 2009 19:47:11
Já mám ocelové pásy Mclaren protrac diamond a maximální spokojenost.
28. březen 2009 10:47:30
Ty pasy NEXT GEN od Mc Larenu vypadaj moc pěkně, ale zase určitě nadělaj víc paseky, ale šel bych do nich.
28. březen 2009 19:56:33
panove jaky typ prace nejvice provadite ? ptam se jestli nekdo modeluje zahrady ? diky
28. březen 2009 20:04:16
Ja zatím modeluju toho Bobcata. Dneska jsem sundal pásy(v pondělí dojdou nové) a zjistil, že i zadní rolna na druhé straně je mastná, ale není vymlácená a tak ji radši hned přetěsním.Tak z toho samozřejmě vyplívá, že zadní rolny trpěj nejvíc a je potřeba je občas proházet tak jak to doporučuje i výrobce.
31. březen 2009 16:28:49
uprimne - jaka je poruchovost ?
01. duben 2009 09:24:39
Zdravím.
Upřímně, zatím máme v provozu v ČR 4 stroje s tímto podvozkem. První jsme dodávali v roce 2007 a zatím jsme nic neopravovali. Jen jsme řešili dodváku nových pásů - z důvodu opotřebení. Ale tomu se moc nedivím. Ta konstrukce je doopravdy hodně solidní, a předimenzovaná, takře pokud uživatel pravidelně ten podvozek udržuje, tak se časem mohou objevit jen ty samé potřeby na výměny spotřebních dílů, jako u jiných pásových podvozků na smykem řízených nakladačích.
17. květen 2009 21:41:06
Radek Vaculín - prosim o radu - nevis kde se daji sehnat v cr ? diky za pomoc..
19. květen 2009 08:12:25
V ČR se nedají sehnat, jedině v USA tam je má každý smykáč a málo který je sundává, nasazené je mám během deseti minut a co se týká práce dělám většinou zahrady a od doby co je mám neřeším věčné zapadání v případě zájmu není problém je nechat poslat
Radek Vaculín
777253271
radek815@seznam.cz