Téma: parkování buldozeru
Autor
Zpráva
10. červen 2012 22:31:29
zdravím, zajímá mě proč na stavbách parkují pravidelně buldozery-pásáky na vrcholu a na hraně nějaké kupy hlíny......??
11. červen 2012 08:37:10
a prdelí ze svahu? Aby byla co nejvíce znemožněna krádež nafty a aby na ně hlídači dobře viděli, už jen při posvícení baterkou.
11. červen 2012 15:17:49
Tohle vídám už spoustu let, myslel jsem, že u starých typů (Stalinec) to buldozeristi dělali pro usnadnění startu - aby se vyhnuli
nutnosti pracně startovat spouštěcí motor.Ale dnes?
11. červen 2012 15:50:05
Přesně táák je to kvůli tomu ,že na stroje je dobře vidět a na kupě si málo kdo dovolí ti vytáhnout naftu bude dosti vidět
11. červen 2012 16:21:58
aha, díky moc, pokaždý když sem to viděl tak mě to vrtalo hlavou taky me to ale napadlo
11. červen 2012 22:25:12
Luděk Hurych - Tím myslíte jako že to ráno pustil z kopce a tak startoval|????
12. červen 2012 15:04:25
Pavel Mach -
Ano, tak jsem to myslel, určitě to jde třeba v létě, nebo po kratší pauze, kdy nafťáku stačí se jen "převalit"...
Překvapuje mne, že mi to praktici nepotvrzují. Zkusil to někdo, nebo je to vzhledem ke konstrukci převodů
strojů nemožné?
12. červen 2012 18:29:07
Starší buldozery s mechanickými převody se tak startovaly běžně. Jen bylo potřeba nechat nějaký špalek nebo kámen pod radlicí, aby pak nedřela břitem o zem. Pokud na to strojník zapoměl, pak ho čekalo potupné podkopání radlice, protažení tažného lana pod radlicí, které při roztahování radlici zvedlo. Stalinec se dal bez problémů roztáhnout Tatrou a DT utáhla i V3S
12. červen 2012 18:44:30
DéTík za tepla chytá bez problémů, jen to chce trochu kopec, přece jen tam je pár převodů a nejde moc lehko, pak mu stačí jen převalit a už blafe
12. červen 2012 18:48:59
Pane Stuchlíku,já vám věřím ,ale nerozumím tomu jak se to pouštělo z kopce když-cituji---Když nevrčí motor,nejde vyšlápnout spojka a nejde vyřadit rychlost.Má to na spojku mocný posilovač a zámky řazení,spřažené se spojkou.
12. červen 2012 21:06:39
Posilovače tam byly, ale naštěstí jen posilovače, takže to šlo opravdu sešlápnout (podobně jako jde třeba točit s řízením i bez motoru). A rychlost nebylo potřeba vyřadit, strojník musel přemýšlet a nechat si tam připravenou potřebnou rychlost. Taky ten špalek se musel umísnit rozumně, aby se neskutálel pod pás a nezastavil tak buldozer hned při rozjezdu.
Soudruzi v Sovětském svazu mysleli i na to, že náš vyspělý průmysl nebude schopen zajistit dostatečný počet akumulátorů