Téma: parkování buldozeru

Autor

Zpráva

David Novák

Členem od: 10.06.2012
Příspěvků: 2

10. červen 2012 22:31:29

zdravím, zajímá mě proč na stavbách parkují pravidelně buldozery-pásáky na vrcholu a na hraně nějaké kupy hlíny......??


Fáňa Z.

A
Členem od: 15.11.2010
Příspěvků: 26

11. červen 2012 08:37:10

a prdelí ze svahu? Aby byla co nejvíce znemožněna krádež nafty a aby na ně hlídači dobře viděli, už jen při posvícení baterkou.

www.tristarsoil.cz


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

11. červen 2012 15:17:49

Tohle vídám už spoustu let, myslel jsem, že u starých typů (Stalinec) to buldozeristi dělali pro usnadnění startu - aby se vyhnuli
nutnosti pracně startovat spouštěcí motor.Ale dnes?


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

11. červen 2012 15:50:05

Přesně táák je to kvůli tomu ,že na stroje je dobře vidět a na kupě si málo kdo dovolí ti vytáhnout naftu bude dosti vidět happy


David Novák

Členem od: 10.06.2012
Příspěvků: 2

11. červen 2012 16:21:58

aha, díky moc, pokaždý když sem to viděl tak mě to vrtalo hlavou big-smile taky me to ale napadlo blunk


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

11. červen 2012 22:25:12

Luděk Hurych - Tím myslíte jako že to ráno pustil z kopce a tak startoval|????


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

12. červen 2012 15:04:25

Pavel Mach -

Ano, tak jsem to myslel, určitě to jde třeba v létě, nebo po kratší pauze, kdy nafťáku stačí se jen "převalit"...
Překvapuje mne, že mi to praktici nepotvrzují. Zkusil to někdo, nebo je to vzhledem ke konstrukci převodů
strojů nemožné?


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

12. červen 2012 18:29:07

Starší buldozery s mechanickými převody se tak startovaly běžně. Jen bylo potřeba nechat nějaký špalek nebo kámen pod radlicí, aby pak nedřela břitem o zem. Pokud na to strojník zapoměl, pak ho čekalo potupné podkopání radlice, protažení tažného lana pod radlicí, které při roztahování radlici zvedlo. Stalinec se dal bez problémů roztáhnout Tatrou a DT utáhla i V3S


Roman N

Roman N
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 213

12. červen 2012 18:44:30

DéTík za tepla chytá bez problémů, jen to chce trochu kopec, přece jen tam je pár převodů a nejde moc lehko, pak mu stačí jen převalit a už blafe


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

12. červen 2012 18:48:59

Pane Stuchlíku,já vám věřím ,ale nerozumím tomu jak se to pouštělo z kopce když-cituji---Když nevrčí motor,nejde vyšlápnout spojka a nejde vyřadit rychlost.Má to na spojku mocný posilovač a zámky řazení,spřažené se spojkou.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

12. červen 2012 21:06:39

Posilovače tam byly, ale naštěstí jen posilovače, takže to šlo opravdu sešlápnout (podobně jako jde třeba točit s řízením i bez motoru). A rychlost nebylo potřeba vyřadit, strojník musel přemýšlet a nechat si tam připravenou potřebnou rychlost. Taky ten špalek se musel umísnit rozumně, aby se neskutálel pod pás a nezastavil tak buldozer hned při rozjezdu.
Soudruzi v Sovětském svazu mysleli i na to, že náš vyspělý průmysl nebude schopen zajistit dostatečný počet akumulátorů


Přidat příspěvek k tématu