Téma: oprava DH 112
Autor
Zpráva
18. březen 2013 15:13:31
Zdravím. Prosím poraďte mi. Na DH 112 mi přestala fungovat otáčení věže. Doleva se tocí a už nezastaví a doprava se neotočí vůbec. Co se mohlo porouchat???? Díky
18. březen 2013 16:15:31
mrkni pod podlahu,jdou tam od pák různý táhla k rozvaděči tzv kašpárek,nejspíš z nějakýho kloubu povylezl čep a způsobil to celé,pokud to není tím tak se ozvi,nějak to dáme do kupy...
18. březen 2013 18:34:21
Díky, alebojím se, že tím to není. Na to táhlo, co jde od páky k ventilu jsem koukal a to je v pořádku. Ten ventil se normálně vysouvá a zasouvá. Myslíš, že mohl odejít ten ventil??? Nebo ten celý motor, co honí věž??? Dík
18. březen 2013 18:42:25
ok,pokud je táhlo v pořádku chce to vyzkoušet výstupy z rozvaděče a tam už se zjistí co odešlo...jestli sekce rozvaděče nebo něco v tom hydromotoru...
19. březen 2013 08:21:39
Ahoj mrkni se na hydromotor otoče,nahoře na hydromotoru je taková kostka s kloboučkem do které se zbýhají dvě hadice,odělej ten kloubouček myslím že to je na 36 nebo 41 klíč a pod ním jsou dva ventilky a ty se zasekávají nebo budou rozpadlé,kdysi se mi to stalo na dhačku také a bylo to tím,nebo se ti vysypal hydromotor,taky jsem ho opravoval jsou v něm takové rolny na pístkách,bud se rozpadli nebo se vydřelo tělo hydromotoru,běhá to tam kov na kov,asi něco jako vačky na vahadla,jinak když to nebude tak rozvaděč přidřená kostka
05. duben 2013 09:35:48
Díky pánové, ale opravář mi zjistil, že hydromotor na věži je v pořádku, prý je špatný převaděč pod věží. Strašil mě, že je to hrozná práce to vyndat a že se to musí přetěsnit. Máte s tím někdo zkušenost??? Dělal jste to už??? Díky za odpověď.
05. duben 2013 11:01:47
odkud jsi???znám kluky co to opravují a vědí co a jak.Jinak převaděč máme vyndanej z dh co šlo do šrotu.
05. duben 2013 14:43:27
Zdravím. Jsem z Českých Budějovic. Prosím Tě, co by stál ten převaděč???? Díky za odpověď.
05. duben 2013 16:35:50
Tak nevím, koho napadlo, že porucha, kterou popisujete takto: "Zdravím. Prosím poraďte mi. Na DH 112 mi přestala fungovat otáčení věže. Doleva se tocí a už nezastaví a doprava se neotočí vůbec. Co se mohlo porouchat???? Díky " může být způsobená otočným převaděčem a ne hydromotorem. Otočný převaděč převádí vzduch pro uzávěrky, řazení pohonu a brzdy a také hydrauliku pro opory, řízení a blokování nápravy mezi oočnou nádstavbou a podvozkem. Hydraulika pro otoč přes tento převaděč vůbec nejde, jde od rozvaděče rovnou do radiálního pístového hydromotoru. Proto je jisté, že závada není způsobena otočným převaděčem, hydromotor je na nádstavbě a ne na podvozku. Závada bude pravděpodobně v rozvaděči nebo v hydromotoru, já bych to podle popisu hádal na ty ventilky nahoře na hydromotoru. Zkusil bych přehodit ty tlakové hadice, co jdou do hydromotoru z rozvaděče, pokud bude závada stejná, je to hydromotor, pokud se projeví závada u otáčení na druhou stranu, je to rozvaděč nebo táhla. Jinak přetěsnit rotační převaděč, když je vyndaný z bagru by problém být neměl. postup jsem popsal tady http://bagry.cz/forum/stavebni_st...nefunguje_predna_naprava_a_uzavierka Pokud bych montoval druhý převaděč, preventinvně bych v něm vyměnil manžety, protože hlavně ty vzduchové často ucházejí. a pak nejde nafoukat ani vzduch. Toho údajného opraváře už bych raději k bagru nepustil.
05. duben 2013 18:56:04
Tak takhle jsem si to představoval. Díky za odpověď. Jen ještě jednou. Uzávěrky jdou. Hadice na hydromotoru jsem přehodil a závada byla stále stejná. Věž se točila pouze doprava a nezastavila, doleva nejde vůbec. Ty ventilky na hydromotoru jsem vyndal a jsou v pořádku, oba dva. Ale jelikož se neotáčí věž a nebrzdí to, tak nevím. Uzávěrky a patky jdou normálně.
05. duben 2013 19:37:35
Takže stopro rozvaděč....já osobně mám zkušenost pouze s těmi táhly...občas se to prostě rozpadalo,ale může to být i v tom rozvaděči,ale kolegové už určitě řeknou co s tím...
05. duben 2013 20:04:14
ještě mě napadl redukční ventil pro ten pohyb, který je na rozvaděči, třeba je špatná pružinka (235), podle obrázku by měl ten regulační blok být přišroubován dvěma šrouby imbusy M14 x 50 k rozvaděči, je tam sedm regulačních blokú, je to ten, ke kterému vedou trubky a táhla otáčení (měl by být druhý z kraje od primárního ventilu a otvoru pro montáž tlakoměru), možná by šel také otočit a vyzkoušet, jak se závada změnila. Na každém bloku jsou dva ventily, jeden pro pohyb doprava, druhý pro pohyb doleva. Pokud se ovládací táhlo šoupátka zasouvá, tak pohybu přísluší zadní regulační ventil, pokud se táhlo šoupátka vysouvá, odpovídá pohybu přední regulační ventil, Podle toho bych zkusil identifikovat ten špatný. Šroubem (241) na konci se nastavuje tlak, tak bych to moc nešteloval. Tlak u obou ventilů otoče má být nastaven na 23 MPa (asi 230 atmosfér) dá se měřit manometrum z kyslíku u autogenu, ale ten se už nesmí na autogen použít, mohl by bouchnout kvůli oleji. pokud tam je nečistota nebo prasklá pružinka, tak nepomůže štelovat.
05. duben 2013 21:40:50
takže shrnu, po záměně hadic po vychýlení páky doleva se točí bagr doprava , po dání páky doprostřed se nezastaví a po vychýlení páky doprava se bagr neotáčí ? Je to tak?
06. duben 2013 14:51:54
Zdravím. Ano, je to přesně tak. Po přehození hadic na hydomotoru se po posunutí páky doleva bagr otáčí doprava, po puštění páky se nezastaví a po posunutí páky do prava neudělá nic.
07. duben 2013 09:10:12
Díky, jste hodný. Ale jelikož nejdou ani brzdy, obávám se, že bude třeba přetěsnit celý převaděč. Mám ještě jeden dotaz. Nevíte náhodou, jaké jsou na tom převaděči ty manžety\??? Údajně bych jich tam mělo být 8, ale jsou všechny stejné??? Jde tam i vzduch na brzdy a hydraulika. Koukal jsem na internetu, ale nikde jsem nenašel žádné rozměry těch manžet:, Dají se ještě vůbec někde sehnat nové??? Díky za odpověď a omlouvám se, že otravuji.
07. duben 2013 12:24:43
Porucha otáčení nástavby NESOUVISÍ a ani souviset S ROTAČNÍM PŘEVADĚČEM nemůže, jak jste si všiml, tlakové hadice vedou k hydromotoru rovnou od rozvaděče sekce 2. Proto bude závada otáčení způsobena v rozvaděči nebo v redukčním ventilu na kostce tohoto rozvaděče
Pokud by byly manžety v rotačním převaděči přesto vadné a měly vliv na závadu brzd, závada by se pravděpodobně projevovala tím, že by se Vám nedařilo bagr odbrzdit, tedy by na podvozku nebyl dostatečný tlak pro překonání pružiny ve válci parkovací brzdy. Pokud nebrzdí, nebo brzdí málo, zkusil bych seřídit klíče na kolech jako třeba u Liazky. V převaděči je podle katalogu pět manžet 507-11D 02460-34 typ DT160F a 3 manžety 507-12E0260-35, určitě je půjde koupit, nejlépe asi podle původního. Tady je odkaz na jednoho dodavatele, ale určitě najdete i levnějšího nebo bližšího dodavatele: http://www.dimer.cz/tesneni/dh-112-113_DH112.html
Tu je odkaz na nějaké díly http://dh113.webnode.cz/
07. duben 2013 12:49:14
Tak děkuji. Nemám s tímto žádné zkušenosti a tak jsem si pozval člověka, který se údajně živí opravou hydraulik. Ten zkontroloval ty ventilky na hydromotoru, ty jsou v pořádku, prohodil hadice hydromotoru a jelikož to dělalo to samé, tak závěr byl, že je špatná převaděč pod věží. Strašil mě, že je to hrozná práce, musí se vyndat ta horní převodovka atd, a kdyby to měl dělat, tak řekl tak 20 tisíc. Což mi přišlo dost. Proto se ptám. Je mi to také divné, já bych vsadil na hydromotor. Brzdy nebrzí vůbec, ale to ještě samozřejmě neznamená, že je to v převaděči. Díky moc.
07. duben 2013 12:59:59
pokud se po přehození hadic závada přehodila, tak jdi po tom rozvaděči a kostce na něm, podívám se zítra na bagru, jak se k němu nejlíp dostat, jestli nebude nejjednodužší odmontovat táhlo ručního plynu a sklopit kabinu. Když se zapomene odpojit táhlo plynu a sklopí se kabina, tak se ulomí ovládací hřídelka na vstřikovacím čerpadle.
07. duben 2013 18:17:49
Bronislav Suchý je velmi ochotný člověk Děkuji i za ostatní a doufám, že sem bude chodit stále...
07. duben 2013 22:32:47
Musím jenom souhlasit. Je velmi ochotný a hlavně ví o čem mluví. Ještě jednou díky...
10. duben 2013 20:22:57
23. duben 2013 20:22:40
Tak jsem vyměnil hydromotor a bagr funguje skvěle. tak chci poděkovat za rady. Jen ještě jeden dotaz. V rozvaděčí, jak jdou táhla od ovládacích pák, je tam nějaký těsnící kroužek?? Když natáhnu rameno naplnou délku, tak se mi to kyvné rameno pomalu vrací zpět, jako by v pístnici nedržel tlak, ale nikde to neteče, tak si myslím, že to musí "ucházet" v rozvaděči v tom ventilu. Díky za odpověď....