Téma: Olej v převodovce pásového podvozku
Autor
Zpráva
09. květen 2012 17:46:32
ZDRAVÍM
převodový olej 80W/90 GL4/5
doporučuji po 250 mth s každou výměnou motorového oleje
09. květen 2012 17:53:22
Originální olej JCB Gear oil HP 90, jinak ekvivalent API GL 5 SAE 80W90, SAE 90. Výměna tuším 2000 Mth. Podrobnosti v návodu ....... ale ten asi nemáš ....
09. květen 2012 20:11:45
koncáky se mění po 500 mth a né po 250..to je zbytečně brzo,ale určitě bych tam lil origo olej od JCB...
09. květen 2012 22:23:38
Vzhledem k tomu, že všechny rafinerie na světě jsou ve vlastnictví 4 nadnárodních firem, taky bych tu hyper-super originalitu moc neřešil. Pouze se "ve stáčírně "mění loga na láhvích...
10. květen 2012 06:34:09
U automobilů se nyní můžete setkat s nejnovějším hitem, tzv. "životnostní náplní"... Já teď jezdím s Fordem Transit, má už přes 460 tis. km.
V servisu říkám: "Vyměňte olej v převodovce, teče ven kolem výstupního hřídele..." Ale tam je životnostní náplň..."
"Prostě ho vypusťte a nalejte tam správné množství nového!" "Ale to je životnostní náplň!"
Takže stále jezdím s trochou sraček místo oleje v převodovce.
Ať mi nikdo nevykládá, že si olej trvale uchová tak dobré vlastnosti, jako nový. Převodovce výměna za nový může jenom prospět, výpustný a nalévací šroub jsou k dispozici.
Jenom takové zaklínadlo, aby nemuseli nic dělat.
10. květen 2012 07:28:13
No pane Hurych,když pak si přečtete po té zkušenosti s transitem,že olej v pásovém podvozku se má měnit po 250h??Kolikrát méně se ty kolečka protočí?Důležité je ,aby se z převodu neprášilo že?Aby tam něco bylo.
10. květen 2012 12:43:30
Jenom takovej detail, nějaká vychytávka jak to povolit ? Už jsem na tom zlikvidoval dva imbusy
10. květen 2012 12:49:20
Měly by jít odundat normálně a lehce,teda při pravidelné výměně to vypadá že tam oleje moc nebude,spíš to vypadá na pavouky
10. květen 2012 12:53:03
Martin Horáček-to je možný,ale určitě si do bagru naleju to,co tam má být a né nějakou levnější náhražku..mě se do koncáku vejde půl litru oleje a jestli někdo řeší cenu,tak je u mě zoufalec..jestli nemá na 5l nádobu origo oleje za 600kč,tak nemá co podnikat... si myslim...
10. květen 2012 13:55:26
Vypadá to, že se tam nidko nikdy nekoukal budu to snad muset nahřát autogenem nebo nevim
Taky kupuju raději origo věci. Moje posledni zkušenosti jsou, konkrétně se to týka olejů, že v origo ceny byli lepší než, kdybych koupil Shell a podobně. Takže určitě originál...
10. květen 2012 14:55:45
Zdravím pánové,když už se tady bavíte o origo oleji či ne,pravda je taková že se opravdu mění jen nálepka na sudech,výrábí se takzvané základové oleje,které splňují danou specifikaci,normu,dle typu,pak maximálně někteří výrobci doupravují oleje tzn.provádějí aditivaci olejů.Takže to že připlatíte za značku neznamená že máte vždy lepší a kvalitnější olej.
11. květen 2012 12:17:44
Aldo, jasně já ti to neberu. Je fajn mít určité zásady a dodržovat je. Pouze jsem se pozastavil nad tvrzením "musíš tam lít origo olej, jinak ti to nepojede". Tak tohle je nesmysl. Zvláště u převodů, kde je hlavně důležité, aby tam "nějaký olej byl". Jinak pro mě nejpádnější důvod, proč kupovat origo oleje je ten, že se mi nechce zjišťovat, jaký olej tam má být.
Nedávno jsem měl v ruce dílenskou příručku na starý pásák DT75, byla tam tabulka kolik oleje kam patří, jeho ruská norma, česká norma a západní norma. Takto by to mělo vypadat. V dnešní době se celá tato tabulka vypustila a nahradila nadpisem "servisní interval".
11. květen 2012 15:32:18
Martin Horáček- já jsem ale nenapsal,že to bez origo oleje "nepojede"..pojede to jo,ale třeba se tam něco zadře,přijede servis,vezme vzorek a tím si skončil...není tam olej co tam má být a nazdar,mám na mysli stroje v leasingu a tak....ať si tam každý leje co chce,chtěl jsem jen poukázat ,jak se tu každej ptá co tam má nalejt!!!zavolám si na zastoupení značky a hned vim...
12. květen 2012 06:57:10
zdravim, no ja řikam jen tolik, aspon jednou po sezoně to fakt zkontrolovat, nebo hlavně při koupi staršího bagru, ja koupil kubotu, dal ho do servisu, že chci vyměnit veškeré náplně, a po pul roce mi přestal jet jeden pás, a ejhle, sucho a ukroucená hřídelka, naštěstí zlaté české ručičky, a hřídelka se udělala nová, a zase to jede. Ale cena hydromotoru nového neuvěřitelná.
12. květen 2012 07:44:23
Značka oleje tady v tom případě není důležitá.Problem je většinou v tom,že tam není.Ten náboj na obrázku s dvěma velkými šrouby jsem nikdy z blízka neviděl .Přesto jsem přesvědčen ,že bych je povolil,pokud je tedy ten jeden vypouštěcí a druhý kontrolní a nalívací.Je možné ,že otvor je mnohem menší než průměr toho šroubu.Je tam tedy velká třecí plocha,těsnit může o kroužek .Při povolování musí dostat šroub ránu a tu do normálního imbusáku nedáte.To znamená si vyrobit klíč.Kdo ví o co jde,tak vyrobí i klíč s patřičnou funkcí .Ránu musí dost obvod šroubu nikoliv díra s vnitřním šestihranem.Dobré je když jeden povoluje a druhý uhodí.No taky je dobré to povolovat a ne utahovat,ale proč by tam byl levý závit?
12. květen 2012 09:01:47
Zdravím,koukal jsem se na svém minibagru Terex,je tam okroužek a průměr závitové díry je mezi obvodem a šestihtanem,levý závit v mém případě není ani nevidím důvod proč by ho tam dávali.
12. květen 2012 10:07:23
Jak píše Alda,použil bych origo olej.Za 1 tam přijde jen pár deci a za 2 ten olej když začne vytékat ven tak je to hned cítit .
Srdí to jak přepálenej olej,nebo plyn.Kontrolu bych doporučil s výměnou oleje motoru.Je to otázka minuty povolit a zkontrolovat.
12. květen 2012 16:14:57
Dobrý den ve spolek-co se týče výměny oleje,tak u nového stroje,první výměna po 250mth a potom v intervalech 2000mth,nehledal bych náhražky,ono ho tam opravdu moc neni,tak že cena neni velká a při povolování vemte vetší kladivo(nejlépe přes celou zátku ,ať nezničíte osazení na imbus)a dejte jí 2-3 větší rány,aby se odlepila v závitu(je to bežná praxe a dělají to i servisáci),kolikrát jsem to dělal i na traktorbagru na koncákách.