Téma: Olej v napravě
Autor
Zpráva
19. květen 2010 20:06:18
Zdravim panove,chtel sem se zeptat po kolika Mth se tak meni olej v napravach u traktorbagru?
19. květen 2010 21:20:50
Já měním v zadní co 500 Mth a v přední co 1000 Mth. JCB 3 CX.
20. květen 2010 20:08:13
Dik za informaci Tome,tak to abych na zadni menil
20. květen 2010 20:43:09
Není zač. )
23. květen 2010 22:17:33
Ahoj, já měním olej po 1000 mth a co jsem se bavil tak to dělají také mechanici jednoho servisu na JCB tady u nás.
25. květen 2010 17:44:44
Jcb 2/3/4CX: každých 500mth olej v motoru + všechny filtry, každých 1000mth i oleje v nápravách a převodovce. Dřív není nutné měnit (pokud je mašina v pořádku), ale není dobré lhůty přetahovat.
Ostatní traktorbagry jsou na tom podobně.
Na oleji ještě nikdy nikdo neušetřil.
25. květen 2010 20:46:08
Pro p. Stuchlíka.Co 500 Mth všechny filtry.Máte na mysli i malý vzduchový filtr.Ten měním co 1000Mth.Velký měním každých 500 Mth.....Olej v zadní nápravě začnu měnit co 1000 Mth.
26. květen 2010 05:23:30
Vzduchový filtr-malý po 3 tisících,velký po 1 tisíci mth.Olej v zadní nápravě u stroje JCB 3CX měním po 500mth,protože má diferencial s omezeným prokluzem.To má asi většina.ˇJe mi divný,že by si toho mechanici nevšimli .Nebo tomu špatně rozumím v příručce pro obsluhu?
26. květen 2010 17:52:58
Malý vzduchový je předepsán po 2 000mth nebo pokud je znečistěný. Kvalitní oleje do zadní nápravy s rezervou vydrží 1000mth i u samosvorného diferenciálu, kterých je v JCB menšina (můj odhad je asi 1/4).
26. květen 2010 21:09:12
U té zadní nápravy zůstanu u mé již zaběhnuté výměně co 500 Mth.Těch 20 l oleje mě nezabije,nejsem sám kdo takový interval používá ( p.Čada) a kdysi mi to doporučili v Terrametu.
26. květen 2010 21:25:05
Nooo panove tet sem docela na važkach s tou zadnni napravou,asi to taky udelam po 500,neni to takova cenova garda.
27. květen 2010 06:07:24
Jako těžko zjistím,kolik strojů např. osmiletých a méně má samosvorný diferák.To může posuzovat někdo kdo to opravuje. Jestli v manuálu mám napsáno že u samosvorného mám dělat výměnu kažých 500mth tak nemůžu tázajícímu napsat že to stačí po 1000mth.Pak to takhle dopadne.Olej v zadku jsem taky měnil po 3000mth a vzduchový malý neměním vůbec.Velký každých 100hodin foukám kompresorem.Na perkins motoru jsem udelal 10 000mth aniž bych dělal ventily a střiky.Motor šel jak hodinky.Nojo,ale když by se někdo ptal,tak mu to nemůžu doporučit.Na internetu je všechno možný až po kraviny.Ale aby si začínající strojník nalistoval tady manuál nebo katalog náhr dílů,tak to možná tak v polštině nebo angl. Asi se to nesmí.Já bordelář,který pořád hledá papíry na kterých je návod jak se vkládají fotky atd.tak já to udělám těžko.Terramet asi taky těžko že?
27. květen 2010 18:32:44
Jestli je v bagru samosvor se dá zjistit protočením kol při zatažené ruční brzdě (u samosvoru jdou ztuha - pozor, neplatí vždy), nebo jednoduše tak, že se do nápravy podívám kontrolní zátkou
27. květen 2010 21:03:41
Tak ted jsem z toho jelen,pokud 1/4 má samosvorný diferák tak 3/4 má teda co?Uzávěrku asi né,ještě jsem u jcb neviděl,tak nejspíš klasický diferenciál.To se mi nechce věřit,že by výrobce jako je jcb nemělo ani samosvor a ani uzávěrku.Jesti ano,dá se to zjistit kromě již popsaného způsobu taky např. podle roku výroby?
28. květen 2010 21:54:59
Většina traktorbagrů JCB má jen obyčejný diferenciál. V terénu si člověk vypomůže dělenýma brzdama, které udělají skoro sejnou funkci jako uzávěrka (byť pracnějším způsobem).
Zjistit jestli má bagr samosvor se dá u některých strojů podle VIN zadaného do programu katalogu ND. Podle roku výroby to nejde, samosvor byl jen na přání a stejně jeho funkce nebyla nijak oslňující. Navíc byl i zdrojem nepříjemného kraválu při točení na malém poloměru.
29. květen 2010 07:16:02
Dobrý den pane Stuchlík,jak čtu Vaše příspěvky tak je vidět ,že jste odborník a těmto strojum velice dobře rozumíte.Měl bych na Vás dotaz ohledně hydraulického oleje(když máme tak zajímavé téma na olej),jak správně vyměnit hydraulický olej,v nádrži je to jasné ale jak ho správně dostat z pístnic,protože ho vyměnit jen v nádrži to nemá asi význam.Předem děkuji za Vaší odpoveď .Ještě se zeptám odkud jste a můžete dát Váš telefon.
29. květen 2010 17:43:44
Ahoj lidi. Tak čtu vaší dikuzi a nedá mi to se nepřidat. Mam 3cx a pravidelnej servis od Terrametu. navíc jsem se přesvědčil který z mechaniků je dobrý ( hodně záleží z kterýho je střediska, některý vám poraděj i úplnou hovadinu)a k těm intervalům výmněn , u starých strojů je to motor po 250mh olej a filtry olej a nafta , 1000mh ještě převody všechny náplně a filtry i od vzduchu oba , 2000mh ještě náplň hydrauliky a ventily . Vyplatilo se 13000mh a deset let provozu bez chyby. A teď mam novej už dva roky a 3000mh jen motor mnění olej po 500mh (přání majitele šetří jeden servisní interval , ale pro motor nic dobrýho ) Přepočítejte si jak to vychází na ujetou vzdálenost při 60km/h, 250 hodin je 15000km a 1000 hodin 60000km . opravdu by jste na to jezdili s autem? Taky hodně záleží na zátěži pokud se olej připeče v zadní nápravě tak se začnou ozejvat samosvory a až po výmněně za novej to přestane (vlastní zkušenost, dělal jsem s 3CX buldozer, (( majitel!!)) ) A samosvor je snad už ve všech novějších ale jeho funkce si ani nevšimnete , Jen když začne skřípat v ostrém rejdu a to je nejvyšší čas na výmněnu oleje. Hodně záleží na tom kolik toho stroj naběhá a v jaký intenzitě. Zatím Ahoj
29. květen 2010 20:27:49
Zdravim,po 250mth menit motorak se me zda docela brzo,to bych nic jinýho nedelal jen každej okamžik menil ,ono taky asi zaleži jak je to kvalitni olej bych řekl.
29. květen 2010 21:37:42
Co já si pamatuji,tak se opravdu olej v motoru měnil co 250 Mth,ale bývalo to na starších strojích.Odhadem cca 13 let zpátky.
31. květen 2010 22:30:49
Hydraulický olej se opravdu mění jen vypuštěním nádrže, případně spuštěním předtím zvednutých ramen. Z JCB 3CX se takto dá vypustit cca 90 ze 120 litrů náplně, takže se vymění 3/4 oleje, zbytek se rozředí. Vypouštět všechen olej by bylo pracné a v podstatě zbytečné. Každý hydraulický olej za svůj život přežije 4 filtry (nový, 500, 1000, 1500Mth).
K výměně oleje v motoru: uvědomte si, jaké oleje byly před 15 - 20 lety (kdy vznikaly staré motory) a jaké jsou dnes. U osobáků jsou už běžné oleje na 60 000km a u náklaďáků až 120 000km. Nikdo tam snad nelejete M6AD? Většinou ten nejlepší minerál v dané třídě, jaký se dá sehnat.
Pro p. Málek: kontakty na www.bagry-nd.cz
Pro p. Horák: Když začne samosvor vrzat v ostrém rejdu, už nový olej nepomůže a musí se vybrousit zacvakané drážky v koši diferenciálu. A přepočítávat mth na kilometry není zrovna to pravé. Když už, tak podle spotřebované nafty. A motor v bagru pracuje v úplně jiném režimu, než motor v autě. Navíc motory v bagrech jsou už od počátku konstruovány pro velkou životnost. Koupil by jste si osobák se 4litrovým motorem, který váží půl tuny a má cca 60 - 70 kW? Ale tento motor při dobrém zacházení vydrží 15 000mth, který z dnešních motorů v osobáku přežije 300 000km bez větší újmy na zdraví?
01. červen 2010 07:36:13
............p. Stuchlík - které drážky v koši diferenciálu máte na mysli z hlediska přebroušení v případě, že vrže samosvor v ostrém rejdu? To mě celkem zajímá, protože občas ve své praxi na to narazím i já a přiznám se, že jsem to vždy zatím přičítal "defektním" lamelám samosvorného diferenciálu. Děkuji za odpověď.
01. červen 2010 19:58:12
Mám na mysli drážky, ve kterých jsou unášeny lamely samosvoru a které si v nich vycvakají zářezy a zapadnou do nich jako do bajonetového závěru a nechce se jim ven. Samozřejmě v poloze, kdy jsou přitisknuté k sobě a tedy v záběru. Něco podobného občas udělají i lamely v převodovce, ale tam je výkon rozložen na víc lamel a drážkování je navíc podstatně tvrdší.
02. červen 2010 07:32:03
p. Stuchlík - díky za inspiraci, zase je člověk o něco chytřejší Zkusím na to mrknout, až se tento problém opět objeví.
03. červen 2010 21:13:37
Zdravím lidi. Tak se trošku vrátím k těm samosvorum, mam po výmněně a je ticho, takže asi to nebylo nic hroznýho, jen takový kvikaní, ale záleží na tom co se ozývá. (oni takový vysypaný jehly v kardanu umněj udělat pořádný kravál) U starýho ,,98" se mi to taky ozvalo, vymněnili olej a najel ještě 4000mh bez jedinýho kviknutí ,při 13500 mh ho vymněnili za novej . No a k těm nájezdum mh, použil jsem asi nevhodnej přímněr , ten používam vuči mistrum který tomu nerozumněj , aby pochopili že servis je nutnej pro provoz stroje. A když se mi něco nezdá volam svýho servisáka dřív než to hlásim šefovi.
Tak příště