Téma: New Holland
Autor
Zpráva
22. leden 2013 20:14:45
Zdravím
Šéfik chce na jaře pořídit novou techniku.Mluví pořád o traktorbagru New Holland. Moc jsem toho tady nenašel.Má někdo zkušenosti?
22. leden 2013 20:44:39
Zdravím, my máme jeden new holland ročník 2006, není to ani najhoršia a ani najlepšia kúpa, podla mňa v dnešnej dobe kde sú všetký značky strojov od tých "najlepších" po menej lepšie robené len na pár rokov pokiaľ majú záruku, a potom sa to začne všetko sypať, takže je to v podstate jedno a kupuje sa podľa ceny nového stroja. Akurát máme ten náš na dielni, púzdrujeme, vyvárame, tesníme
Minule sa tu riešili new holladny, na tejto stránke dole
http://bagry.cz/forum/stavebni_st..._a_kolove_nakladace/%28offset%29/640
A ešte aj tu
http://bagry.cz/forum/stavebni_stroje/new_holland_lb115_b
22. leden 2013 21:13:42
Zdarec,já na NH115 B,LB najezdil cca 7000mh.Starší s klackama i funglovku s joistkama.To jsou velký čtyřkolky. Zhruba 1000mh na 110,to má na předku menší kola.Jednoznačně bych šel do 115,páč tu trakci,průchodnost terénem a stabilitu prostě ničím nenahradíš. NH jsou mašiny dělaný na práci a ten komfort pro strojníka není až taková hitparáda jako třeba JCB,ale když vezmu poměr cena/užitná hodnota,tak mi furt vychází ten NH jako nejlepší volba.Anebo teda CASE,což je prakticky to samý v jiné barvě,páč to vyrábí jeden koncern.CASE má teď u nových mašin komfortnější kabinu.
Jezdím mimo jiné na NH 115B,klimu jsem nechtěl,protože stejně na stavbě furt komunikuješ s pašákama pod bagrem,takže máš furt otevřený,takže vyhozený love.Dělám s tím výkopy,terénky,pláně,těžbu předkem,teď na podzim jsem si pohrával s boxama z Bepatechu a vše v poho,i s přejezdama po okrese se v pohodě vlezu do 6l/mh.Sílu to má jak prase.A teď srovnání: dělal jsem na NH115,Case695,JCB 4cx,Komatsu 97,CAT 434,všechno to jsou velký čtyřkolky.Na každým mám odježděný tolik,abych to byl schopen posoudit z pozice strojníka. CAT je mrdka,to se jim vysloveně nepovedlo,Komanč má tak robusní předek,že skoro nevidíš na lopatu a vidle,Case je prakticky to samý jak NH,JCB je prostě JCB,tam není moc co kritizovat,snad jen spotřebu.JCB má supr vymakanej výhled z kabiny dopředu,jak na lopatu,tak na vidle.Ale ta cena,stejně jako u CAT tam zaplatíš půl mega jen za to,že máš na podkopu 3 písmena "jakoby" vyhlášené značky. Ale ten výběr mašiny je na delší debatu,než tady pár řádek. Za mě: New Holland dobrý,naprostá spokojenost,servis v poho.
22. leden 2013 21:26:01
nazdar chlapi, osobně nyní vybírám traktobagr a musím říct, že co se týká přístupu, tak super přístup byl new holland-agrotec a jcb terramet. a co se týče ceny - vybíral jsem něco s malýma kolama a new holland 110 vyšel super cenově-nabízel mi nějakou akci 1.298tis. jcb bylo hodně podobné s parametrami cenově někde 55-64 tis eur. komatsu 93,97 vyšlo už docela dost a nic to v ceně nemělo. cat základní cena za 428 - 1,590tis, 432e2 joystiky 1.690tis a ani rádio to nemělo + příplatky za hydrauliku na svahovku 45.000. to mi přišlo fakt už moc. 434 v základu 2.100tis. + vše za příplatek - zde již tedy bylo rádio. case se mi líbí moc, ale ti se ani neozvali. ještě koupeno nemám, ale už jen rozhoduju mezi jcb a new hollandem. terex jsem nechtěl, nic moc reference a navíc při prodeji staršího stroje dost rapidně padá cena dolů. za kolik jsi prosím tě pořizoval tu 115 new hollanda ??
22. leden 2013 21:36:51
Loni v červnu za 1,590.,taky v akci.Kromě klimy v plné palbě.Vývody na kladivo,svahovku,3 lžíce + hydr.svahovka,rádio s CD a 4 repro.GoodYear 16,9/28 se špalkama.Asi za měsíc mi k tomu dovezl rychlovarku na kafe na 12V .To už je jen taková třešnička.
22. leden 2013 21:38:29
To se divím,že se ti od Case nikdo neozval.Tuším tak 3 roky zpátky jsem měl sezení s prodejcem a úplně v poho.Prodejce byl z Frýdku a nemůžu si stěžovat,něco jako v Terrametu.
22. leden 2013 21:41:28
Tá 115ka stála v 2006 59.900€ bez dph skoro v plnej výbave okrem hydraulických okruhov a pár drobností a s dosť výraznou zľavou. 110 vtedy stála podľa cenníka v základnej výbave 53.900€ bez dph. No ale to bolo ešte pred "krízou" takže ceny boli ešte dosť vysoké, po kríze tie ceny išli dosť dole. Keby som teraz kupoval nový bager, tak by som sa tiež rozhodoval medzi NH a JCB, tam by už len záležalo na ponuke od dílerov ku komu by som sa priklonil. Kamarát byvalý servisák NH začal dávnejšie podnikať, kupil si staršiu 115B(novsí model od nášho) a neskôr si kúpil nové JCB 4CX, a povedal že sa ten NH nemusí vôbec hambiť oproti tomu JCB, že su na rovnakej úrovni, akurát poznamenal že jcb ma lepšiu prevodovku, ked nabera na jednotke predkom z kopy tak nemusí pridávať na plný plyn, stačí aj polovičný a ma dostatoční silu na nabranie varechy. Ale je to novší model od toho NH.
22. leden 2013 21:41:38
No známej měl a ještě má cata Cečko , a nedovno kupoval funglovku,trochu mě překvapilo že už to nebyl cat ale new holland.
22. leden 2013 21:57:00
Všetko je dobré ked je nové na fotke prvý deň na firme.
Zo pár veci aj na nových modeloch je tam nedomyslené, napríklad nastavenie vôle klzákov na zadných pätkách, ideme to prerábať, lebo to origo čo tam je stojí za prd. Bol problém aj s uchytení tyče na prednej vareche na ktorej su nasunuté vidly, ako vidly hrkali pri preklapani varechy tak sa vyhrkavali šroby čo v strede držia tu tyč ku vareche a vymlatili závit, tak sme pod vidly našrobovali 1cm gumu na tlmenie a tu tyč napevno navarili ku vareche a je kľud. Zadne rameno sme už raz zvarali a teraz ideme zase. Všetko to je aj otom že sa stým bagrom robí aj to čo by sa nemalo, takže únava materiálu dôsledkom nešetrného zaobchádzania, v podstate je to dobrý stroj a kto nič nerobí nič nepokazí
23. leden 2013 09:52:44
Zdravím pane Lichý,
pokud budete chtít informace a nabídku na rypadlo-nakladač CASE tak zavolejte na mobil 724 064 620.
Rád se Vám budu věnovat. Zastupuji tuto značku nyní pod společnosti AgriCS a.s. se sídlem v Hustopečích.
23. leden 2013 17:48:19
Neporadíte mi někdo, jakou funkci a jak se zapíná želva v NH LB95? Mám tam tlačítko želvy ale po zmáčknutí nepoznám žádný rozdíl.
23. leden 2013 18:30:56
Lukyn-Stručně a velmi zjednodušeně řečeno,když si zmáčkneš želvu,tak třeba při kopání,nebo nakládání se trochu jinak přepouští olej v hydr.okruhu a výsledkem by to mělo být to,že se tlak.olej dostává přednostně zrovna té činnosti,kterou děláš( třeba při nakládce bys měl mít větší sílu ve zdvihu oproti pojezdu.Při kopání to musíš poznat na tom,že podkop ti jde plynuleji).Určitě to není na to,abys zmáčkl želvu a jelo to pomalejc.Ale je to fakt velmi zjednodušeně popsaný . Hele Luky,zavolej si tomu Kmínkovi,je tu na něj kontakt,to je špičkovej tech.poradce-obchoďák a budeš to mít přímo od zdroje
23. leden 2013 18:31:19
to není želva jako traktoře je to na přejezdy
23. leden 2013 18:45:31
Roman-nerozumím řeči tvého kmene
23. leden 2013 19:12:28
Díky všem.Vypadá to ,že přestanu zpochybńovat a začnu se těšit na NH. Ještě bych se chtěl zeptato teď jsem dělal s pákama,novej NH by měl mít" joystiky" jaká je s tím práce?
23. leden 2013 19:22:30
To poznáš,až si vyklopíš zadní okno a natáhneš si pěkně pohodlně čapulky v pantoflích mezi konzolama ven z bagru . Teleskop na joystiku-svahovka i kladivo na joystiku-můžeš si vypnout přívod hydr.do podkopu a v klidu si vylézt dozadu na šasi,aby ses podíval do výkopu,aniž bys měl bobky,že si pohneš podkopem-přepínání mezi systémama ovládání,na joystiku senzor na volnoběh atd.atd. To je jak přesedlat ze 120 do Superba (myslím tím komfort ovládání)... Velký mínus to má v tom,že naklápění svahovky je na stejným joystiku jako otoč podkopu,takže když děláš terénky a potřebuješ průběžně v pohybu měnit naklopení svahovky,tak nemůžeš současně s naklápěním otáčet podkopem,ale "jen" tahat rovně k sobě nebo od sebe.Ale dá se na to poměrně rychle zvyknout a uzpůsobit tomu práci
23. leden 2013 19:50:17
Dík.Ještě jeden dotaz.Převodovka manuální nebo automatická.Dělal jsem totiž krátce na JCB- tuším tak 5 let starým s automatikou a do kupy mě to tak nějak nešlo za plynem resp.za otáčkama.S čím děláš?
23. leden 2013 20:04:53
Automat Powershift 4 rychl.,páčka vlevo pod volantem . Naprosto v poho.Ale můžeš si navolit i řazení ručně. Já teď na 115B,rok starým,přebíral jsem ho jako funglovku v Hollandu v Brně. Je to můj subjektivní pocit,ale velká 4kolka je prostě o něčem jiným,než třeba 110B s malýma kolama v předu.Na patku dozadu jsem si nalepil "120" a "dítě v autě" a při přejezdech si na takovej kolos dávají bacha i otrlí motorkáři
24. leden 2013 09:30:12
...........pro Lukyn 5.
Dobrý den, to tlačítko želvy má vliv pouze na hydraulické funkce. Jde o to, že standartně Vám do hydrauliky tlačí olej 2 čerpadla, což je výhoda při práci s podkopem, když potřebujete dělat rychle. Ale při práci s předkem potřebujete ani ne tak rychlost jako tlak v hydraulice a výkon na převodovce. Funguje to teda tak, že když děláte s předkem a aktivujete želvu, tak do nějakých cca 170bar tlaku v hydraulice Vám fungují obě hydraulická čerpadla, ale jakmile tlak vystoupí nad těch cca 170bar, tak se jedno čerpadlo "odpojí". Na rychlosti hydrauliky to prakticky nepoznáte, protože tak nad 170 bar potřebujete vesměs jen pro urýpnutí hromady hlíny, ne na rychlost zvedání (plnou lopatu zvedáte tlakem pod 170 bar). Co je ale podstatné, je to, že odstavením jednoho čerpadla ulevíte motoru a tím se automaticky zvýší otáčky o nějakých 200ot./1min a tím si zvýšíte výkon na převodovce a máte větší sílu při nájezdu do hromady hlíny. Proto má význam hlavně při práci s předkem. Funkci želvy si můžete otestovat tak, že dáte nějakou hydraulickou funkci nadoraz a držíte ji v této poloze (např. držte lopatou zavřenou). Jakmile aktivujete želvu, musí Vám otáčky motoru vyskočit o nějakých 200 nahoru. Tato funcke Vám ušetřit palivo i při práci se zadním podkopem pokud potřebujete dělat na citovku a ne na rychlost.
24. leden 2013 11:59:20
No možná s tím co napsal Kejsák bude Lukyn spokojený ,ale já si to představuju trochu jinak .Lukyn se ptal,že nepozná kdy tam je želva a kdy ne.Asi čekal že to pojede pomaleji.Nepojede Lukyne.Motor pohání dvě čerpadla a když se dá želva tak se jedno čerpadlo odpojí a o to má motor víc síly na jízdu .Tak vlastně má o to vypojené čerpadlo o trochu větší sílu,kterou dá do kol .Teď popíšu co si myslím že je v podkopu když dám želvu .Pohyby se nejen zpomalí ale taky se změní síla,t.j.že na želvu válec který váží 1300kg nezvednu.Chybí mi půl čerpadla a zázraky se nedějí.Na želvu nic neukopnu .Kejsák píše,že se šetří palivo,já říkám opak a přidávám ,že na citovku najdu trubku v zemi i bez želvy.Ta je pro začátečníky.Teď želva a přední lžíce.Já na práci s předkem potřebuju max výkon čerpadla.Nikdy mě nenapadlo tam dát želvu.Ano na páce mám knoflík,abych odpojil jedno čerpadlo,když se tlačím do hromady ale je to mžik a musím ho zas hned pustit,protože prostě na jedno čerpadlo nic nezvednu.Pokud to má NH jinak ?Takže želva a přední lžíce taky žádný zázrak .Po silnici při přejezdu se mi čerpadlo samo rozpojí a vypne na 4.stupni a taky se vypne zapomenutý přední náhon.Takže já se Lukyne o želvu moc nezajímám .Snad jsem nikoho neurazil.Řeči tvého kmene rozumím Romane.
24. leden 2013 17:38:29
Díky moc za vaše úplné odpovědi. Už mi to je jasné, žil jsem v tom, že je to stejné jako u traktoru.
24. leden 2013 21:36:11
Zdravím pana Jelínka traktor bagry zn.New holland jsou uplně v pohodě on se toho každý bojí ,protože nikdo nezkusil stačí si jen porovnat parametry má to dost silný motor docela rychlou hydrauliku jízdní vlastnosti super
Já jsem již čtvrtým rokem na B115 a jinší traktor bych ani nechtěl to co si člověk muže dovolit ze 115 na svahu tak to je neuvěřitelné .
má také i své muchy třeba od nova volnější zadní rameno, ale na to si člověk zvykne já jsem byl na 2008 tam jsem měl trošku problémy s brzdama ,ale po výborné spolupráci s Brněnským servisem se závada odstranila a vše fungovalo jak má když se o stroj staráte jako o vlastní tak je věchnov pořádku hlavně jak bude stroj v záruce tak vychytat všechny mouchy a budete spokojen loni v únoru jsem dostal úplně novou B115 kde je už i klima a jsou tam i nové věci již tam není zubové čerpadlo, ale pístkové axialní i spotřeba šla dolů je tam bitelnější převodovka a přední náprava.Jak se zde píše že Case 695 je o něco lepší tak to není pravda měli jsme na firmě a můžu říct ,že B115 byla živější i když tyto traktory jsou uplně stejné jak motor tak převodovka mám vyzkoušené i jinší značky třeba Cat Komatsu Terex i Jcb ,ale 115 je dobrá k poměru ceny v základu okruh pro kladivo co se týče servisu jsou velice ochotní jsou tam velice super servisáci porádí pomůžou i po záruce
24. leden 2013 21:54:58
Pro Lukáš Lichý
jestli Vám můžu doporučit tak New hollanda a jděte do B115 velká kola jsou velká kola pokud máte možmost tak si zajeďte do Hustopečí nebo Brna a zkuste si jak 110 tak 115 jsou to v podtatě stejné stroje ,ale 115 má velká kola natáčečí zadní nápravu kradí chod a spoustu dalších výhod jestli chcete tak Vám dám kontakt na skvělého prodejce a poskytnu více informací.
V případě zájmu můj email petr.pektor@seznam.cz
25. leden 2013 07:59:23
..pro Jana Čadu. Srovnáváte 2 naprosto odlišné stroje, podle toho co píšete, a v tom je asi problém. Není želva jako želva, jinými slovy želva u NH může znamenat něco jiného než u Vášeho stroje. Obecně samozřejmě platí, že když odpojíte 1 čerpadlo, zákonitě se sníží průtok, tedy rychlost hydraulické funkce, nikoliv ale síla. Ta je daná tlakem a ten zůstává v celém systému NH stejný, ať už jedete na 1 čerpadlo, protože 1 čerpadlo má výtlak přes 70 lt./1min čili bohatě pokrývá tlakové ztráty v hyd. systému. Takže zmíněný válec o hmotnosti 1300 kg zvedente u NH i se zapnutou želvou - do 170 bar Vám jedou automaticky 2 čerpadla, od 170 bar Vám jede 1 čerpadlo, ale tlak na zvedání zůstává stejný. Je to jako když děláte s hydraulikou na volnoběh, v tom případě je v systému zhruba stejný průtok, jako když odpojíte 1 čerpadlo při plných otáčkách motoru . V obou případech máte plnou sílu, ale snížený průtok. Dále, když svahujete, nebo jedete na citovku, můžete jet klidně na větší otáčky a dělat stejně citlivě, jako když jedete se želvou u NH, problém je ale v tom, že u strojů se zubovýma čerpadlama jako je NH nevyužijete tím pádem veškerý průtok, který obě čerpadla stále dávají a proto tu část výtlaku čerpadel, který nespotřebujete v dané hyd. funkci, automaticky hyd. systém přes pojiśtný ventil odvede zcela nevyužitě do zpátečky, což je ztráta a zbytečně odebíraný výkon z motoru. A nezapomeňte, u NH zcela automaticky do 170 barů jedou obě čerpadla, nad 170 barů se zcela automaticky 1 čerpadlo odpojí, čili v momentě, kdy se blížíte max. prac. tlaku, který je u NH cca 210 bar. Takže to 1 čerpadlo není odpojené stále, ale jen při překročení 170 barů. Při práci s podkopem při odpojední 1 čerpadla se automaticky uleví motoru, takže se mírně zvýší otáčky motoru a tím i mírně i výtlak aktivního čerpadla. Při práci s předkem jsem výhody popsal minule. Samozřejmě, když mi jde o co největší težební výkon na podkopu, tak nebudu želvu zapínat, abych měl trvale dostatečnou rychlost, ale při přesné práci s nízkýma otáčkama má systém želvy u NH svoje výhody, a při práci s předkem zase výhody, když jedu na plný plný plyn nebo zvýšené otáčky. U strojů s pístovým čerpadlem je ale situace logicky zcela jiná, takže případná želva tam má i jiný efekt.
25. leden 2013 08:44:22
Jo,pane Kejsák,já o vás nepochybuju ,naopak.Proto jsem psal NH s otazníkem.Až budu mít čas ,tak to nastuduju.Zdravím
25. leden 2013 09:06:30
CASE a tuším že i New Holland jsou teď k mání pod "matkou" AGRI cs. NH - Ing.Mikuška 602743820, CASE-ing.Kmínek 724064620. Oba špičkoví prodejci,ochota,spolehlivost,profesionalita. Píšu z vlastní zkušenosti.
25. leden 2013 13:08:35
new holland nebo case ??
zdravím chlapi, když byste tedy volili, protože je to jeden koncern ......šli byste spíše do 590st nebo 695st v porovnání s 110 a 115 a new hollandem. jsem z opavska a tady je problém podle mě servis na case a new holland, nejblíže je to podle mě Horní Suchá za Havířovem. chlapi od koho nakupujete lopaty. co jsem se ptal, tak na přímo to brát se strojem třeba od catu je dost cenový skok, možná je pravda že je to jiná a hutnější ocel s pro horší zeminu. nemáte někdo zkušenosti s upínákem na podkopu u case ? díky za info. Lukáš. jinak email pro kolegy z agri cs : lukas.lichy@seznam.cz
25. leden 2013 14:46:46
Lukáš- Asi takhle ti to povím,pokud máš svou firmu a svoje zakázky,tak tě vlastně omezuje jen nákupní cena mašiny (např.rozdíl mezi 110B a 115B).Pokud se necháš najímat s mašinou k firmám na stavby,tak ti těžko někdo sežere větší fakturaci za velkou čtyřkolku,než za malej traktorbagr,páč stavošům je to povětšinou naprosto fuk.Oni vyžadují v objednávce multifunkční traktorbagr na určité práce a tvůj problém je,jestli sis koupil to,nebo ono. Ale asi ti to potvrdí každej,co někdy jezdil s velkým,že stabilita,jízdní vlastnosti,trakce atd. se s malým vůbec nedají srovnat,kór když vjedeš do horšího terénu,nebo na svazích.Takže celkem dilema,co? .
Co se týče podkopových lopat,tak blábolům obchoďáků od CATu,že je to lepší značkovej materiál atd.atd.,bych nevěřil ani za mák. Před 2 lety jsem byl na obhlídce traktorbagrů u různých firem kvůli koupi.Všude se vesměs chovali v poho,jen v CATu v Brně jsem si připadal jak žebrák s prosíkem.Pašák na mě prej:už jste dělal na traktorbagru a jakým? Já na to: jo,JCB,Case,Komatsu,NewHolland- cca po 3 letech na každým.A on mi na to povídá: No tak to vás lituju,to nejsou bagry,to jsou šunty! Pouze u nás jsou lepší materiály atd.atd.Prostě mistr světa amoleta.Bavil se se mnou stylem že já jsem tu pro něj a ne on pro mě.Tak jsem mu podal ruku a nechal ho stát na dvoře,páč takový jednání ať si strčí za klobouk.To bylo jen tak na okraj k řečem o tom,že CAT má mimořádný materiály apod.
Lžíce si můžeš koupit od F-Z,Renomagu,Triga apod.
Rychloupínák na CASE je vlastně takovej polorychlo,páč stejně to musíš na vnitřní straně začepovat.Ale prej teď na nových mašinách už ten rychloupínák mají řešenej nějak jinak,nevím,neviděl jsem.
25. leden 2013 14:52:36
ahoj Milane, no pocit jsem z toho měl úplně stejný. Přišlo mi to, že o nějakou třeba delší spolupráci v Catu ani zájem nemají. ozvali se cca za 14 dní a to ještě se stylem, co chcete, nejlépe osobně apod. ač jsem jim vše podstatné nakonfiguroval. nejlepší jednání jsem měl new holland a jcb
25. leden 2013 15:04:31
Milane díky za info, mám svou firmu a tohle je navíc, vysloveně na tom nestavím, že když bude týden stát, tak bude stát. Zas tak moc mě to nebolí, ale kolem mě nejsou zrovna schopni lidi co mají své stroje, nespolehliví, navíc všechno poskáčou a je to i tak vidět. nedokážou moc pochopit, že ji ty 2 hodiny co tam budou dýl rád zaplatím, ale musí to trochu vypadat. Oni prostě chtějí být honem honem hotoví a je to na prt. To asi znáš. Nemáš ještě zkušenost se spotřebou nafty a případně poruchovosti, nebo na co si na tom new hollandu dát bacha.. Kolega měl totiž catra a furt se mu to sralo, tak zuřil, protože díly ho stály víc než vydělával, tak se nasral a koupil si taky 115 a má už klid, sem tam něco se posere, ale tak jako všude a na všem, ale to jsou už běžné věci a provozní. Lukáš
25. leden 2013 15:30:36
No vidíš,já dělal se 115b na Bredě v Opavě. Vlastně všechny přístupy,jak vršek od Fortny,tak spodek,včetně spodní balené u ramp. I ty schody ze žulových bloků dole vpravo,co se sbíhají do ztracena jsem ukládal podkopem na půl cenťáku přesně,zbytek si doklepli do betonu . Odjížděl jsem 10 dní před otevřením po ose do Brna . Já s NH 115B naprostá spokojenost.Měl jsem na tom 20 m/h a zdálo se mi,že to nějak hučí při jízdě.Jeden telefon,šéf servisu to odhadl přesně,servisák dojel druhej den,prej z výroby tam občas dají olej do náprav nějakej neznačkovej a že se to občas stane. V dešti si pod to lehl,vypustil nápravy,natlačil tam origoš Castrol,na omluvu mi vrazil do ruky vzduchovej filtr,čepici a hrnek na kafe a s úsměvem odjel . Od té doby jsem do toho s nadsázkou lil jen ropu.Samozřejmě semtam nějaká odrblá hadice,ale to jsou spotřební věci. V opavě mi dělal hadice jednou takhle v neděli odpol.na počkání Unas,taky nějakej šikovnej soukromník na telefonu.
A spotřeba? Předek,zadek,přejezdy- v poho se vlezu s průměrem do 6 l M/h. Je to taky hodně o tom,jak se k tomu kdo chová. Když do toho pustíš kdejakýho joudu,co má díru do prdele,tak budeš mít za rok šrot
25. leden 2013 18:43:42
Tak to je hodně slušná spotřeba Milane. No kuknu se na stránky firmy agri cs, možná že mají zastoupení i v té horní suché, jestli to jsou ti z Hustopečí. Jo není firma jako firma. Ale je fajn vědět, že i někteří prodejci se chovají normálně a na nic si nehrají. Má firma se taky musí chovat slušně, ač někdy skřípeme zuby, jak nás ten naproti sere. Ale doba je taková a záleží kdo to na uzdě udrží a zachová si noblesu a kdo to pokazí hned u prvního setkání. Catru sebevědomí nezdravě moc stouplo do hlavy. Jsou věci v čem jsou jedničky, ale tam kde je větší výběr už takové jedničky zas nejsou. Navíc dneska obchod a dobré vztahy dělá i z velké většiny né jen cena, ale i přístup a chování.
Dnes jsem si právě byl dokončit rozšíření i na pásová rypadla, tak už to mám za sebou. Celkem mě překvapilo kolik nás tam bylo. Měl jsem za to, že už o to skoro není zájem. cca 30 chlapů
30. březen 2013 08:05:37
chlapi, tak už máme krasavce doma. dneska ho našperkujeme a pošlu fotky
01. duben 2013 19:51:06
Krasavec! Ať to hrabe a je kde hrabat
24. duben 2013 17:19:00
Chlapi, udáváný objem přední lopaty (tuším 1,15 m3) je brán "do rovna" či s "čepicí"? Potřeboval bych to, abych trefil, kolik písku mám v jedné lopatě
24. duben 2013 21:22:17
S čepičkou.