Téma: navářování pásů na dozeru
Autor
Zpráva
14. leden 2013 22:58:02
ahoj chlapi, potřeboval poradit jakým drátem na co2 nebo elektrodou navařit desky pásů proti otěru dozeru Cat D5N Potřebuji značku navařovacích elektrod nebo drátu elektrod,už jsem ty desky navařoval elektrodou castolin a svár je po roku zedraný tak potřebuji poradid jestli někdo nemá zkušenost s tím navařováním. .Děkuji.
15. leden 2013 12:58:12
Myslíš ty desky co sou jakoby kolmo? cočkem bych to nědělal,elektroda má vyšší pevnost než co2. Takže radši elektrodou. nějaký lepší např. EB121 nebo EB123 a průměr tak 3-4mm(záleží na síle materiálu).Pořádně obrousit před svářením.
docela by mě ale zajímalo jestli to je vůbec svařitelný materiál.protože nevím jak u buldozerů ale u tanků ty pásy svařovat nejdou. je to dost uhlíkatá ocel,ono to sice přivaříš ale téměř hned co se s tím hne to upadne.
15. leden 2013 16:19:49
pozor,články pásů na strojích a myslím,že i ty tankové jsou odlité z manganu a ten běžnou elektrodou nesvaříte...nejsem svářecí technik,ale myslím,že to ani svařovat nejde...některý možná obsahují menší procento manganu,ale navím...jde udělat jednoduchý test:mangan nebere magnet jako ocel...takže vemte magnet,vyzkoušejte na oceli,např. výložníku a pod.jak se přichytne,pak přiložte ke článku pásu a pokud bere podstatně míň,nebo vůbec,je to mangan.... s pozdravem
15. leden 2013 20:11:46
Když jsem ještě dělal v catru tak nám dovezli na kontrolu podvozku myslím, že D6 to byla. Měla na plotnách navařený pořádný roxor a říkal ten strojník, že co plotna, to silná eletroda.Drželo to dobře říkal. Jen to přivezly, aby se skoukly vodící kola, ozubené segmenty a rolny, zda nepotřebují vyměnit.Zas to jelo dál.Takže zavařit to určitě pujde.
15. leden 2013 20:33:25
Horacio má pravdu, já třeba vím že články pásů z VT-55 nebo BVP svářet nejdou. je to velmi uhlíkatá ocel,možná třeba i legovaná tím mangenem.mangan ale na svařitelnost nemá vliv. Na svařitelnost má vliv hlavně uhlík. Čím je ho více tím více to nelze svařit.
Zkusit to můžeš třeba na jednom článku,pořádně to přivař a vezmi palici a řápni z boku a zvrchu do té navařené plotny,pokud to drží,svár neprsaká tak to třeba bude držet,ale je to spíš pokus omyl. Kdyby jsi věděl přesné složení ocele těch pásů tak bych ti pak řekl jestli to je svařitelne (popř za jakých podmének) a nebo ne. navíc každý ohřev oceli jí škodí,mění se chemická struktura a materiál se stává měkkým a mizerným.
takže pokud si cheš být jistý sežeń si složení ocele pásů. každopádně to je ale velmi trvdá ocel aby se podstatně méně obrušovaly. Dneska se to možná vyrábí z hardoxu a ten svařitelný je.
15. leden 2013 21:49:44
to je právě to...někde ten svar může držet,protože to bývá slitina oceli,manganu,chromu,molibdenu a někde dokonce titanu,kde je požadavek na odolnost proti průstřelu...pancéřový auta a pod...ale v člácích bagrů titan nebude,to by bylo drahý...zde je požadavek na otěruvdornost...proto mangan,na určitou pružnost a korozivzdornost...chrom,na netříštivost...molibden...možná,že to neříkám přesně,ale po přeměření spektrometrem to vždy ukazuje tyto prvky,ale liší se poměrem,třeba stalinec má články skoro samou ocel,tak tam by to myslím svařovat šlo ale třeba détík má články z 80proc. mangan a asi 7 proc.chrom to už skoro nejde ani pálit natož svařovat...
21. leden 2013 21:05:01
Zdravím . Austenitické elektrody OK6745 průměr 4mm. Pěkný den Emil