Téma: Nafta v zime

Autor

Zpráva

Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

14. únor 2012 12:55:11

nechci delat nove vlakno, ale kazdy z nas resi problemy s naftou a zamrzani v teto dobe, rad bych se pobavil na toto tema, treba najdeme spolecne reseni, pokud vlozite svuj pripad a stav stroje v teto dobe, popripade reseni, asi to usnadni zivot mnoha lidem


muj favorit je benzin v nafte, ten jediny pomohl, rekl mi to jak servisak z Catu tak i prodejce kdyz jsem si mu postezoval, ze E2 zamrza.

Jinak aditiva to prohrali na plne care tuto zimu.


Milan CAT

Milan CAT
Členem od: 17.12.2010
Příspěvků: 306

14. únor 2012 13:14:07

Ahoj taky se podělím se zážitkem se ztuhlou naftou. Máme přes zimu zimní údržbu takže držíme pohotovosti abych předešel nějakým problémům tak tankuji jen Diesel Verva u Benziny za nekřestanské peníze dávám tam i adetiva.V neděli jsem šel nastartovat bagr po dvou dnech a jelikož hlásily že bude padat sníh tak jsem chtěl předejít problému typu baterka atd..Bagr se pořád hádal nešel na všechny válce tak jsem nahřál filtr a pomohlo to jen na chviklu v zoufalství jsem volal pohotovost CAT alespoň pro radu, machanik byl ochotný měl snahu mi poradit a hlavně pomoct.Zařídil mi ve skladu CAT (podotýkám byla neděle) aby mi vydaly nový palivový filtr poradil abych do nafty nalil v poměru 20l nafty a 0,5l benzínu tak jsem tak učinil nasadil nový filtr a nastartoval po chvilce se na motoru ustálily otáčky a šel jak má.Z toho plyne od ted žádné drahé adetiva žádná Verva jen Diesel od Benziny a ředit benzínem fakt to funguje. Dále bych chtěl poděkovat panu Málkovi a Křesťanovi protože mi radily už dříve at to naředím a já jim nevěřil a přivodil jsem si tím mnoho starostí happy A nehledě na to že adetiva, se mají mýchat při teplotě +5 stupňů jinak se nespojí a spíše naftě uškodí protože zkrystalyzují v nižších teplotách.


ladislav tikal

Členem od: 22.06.2008
Příspěvků: 34

14. únor 2012 13:53:02

koukal jsem na tuto diskuzi a musim rict ze tankuji shell ten lepsi do takovejch mrazu a byl jsem v pohode kdyz to bylo do osobaku, soused tankoval v nemecku kam jezdi delat od omw a tam mu zamrzla a ani ze vstriku nic neslo tak mel o praci postarano a to v nemecku by prej mela byt kavlitnejsi


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1852

14. únor 2012 14:29:22

Jak jsem psal již na jiném vlákně tak do všeho tankuji to nejlevnější kde co mají a žádný problém. Jinak pozor na ten benzín do nafty. Rok od roku se dělají citlivější čerpadla a benzín je na ně příliš suchej. Nevím jak jsou na tom konkrétně čerpadla v bagrech ale třeba takové HDI od Peugeotu je na tohle hajsavé hodně. A to jenom co vím. Určitě jich bude víc. Vím že to byla běžná praxe ale taky to bylo v dobách kdy byla čerpadla na jiné úrovní a jiné kvality. Jinak ty slavné "lepší" nafty od rádoby kvalitních benzínek jsou na tom stejně. Platíte jim pouze za značku ale kvalita je stejná. A otázka je co určuje dobrou značku paliva? Setkávám se s tím že lidé mají zažito že je to cena ale přitom zkušenost žádná. Prodejci jako Shell nebo OMV atd atd si o sobě myslí kdoví jaká nejsou značka ale prd. Divím se že jim to za ty ceny kupujete.....


Milan CAT

Milan CAT
Členem od: 17.12.2010
Příspěvků: 306

14. únor 2012 14:39:34

Pane Mach a co mám dělat natankovat musím když chci vyjet.Tankoval jsem u nás na Pap oilu a bagr neměl sílu a hrozně kouřil začal jsem tankovat na Benzině a bagr má sílu a kouří podstatně mémě.K tomu benzínu jsem prilil 2dc mot. oleje abych popřípadě zamezil přidření nebejbuh zadření čerpadla jen si myslím že je asi stejně problém jak to celé zamýchat aby to bylo dostatečně promýchané.


CAT excavator

CAT excavator
Členem od: 06.01.2012
Příspěvků: 351

14. únor 2012 15:52:07

Dobrý den, máte-li klasický nafťáky(čerpadlo-vstřik),tak bych volil jen lepší naftu(Benzina,OMV,Agip atd.),kde je větší cetanové číslo(56-60, standart u ostatních prodejců je 52 a vyšší podíl řepky podle toho jak chce kdo rychle zbohatnout) a pokud máte Common raily, tak tam bych doporučil aditiva VIF,které nejsou tak drahé jako Castrol atd., ale jejich účinnost je výšší a samozřejmě je míchání závislé na teplotě(+5),tak že si naftu nakupte do kanystrů a namíchejte v garáži.Bagrník.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

14. únor 2012 19:36:32

s kanystrama se to lehce rekne, ale michat naftu do 3 bagru je sranda big-smile problem je v cechach s nizkym cetanovym cislem, ak bylo receno kolem 52.... Verva se pohybuje kolem 56 to prokazali i testy, cestl jsem par clanku, ale omv, shell apod meli stejny vysledek jako klasicke paliva. Nejlepsi nafty co byli tak od Aralu, v nemecku aral funguje a to je radost na to jezdit


CAT excavator

CAT excavator
Členem od: 06.01.2012
Příspěvků: 351

14. únor 2012 20:14:20

Proto přidávám VIFku,která zvyšuje až o 5 cetanů ( 10ml na 10l nafty doporučuje výrobce,já teď dávám 20ml na 10l nafty).Toto dávám do osobáku a výkon je znát i starty při těchto teplotách nejsou problém.Mam Piškota HDI.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

14. únor 2012 20:54:43

jsme VIF meli, co se tyce vykonu je to znat, ale ohledne parafinu nic moc...


Přidat příspěvek k tématu