Téma: motorova brzda tatra 815

Autor

Zpráva

bart bart

bart bart

Členem od: 04.02.2010
Příspěvků: 12

04. únor 2010 18:13:00

Zdravim.Chtel bych se zeptat jak je zapojena magnetka na motorovou brzdu a magnetka co je na plynu u tatry .Myslim tu co zveda plynovy pedal nahoru,a jestly kdyz zmacknu motorovku jestly se ma spinat i ta magnetka na tom plynu .Diky


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

04. únor 2010 20:47:12

Záleží, kterou T815 máš na mysli. Jestli starou klasiku, nebo novou, Terrno. Na staré byl ovládací váleček zhasínání motoru (na levé straně ventilátoru motoru) ovládaný tlakovým vzduchem, přivedeným z EPV. Tento byl ovládaný tak,že při vypnutí klíčku šel proud do cívky, z ní na čidlo tlaku oleje, které ho ukostřilo. Jakmile tlak oleje spadl, čidlo rozeplo a byl klid (na rozdíl od Liazky, kde byla cívka sepnutá pořád a nejedna baterka byla v pondělí ráno totálně KO).
Motorová brzda je ovládána tlačítkem, které sepnulo proud, EPV byl ukostřen spínačem na vstřikovacím čerpadle, které po poklesu otáček na cca 800 rozepnulo a EPV přerušil tlak vzduchu do válce. Měl jsem motorovku zapojenou podobně jako na autobusu, kde zapíná automaticky při sešlápnutí brzdového pedálu. Takže se ťuknutím do brzdy aktivovala a pohybem plynu zase rozepnula.
Terrno má obě funkce řízene ERCHem, takže tam už se s tím nedá nic dělat.


bart bart

bart bart
Členem od: 04.02.2010
Příspěvků: 12

05. únor 2010 15:44:14

diky pokusim se to tak zapojit jelykos nejaky vemeno prede mnou nacpalo do pojistkovky 2koruny tak me ty draty od motorovky atd schorely.r.v. tatry je 88 aspon myslim,


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

05. únor 2010 18:03:09

Tak to budeš mít ještě ten starý model. Jestli budeš tahat nové dráty, tak si dej pozor na ty konektory pod přední maskou, v pravo vedle vstupu vzduchu do větráku, pod plechovým krytem. Po těch letech se tam dostane voda a všechno to bude uhnilé a jak s něčím blbě pohneš, tak Ti nepujde půlka auta.


Přidat příspěvek k tématu