Téma: Minirypaldo

Autor

Zpráva

Anonymní - Tomáš

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

17. květen 2007 21:48:59

čau pánové, potřebuji od vás radu ,budu kupovat pasové Minirypadlo tak kolem 250 000-300000 kč,ale nemam s takovejme mašinama moc zkušeností, tak jestli někdo poradite budu rád,potřebuju vědět jekou značku,a na co si dávat pozor při nakupu. dik


Anonymní - Ivo

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

18. květen 2007 07:34:28

zalezi na tom, jake minirypadlo budes chtit. Zda 1,5t, potom je urcite velkou vyhodou hydraulicky roztahovaci podvozek kvůli lepší stabilitě. Kdybych si takový bagr vybíral, podíval bych se na to, jak jsou na tom filtry a olej v koncovým převodu, zda dotyčný dělal pravidelnou údržbu nebo nesad Omrknul bych i podvozek (rolny, stav pasů), otoč, vůle čepů, motor... Která značka je nejlepší, to je diskutabilní, určitě tady budou borci, kteří budou vyzdvihovat osvědčené a světové značky, tyto jsou ale mnohdy právě ty nejdražší a kvalita také není zrovna oslnivá. Asi bych sáhnul po stroji s japonským motorem, nízká spotřeba, vysoká životnost. tady na bagrech se nabízí v poslední době vícero strojů za tuto cenu, tak šťastnou ruku!


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

18. květen 2007 08:12:43

tak moc dik!!!!!


Anonymní - Mirek.P

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

18. květen 2007 12:38:29

Ivo dal dobré rady.
Ještě ale vyzkoušej stroj zvednout na lžíci a na štítu - jestli nebude klesat, nejsou netěsné rožvaděče. Taky pozor na otoč - zkontroluj jestli někde nechybí zuby - otáčením a taky vyzkoušej jestli brzda otoče hned zastaví stroj, jak se pustí páky.


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

20. květen 2007 15:17:50

hlavné zkontroluj rolny tedy ložiska na nich a taky oba reduktory pojezdu jejich ložiska jsou také velice dúležitá.zkontroluješ je tak že sundáš oba pásy,vezmeš do rukou ozubené kolo které zabírá do pásu a zkusíš jestli nemá vůle jestli jo tak jsou ložiska špatná.Mě se to vysralo tejden od koupě bagru a stálo to bez práce 80 000. A ted mě čeká druhá strana tak bacha na to.Novej bagr je novej bagr.Přeju ti at tě nepotká to co mě pak už z nikoho nic nedostaneš lidi jsou hrozný svině některý.


Anonymní -

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

20. květen 2007 19:30:20

Kolega přede mnou má pravdu, trochu se pokusím to upřesnit. Určitě je při koupi bagru duležitý podvozek a to hlavně z důvodu cenové nákladnosti oprav. Při kontrole není nutné sundávat pásy. Kontrolu proveď tak že stroj zvedni na radličce a rypném zařízení. Tak se uvolní rolny a zjistíš vůle v ložiscích. Pokud je tam velká vůle je pryč mazací náplň ( olej, tuk) a také ložisko a tzv. těsnící labyrint. Oprava není náročná ani cenově pokud použiješ tuzemské díly ( asi 300-500 Kč) Hřídel rolny je buď protočená nebo vyrezlá( oprava buď novou nebo nachromovat - cenově to vyjde na stejno). Samotná rolna má povrch opotřebený dle počtu Mh. Vydrží i přesto že bude hodně vymačkaná až 15000 Mh. Nahoře je pás veden buď rolnou nebo vodítkem. Voďící kolo je uloženo v ložiskách na hřídely, i povrch bývá vymačkaný ložiska a náplň většinou v pořádku. Kývání kola ( i s pásem) je zpusobeno vydřením vodící části napínacího zařízení. Při sundaném pásu vodící kolo lehce vytáhneš i s dopínací pružinou a opotřebení bude patrné. Tak a teď nejdůležitější a nejdrážší část podvozku.Hnací kolo s reduktorem a hydromotorem. Opotřebení ozubení je patrné, čepy pásu vymačkávají prostor mezi zuby do nepravydelného tvaru, zuby nesmí být ostré. Nové mají na vrcholech zubů plochy! Vůly v reduktoru zjistíš potažením pásu dopředu a do zadu( u menších strojů) a nebo na zemi pojezdem do záběru v před a v zad. Dobrý reduktor je bez vůle! Vůle znemená opotřebení ozubenych kol, hřídelí a jehlových ložisek. Vůly hlavního dvouřadého ložiska poznáš podle stranové vule, nemnění se, dá se dotáhnout maticí. Pokud vytéká olej mezy red. a podvozkem je špatné těsnění. Nové se pohybuje kolem 15000 Kč, ale staré se dá většinou opravit zabroušením dosedacích ploch a výmněnou rozpínacích ókroužků. Pokud nebyl v reduktoru olej a nebo nebyl pravidelně mněněn čeká tě u staršího stroje za čas nákladná oprava. Ceny dílů ( hřídele, kola satelitů, jehlové ložiska atd.) se pohybují kolem 8-10000 Kč za kus. Komplet reduktor stojí asi 200000 Kč. Jestly je vymačkaná hřídel mezi reduktorem a hyd. mot. musí se vymněnit i protikus v motoru( ten musíš rozebrat z druhé strany podvozku). Stává se často že protočená hřídel reduktoru je vyněněna (12000 Kč) bez výmněny protikusu, aby stroj byl v pohybu na prodej. Olej v redukcích by se mněl mněnit po 250-300 Mh. Je tam malá náplň, vyplatí se to!! Poslední díl podvozku jsou pásy. Opotřebení je dle práce a obsluhy, většinou 3-4000Mh. Vztah mezi pásem a ozubeným kolem závisí na ceně pásu, levné pásy mají méně čepů a tak zabírá každý druhý zub a tím se zvišuje namáhání a opotřebení. Hydromotor pojezdu strácí časem sílu. Koupě bagru který má prokazatelně hodně za sebou i když je v provozu je vždy riziko že do něj budete muset investovat hodně financí k odstranění případné poruchy! Přeji hodně štěstí při pořízení stroje. Pavel


Anonymní - Petr V

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

23. květen 2007 22:57:08

Jak bude mít víc jak 3000 MTH,tak ho za ty prachy nekupuj,po 6000 MTH je před smrtí,všechny náhradní díly se vyrábí ze zlata,tak aby to ten stroj stihl vydělat.


Anonymní - Tomáš

Členem od: 06.10.2002
Příspěvků: 3814

24. květen 2007 14:16:20

tak se klanim a děkuji za rady,moc jste mě pomohli.


Přidat příspěvek k tématu