Téma: kontejner s HR

Autor

Zpráva

Michal Ždych

Michal Ždych

Členem od: 01.06.2008
Příspěvků: 54

04. listopad 2012 20:49:12

má někdo zkušenosti s kontejnerem s hydraulickou rukou. Zajímá mě jaký to má výhody a nevýhody .


Jaroslav Maurer

takto jsem začinal
Členem od: 22.03.2011
Příspěvků: 63

04. listopad 2012 21:12:31

A co potřebujete vědět?

Strojník kolových automobilních a pásových rypadel
Jeřábník s praxí na AD-28,AD-20,AV-14,AV-15
a nově RT - ZZ


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

04. listopad 2012 22:06:13

u nás slouží už delší dobu Avie s kontejnerem a některé i s rukou. Já jezdím občas s lesovozem Tatra 815 a tam ta ruka také je.
Hydraulická ruka je řekl bych výhoda protože ne všechno se dá na kontejner nakládat bagrem a místo ruční nakládky poslouží ruka-např trámy,železa,palety cihel, atd..Neříkám že by to nešlo bagrem ale nemusíte ho vozit ssebou.Chvilku sice trvá než se s tím člověk naučí ale nic težkého to není.Jen netapomínat zasunout patky,takhle soused ohnul pístnici patky.
Jen jsem někde četl že to místo co zabírá ruka pak chybí na kontejneru-tzn že kotejner je kratší nebu není uplne celý posazený.
I přesto že s tím občas makám a jezdím,dokonale se v tom ale nevyznám.Ale řekl bych že HR je lepší.Ovšem také to je přírustek na váze vozidla.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Jaroslav Maurer

takto jsem začinal
Členem od: 22.03.2011
Příspěvků: 63

04. listopad 2012 23:10:43

Tady je asi dotaz na HR jako kontejnerovou. Než na praci s ní. Jen nevím pořád co o ní potřebujete vědět.

Strojník kolových automobilních a pásových rypadel
Jeřábník s praxí na AD-28,AD-20,AV-14,AV-15
a nově RT - ZZ


Tomáš K.

Mulča
Členem od: 01.05.2009
Příspěvků: 190

05. listopad 2012 11:00:10

Není to focený u srdínka na dvorku ? V Bořeňovicích stává Avia s rukou a kontejnerem, ale s tím rozdílem, že on jí má napevno. Zde na fotce je ukotvená přímo na kontejneru.To vidím prvně.

-----------------------------
CAT M315
CAT 301,7D
CAT 427 F2
Dozer Komatsu D61PX


Roman N

Roman N
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 213

05. listopad 2012 20:19:03

tady v bazaru se někdo snaží prodat toto: http://bagry.cz/var/ezwebin_site/..._hydraulickou_rukou_atlas_120_2e.jpg
myslím sí že to je dobrá varianta pro toho, kdo HR potřebuje jen občas. Vlastní zkušenosti nula- v reálu jsem to neviděl.


Jaroslav Maurer

takto jsem začinal
Členem od: 22.03.2011
Příspěvků: 63

05. listopad 2012 20:38:16

Já jen nevím když si to bere olej "od spodu" tedy z podvozku přes rychlospojky jak se to odvzdušńuje ? přece jen je to zdvihací zařízení a tam není zase moc dobré když je sem tam vzduch v okruhu.

Strojník kolových automobilních a pásových rypadel
Jeřábník s praxí na AD-28,AD-20,AV-14,AV-15
a nově RT - ZZ


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

05. listopad 2012 20:58:26

teď jsem si nějak všimnul že ta ruka je vlastně součástí kontejneru a ne auta.Potom mě tedy jenom zajímá že když někde složím kontejner,tak tam je tedy ta ruka a avie odjede,tak pro práci s tou rukou budu ještě potřebovat elektrocentrálu a hydr. čerpadlo tedy pokud toto není součástí kontejneru.Vidím to poprvé a přijde mi to jako blbost,kdyby byla na autě tak to beru ale takto??Takže když složím kontejner,na práci musím mít stejně auto(jako zdroj tlakového oleje) takže to je asi blbost.navíc pár metrů hadic co se válí někde na zemi natažený z auta.

To je jako kdyby někdo přijel s bagrem a na jeho pohon by potřeboval ještě další auto s hadicema a čerpadlem jako zdroj oleje pro bagrování. No můj názor,je že bych tohle nechtěl.A navíc kontejnery se prý dost kradou a tohle asi nebude levná záležitost.

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

05. listopad 2012 22:37:30

máme na firmě kontejnerovou ruku ATLAS...je to pháněný z auta přes rychlospojky,takže nabereš kont,připojíš hadice a po přepnutí tlaku se to automaticky odvzdušní...my to máme na šrot a na to je to poměrně nepraktické,protože z důvodu max úspory hmotnosti nejsou hydraulicky ovládané podpěry a manipulace s nimi je celkem fizicky náročná...dělat to 6x denně tak od toho za týden utečete...další nepraktická věc je sypání,kdy i na prázdným kontejneru zůstává nahoře ta těžká potvora a rám se tím pak neskutečně kroutí až máte pocit,že se to zákonitě musí jednou ulomit...osobně jsem s tím pouze manipulpval jako s rukou...prostě normální ruka,ale nejel jsem s tím a asi bych ani nechtěl...podle mě je to jen takovej divnej vynález,který když se nad tím zamyslíte ani moc smyslu nemá...možná na takovým lehkým autě typu avie pro občasné využití,ale tady by asi zas bylo na zvážení poměru cena-využití....


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

05. listopad 2012 22:44:48

ještě sem zapoměl foto... blunk


Michal Ždych

Michal Ždych
Členem od: 01.06.2008
Příspěvků: 54

06. listopad 2012 20:01:37

Ruku potřebuji jen občas a proto se mi líbí že ji nemusím vozit pořád. Netlačí na přední nápravu, nezabírá plac na délku, auto není vysoký pro průjezdy a hlavně auto má větší hmotnost. Ale určitě to bude na úkor stability a nevím jak jde s kontejnerem s rukou sklápět materiál.


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

06. listopad 2012 22:11:43

jasný na to je občas použít...ta myšlenka je dobrá,ale to sklápění je hrůza...asi jako když se přilepí kus fůry...stabilita celkem špatná sklápět nejlíp na rovině a na betoně při sklopeným kontejneru a přejíždění nerovností se to příšerně kymácí...myslím,že to není ideální na konstrukci nabíracího zařízení,ale to je ve šrotě...ve stavebnictví to může být jinak...např převoz palet a pod....ty asi sklápět nebudeš a sundáš je tou rukou...


Přidat příspěvek k tématu