Téma: Komatsu WB 93R
Autor
Zpráva
14. květen 2007 20:31:55
Dobrý den,uvažujeme o koupi a chtěl bych vědět názor na stroj.Děkuji a zdravím
15. květen 2007 18:24:32
Ahoj mám WB 97 R-5 rok a nemůžu si stěžovat zatím žádná závada.Přeji Ti šťastnou ruku.Čau Tomáš.
16. květen 2007 06:25:07
Ahoj,
traktory nejsou jen Komatsu,Cat a jiné značky.Mám velice dobré zkušenosti s New Hollandem a proto ho mohu doporučit.Nejde jen o značku,ale o kvalitu následujících služeb ( náhradní díly,servis,cena a hlavně kvalita a pružnost ).Proto doporučuji se seznámit i s jinými značkami traktorbagrů.S pozdravem Petr.
29. květen 2007 16:04:17
mam rok staryho a **** se mi jak svina,starsi modely jsou v pohode
20. červen 2007 22:59:12
Zdar kup si se stejnyma velkýma kolama-je to v předku lepší-kola mají stejnou stopu apři plnék rejdu se nehádají,a v terénu je to naprosto nesrovnatelné.Já mám 97 S a kzkusil jsem JCB a Case a Komanč je jednoznačně lepší a na hydrauliku má pístové čerpadlo což má jen ještě Cat.
25. květen 2008 12:15:25
Zdravím, nedávno jsem dělal na jedný stavbě - s kladivem na DH-112 a po ruce byl i tento traktorbagr a toho jsem byl svědkem. Jako docela jsem zíral jak to uchycení výrobce vyřešil. Hlavně když jsem se s ním o tomto traktorbagru bavil jako jak je spokojený a tak... (protože já jinak dělám na CATu 428 D) řikal, že mu to jednou prasklo. A ejhle, za hodinu zas. 6 šroubů ulítlo a i při třískání betonu kladivem jsem tu ránu v DH slyšel. Jako kdyby to přivolal když o tom mluvil Zámky venku pochopitelně a muselo se to všelijak heverovat, vypokládat... zámky blokovat... Naštěstí už ze zkušenosti ví že to praská a měl náhradní šrouby doma a oprva netrvala nijak dlouho. Ale překvapilo mě to. Tímto nechci nějak hanit a tento bagr, to vůbec! Je to velice super stroj! Jen toto přikládám jako na ukázku co se i může stát.
13. únor 2013 19:57:41
Čus,já si říkal že jsem tuhle fotku už někde viděl Dnes mě to prasklo taky,rána a kozlik dole,rameno v 3metrový jámě..krásná pakárna!Vůbec nechápu jak tohle konstuktér myslel,měl jsem vedle sebe 3lidi,kdyby to prasklo o pár vteřin dřív když jsem vyklepával lžíci,bylo by asi po nich!Nerozumim proč je to pověšený ze spodu a né zvrchu,když by to pak prasklo,tak by to aspon nespadlo dolů.Hadice to asi vydrželi,i když to někde kape,následky zkouknu až za světla.Na šroubech čerstvej lom.Vymejšlim co stím aby se to neopakova,a napadá mě jen nechat krajní radši volné,aby to na nich zůstalo viset.Má někdo lepší nápad?
13. únor 2013 21:30:46
Vidím,že máš rameno s ofsetem.Taky jsem cca před 15 lety dělal na Komanču co měl ofset a na tu dobu to byla bomba.Jediná nevýhoda byla neustále drnčící plechový pedál a když jsem poprvé kopal těsně u zdi tak jsem opomenul trčící pístnici na boku a fasáda byla poškrábaná.Pak jsem už věděl,že se musím stavět trochu na bok.
13. únor 2013 21:55:39
Tak pedál mě nedrnčí ,ale fasádu jsem už taky jednou trochu vojel naštěstí to bylo jen lepidlo.Jo ten ofset je parádní,dá se dělat bez naklápěcí svahovky,používám to furt.
14. únor 2013 10:53:37
Zdravim. Vsem strojnikum doporucuji kopat vzdy s uzamcenym posuvem podkopu. Uzamykani je ovladano kulovym ,nebo elektroventilem prez zpetny ventil. Pokud je ve zpetnem ventilu vada, posuv se sam uvolnuje i kdyz je paka ve zpravne poloze. Muzete vyzkouset tak ze roztahnete rameno a nechate nad zemi. Nyni odemknete posuv, rameno se uvolni. A ted uzamknout posuv, nic se nedeje a az po uzavreni lopaty na doraz a podrzeni se posuv zamkne.....pisty pritlaci. Nyni ponechat minutu takto a sledovat pisty. Pisty musi drzet pritlacene a nesmi se ani kousek zasunout. Pokud se jenom trosku uvolni je to chyba . Takto vznikaji na techto sroubech neustale razy a ony jednou prasknou. Prasknou protoze pri uvolnenych zamcich posuvu nejsou namahane na tah ,ale hlavne na strih. Pokud jsou tyto srouby namahane pouze na tah ,tak jeden z nich udrzi v tahu okolo 35 tun. Dohromady tedy 210 tun !! Takze konstrukteri to spocitali dobre. Zdravi Emil
14. únor 2013 15:02:25
Ahoj Emile,dík za reakci.Určitě hrabu se zabržděným posuvem,pístky vypadají že fungují dobře.Ty šrouby by to měli udržet jak píšeš,nevíš jakou mají pevnost originální šrouby?Stačí 10.9 ?Nejde mě jen do hlavy,že když už to praskne,může to tak z 80% někoho zabít..
14. únor 2013 17:39:37
Ano, srouby jsou 10.9, je treba dbat na to aby pevnost byla dodrzena a ne jenom vyrazena na sroubu.Doporucuji srouby s certifikatem. Jinak jak jsem psal vyse , podkop se uzamyka pouze pri natlakovani systemu. Potom uz tam drzi tlak jen zpetny ventil. Pokud mirne propousti je problem. Jiste prasknout to urcite nemuze, videl bych tam opravdu nejakou jinou pricinu, nez konstrukcni vadu. Emil
14. únor 2013 19:38:33
A co ta moje myšlenka nechat aspon jeden šroub na kontramatkách volný,aby to na něm zůstalo viset když to praskne.. ?
30. březen 2013 22:43:30
Ahoj kluci.Plánuju nakoupit větší množství převodovýho oleje,abych nakrmil všechny hladový diferáky na dvoře Nejvíc mě samozřejmě záleží na komatsu.Můžu dát do náprav a koncových převodů olej s touhle specifikací?PP 80W-90H SAE 80W-90
API GL-5?Nebo co dáváte Vy?
Díky
31. březen 2013 18:47:17
Urcite bych pouzil olej transfluid LS , nebo jeste lepe olej transfluid JDV. Jedna se o novy olej urceny do naprav s mokrymi brzdami a samosvornym diferencialem. Je ridky, tudiz se snizuje spotreba ,hlavne v zimnim obdobi a perfektne odvadi teplo, takze nedochazi k prepalovani brzd. Olej PP 90 je levnejsi olej urceny spise do klasickych diferencialu. Pri pouziti v napravach s mokrymi brzdami a samosvornym diferencialem dochazi nejprve k neprijemnemu vrzani, pozdeji az praskani v naprave. U samosvoru se potom zadrou lamely a dojde k poskozeni diferencialu, nebo koncoveho nahonu. Nejcasteji se ulomi zub a potom ......... si to domyslete.
Zdravi Emil
31. březen 2013 19:21:09
Ten LS jsem našel pouze Fina,ale bez ceny.Co to asi stojí?
01. duben 2013 18:21:24
Olej TOTAL DYNATRANS LS 20W/40 objednávám ve 20l balení za 1 864,-- včetně Dph.
01. duben 2013 18:55:30
Díky
02. duben 2013 19:35:21
Prosimtě Emile znamená to že tenhle LS olej je třeba dát pouze do zadní nápravy?Do přední a všech čtyřech nábojů stačí PP90?Samosvor myslím nemám.
Děkuju
02. duben 2013 20:08:30
Zdravim. Pro me je celkem nepochopitelne to co chcete udelat. Ja vam mohu pouze doporucit to ,co rika vyrobce. Tudiz do naprav vcetne koncovych nahonu se plni transflujd LS , nebo lepsi transfluid JDV. Olej se v napravach meni co 1000mth. To je pri dnesnich vykonech jednou za 1 az 2 roky. Pekny vecer Emil
02. duben 2013 20:29:30
Zdravím Reno...promiň,že odbočuji od olejů...prohlížel sem si ty fotky s ulomeným výložníkem....je to mazec už to celkové řešení,že střihneš šrouby a je to dole....já jen,že bych to po té opravě posichroval svarem......
02. duben 2013 21:11:58
Svárem-čoveče Josef to mě přijde jako humpolackej způsob ,když tam dá pevnostni šrouby tak to musí držet
02. duben 2013 21:20:58
Na tych olejoch by som doporučoval nešetrit! Neviem čo je lepšie či šetriť na oleji alebo opravovať naboje alebo diferak, ked jedno ložisko do naboja stoji cca 350 eur.
02. duben 2013 21:31:01
myslím že malý svar by mohl být jako indikátor, když se na něm objeví trhlina budeš vědět že se něco děje
02. duben 2013 22:02:30
ýčko je spousta věcí co by měly fungovat a nefungují a než sbírat podkop z hluboké jámy,radši použiju humpoláckej způsob....
Renda má podobný uvažování jako já.....
03. duben 2013 09:29:31
Nechci na těch olejích nějak extrémě šetřit,ale když koukám po netu tak jední chtějí za litr oleje 100,- a druzí za ten samý olej třeba 300,-.
Tak ještě jednou prosím Emila,do všech převodů krom převodovky TOTAL DYNATRANS MPV?Prý jen jiné označení JDV.Ale je to API GL4 nevadí to?
Svářet se mě to taky zatím nechce,šrouby jsou nový,tak snad chvíli vydrží.
04. duben 2013 00:17:58
Dobrý večer.Nevím jestli mám pravdu.Ale tady je můj názor.Kombinace stáří,opotřebení a zapomenutého zamčení posuvu.Občas nějaký zámek vystřelí.Spraví to desetník a jede se dál.To tě šroubům dává na prdel.Opotřebený a včas neotočený,nerezový protikus.To samé.Stará 93 R vytáhla z výkopu dvě tuny.Tedy přetěžování.Vždyť to znáte.HLAVNĚ TO NESVAŘUJTE! To je Roblovina.Oleje.Do motoru cokoliv co odpovídá.Nápravy flákám ale koncáky hýčkám.Nemáme zásadnější problém.
04. duben 2013 07:42:59
Ale máte pravdu pane Široký.Já bych ještě dodal,že namazané přesouvání tukem je dobré na manipulaci ,ale nikoliv na to ,aby podkop seděl na ližinách jako prdel na hrnci.Tomu se říká tření.
Sváření?To jako až svár praskne ,tak to bude znamenat že jsou povolené šrouby?To už je pozdě.
06. duben 2013 22:04:09
Zdravim, p.Rreno, pokud vam distributor oleju Total podvrdi ze se jedna o ekvivalent trasfluid JDV, tak ho muzete samozrejme pouzit. Ja to nevim, znam pouze oleje Komatsu. Transfluid JDV stoji u Kuhn-Bohemia okolo 140,- za litr. Emil
24. duben 2013 08:20:49
Bagrův zdar,
kluci nevíte někdo číslo podle kterýho můžu hledat filtr do aut.převodovky?
24. duben 2013 23:43:27
Už jsem to asi našel.
http://www.eshop-pro-bagry.cz/det...05-35100-olejovy-filtr-prevodovky-1/
01. květen 2013 22:05:45
Zdravím všechny, prosím všechny o případnou radu. Vlastním Komanče 93R r.v.2001, bohužel mám prasklou hlavu, nevíte někdo o možnosti koupit jinou či o někom kdo opravdu umí vařit litinu se všemi s tím souvisejícími parametry.
Díky moc za případné rady či tipy.
Edu
02. květen 2013 16:56:07
Zkusil bych se poptat tu: http://www.renova.cz/ a nebo tu: http://www.agm-agromotor.cz/
02. květen 2013 21:46:50
Díky moc za radu, obvolám a dám vědět.
09. říjen 2013 13:53:13
Čus kluci,nevíte kolik a kde má WB93R-2 z roku 99 filtrů hydraulického oleje?
Dík