Téma: JCB 3cx , prosím o radu
Autor
Zpráva
15. září 2009 22:56:27
Dobrý den,nemůže mi prosím někdo poradit,jak funguje a jak se ovládá automatické držení roviny zadní lžíce ( je to vypínač se symbolem zadní lžíce),nebo si alespoň myslím že na to ten vypínač je.Co se ptám nikdo to neví a v manuálu jsem to taky nikde nenašel,jediné co jsem zjistil je že když vypínač zmáčknu,tak cítím jemné škubnutí v pravém jojistiku.
Jak už jsem psal jedná se o jojistikové ovládání a je to bagr r.v.2008.Předem děkuji za odpověď.
16. září 2009 13:07:57
Tak to je vypínání zámku na přesun podkopu a ne atomatické držení roviny.
16. září 2009 17:01:37
Co je prosím automatické držení roviny zadní lžíce ? prosím o upřesnění. Zdraví Emil
16. září 2009 18:42:06
To není zámek na přesun podkopu,to je jiný vypínač,na tom vypínači je nakresleno celé zadní rameno i s lžící jak leží na rovině,jak už jsem psal po zapnutí je cítit mírné škubnutí v pravém jojistiku.
Při prodeji mi řekli že by si rameno mělo zapamatovat určitou výšku a potom ji udržet například při svahování roviny,ale že neví jak to přesně funguje,já ten knoflík zítra vyfotím.
18. září 2009 10:18:05
Tak mi prosím vyfoťte i tlačítko na přesun podkopu. Protože aby držel podkop rovinu mi přijde jako blbost. A dalšší věc mě zaráží že to neví ani prodejce.
18. září 2009 20:10:49
Musel jsem se podívat na základní pojmy.Celé zadní rameno=výložník +teleskopická násada +lžíce.To je na tom obrázku,který já mám namalovaný na knoflíku pro přesouvání podkopu.2 šipky doleva a dvě doprava. Pořád věřím tomu ,že tazatel umí přesunout podkop a že tam má další knoflík ,kterým se zapíná paměť na udržení výšky při svahování roviny.Přiznám se ,že jsem to ještě neslyšel.
18. září 2009 20:49:46
Asi to bude chtít vyzkoušet v praxi.
18. září 2009 21:38:56
Díky Franto.Ještě by mohl někdo vysvětlit jak to pracuje.Když si popojedu a zvednu jinak nohy tak musím zas instalovat???
19. září 2009 15:55:32
Já Vás zdravím,měl jsem tady menší absenci,knoflík jsem už vyfotil,je to ale přesně ten co vyfotil Franta (dík),já ať zkouším cokoli,tak to nereaguje,kdyby někdo věděl byl bych rád,jěště jednou dík.
19. září 2009 22:12:55
moje domněnka je taková že by to mohlo fungovat asi takhle, položíš lžíci do požadováné výšky a pravou pákou začneš přitahovat násadu a výložník se bude zvedat sám a tim udržovat rovinu,dokud nevemeš za levou páku a nepohneš výložníkem do jiné výšky
20. září 2009 11:46:18
Taky jsem si myslel,že tak nějak to bude,ale ať zkouším cokoli tak nic nereaguje,my máme manual na pákové ovládání,kdyby měl někdo na jojistikové a napsal co tam píší.
20. září 2009 21:24:33
Zdravim. Pokud je stroj z roku 2008 měl by být joystikový s označením easy control. Na těchto modelech slouží toto tlačítko k aktivaci zámku hlavního ramene, slouží při jeřábování. Při jeho aktivaci se při přetížení ozve výstražný bzučák v kabině.
21. září 2009 22:08:58
Má to označení easy control,vyzkouším jestli to tak funguje a ozvu se.
22. září 2009 06:53:19
Ještě než se ozveš,tak nechápu ,co má vyfocený knoflík ,kde je obrázek lžíce ,která jede po přímce a dělá tedy rovinu co společného s aktivací bzučáku při přetížení.Nějak se v tom začínám špatně orientovat.Na to aby si se převrátil ,nepotřebuješ při jeřábování bzučák.To stačí,když budeš mít špatně podloženou přední lžíci.Pujdeš a ani to nezahouká.To je ale na jinou debatu.
04. říjen 2009 11:04:26
Zdravím Vás,trošku pozdě,ale konečně se mi to podařilo vyzkoušet,rameno jsem přetížil a žádný bzučák se neozval,jenom jsem přišel ještě na to,že když spínač zapnu tak jojistiky reagují dosti později(teď nemyslím časově ale dráhově).Pokud je vypínač vypnutý,chytnu za jojistik je reakce téměř okamžitá,pokud ho zapnu rameno se pohne až tak po 2-3 cm,tak nevím?
04. říjen 2009 18:15:47
Jak tak koukám tak nikdo nám to neřekne co prodejci a servizáci hlavně že znají své ceny dobře Taky mě to docela zajímá na mém veteránu toto nemám.A není možné že to jen ubere prutok oleje právě na tom pravém jojstiku .Když vemete za jojstiky nadoraz a máte natažené rameno tak se vam lžíce sune po zemi.Nemá tendenci se nazvedávat .jedna funkce je pak pomalejší.. Je to jen moje uvaha.Tak mě mekamenujte.
05. říjen 2009 12:30:29
Spíš mám pocit že je to tam zbytečné....
07. říjen 2009 06:56:15
Já bych řekl Aleši ,že to ubere průtok na levé páce.Nevím co je rameno.Podle zákl.pojmů co jsou dole pravou pákou tlačím na násadu(teleskop).Levá páka výložník je asi knoflíkem zpomalená a tolik jí nezvedám.Ovládání JCB x.Podle tvého popisu to vypadá jako bys měl Výložník na pravou ruku ISO +.Lubomír taky píše ,že po zapnutí škubne v pravém joystiku.Mluvíme o výložníku,který já mám na levé páce a vy na pravé?Jestli jsem napsal blbost tak sorry.
07. říjen 2009 21:06:20
Dobrý den jsem to ale hnup samozrejmě že rameno=výložník ani mě to nedocvaklo že ho mám samozřejmě na levou ruku .Prava je násada.Tak trochu ulet. Hm tak nechápu potom k čemu to tam je?Tak to tu nazvěte záhada tajemného vypínače u nového JCB Ale stejně mi to vrtá hlavou.
08. říjen 2009 19:56:59
Dobrý den. U mého stroje je na této pozici simbol želvy. Nemáte krytku vipínače se špatným obrázkem
08. říjen 2009 20:36:30
Zdravím Vás,tak jsem zkoušel za oba jojstiky zatáhnout nadoraz a rychlost výložníku a ani násady se po zapnutí vypínače nezměnila.Já mám výložník na pravou ruku.
08. říjen 2009 21:37:15
Tak s tímhle rébusem hne jedině Kejsák.Kdybych před časem neslyšel,že Cat něco podobného má,tak bych věřil,že jsou symboly na tlačítkách zaměněny.
08. říjen 2009 22:09:39
Nebo p.Stuchlík.
09. říjen 2009 20:00:52
A není to tam fakt na dvě věci????
09. říjen 2009 20:19:19
Opravdu by to mělo být na udržení roviny ve výkopu. Podobnou funkci měly už před mnoha lety i otočné Komatsu a tam to dokonce i fungovalo Bohužel u JCB 3/4CX jsou joysticky spíš krokem špatným směrem, ale to je jen můj názor, konstruktéři si myslí něco jiného. V praxi to funguje tak, že část ovládacího tlaku ze šoupátka lomení je puštěna na šoupátko zdvihu a celé rameno se tak přizvedává. Zkuste to zapnout a zabrat jen lomením k sobě, mělo by to být trochu znát. Bohužel v praxi to po čase přestane fungovat úplně (stejně jako se zasekne ventil "želvy" v poloze pomalu a některé funkce si žijí vlastním životem...).
Přeju hodně štěstí, Mirek
05. leden 2010 15:16:21
chci koupit minibagr kolem 3t a nevim jestli na to je prace.nakladak na prevoz mam. poradte
05. leden 2010 15:26:47
Nekupuj ,ked nevieš či budeš mat prácu,kup vždy to o čom myslíš že využiješ,alebo zariskuj......Ale samo nepríde nič ,nesmieš čakat ......
06. leden 2010 15:23:26
petr vojacek
- Co čekáte že vám na tohle lidi odpoví???? A když Vám řeknou že ano tak do toho pujdete???
06. leden 2010 23:35:32
Petře Vojáčku,tenhle problém jsem řešil před pár lety.Koupil jsem starší kolový otočný bagr 15t v Německu,kde vycházel v té době na 70% české ceny a pak jsem teprve sháněl práci,kdyby se mi nepovedlo do roka rozjet práci tak šel bagr smykem do světa,samozřejmě s mírným ziskem.Pokud ti můžu poradit,jdi do kolového otočného mezi 13t a 15t.Důvodů je dost.