Téma: JCB 3CX, Fiat kobelco 200.2
Autor
Zpráva
28. červenec 2009 16:51:37
Ahoj dostal jsem nabídku pracovat s jedním z těchto strojů. Mám praxi s CAT 428 a MF 965. Tyto mašiny mají stejné ovládání podkopu. Potřeboval bych vědět jaké je ovládání na jcb a fiat kobelco. (cat pravá páka: do leva podkop točí vlevo, pravá páka k sobě: hlavní rameno velké jde nahoru.) Nebo nějaké stránky na internetu na ovládání. Dík za odpověd.
28. červenec 2009 21:09:01
Mockrát díky je to jak u CAT nebo MF takže pohoda. Když jsi na tom pracoval jak si byl spokojený s tuto mašinů ? Je na tom něco na co bych si měl dat pozor ? A jaký je výhled přes motor a kola na přední užicu. Na MF jsem měl taky velká přední kola a krabí chod a byl trochu horší výhled na užicu než s malýma kolama.
29. červenec 2009 00:48:23
Zdravím.
Co se týká spokojenosti s B 200, tak jsem byl tak na 90procent spokojen. Má to sice mouchy, ale který stroj je nemá?
Motor naprostá spokojenost, jednou závada na napínáku řemene a jednou přidřená osička na palci dopravního čerpadla nafty.
To se projevovalo, že nešel motor do otáček.
Na podvozku je jakorát problém s ložisky v zadních kolech, které jsou díky sat,převodu dost úzká a tak se rychleji opotřebují.
Musí se to hlídat a jak se začne objevovat olej na vnitřní straně kola u náby tak je nutné ložisko vyměnit. jestě je na zadní nápravě drobná konstrukční chyba a to ta, že je připevněna třmeny k rám, ale není zajištěna proti podélnému posunu, takže to namahá třmeny a ty pak praskají. Stačí na rám navařit kousek pásoviny, tak aby měla náprava usazení v rámu a je potom pokoj.
Výhled na přední lžici mě případal normální (vzhledem k velkým předním kolům) tam jsem problém neměl.
Trošku jsem spíš zápolil s ovládáním klapačky, protože výrobce zvolil jinou koncepci ovládání, na obsluhu přední lžice použíl jednu páku a tam integroval všechny funkce. je to takový mechanický joystick, polohou dopředu a dozadu ovládáš
ramena, polohou vlevo a vpravo ovládáš zavírání lžice a polohou hlavy ve svislé ose, (jako když povoluješ nebo utahuješ matku) ovládáš klapačku.
Jinak bych řek, že je to dobrá mašina s dost silným motorem a rychlou hydraulikou, při nakládání přední lžící tí po nabrání
materialu už stačí zvedat jen na volnoběh. Při nakládaní podkopem stačí tak 1300ot motoru a je to dostačující.
Jo abych nezapoměl na podkop má to dost dlouhý ramena, takže mákneš dost hluboko tuším, že to je přez 6m do hloubky.
Docela jsem litoval, že ji šéf dal pryč ( měla najeto jen 5000Mth ) a delalo se s ni fajn.
Myslím si, že už se Kobelko B200.2 nedělá a místo nej teď na te samé lince delají NEW HOLLAND LB 115B
Na to LB 115B tady mám v pdf prospekt s daty tak jestli máš zajem tak mohu poslat e-mailem.
Ahoj Jirka
15. leden 2011 10:42:37
Zdravím Vás, čítal som článok o Fiat B200 rýpadlo-nakladač, porovnával sa tam so strojom CAT a MF 965 a NEW HOLLAND LB 115 B, ohľadom výkonu technického stavu a kvality stroja, mňa by zaujímala spotreba paliva pri práci v teréne s prednou lyžicou a kopaní hlavne u Fiat B200 a NEW HOLLAND, ked to vyzerajú na pohľad také mohutné stroje. Vďaka.
24. únor 2011 17:28:10
S Kobelcem jsem chvíli kopal. Na 1400ot až 1600ot spotřeba v normě. Ale když jsem jezdil i s předkem v těžším terénu, na jedničku, tak to žralo i trávu kolem stavby. Na podkopu měl síly dostatek, ale na předek už ne. Měl už načatý měnič. (asi proto ta vysoká sporřeba) Je to o zvyku. Předtím jsem měl malé kola, žraloka jsem ovládal dvěma rukama a podkop měl jiné ovládání.Ale rychle jsem si zvykl. (co jiného člověku zbývá) S těma velkýma kolama se traktor dostane tam, kde bych nevěřil, že to jde.
Z poruch: nechal jsem repasovat pístnici z př. nápravy. Začala propouštět a traktor jezdil jak si vzpomněl. (napřed jsme to hledali v čidlech, elektrice) Pak jsem ještě měnil brzdové lamely na zadní nápravě. Jinak jsem byl spokojený. Momentálně zvažujeme nový (jetý), nejspíš Volvo.