Téma: JCB 3CX
Autor
Zpráva
27. únor 2011 00:27:11
Dobrý den,chci se zeptat jestli někdo měl problém ze zadním koncovým převodem .Prosím chtěl bych se zeptat jaké oleje dáváte do strojů JCB 3CX jestli orginál nebo náhrady i filrry jse použivají orginál nebo náhrady.
27. únor 2011 00:59:59
s převodem ne ale jednou s ložiskem máš na něco podezření, převodové oleje jsem dával origo JCB filtry interpart
27. únor 2011 07:30:46
Jardo,problém s koncovým převodem je myšleno co?Vysypaly se kolečka z reduktoru,nebo vržou brzdy?JCB si myslím ,žádný olej nevyrábí,takže když víš co chceš,tak to můžeš koupit i v Catu.Filtry,to je podobné.Nemusí být žlutý ale musí být naprosto stejný.Je tedy jasné,že ty v Catu nekoupíš.
27. únor 2011 08:17:25
olej je problem musí být pro mokré brzdy takže radši origo jcb si ho nechává vyrábět na zakázku podle požadavku takže náhrada srovnatelná nebude levnější kluci s catama si k nám chodí pro olej kvuli delší životnosti na brzdách měníš ho po 1000 mth tak ty pokusi za to snad ani nestojí.
27. únor 2011 09:05:40
No nevim jestli jcb vyrabi origo oloje a le sou vyráběný pro jcb ,jinak co se filtru týče tak kupuju interpal
27. únor 2011 09:13:13
Máme ve firmě 4 X jcb 3cx a na třech se rozsypaly 4 zadní koncáky po 4letech ,tak že jsou ted nové.Chtěl bych se zeptat ,jednom jcb praští v brzdách zadní napravy,co stím udělat. Měli jste někdy problémy z ac pumpou ,já jsem ji měnil na třech strojích po 3000 mth a na jednom po1200 mth.
27. únor 2011 09:49:28
Olej v zadku měním každých 500mth (difer.s omezeným prokluzem).Brzdy mi vrzaly,no to už je hodně dávno.Chtělo by vědět kdo tam co nalil.Ty přísady budou důležité.
27. únor 2011 10:59:09
ja sem zatim s bagrem žadný větši problem nemel,ale u předešleho jcb me brzdy vrzali až pomalu piskali ani po novem oleji se to nezlepšilo,jinak menim po 1000mth,ta životnost oleje se asi taky odviji co se jak dela jaký sou přejezdy jak intenzivne a často se brzdi atd
27. únor 2011 12:17:00
stoje měly pravidelnĕ servis až do konce roku.U jednoho stroje začaly se červnu při brždení blokovat zadní kola.Servis byl vždy pravidelný ,žádný strojník ta nic nenalíval bez servisu.Servis vždy prováděl teramet brno,až do dnešni dne kdy si to provádíme samy.Tyto stroje mají okolo 4000 mth a dělají na dálnici.Všechny stroje jcb3cx jsou vyrobeny v roku 2008.
27. únor 2011 14:00:17
Jardo jak se jmenuje vaše firma?
27. únor 2011 20:13:54
V první řadě bych zkusil změnit olej, případně přidal nějaké aditivum, dobré měli u CAT, nevím jak se jmenuje, ale říkali mu tišič brzd. Pokud se začínají brzdy při brždění sekat, jsou zralé na výměnu lamel a plechů, bez ohledu na hodiny, dá se to zvládnout za 4 - 5 hodin. Strojník - závodník je dokáže odrovnat poměrně brzo.
27. únor 2011 20:24:33
jardo něco je špatně při pravidelný výměně maj brzdy životnos cca 15000mth při max zátěži.ctěl bych o tom vědět víc pošli kontakt
27. únor 2011 20:30:42
nu k těm koncákum odcházej když se jezdí pořád se zaplou 4X4 a hlavně po tvrdým podkladu 4x4 zapínat opravdu jen při prokluzu zadních kol nebo na nespevněném povrchu
28. únor 2011 07:00:51
catraci tomu rikaji ANTIVRZ jinak je to aditivum pro zlepseni viskozity oleje v naprave, naprava zacina "vrzat" az kdyz olej dosahne urciteho opotrebeni a znecisteni, po pridani naprava ztichne, ale je to stejne na vymenu, u novejsiho stroje vydrzis od vymeny k vymene, u starsiho je to jen tak tak + -. Jinak dava se to tam rovnou i u noveho v ramci prevence, pokud ale naprava "skripe" tak to uz je horsi a je to na vyndani napravy, sundani rukavu a udelani brzd.
Jinak v catru ta nadobka ma necelej litr, oni nemaji litry takze necely litr, pokud reknes kdekoliv na dilech ze chces aditivum do zadni napravy tak i novacek skladnik bude vedet, ja beru dily bud z Prahy nebo z Mostu a v Moste je na ND jedna pani a ta sype cisla dilu z hlavy. To smekam.
28. únor 2011 08:31:05
Filip píše,že koncáky-reduktory v kolech odcházejí ,když se jezdí po suchu s zapnutým předkem.No dejme tomu,ale nějak mi to nesedí.Co se vlastně stane,když se rozsype reduktor?Já to vidím jako že se ulomí např.zub a ten to tam poškodí.Co se děje když jezdím po suchu s předkem?Třeba se mýlím,ale nezdá se mi ,že by v zadku byly nějaké tlaky navíc v reduktorech.Špatně to zatáčí a gumujou přední kola.Když si vezmu,že Liaz jezdil z reduktorama 250 tisíc km a víc a tahal celou dobu vlek ,tak mi vychází,že to asi bylo tím ,že tam nešla zařadit místo jedničky zpátečka.Stalo se vám někdy,že jste jeli dopředu k hromadě a omylem jste pod volantem dali zpět? Potom je ještě otázka,jestli poruchy reduktorů jsou u všech značek.Tady je dobré čtení,koho by to zajímalo-----------http://cs.wikipedia.org/wiki/Reduktor
28. únor 2011 09:09:23
no jde o to že když zapneš předek a dáš plnej rejd tak cítíš jak to šponuje a brzdí a zadní kolo které je na vnitřní straně kružnice se odlehčí a dochází k prokluzu kola ale pokud je tam samosvorný diferenciál tak ten se snaží právě tomuto prokluzu zabránit a začne svírat planetová kola a snaží se srovnat otáčky kol i když každé opisuje jinej rádius a dochází k velkému pnutí jak v diferenciálu tak v reduktorech a v reduktorech je to o to horší ze tlak na ložiska satelitů neni rovnoměrný ale jednostraný takže dochází k jejich vyosení a to ložiska dlouho nevydrží
jezdím off road s pajerem a jednou se my sekla uzávěrka zadního diferenciálu než jsem se otočil na asfaltu do protisměru tak padla rána a poloosa na dvě půlky kulatina o průměru 30mm takže síla na ní působící byla asi opravdu velká a to auto váží 1700kg tak jaké pnutí bude u stroje který má 7 tun
28. únor 2011 09:11:54
cat na to netrpel pac je nemel, az nove E maji reduktory, ale zatim jsem neslysel nic, dle meho za to muze samowsvorny diferencial u JCB, zatim na to trpeli kluci od JCB co jsem si tak vsiml, ale neberte me za slovo, dle meho za to muze to, ze kdyz najizdis do hromady a prezenes to, tak se ti lehci kolo protoci, kdyz chces zabrat obouma tak das uzaverku (prasarna) ale u JCB bych rekl, ze pri prokluzu ti sepne druha strana a dle meho je toto pricina proc odchazeji, ze jsou tak prudke razy. To kdyz uz se tam chci dostat, tak bud to zralokem utrhnu, ci podkopem nareju napr v zime nebo si pustim predek a nastavim lzici tak abych nemel bud predek ve vzuduchu nebo zadek odlehcenej a vjede tam jak do maminy.
jj uz se mi to taky povedlo si drknout do smerovky
28. únor 2011 09:41:03
u toho najíždění do hromady to tak trpět nebude protože i když to sevře tak pořád síly působí jedním směrem a pokud by odpor tý hromady byl větší než síly na napravě tak proklouznou obě kola ale při tom zatáčení působí síly na každé kolo jiným směrem a protože jsou rozdílné otáčky dle rádiusu u vnějšího kola působí síla proti směru otáčení kola a u vnitřního po směru jde o to že vnější kolo má větší otáčky než hřídel a vnitřní kolo má menší otáčky než hřídel a dochází k pnutí mezi pravou a levou stranou na jednej nápravě
28. únor 2011 10:17:20
to pnuti ti eliminuje diferencial, ja jsem mluvil o tom prohrabnuti teoreticky, pac nevim, jak hbitej ten samosvor u JCB je vis.
je i moznost, ze to dostatecne nenadimenzovali pri projektovani. Pac nekdy se stava, ze se neco udela v zivote spatne viz svolavaci akce pod. Tezko rict.
28. únor 2011 16:47:07
proč vadí jízda na tvrdu 4x4?protože poměr přední a zadní nápravy není stejný přední má cca o 5% větší otáčky kvůly průchodnosti v terénu což na tvrdu dělá že se nápravy hádají
28. únor 2011 18:11:14
Hlavní problém je v tom, že tam není mezinápravový diferenciál, takže na tvrdém povrchu nemá kde proklouznout odlehčené kolo, takže se to všechno šponuje, hobluje to gumy a nakonec něco povolí, zpravidla zadní poloosa v místě mezi diferákem a brzdama, takže je nutno rozebrat nápravu. U reduktoru je problém to, že při jakémkoliv poškození čehokoliv (zuby, ložiska) poškozená část spadne zase mezi zuby, protože jinam není možno. A průser je na světě
28. únor 2011 18:47:43
my jsme resili u kamionu jizdu po dalnici se sperou. taky krasna prace. A ze tam diferak je vetsich rozmeru.
28. únor 2011 22:33:35
Jak jsem vás pochopil ,tak chcete abychom nakládali zeminu ,suť, a jiné materiály jen ze zadním nahonem ale jcb má mezipolohu 2x4 ,sešlápnete mírně brzdový pedál a zapne přední nahon ,bez tohoto způsobu řazení nic nenaložíte.Když budu nakládat jen na zadní pohon tak jsou zadní do roka oškubané.Máme jen zkušené strojníky kteří už jezdí 10 let na traktorbagru jcb. Byl unás pojištovák a řekl že nejsme první kdo má rozpadlí koncák,řekl že jeto už tak 30 případ a že u této značky jcb a traktory fastrac je to běžná záležitost. Jeden koncový převod u 3cx nebo u 4cx s plně automatickým řazení vydrží při normalních podmínkách běžné denní práce tak okolo 3,5 až 4 roky.
28. únor 2011 22:58:36
Jcb jsme měli dříve jen s řadící pákou ,po dobu 5 let s něma nebyl žadný problém ani jedna porucha ,měl slabší motor.Teď máme ty samé stroje ale mají plně automatickou převodovku a také silnejší motor s turbem. Na těchto mašinách se změnil jen výkon motoru a automatická převodovka, tyto stroje mají stejné koncové převody a jiné příslušenství kromě vykonného motoru. Tak když mě píšete ,že nejaký strojník s tinto strojem necítí a děla sním jak z buldozerem není to pravda.Když jsme stroje měnily za nové ,servis teramet nám řekl že tyto stroje jcb 3cx jsou do exémních podmínekjsou pevné a nezničitelné a nejsou poruchové. Dnes už víme že to není pravda , nejsou to dobre stroje , proto asi přejdeme ke katu.
28. únor 2011 23:30:51
nu nevím kde je zakopanej pes ale mněl jsem 3 JCB první 3cx rv 93 15tis motohodin a koncáky původní, poslední 2001 turbo powershift 5tis motohodin a koncáky taky původní, problém je taky v tom že hodně lidí si opravdu plete 3CX s buldozerem ale to co je vepředu je nakladač a nakladač se používá k nakládání a když někoho vidím dělat skrejvku nakladačem tak si klepu na čelo a nedivím se že je mašina po 4000 mth odrovnaná, tím vás nechci z něčeho nařknout možná opravdu soudruzi v GB udělali někde chybu nevím, nu a k tomu nabírání na tvrdým podkladu bohatě stačí zadní náhon jen je třeba k nabráni použít hydrauliku a ne bezhlavě tlačit do hromady až hoří gumy
01. březen 2011 06:57:29
Tyto stroje jsou vyrobeny 2008,jak vy ostatní jezdite ,po silnici nebo na podvalu.Přejezdy tomuto stroji škodí. My máme stroje jako nové ,každý strojník se o něho stará jako když je jeho .Všechny stroje jezdí celý rok ale jeden vržee v zadní nápravě .
01. březen 2011 07:57:11
Ja ma v pořadi druhe jcb 3cx a žadný problem co tu pišete s tým nemám nevim kde je problem.
01. březen 2011 08:42:22
Napsáno k tomu bylo už docela dost i když základní otázka nebyla proč gumují kola ,když je tam předek,že tam není mezináprava atd.Měli jsme přijít na to ,proč ocházejí kocové reduktory.Ne nadarmo, jsem tu porovnával Matesa s předkem,který v dopravní firmě najezdil 300 tisíc km a kolečka v reduktorech vydržely ještě dalších 100tisíc soukromníkovi,který ho koupil.Nepřímo jsem chtěl naznačit,že poruchové reduktory v popsaných mašinách jsou sračka.A pamatujte si že výrobce udělá nápravu .Myšleno ,že napraví kvalitu koncových převodů.Tlaky tam nejsou ani poloviční jako u auta.Alespoň si to myslím.
Měl jsem 3CX r.92 a ten jezdil s předkem jako bez něj.Žádný odpor.Pak 2001 a tam jsem poznal rozdíl.Ten už zatáčet nechtěl.Nevím,jestli v tom prvním byl samosvor.Asi ne.
Jarda píše---jcb má mezipolohu 2x4 ,sešlápnete mírně brzdový pedál a zapne přední nahon ,// --to je pravda Jardo,zapnout předek mírným sešlápnutím to jde dobře ,ale ven ,to už tak dobře nevymysleli.V tahu je to rána.Pak si můžeme vybrat.
Filip píše o nabírání bez předku a má pravdu.Dřív když předek na těch strojích nebyl,tak naložili taky všechno.Pokud tlačil,tak nezvedal,protože si odlehčil zadní kola a pokud zvedal tak netlačil.Naučil se to za dopoledne,protože by jinak nic nenaložil.Taky souhlasím ,že v předu ta kubíková lžíce je nakladač.Tyto stroje jsou vyrobeny(rypadlo nakladač) aby se přemistňovaly po vlastní ose.Ne abych je vozil na podvalu.Za jedno bych to nezaplatil a za druhé bych nikam nedojel .Všude je zákaz pro nakl.auta.Stroj nechte vrzat.
01. březen 2011 11:27:01
pokud vrze, tak bych to videl na to,ze se zhorsila viskozita oleje, takhle nas jednou poucili v CATru, Staci vymenit olej a je po zavade, je to dano tim, ze jeden stroj muze vyuzivat brzd vic nez druhy a proto se kvalita oleje rychleji kazi. Jinak jak rikas tu mezi polohu maji i CATici, je to v podstate delany na silnici aby ti " brzdili" vsechna 4 kola, ale da se to vyuzit i pri nakladani, ze si jen drknes o brzdu a mas predek pustenej. Brzdeni vsema 4 nedoporucuju v plny rychlosti, pak ten stroj trpi, ale do mesta ci do provozu po hrozny silnici je k nezaplaceni. Jednou mi mezi autama vybehlo male decko do silnice a nemit to pusteny, tak bych to nechtel videt. Protoze pri prudkym brzdeni ma kazdy vyzkouseno, ze stroj jde na predek ( logicky ) a zadek se odlehci a skoro nebrzdi.
Jinak nakladam taky vsema 4. Protoze hoblovat zadni kola se mi fakt nechce. To si to radsi zapnu a pred zatackou na pevnym vypnu ci si pustim mezipolohu. I kdyz se najdou koumaci, co si to pletou s belorusem a jeho mohutnout radlici
Skryvka predkem jde, pokud to je mekky material napr v parku, kde to neni uhamtany, ale obcas nechapu lidi, co se nechaji nutit delat skryvku predkem tam, kde predtim meli tocnu tatry, tam je to pak neprijemny i pro zubatku na podkopu.
Jinak osobne radsi skrejvam pravitkem do tatry. Zere to min, vyjde to pomalu na stejno, je to pohodlnejsi, uhlednejsi, hned se to odvazi apod.
Ale je to kazdeho vec, jak to kdo dela.
01. březen 2011 21:28:14
naše stroje jsou vyrobeny 3 ks 6/2007 a 1 ks 5/2008 s novými motory jcb s turbem ne perkins ,stroje mají vyšší výkon ale vše ostatní je ze slabší verze.