Téma: Jaký motorový olej do starého MF50R
Autor
Zpráva
31. březen 2010 13:42:46
Dobrý den.
S těmi aditivy Vám asi nepomohu , ale zajímá mně ten stroj MF 50, co máte. Máte více fotek? Bude to veterán, nebo je to na práci?
31. březen 2010 16:10:01
Zdravím,no neviem aký ste tam mali predtým olej ale viem,že by sa nemal dávať minerálny na syntetiku,ale v opačnom garde to ide,alebo nemal by vadiť ani polosyntetický.To znamená,že keď tam teraz dáte syntetiku,alebo polosyntetiku tak by nemal byť problém.Mnoho zdaru.
31. březen 2010 21:44:18
Dobrý den za mě tam dejte mineralní olej .Plnou tam nedávejte.
31. březen 2010 22:18:02
Dobrý den,oleje s AD ukládají karbony do sebe,oleje bez aditiv je ukládaly na stěny motoru.Tak pokud se potom použily oleje s AD,tak došlo k rozpuštění karbonu a tím pádem k ucpání kanálků a zadírání motoru.Pro starší motory je vhodný minerální nebo hustší polosyntetický olej.Je to kvůli olejovému čerpadlu,protože s řídkým olejem nevytvoří dostatečný mazací tlak.
01. duben 2010 11:55:59
Zdravím.
To o tom oleji je spíše otázka, jaké tam byly oleje doposud. To se dá zjistit jen chemickým rozborem, který by stál do 1.000 ,- Kč. Jinak to asi těžko zjistíme. Divil bych se ale, pokud by to nebyly oleje s AD. Já bych radil dát olej polosyntetický a nechat jej tam tak 20 - 30 Mth a pak ho ještě jednou vyměnit i s filtrem a pak už by neměl být problém.
Bude ten stroj ještě pracovat, nebo to bude veterán? Co je to za rok výroby?
01. duben 2010 15:04:17
Koukám Majo,že to je obráceně než si to napsal.Ono je to vlastně jedno.Jinak tu přeci není řeč o tom,že tam chce někdo dávat polo-celo syntetiku.Otázka je ,od kdy se dávájí do olejů aditiva.To se dá přečíst např. tady---http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus7 --Je tam napsáno,že problémy byly koncem sedmdesátých let.Pak se začaly do všech olejů dávat aditiva.Jestli tomu dobře rozumím,tak odpověď tomu tazateli by byla,že může klidně smíchat všechno se vším.Píšou tam třeba tohle-I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv