Téma: Intimní téma aneb jak to usedět

Autor

Zpráva

Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

31. červenec 2010 13:08:36

Bagry, nakladače a buldozery mě vždycky zajímaly, rád je sleduju při práci. Strojníka bych ale dělat nemohl - jednotvárnost nebo nuda by mi nevadily, ale prostě nevydržím sedět dlouho na zadku.
Tento problém považuji u této práce za stejně závažný, jako inženýrské sítě v zemi nebo starou munici.

S automobily, a to s rozličnými, jezdím s různými přestávkami už 33 let, ale jenom krátké tratě, sklápěčky.
Nyní jezdím už šestým rokem rozvoz potravin, po dvaceti kilometrech se už těším na zastávku, padesát je tak pro mne maximum.
Když jsem si před lety vyseděl svého prvního hemeroida ( dostal jsem tehdy trambuse, měl na sedadle krásnou kožešinku, bohužel syntetickou, než jsem ji vyhodil, bylo hotovo), moje doktorka mi napsala tehdy mast Aviril H a dala jednoduchou, ale neocenitelnou radu: "Po každé stolici (my bychom řekli po každym vysr.ní) se omyjte co nejstudenější vodou...
Funguje to, řiť se tak nějak otuží, jde o zvyk, a když jedu někam daleko, tak se preventivně namažu mastí.
Hlavně žádné potahy na sedačky, vyhodit i z vlastního osobáku, a už vůbec z uměliny, a hlavně sedět co nejmíň, šichtu bych nejlépe odchodil kolem auta se zbožím v ruce.
Asi hodně záleží na té které mašině, něco jinýho to bude ve smykáči a jinak to je v buldozeru nebo velkém pásovém bagru
teď v sezóně 12 hodin denně...
Z aut byl dobrý posez v trambusu, nejhorší v T-148. Moderní náklaďáky jsou v pohodě, mají dobře tvarované tuhé sedačky, horší je dodávka Ford Tranzit (krátký sedák), obecně osobáky. Z motorek nebrat choppery, nejlepší veliká endura, sedlo co nejvýše nad zemí.
Jako řidiči na sklápěčkách jsme se mohli postavit na nohy alespoň při čekání na nakládku ve frontě, ale bagráci jeli vždycky furt...
Rychloupínače lžic na bagrech mi proto z tohoto důvodu připadají jako nesmyslný vynález.

Problém je individuální, někdo ho nemusí mít ani v parném létě, to samý vlk, to ale stačí nesedat si na kámen nebo dlažbu
a nemá šanci kousnout.


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

31. červenec 2010 17:17:40

dobrá přednáška


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

31. červenec 2010 17:48:55

Ludek: Hmm velmi naučné. Moc se mě líbylo o těch rychloupínačích. Muj kolega na otočnym pásovým bagru mě furt řká ... to je cooo sedim si nenadřu se rychloupínak že nevylezu z bagru zmačknu tlačítko lžice se mě odjistí.... Pak ja na traktorbagru odjištuju bagrovku a dojde z lopataků jeden a řika to je nahovno to přehazování co ? To ten na tom točaku to má vymaknější. A jaa říkam noo to je uplně bomba. Akorad ten sedi na zadku celej den ani z toho nevyleze, a když tak z toho leze zlamanej že sotva chodí a já ? Ja si hezky vylezu mam aspon pohyb hezky si odjistim bagrovku, protáhnu se a hlavně nemam takovej pupek jak ti co tam seděj celej den na zadku a ani nevylezou tak co je potom lepšíí ..........big-smile


Alex Just

Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 249

31. červenec 2010 18:30:32

Přednáška o "hemeroidech a vlcích poučná" ... leč nechápu Luďku , že už dávno neděláš cokoli u čeho se stojí - a navíc si myslím , že takovou práci sehnat je menší problém než tu sedací .. happy .. Klidně můžeš dolů k lopatě a barg u toho můžeš obdivovat do alelúúja .. ne? happy

Můj názor na tvůj článek .. s pozdravem ..

Alex


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

31. červenec 2010 20:16:24

to se da vyresit, bez delat na bagr a rano si dej projimadlo, delej v centru a budes se naopak tesit, az si sednes big-smile jinak sparena prdel je davno minulosti, staci mit na sedacce potah z dutych drevenych valecku a krasne to vetra i zada a pri prehazovani kladiva a lopaty se nabehas az az, nebo nandavani vidli.


Danny Ko.

DANNY
Členem od: 20.08.2007
Příspěvků: 925

01. srpen 2010 11:26:45

Napadly mě např. mobilní drtičky, nebo finišery tam se toho moc nenasedí a k bagrům,nakladačům budeš mít také blízko!


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

01. srpen 2010 14:44:45

Chtěl jsem se hlavně podělit o ten trik se studenou vodou, mě to pomohlo a může to pomoci i ostatním. V jednoduchosti je krása.
Pořád stát, třeba u obráběcího stroje nebo za pultem v krámě musí být taky hrůza, tito lidé si zase často myslí, jak je skvělé celý den sedět...Všeho moc škodí.
Na Expo Mokrá jsem se povozil s minidumperem Cormidi 65, ten má místo jenom k stání, moc šikovnej mrňous...
Chce to alespoň trochu sportu, je to ale těžký, po celým, často těžkým dnu v práci, já s tím mám opravdu velkej problém se trochu rozpohybovat.
Hrozný je, když někdo sedí 12 hodin v bagru, potom večer v hospodě a doma u televize. O víkendech a dovolené sedí na rybách....A mezitím v autě. Vlastně nesedí, jenom když spí. A tak pořád dokola, celý léta.


Alex Just

Členem od: 01.03.2010
Příspěvků: 249

01. srpen 2010 15:51:58

To je náádhera ... nikdy jsem tolik nepřemýšlel o tom co všechno se dá dělat vestoje .. happy

a pokud se dá spát .. tak vlastně o nic nejde happy

Luďku díky .. a na ty minidumpery .. na to je machr Honzík "bagrtechnik" .. ať tě prdel trápíí co nejméně .. happy .. zdraví tě ..

Alex


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

01. srpen 2010 22:23:57

vis ze ja si i rad posedim, po praci davam dohromady statek a cca 2,5h lesoparku, kterej je zarostlej az beda, takze pila, krovinorez, postrikovac, kolecko, hrabicky, vidle, motycka apod. celej vikend a vecery, ani nevis jak jsi rad, ze si muzes " sednout" happy


BagrTechnik. cz

N 65 T
Členem od: 27.10.2007
Příspěvků: 229

02. srpen 2010 13:43:20

,

Prodej a servis stavební techniky NEUMEIER, nové stroje za ceny ojetin.
www.BagrTechnik.cz


Baguu .

Baguu .
Členem od: 17.12.2009
Příspěvků: 1327

02. srpen 2010 19:13:26

Bagrtechnik.: dobry sem se zasmál jinak si sprchujete řitku po každe stolici ? No nevim jak by sme to dělaly mi chlapi co sme cely den na stavbě a je tam jen Toi Toi Leda napíchnout hydrant a vždycky požadat kolegy aby mě vošplích mezi půlkama. Jonak ne vkama ani těma blbejma hemošema netrpím zaplat pánbůh, ale musí to byt určo celkem nepřijemný to každopádně.


Jan Kokoška

stroj,s kterým pracuji
Členem od: 17.01.2011
Příspěvků: 28

11. listopad 2011 20:02:43

Zdravim,se svou výškou 205cm a váhou cca 140kg mám dost velkej problém usadit se a vydržet celou šichtu v mašině.Pomáhá to,že máme bezpečnostní přestávky po 2hodinách...10minut.Nejhorší posez byl v Hanomagu D600D přirovnám to k židly ve škole a nejlepší posez v Cat 824G a v Cat D8R..díky šikmo umístěné sedačce


Jan Kokoška

stroj,s kterým pracuji
Členem od: 17.01.2011
Příspěvků: 28

11. listopad 2011 20:05:13

S výškou 205cm a 140kg dost velkej problém usadit se v mašině.Nejlepší posez v Cat 824G a CatD8R díky šikmo umístěné sedačce


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

12. listopad 2011 16:20:14

mam to podobne, ale diky tomu ze jsem v traktoru tak furt behas po kabine a kazdou chvilku i ven, jinak ven lezu pres podkop tak se clovek protahne big-smile


Martin Lohonka

Členem od: 10.03.2011
Příspěvků: 21

13. listopad 2011 05:00:38

Zajímavý téma.
No já se živím sezením na pr......posledních asi 12 let. Nějaký ty zvířata (vlci atd.)už mě taky potkali. Nikdy jsem to nijak zvlášť neřešil,ale umejt řiť vodou pomáhá.K doktorovi jsem s tím nikdy nešel.Víc mě rozčilovala bolest zad,a úplně nejvíc rostoucí pupek. Je pravda,že auta jako Mates,či Tatra vůbec nejde srovnávat s dnešníma autama a i mezi těma je rozdíl.Každýmu vyhovuje něco jinýho a každý auto má svoje výhody a nevýhody.Většina šoférů třeba nedá dopustit na posez ve Volvu.Je pravda,že tam je fakt luxusní posezení hlavně kvůli velikej nastavitelnosti volantu,ale mě z něj vždycky začaly bolet záda.Mě vyhovujou tvrdší sedačky a jezdím na vypuštěnej sedačce.Stejně je na měchách celá kabina,tak nepotřebuju,aby pérovala ještě sedačka.Ne že by mi to vadilo,ale když sedím níž,tak se tam vyvalím doslova jako prase.Tyhle auta mají neskutečný možnosti jak ty sedačky nastavit,takže skoro každej si po nejakým čase najde ideální posez.Když mě náhodou začnou bolet záda,tak to pošteluju do jiný polohy a zas je to dobrý.Žádnej problém se v tom válet celej den.Dřív když člověk spěchal na víkend domu,tak se normálně jezdilo 20hod v tahu,člověk zastavil jen 4krát na vychc.... Od tý doby co máme auta na karty,tak jsme se museli trochu umravnit.Takže jedu 4,5hod. pak 45min.pauza a stejně sedím na prd....a čumím do počítače,pak zas odjedu 4,5hod a převalím se na postel.Pak nemám bejt tlustej,když se jen válím a žeru.
A nový bagry už mají taky jiný posezení,než Bělorus,takže by to pro většinu lidí neměl bejt problém odsedět.Já spíš obdivuju,třeba prodavačky za pultem,nebo hospodský.To by mě asi znavilo víc.
Mě jsem problém jen asi dvakrát,vždycky když jsem se dobil při motokrosu.Jednou jsem měl vyhozenou plotýnku a to byl krušnej tejden,ale zase pomohla anatomická sedačka nafouknul jsem v ní ty měchy a různě podpíral záda polštářem,takže se to dalo ustát.V Liazce by to taková sranda nebyla.
No a jednou jsem si taky při motokrosu narazil kostrč.To byla opravdová pakárna.Opravdu nesnesitelná bolest při sezení.Bolelo to měsíc a na dálnicích jsem jezdil ve stoje (praxe z motokrosu,tam se taky jezdí ve stoje) a když jsem musel sedět,tak jsem seděl v nafouklý duši.Na to jsem přišel,když jsem zjistil,že jediný snesitelný sezení je na záchodě.
Jednou jsem si zlomil levou nohu,naštěstí mám automat,takže jsem se sádrou v pohodě přejel ještě půl Evropy než jsem se dostal domu.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

13. listopad 2011 06:46:24

proti vlkovi jsou supr ty dreveny korale na sedacku


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

13. listopad 2011 08:09:59

Vlka jsem chytil jenom jednou, ten ale stál za to... Seřizoval jsem brzdy na vlečňáku a sednul jsem si přitom ( a bylo to v létě, hic ) na dvoře na žulovou dlažbu. Takže už nikdy potom žádné kamenné lavičky, obrubníky a podobně.
V sedačkách v náklaďákách nastal opravdu v posledních desetiletích veliký pokrok. V roce 85 jsem začínal na sklápěčce Trambusu MTSP 24, jako každej nově příchozí jsem dostal starou popelnici, co stála v kopřivách u plotu.
Sedačka byla odpružená jednim tím gumovým sieletblokem, navíc na levý půlce vydrolená...Za tři neděle se mi podařilo vykručet novou, vzduchovou ( třiapůltisíce, vole, takovejch pěněz...kolik stojí dneska, tak 20 - 50? ) Jak to mohli řidiči tehdy vydržet, třeba na trambusu - tahači návěsů, nechápu.
Jinak obecně, lepší jsou tvrdší, dobře seřizovatelné sedačky, odpružené vzduchem, důležitá je délka sedáku. Třeba dodávky Ford Transit mají měkkou sedačku ( zvláště po 400 - 500 tis.) , a krátký sedák.
Jezdím rozvoz, hodně zastávek, ujedu tak 10, max 30 km a ven, nanosit zboží do krámu, dálky nebrat.
Raději šichtu odchodím kolem auta se zbožím v ruce. Nejtěžší kus máme u nás do 17 kg, to jde.
Sedět v bagru v sezóně od rána do večera, to si neumím představit.

Dokonalé odpružení boudy + sedačky má sice zhoubný vliv na pérování a podvozek ( dříve se přes nerovnosti přejíždělo krokem, a dírám se každý důsledně vyhýbal ), ale výměna prasklého pera není takový problém jako třeba operace páteře....


Přidat příspěvek k tématu