Téma: Hydraulika

Autor

Zpráva

Jirka B.

Členem od: 19.08.2007
Příspěvků: 17

19. srpen 2007 17:18:40

Prosím,mám všeobecý dotaz.
Pracuji s asi 40ti tunovým bagrem s dlouhým ramenem a nástavcem s drapákem na vykládku vagonů a mám tento problém:pístnice ramen,to by nevadilo,ale hlavně podpěr pruží,,je to možné?Servis tvrdí že ano,ale neřekne na čem to pruží.
Žádné akumulátory to nemá a kapalina je přece nestlačitelná.
Dík za názory


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

19. srpen 2007 17:52:04

Hydraulický systém stavebních strojů se skláda mimo jiné z mnoha gumových hadic. Ačkoliv se to nezdá, jsou pružné a díky tomu dochází k malému pruření pistnic stroje. Každopádně podpěry neboli patky kolových strojů by pružit neměly, protože jsou vybaveny hydraulickými zámky ( aby nedošlo k převrácení stroje). Je to tak na strojích , které servisuji já.....
Ale v případě netěsností hydraulického systemu v sací časti, mohou v oleji vznikat nepartné vzduchové bublinky, které by pružení mohly způsobit. Mnohdy se jako pružení jeví i zvýšená vůle čepů a pouzder. zdavi Emil


Jirka B.

Členem od: 19.08.2007
Příspěvků: 17

19. srpen 2007 18:52:56

No o těch hadicích říkal servisák také,ale právě ty zámky na pístnicích podpěr by to dovolit neměly.
Zkusíme je nasměrovat na to přisávání vzduchu,uvidíme.Dík


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

19. srpen 2007 19:12:35

Jestli je tam ovšem máš a jestli jsou v pořádku.???


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

19. srpen 2007 20:08:40

Ahoj Jirko,souhlasím s názorem Emila,jen bych ještě vyzkoušel,po zahřátí stroje a vyzkoušení všech funkcí zkontrolovat hydraulický olej,většinou,pokud se do systému přisává vzduch tak bývá napěněný,mohl by jsi tím usnadnit odstranění poruchy.Milan.


Jirka B.

Členem od: 19.08.2007
Příspěvků: 17

20. srpen 2007 21:15:23

Jo,tak to byl jeden zámek,vyměníme,uvidíme.
A tak zámek po výměně dělá to samé.Když natahuji rameno s plným drapákem,při určitém zatížení
se podpěra prolomí,při odlehčení se vrátí.Stroj má i radlici,při zapackování a přepnutí na radlici;je to na stejné větvi;
je to to samé,ten olej nemá kam jít.Dělají to všechny čtyři podpěry.


Přidat příspěvek k tématu