Téma: HUDDIG
Autor
Zpráva
16. únor 2013 21:58:48
hosi to co tu pisete o huddigu mi prijde jat z druheho sveta kdyz uz tu ppisete ze je to kvalita protoze tu ve svedsku potrebuji protoze je tam na hovno teren a stroje delaj za lidi atd tak sem zvedav co toho prodaj tady kde je teda teren o proti svedum v v poho a delaj tu lidi za masiny!proste podle me tak ta masina je tady k nicemu a jeste draha jak krava
jo a jen jestli za tu slavu v plne palbe bych dal 8mega to si radsi koupim 4x 4cx v plne palbe a budu na tom lepe
17. únor 2013 10:00:10
Už tomu začínám rozumět,cílovou skupinou budou firmy které "pracují" za státní peníze.Proto nám tady furt nejde do hlavy jak se to někomu může vyplatit atd.. Proč by si přece třeba ti hasiči kupovali JCB za "trapné" dva miliony,když jim dá stát bez problému osm Stejně tak by to mohla kupovat armáda,tam je taky pokladna bezedná...
17. únor 2013 10:29:32
Jo,Česká armáda je dobrý příklad...ti by za něj dali i 14 mega,aby zbylo i něco do kapsy....neuvažuje výrobce o pancéřové verzi s kanonem a radarem? ale teď vážně....jak psal někde p.Mach...žádný stroj není 100procent univerzální a není to ani tento...dovedu si představit švédsko a použití na obnovu a údržbu energetických sítí popř.žel.drah v zemi,která se prostírá od poměrně mírného jihu až po věčně zamrzlý sever a do různých i pustých oblastí dostat spoustu techniky může být dražší než pořídit Huddig,zde je univerzálnost asi 98procent,ale zde? ve stř. Evropě? a navíc v Česku,kde je tendence za stavební a zemní práce platit čím dál méně nebo vůbec zde si to pořídí jedině nějaký dobrodruh....zde není univerzálnost snad ani 20procent...a pro mě osobně by byl hendikepem už jen jeho rozměr....a krom toho mám T.B. bez teleskopu a už mi párkrát chyběl....a mašina za takový prachy bez teleskopu je nesmysl...a ani ten ofset vždy nenahradí přesuv podkopu....jinak na pohled vypadá velice dramaticky a s těma pásama místo kol.....šup s ním na sibiř,tam bude myslím jako doma....
17. únor 2013 10:39:14
treba az se toho chytne china tak tu bude levnejsi
17. únor 2013 12:07:33
Chlapi, ne, že bych se chtěl Huggiga nějak zastávat, ale právě pro hasiče si myslím není špatný. A nejenom proto, že je červený a nemusejí ho přebarvovat. Pokud k němu mají/budou mít dálkové ovládání, tak už jenom to z něj dělá skvělého pomocníka u spousty jejich zásahů, kde by si nemohli dovolit riskovat život strojníka. Z běžných traktorbagrů nic s dálkou mít nemůžete, co já vím. Navíc se dostane o dost dál než čtyřka, pro hasiče bych dal navíc speciální pneu. A dal bych tam rozhodně i ten koš, protože si myslím, že ten taky využijí a na běžný stroj ho nedáte. A ochranu kabiny. No a co se toho vyhazování peněz týká, myslím si, že jsou temnější a pro nás jako daňové poplatníky mnohem nepřijatelnější černé díry, než je Huddig. Byť by zachránil jediný lidský život, cenu to ospravedlní stonásobně.
17. únor 2013 12:10:00
17. únor 2013 12:22:26
Cílem mého příspěvku nebylo nijak hanit Huddiga....jen střízlivě posoudit pro a proti..a výsledek,přesto,že se mi ta mašina líbí,prostě je jaký je...mě se líbí třeba i Lamborgini,ale je nereálné si ho pořídit a s Huddigem je to podobné...
Ale nadruhou stranu možná škoda,že taková mašina nebyla k dispozici v dobách "budování socialismu" kdy u nás jely megastavby-vodní díla,jaderné elektrárny a pod...tam by nejspíše našel uplatnění a v rozpočtu by se našly finance...ale prostě bohužel...
17. únor 2013 12:45:00
presne jak pise horacio o tom vyuziti u hasicu!nic proti tobe ondro
17. únor 2013 14:02:02
http://zpravy.idnes.cz/vybuch-ply...x?c=A130217_080908_ostrava-zpravy_jw
proč tam nemaj ten catroš 329 s drapákem? myslím si že by byl užitečnější než UDS a Huddig mu mohl dělat plac okolo, do hlučína co by kamenem dohodil, beztak i ta UDS je tam odtud. Nad nasazováním této speciální techniky zůstává rozum stát. A k té plošině, výškovky je u hasičů dost a v MSK kór.
17. únor 2013 14:33:51
Asi mi unikají souvislosti… Co by Huddig dělal na obrovském vodním díle? Na jakých kloubových podvozcích mají hasiči plošiny?
Rozumné nasazování této techniky v praxi je samozřejmě druhá věc…
17. únor 2013 18:32:54
Souhlas že ty hasiči by to mohli sem tam využít. teda spíše tu funkci kdy to jede bez řidiče ale to je asi tak vše. Holt tam není problém s penězi ale v soukromém sektoru je to nereálné. Tohle si na sebe nevydělá a bojím se že doba kdy tekly peníze na státních zakázkách proudem už se taky nevrátí takže si nemyslím že se tady budou prohánět bagry za 4 - 8 mega...
17. únor 2013 19:43:09
Cau tuhle tu debatu sice sleduji ale nezapojuji se protože fakt je ten že ta mašina je drahá ,ale pokud je to kvalita tak za to se dnes holt platí , JCB sice za 2 miliony ale kvalita tam není! A druhá věc je to že tady mezi námi není ani jeden kdo s tím alespon chvili dělal ,tudiš to může objektivně hodnotit !
17. únor 2013 19:58:05
Ondro...na obrovském vodním díle by dělal pionýra přípravu přístupu cesty.energiii...třeba i ty sloupy atd....a za druhe...mě unikají souvislosti na co hasiči potřebují drahou roztřesenou plošinu na kloubovým podvozku třeba že s podkopem a nakladačem na do..když evidentně se do těžšího terénu nechystají...drtivá většina hasičské techniky nakoupená za posledních pár let je jakoby dělaná na letiště....samý nízký podvozek,tatry od hasičů mizí a český výrobce nástaveb pomalu krachuje a do toho si koupí dva Huddigy...nechápu...ten co je zodpovědný za nákup techniky pro hasiče je dle mého názoru zkorumpovaný nebo idiot....možná oboje....s pozdravem...
17. únor 2013 20:27:51
Nedokážu si představit k čemu by byla hasičům plošina na huddigu. Pokud je cena 8 míčů cena huddigu s plošinou tak je to dražší o 1,5 míče než funglovka 30m AZ od METZ na podvozku MB Econic. Jinak nakupy hasičské techniky loni/letos konečně proběhly transparentně a i ta kupovaná technika má hlavu a patu, cisterny na tatře, jen nástavbářem je polák, kontejnerky taky z polska, ale holt podmínky měli všichni stejný, THT by se mělo chytit za hlavu.
17. únor 2013 20:53:45
VRadek Nedoma - Myslíte že rozdíl té ceny vyrovná tu kvalitu?
17. únor 2013 21:36:26
radku delat stim mohl kdokoli ale ukaz mi nekoho kdo si to tady na podnikani koupi z tisice to bude jeden a ten bude mit hoooodne penez
18. únor 2013 09:23:17
Ahoj Horacio, díky za objasnění role Huddiga na stavbě přehrady. A s tou roztřesenou plošinou máš pravdu, byl jsem nahoře. Ale stejně jako tobě se mi zdá, že hasiči mají plošiny spíš opravdu na letiště (koukal jsem třeba na ten 30m AZ od METZ na podvozku MB Econic), které nemůžou tam, kam se dostane Huddig. Na něm je to sice taková „sranda“ plošina, ale myslím si, že někdy by se jim díky své terénní dostupnosti hodit musela, třeba při povodních a tak. Nicméně plošinu bych nakonec nechal na samotných hasičích, větší přínos vidím v dálkovém ovládání, v tom se shodneme, pane Machu.
Ještě, jak jste psali, proč si nekoupili klasický traktorbagr, že za ty peníze jich mohli mít několik. Kdybych na těch penězích seděl já a přišli za mnou hasiči, že chtějí koupit Huddiga, zeptal bych se, co s ním chtějí dělat. Vyslechl bych si jejich argumenty, a pak bych jim řekl „Není mi znám stroj, který by vaše požadavky splňoval lépe, tady máte peníze.“ Anebo bych opáčil „Pánové, to, co vy potřebujete, umí i klasický rypadlonakladač, který stojí zlomek toho, co Huddig. Ale peníze na něj ode mě nedostanete, poněvadž celá naše země oplývá velkým množstvím těchto strojů. Jděte, a sepište regionální smlouvy s Horaciem, s Pavlem Duškem, s Pavlem Machem, kteří vám práci rádi udělají, když jim dobře a včas zaplatíte.“
Tím chci říct, že hasiči by měli disponovat speciální technikou, kterou si nemůžou v případě potřeby najmout od soukromých firem. Huddiga tady nemá nikdo, pásových smykáčů je taky pomálu, nejsou proto v případě potřeby dostupné. Když se naskytla příležitost, tak si je pořídili do svého parku. Vážně si nemyslím, že by to bylo něco proti nám, občanům, nebo že by byli hloupí, neřkuli úplatní.
No a co se těch soukromých firem týká, připadá mi to podobné. Buď mám zakázky, kde můžu využít vlastností Huddiga ve svůj prospěch a ve prospěch svých zákazníků tak, aby se mi to finančně rentovalo, anebo si koupím jiný stroj, který se vyplatí víc, třeba traktorbagr. Kdo si myslí, že by vlastnosti Huddiga využil, ale nevychází mu to finančně, znamená to, že těchto vlastností nevyužije dostatečně. Jak je vidět, ze soukromých firem to nikomu ještě nevyšlo… ale pokud by to někomu někdy vyjít mělo, je dobré, že bude mít možnost si takovou mašinu koupit.
18. únor 2013 10:55:08
Tak já to zkusím ještě jednou
Hasiče s tím jak si ten stroj objednali stál 4.5mil
Koš bohužel nechtěli
Museli si vybrat huddig, protože potřebovali nakladač do těžkého terénu tam kam se normální
trktorbagr nedostane.
Prioritou je dálkové ovládání až do 100m. dále tam kde potřebuje hrabat není čas pořát se v kabině otáčet
v huddigu se strojník otočí a vzadu jsou pedáli a tramtarará.
Díky ofsetu nemusí pořád zvedat pacičky a popojíždět. má mnohem větší manipulační prostor.
Tam kde je potřeba rychlost a jde o záchranu lidí není čas na to řešit jestli jsou ty peníze dobře uložené
18. únor 2013 17:15:34
kluci ja nerikam ze pro hasice to neni super masina a to i v plne palbe a to jak s kosem i tak ze muze na koleje to je ideal to same s terenem verim tomu ze se dostane vic nez trakotr bagr a to dalkove ovladani musi bejt bomba to by kolikrat uzil i clovek s bagrem kdyz hrabe nekde kam nevidi ale pro normalni hrabani tady je to tady masina k nicemu a kdyby nebyla tak uz tady je maka se sni tim chci rict ze je tu malo kterejch veci ktery nevyhrabou bagry co tu mame
18. únor 2013 18:57:11
OK,dejme tomu,že mě argumenty přesvědčily,že se to těm hasičům vážně hodí,pravda je,že průchodivost terénem je u Hudigu nezpochybnitelná....
K argumentu,že za kvalitu se platí....na tuhle notu kdysi hrál i SAAB a ten je taky švédský nee? a kde je mu konec?
A ještě k té hasičské technice....nedaleko nás před pár lety hořel les...přijeli hasiči z kraje,z města dovezli ve speciálech vše potřebné,ale ouha...ona nebyla cesta....nakonec dorazili dobrovolní se starou T-148 a veškerou tu moderní techniku k lesu natahali přes louku....ale bohužel škoda na technice byla něco přes mega a nezpůsobil ji požár!!! ale blbost těch co ty scanie a mb nakoupili....
18. únor 2013 19:17:57
Konečně
Ano, to co jste oba napsali musím souhlasit.
Právě jde o to, že si každej řekne bagr, ale on je to spíš nosič nářadí.
na předku má dva nezávislé hydraulické okruhy a na zadku tři.
umí frézovat, mulčovat dusat atd. je toho moc ale jen na hrabání je to
drahý.
18. únor 2013 19:48:23
nojo ale i kdyz je to vsestrane tak kdo si to koupi za ty prachy?to si to radsi vyresi kazdej dostupnejsima prostredkama jako jsou traktory manipulatory a bagry rekne me si pravdu kdyz si to koupi nekdo do firmy co z toho kdo pouzije stejne to nebude masina tak vytizena aby se jim ta cena vratila ja nerikam ze je to spatna masina umi furu veci ale tady pro nas je postradatelna
19. únor 2013 08:06:07
Dobře příklad.
firma, která udržuje nebo staví elektrické nebo telefonní tratě musí mít
auto na rozvoz sloupů + posádka + údržba a opravy + poplatky
autojeřáb + posádka + atd
traktor bagr + posádku + atd
pracovní plošinu + posádku + atd. ( v plošině zásuvka na 220V - vrtačka, rozbruška atd,)
no a vy máte Huddig. sloupy si rozveze díry si vykope sloupy osadí a z plošiny zapojí jo a dráty si roztáhne.
Během celé diskuse jsme však zapoměli na jednu důležitou věc a to je????
Huddig má menšího bráchu ten je rozměrově podobný JCB a je o 1.5 mil. levnější.
Ahoj Mirek
19. únor 2013 08:53:30
tak u nás zrovna firma staví sloupy takže to vydím z pohledu té firmy auto na rozvoz sloupů potřebují tak jednou za 2 týdny, auto rozveze množství sloupů na místa kde májí stát
minibagr kope díry a za nim jede autojeřáb a staví sloupy ten minibagr přitom kope další díry ikdyž ten staví ty sloupy, a někde v pozadí je další partie s plošinou která montuje konzole a tahá dráty,
takže celá skupina má sice 3 stroje které koupily za cenu jednoho HUDDIGa ale tím že všechny ta stroje pracují současně jsou 3x rychlejší než jeden HUDIG protože ten neumí v jednom okamžiku kopat díru, zároven stavět sloup a pracovat s plošinou na 3 různých místech
co ale určitě vidím jako přínos je ten obrovský traktor na 4 pásech má ho agrodružstvo Jevišovice a u nás ho občas parkují, je to neskutečný stroj a to nářadí co za sebou tahá a v jakém terénu to tahá je taky neskutečné když sem to viděl poprvé tak mě napadlo že to snad muselo přiletět z jiné planety ) fakt klobouk dolů
19. únor 2013 13:23:03
no právě kyž nestaví sloupy tak bagr kope rýhy pro kabeláže chlapy s plošinou nění výbojky ve světlech po městě jeřáb pokládá panely k příjezdovým cestám pro naftaře kteří sanují vrty co se týče ůdržby tak ta je většinou vázaná na odpracované hodiny takže když stroje nepracují, intervaly údržby se prodlužují
19. únor 2013 16:39:07
zdarec
P.Latín ma pravdu ve Švecku jsem viděl menšího huddiga snad 1060 a hoši měl taky plošinu a mastil to po cestě 70km/hod a ještě vlek zasebou no supr škoda že když je tu výběrovka na práce tak max.1rok a pak znovu.a mi aby jsme se baly investovat do nových mašit.Tohle bi si měli uvědomit investoři a ne pořet jen na rok a když neplatíš běž jinam.
19. únor 2013 16:40:10
iště jsem zapoměk ve švécku jsou tendry vždy na 6 let tak to vpohodě ulížete
19. únor 2013 18:21:17
Zdravim..fotky toho menšího bráchy by nebyly?
a jak už jsem psal...s těma pásama místo kol to vypadá bombasticky!!!! jednou v životě sem něco podobnýhom viděl na velikým traktoru CASE nesl nějaké brány či co (nejsem zemědělec,nevyznám se v tom) a to byla plocha a švihal si to po poli jen se za ním prášilo.....
19. únor 2013 19:55:15
Myslel jste něco takového
24. září 2013 19:48:26
Huddig 1260, letiště Mošnov
http://danny46.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/Dannyheavymachinery
24. září 2013 19:49:29
Huddig 1260, HZS Hlučín
http://danny46.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/Dannyheavymachinery
01. září 2014 12:34:41
Chlapi neviem preco sa hadate... U nas nemaju hasici ani obycajneJCB-ko a je dobre.