Téma: Dušení motoru u CAT 302.5C
Autor
Zpráva
01. červen 2010 18:34:06
Ahoj všem,
nenapadá někoho, co by mohlo být příčinou problémů s mým CATem 302.5C? Po cca 6 hodinách nepřetržitého provozu se najednou začne dusit a klesat otáčky, až má tendence chcípnout, pokud je zatížen přes jakoukoliv sekci. Pokud pustím joysticky, tak se motor zase rozběhne do otáček a takhle pořád dokola. Ale když bagřík nechám třeba 10 minut odpočinout, tak to přestane.
Přesně tenhle průběh se nám už stal několikrát. Teplota hydrauliky je cca 73°C, kontrolka teploty motoru se nerozsvěcí (a dle testu po otočení klíčku do jedničky kontrolka funguje).
Bagřík máme cca 2 měsíce, tak nevím. Měnili jsme všechny filtry, ale kromě hydraulickýho filtru jsme nedávali originál. Myslíte, že by mohl být problém někde v dodávce nafty nebo někde jinde ? Je zvláštní, že pokud je bagřík studený, tak to dělá jako čert tak těch 6-8 hodin, pak až se začne objevovat tento problém.
Předem díky za každou radu
Tomáš
01. červen 2010 18:42:56
Možná ti to někde nasává vzduch do systému.
01. červen 2010 19:01:49
Tome tak jsem to naštudoval a vypadá to na teplotu oleje motoru v manuálu píšou že jak vystoupí teplota nad 110°C měl bys šemíka vypnout a měla by ti blikat kontrolka teploměru.........
01. červen 2010 19:05:17
Ahojj Nevim jaky je rok vyroby vaš bgřik Ale v naší firmě mame starší 320 pásovej a to co píšeš to dělalo to samé. Akorád tam nebylo nic měněné. Takže dojely mechanici z Cat a vyměnily filrt hydraulickej ten byl prej ve vnitř uplně rozpadenej. Pak vyměnily nějaky ventil je hned vedle hydraulického filtru Pak sem u toho nebyl co tam ještě dělaly ale mašinka šlape zase jak hodinky Ale jak píšeš to sami když se s tim chtělo něco udělat třeba vytrhnout kouřilo to a jak řikaš začalo se to dusit. Ale co je to přimo u vašeho stroje to netuším skusit se poradit s klukama ze servisu CAT
01. červen 2010 19:36:27
Caterpillar Cat : taky mě to napadlo v souvislosti s výměnou palivového filtru, že by např. nesedělo těsnění tak jak by mělo. Zkusíme raději filtr znovu rozebrat a složit. Jinak nikde od palivovýho vedení neni vidět, že by někde něco močilo, tak snad to jinde nepřisává. Ale je zvláštní, že by to dělalo až po takový době.
Šampůnek : Aleši, pokud je to opravdu teplota oleje, tak je to průser. Ale kontrolka nesvítí a ani display nic neukazuje za chybu. Vím, že když jsem třeba měnil naftovej filtr a zavzdušnilo se mi to, tak při startování se mi objevil na display symbol servisu, že je nějaký problém. Tak je mi divný, že kdyby se přehříval olej, tak že by se na display nic neobjevilo.
Jinak v prospektu jsem našel, že na display by mělo být měření:
- palivoměr
- teplota chladící kapaliny
- motohodiny
- TLAK MOTOROVÉHO OLEJE - nebude to spíš tenhle tlak ?
- vzduchový filtr
- alternátor
- žhavící svíčky
- intervaly údržby
Pro ostatní : S Alešem jsme po telefonu řešili, co je na display za hodnotu teploty. Ukazuje se mi tam mimo motohodin atd. nějakých 73°C, což jsme se shodli, že bude teplota chladící kapaliny a pak ještě nějaký údaj cca 163°S , který kolísá. Tento údaj nevím, co je.
Podle Aleše by to mělo dle příručky být tedy teplota oleje v motoru (což by tedy byl průser), ale jestli to neni tlak. Nevíte někdo náhodou ?
Baguu : Hydraulickej filtr je tam originál úplně funglovej. Jedině, že by to bylo něco jinýho na hydraulice.
Chladiče vody i hydr. oleje jsou na dotek teplé. Pístnice jsou taky jen teplé, rozhodně ne nějak rozpálené...
Když nic nevymyslíme, tak asi radši zavoláme Catráky...
01. červen 2010 20:14:58
Ahoj. Mi máme Kubotu, KX 101-3 a dělá nám to úplně to samé akorát když je stroj studený. Příčinou jsou kolinka a různé redukce na palivovém vedení, kde např. kolinko u filtru je plastové a nějak nacvaknuté do filtru a stačí jen dotlačit a je pokoj, stává se to třeba po mytí stroje kdy se o vedení zavadí vapkou a podobně.
01. červen 2010 20:49:14
Tomáši... pokud máš na své motyčce u velkého P. filtru plastovou odvzdušňovací žabku, tak jí zkus odpojit. Napoj hadice .nádrž-motor. bez velkého filtru a prozkušej to.
01. červen 2010 20:57:41
Řešil jsem problém s motorem. Dusil se... Padal výkon a následně usnul. Odmontovala se OD. žabka a motor šlape jak fretka. Ale je to na úkor intervalu výměny dvou menších filtrů. Pokud se ti nepodaří najít závadu, doporučuji servis
01. červen 2010 20:59:42
Caterpillar Cat: OK, zkusíme to. Na palivovém filtru máme zespod takový ten hajzlík na odvzdušnění (nebo odkalení, já nevím). Bývá s těmito filtry problém ? Že by si to přes ten spodek přicuclo ? Zkusíme filtr obejít a uvidíme, jestli to pomůže Dík
01. červen 2010 21:01:10
To je čudel na odkalení... Ten musí být dotažený na fest
01. červen 2010 21:08:50
Caterpillar Cat : Tak tu "žabku" tam na 99% nemam. Já jsem si myslel, že to je odkalení nafty od vody a bordelu. Je možný, že by to taky mohl dělat tenhle odkalovač, protože na ten jsem ani nešahal při výměně a kdo ví, jak je z výroby utažený. Zkusím zítra pořádně dotáhnout ten odkalovač a když to nepomůže, tak zkusím překlemovat celý filtr.
Pořád mi to nějak vrtá v hlavě, ale spíš bych viděl problém v přívodu paliva než jinde...
01. červen 2010 21:15:47
Je to možné, ale ne 100%ti. Stači aby byl bordel někde a už ti to škrtí. Zkus to nějak profoukat, obejít atd. Sundej předehřívací klobouček na naftu... Tam jde nefiltrovaná nafta přímo z nádrže a je to náchylné na brajgl. Možná tady ještě někdo napíše další možnosti co a jak. Je třeba zkoušet zkoušet a zase zkoušet. Tak zdar a sílu catroš...
01. červen 2010 21:26:52
Klucí já nevim ale laickym rozumem,kdyby to byly tyhle věci okolo nafty dělalo by to od začátku práce a ne až po 6-8 hodinách,Tomáši:říkal si že ten údaj je ve °C takže to tlak asi nebude................a když se ti dusí,nebliká ti ten malej teploměr na displeji,jako když ráno zahříváš motor?
01. červen 2010 21:33:30
Šampůnek : údaj 73 je ve °C (což jak jsme se shodly bude na 99% teplota vody v motoru), ale hned další údaj je 163°S . Nevím, co znamená to S. Kdyby tam byl C, tak nepochybuju a je to jasně teplota. Ale co znamená °S, to nevím.
Tahle hodnota kolísá podle toho, jak přidáš plyn a i podle toho, jak vezmeš za sekce hydrauliky. Proto jsem si myslel, jestli to není tlak... U hodnoty 163 mi teplota nějak nesedí, to je hrozně moc. Hydraulika to být nemůže, protože pístnice jsou jen teplé a chladič taky. A nedovedu si představit, že by olej v motoru měl 163° a voda jenom 73°, to neni reálný. Proto mi to pořád vrtá hlavou, co to může být za údaj...
01. červen 2010 21:34:36
jinak já bych taky řekl, že nafta by to dělala hned od začátku, ale mám hned dvě zkušenosti s dvoucesťákama. Tam taky po cca 6ti hodinách těžby začal vypadávat motor a šel jak brambory. Hydraulika byla okamžitě mrtvá tak, že to sotva jelo. Druhý den to bylo v pohodě a až zase když se to zahřálo, tak takovýhle problémy.
V jednom případě to byla spuchřelá přívodní hadice nafty do podávacího čerpadla, kudy si to přicuclo vzduch a v druhym případě to byl zasraný hrubý filtr paliva.
Taky jsem nechápal, proč to dělá jen, když je to pořádně zahřátý...
02. červen 2010 07:27:52
...........zdravím. Dle toho co popisujete se mně to osobně jeví jako závada na palivovém systému nebo regulaci hlavního hydraulického čerpadla. V prvé řadě bych vyměnil veškeré palivové filtry, zjistětě taky jestli náhodou nejsou nějaká vestavěná in-line síta v palovém vedení, sací síto v palivové nádrži apod. Podle toho, co popisujete, se během provozu může nějaké síto ucpat, potom jak přestanete kopat, tak nafta trochu padne a odplaví i část nečistot ze síta a síto zase nějakou dobu jede. Pro tento typ závady je ale typické, že motor na nízké zatížení běží v pohodě a na vysoké zatížení se dusí.
Druhou altarnativou jsou nadměrné průsaky v regulační čáasti hydraulického čerpadla - protože předpokládám, že tam máte hlavní pístové čerpadlo s proměnným pracovním objemem, musí tam být nějaká regulace proti přetížení motoru při velkých tlacích a průtocích. Je docela možné, že po pořádném zahřátí hydr. oleje se průsaky v regulační části čerpadla zvětší na tolik, že regulace již nefunguje správně (nenastoupá tam správný regulační tlak). Potom stačí na chvíli vypnout motor, aby olej zchládl a nabral dostatečnou viskozitu a pak zase bude stroj chvíli fungovat normálně.
03. červen 2010 20:47:02
Zdravím p.Moser podle popisu závady mám pocit,že sem řešil něco podobnýho u O\K MH6pms,dělalo mi to to samý akorát to přicházelo nepravidelně,ale nikdy ne u studenýho stroje-závada byla v palivovém systému-u vstupu do filtru na průtokáči bylo svinstvo,ale takový zvláštní,jako by tam někdo namotal teflonovou pásku,ale pokud ste už prolezl pal.systém tak sorry,že otravuju s pozdravem
Horacio
04. červen 2010 18:14:40
Nazdar pánové, mám kočkopsa 3CX a dělalo mi to náhodně ale ne za studena. Nakonec jsem měl špatné ventilky na podávacím čerpadle na hrubém filtru nafty. Vrazil sem tam pružinu která ventilky utužila a je od té doby klid.
04. červen 2010 19:49:41
Zdravím všechny... Tak dnes jsme konečně měli čas se pustit do hledání závady. Prolezli jsme celou palivovou soustavu. Nakonec jsem si všiml, že kousek od nádrže je na boční stěně vlhkost. Nakonec jsem objevil hrubý čistič paliva, který je před klasickým jemným filtrem. Na tomhle filtru je hadička stažená jen takovýma těma nacvakávacíma páskama. Ta jedna byla spadlá dolu a kolem ní to bylo mastné od nafty. Takže jsme tam dali klasickou stahovací kovouvou pásku. Myslím tedy, že problém byl v tomhle... Ještě zítra pro sychr vyčistíme to sítko, ať je klid.
Až to pořádně odzkoušíme na stavbě, tak dám vědět, jestli byla závada takto triviální. Známý mechanik, který dělá taky bagry, i když podstatně větší, si myslel, že by to mohl být proporcionální ventil, který by se po zahřátí zasekával. Čerpadlo by pak dusilo motor. Snad neměl pravdu a opravdu to bude jen v té sponě...
Jinak nevíte, jak se dostat k topení u 302.5C? Je pod sedačkou, potřeboval bych ho vytáhnout, ale jde jen kousek, pak na něčem drží a nevím, jak se k němu jinak dostat... Nejde mi totiž nastavit ovladačem teplota topení (je to přes lanko), tak se na to chci podívat, jestli tam jen není nějak zaseklá klapka.
Díky všem za rady
09. červen 2010 17:13:28
Tak je opraveno ! Bylo zabetonovaný sítko v nádrži. Bohužel, aby se k němu člověk dostal, tak musí rozebrat 3/4 kabiny. Takže triviální závada, ale oprava na 3 hodiny. Vůbec skrz něj nešla nafta, jsem se divil, že to ještě vůbec dělalo.
Topení je taky opravený, problém byl ve vypadlém bovdenu u klapky topení. Teď to topí jako blázen
Tak snad dá delší dobu pokoj a už jsou tyhle dětský nemoce vychytaný...
Děkuji všem za rady
Tomáš
09. červen 2010 18:07:31
to nám taky dělalo na 303cr přesně výměna sítka a filtru naftových a vše jede jak má
27. srpen 2012 20:31:24
Díky za tohle téma, pomohlo mi to opět zprovoznit Bobcat 316. Po vyčištění palivového systému a výměně jedné pal. hadice už zase vrčí jako za mlada ))