Téma: CAT 428 D servořízení jde stuha!

Autor

Zpráva

Tomáš H.

Tomáš H.

Členem od: 15.06.2015
Příspěvků: 20

05. září 2015 18:32:10

Zdravím Vás bagráky a mechaniky happy Včera mi začalo jit stuha řízení na traktorbagru cat 428 D. Jde slyšet že normalně čerpadlo tlačí, když vytočim do krajni polohy, nikde nic neteče atd ale s volantem se musim přetahovat. Hydraulickeho oleje mam jak ma byt. Nějaka rada? připada mi jak by se něco přidřelo ve sloupku řízení, nebo tam snad je nějaky ..elektronicky,, vynalez?..ktery dává povel někde k servu? big-smile Díky za typy a rady.


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 431

06. září 2015 13:18:17

To samé mi kdysi dělalo na Jcb 3cx a chtělo to jen vyčistit prioritní ventil.Pak vše OK.


Tomáš H.

Tomáš H.
Členem od: 15.06.2015
Příspěvků: 20

06. září 2015 16:18:25

Aha, aha díky za info..prioritní ventil je..ventil pod volantem, do ktereho je nasazen kloubek řízení?..nevim jak je to řešene u jcb ale u cat takhle. vedou k tomu 4 hadice...typuju leva a prava strana pistnic od řízeni, přívod a odvod.

foto v příloze.


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 431

06. září 2015 17:53:39

U Jcb je pod mašinou u nádrže a vypadá takto.


Tomáš H.

Tomáš H.
Členem od: 15.06.2015
Příspěvků: 20

06. září 2015 18:24:30

hm tak uvidím zítra..cat má zase hydraulickou nádrž mezi volantem a začátkem motoru a tu věc která si myslim že je vadna je v podstatě taky kousíček od nádrže. Ten ventil slouží k tomu aby do serva nešel plný pracovní tlak že?


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 431

06. září 2015 19:21:15

Nejspíš jo,přesně to nevím,když mi to začalo dělat,tak mi bylo poraděno vyčistit prioritní ventil a byl pokoj.Měl jsem ho celý rozebraný.Přesnou funkci by tady popsal p.Stuchlík.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

07. září 2015 07:28:58

Pokud má Orbitro (kostka pod volantem) jen 4 vývody, tak má řízení buď vlastní čerpadlo někde na motoru (jít po hadici, která do orbitra vstupuje do vstupu značeného "P"blunk, nebo je součástí hlavního hydraulického čerpadla i prioritní ventil řízení.
Chtělo by to změřit tlaky a podívat se po nějakém mechanickém problému (přidřené ložiska v hřídeli volantu, poškozené svislé čepy přední nápravy...)


Tomáš H.

Tomáš H.
Členem od: 15.06.2015
Příspěvků: 20

07. září 2015 22:25:52

Tak dneska jsem zavolal servis, at změří tlaky big-smile jak píše Mirek..noo a ani je neměřil..servo jelo celkem normalně, i když jsme olej hodně zahřáli atd. Říkal taky, že se mohla dostat nečistota do toho prioritniho ventilu, ten je primo na rozvaděči..takže vyčistím....ale v prvé řadě říkal, at vyměnim hydraulicky olej i filtr..že už je dost černy, prostě KO..a to může byt příčina..filtr nepobral nečistotu a skočilo to do toho ventilu..olejovy filtr byl měněný, za origo a ještě u 428 D je nějaky spešl Hight Effect ( jemnější filtrování) ..oleje jsem posledně měnil tak polovinu cca 20-30l..pač mi praskla hadice co vede k hydraulickemu filtru..zrovna jsem dělal s podkopem..říkam cítím teply olej..tak se otočím..a už jsem věděl big-smile

Vyměnim teda filtr a olej uplně..a řikal taky že mam dat určítě origo, néé žadny jiny vyrobce..pač u motoru viděl neorigo filtr..tak říka to je ono...lidi šetří, nemění správně oleje, dávají polské filtry a pak to tak vypada..mašina stojí a řeší se závady které převýší X krat cenu origo oleje.

Zítra asi nestihnu vše udělat, snad ve střědu..máme ještě jeden bagr, takže bagruju v jiném, opravím a uvidím..

Jaký máte názor teda na neorigo filtry?


Tomáš H.

Tomáš H.
Členem od: 15.06.2015
Příspěvků: 20

07. září 2015 22:32:33

Joo a ještě takový dodatek..dělam s kladivem..olej dostává vetší záhul...pry jestli je to 50% kladivo a 50% lopata..životnost oleje se srazí na pulku!. Tyky mají ještě aditivum do hydrauliky..podobné balení jako do zadni napravy aby nepiskaly brzdy..


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

09. září 2015 22:48:22

zastance origo filtru, jak u bagru tak u aut.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

10. září 2015 20:21:39

Co je originál filtr a olej? Žádný z výrobců stavebních strojů nevyrábí vlatní filtry ani oleje, ale používají produkty firem, které se tímto zabývají. Takže pokud použiju olej, který plní specifikace výrobce stroje, nemusím mít strach.
Totéž platí i o filtru. Dokonce v některých případech jsou "náhrady" lepší, než originál. Např olejový filtr na motor 444 JCB (traktorbagry) - původní filtr měl protivýtokový ventil, který byl postupem času zrušen, aniž by se změnilo katalogové číslo filtru. Alternativy (MANN, Baldvin) ho mají a je odzkoušeno, že při jejich použití motor rychlej naběhne na plný mazací tlak (odpadá čas potřebný pro naplnění filtru). A jako příjemný bonus - při výměně není motor zašpiněný od oleje vytékajícího z filtru


Olaf Olaf

Členem od: 10.07.2007
Příspěvků: 36

11. září 2015 08:45:44

Dobrý den, musím se přidat k panu Stuchlíkovi. Mi, jelikož máme od Volva obrovské množství techniky tak máme od Volva povoleno si dělat výměny olejů a drobné opravy sami a to i v době plné záruky, máme k tomu od nich k dispozici i diagnostiku. A hlavně máme povoleno používat neoriginální filtry a maziva, ale musí odpovídat parametrům výrobce. Tím je asi vše řečeno.


Přidat příspěvek k tématu