Téma: bagry UNEX DH ......, EH .........
Autor
Zpráva
17. březen 2015 22:01:54
No nevím, já jsem dohledal, že DH 411, 421 a 441 měli motory stejné, tedy Liaz ML 634, nebo teda Tatra, ale tu Tatru jsem nikde v prospektech nenašel. Jinak pěkná cesta - palec nahoru! Nemáš i nějaké fotky?
Jinak v minulém příspěvku jsem napsal blbost ohledně ramen, podle nich bych typy rozhodně nerozlišoval, co jsem našel tak to bylo volitelné...
A trochu jsem se v tom hrabal a měl bych několik otázek na znalejší:
1.- Jak se liší rypadla DH 621 a DH 631?
2.- Jak se liší rypadla DH 411 a DH 441?
3.- Co znamená označení podvozků "LC", jak takový "LC" podvozek vypadal? (viděl jsem to u všech rypadel 4xx řady)
4.- Lze chápat měnící se čísla v řádech desítek jako označení "evoluce", kdy čím vyšší číslo je tím novější stroj byl? Příklad: DH 611, 621, 631 a 641. Pokud to tak je, jak tedy chápat situaci u 4xx řady, kdy existují typy DH 411, 421, 431 (dost vzácný) a 441, přičemž však byl typ 411 dodáván v devadesátých letech zároveň s typem 441? V době kdy už se 421 nedodával a mrzká výroba 431 po čtyřech letech utichla. Takže navazuje další otázka:
5.- Proč se vyráběl 411 tak dlouho a čím se lišil od 441? (což je zčásti dotaz číslo 2.)
Budu rád za cokoli!
01. duben 2015 17:14:58
ZDAŘ
LC je prodloužený podvozek do málo únosného terénu s více rolnama a
bačkorama 120 -cm, " BAHŇÁK . Ohledně označení ti neporadím .
Výložník máš podle práce ,lomovej , unyverzální, na drapák, horovku .
01. duben 2015 19:13:50
Paráda! Moc pěkné. Divím se, že tam ty ptáčata vydržela pokud je to na pracujícím stroji!
06. duben 2015 15:39:42
Zdař
Má se nasazovat drapák s nástavcem ,tak ti to pošlu !
07. duben 2015 22:32:45
Tak to se budu těšit! Tyhle stroje já prostě můžu... ;-P Co k tomu máte všechno za příslušenství?
20. duben 2015 22:00:07
Tak to je slušný počet bagrů! Jaké je spolehlivost těchto bagrů?
Jinak já nepracuju nikde - zatím studuju .
23. duben 2015 20:29:32
Prosimtě, napiš mi na mejl pipiroha(zavináč)gmail(tečka)com *- zdá se totiž, že kromě nás je v této sekci pusto, což je podle mě velká škoda, ale pokud jsme tu skutečně jen mi dva, tak se mi zdá o něco praktičtější mejlová komunikace, ještě by se našlo několik věcí na které bych se chtěl poptat...
*forma psaní mejlu je ochrana proti spambotům
01. květen 2015 20:21:20
Čau , rád sleduji Vaše příspěvky jelikož jsem na těchto strojích začínal ( DH 101 , 103 ,411, 421). Celkem jsem na nich strávil víc jak 10 let a to už bývá srdcovka . Jak bude trochu víc času , tak přidám i foto , jak jsme budovali Prahu (Hlávkův most ) a možná i jiné pohledám . Pepa
14. srpen 2015 11:59:56
Ahoj Tomáši. Mluvil jsem teď s panem Davidem Blechou z ND LOR Uničov, tak jsem se ho rovnou zeptal i na tvé dotazy. Níže uvádím jeho odpovědi:
1.- Jak se liší rypadla DH 621 a DH 631?
Většina věcí byla stejná, největším rozdílem byly koncové převody. DH 621 je mělo originál od Unexu, zatímco DH 631 od německé firmy Lohmann (pak se vyráběly i v Unexu). DH 631 mělo mít už i zkosenou kabinu (à la DH 641) a celý stroj byl snad i užší a kratší.
2.- Jak se liší rypadla DH 411 a DH 441?
Opět převodovkami (DH 411 Unex, DH 441Lohmann, navíc schované v rámu). Dalším rozdílem bylo ovládání. DH 411 mělo socialistické ovládání (otoč na pravé straně), kdežto DH 441 už mělo euro ovládání s otočí vlevo (výložník a lžíce vpravo).
3.- Co znamená označení podvozků "LC", jak takový "LC" podvozek vypadal?
Přesně jak uvedl pan Hrbek
4.- Lze chápat měnící se čísla v řádech desítek jako označení "evoluce", kdy čím vyšší číslo je tím novější stroj byl? Příklad: DH 611, 621, 631 a 641. Pokud to tak je, jak tedy chápat situaci u 4xx řady, kdy existují typy DH 411, 421, 431 (dost vzácný) a 441, přičemž však byl typ 411 dodáván v devadesátých letech zároveň s typem 441? V době kdy už se 421 nedodával a mrzká výroba 431 po čtyřech letech utichla.
Máš pravdu, prostřední číslo udávalo generaci. Když konstruktéři stroj nějak vylepšili, prostřední číslo se zvedlo. To, že se ještě společně s DH 441 stále dodávalo DH 411 bylo kvůli tomu, že DH 441 s německými převodovkami bylo velmi drahé, DH 411 tak představovalo levnější a jednodušší variantu. K tomu můžu uvést, že podobný systém současné nabídky dvou variant strojů (starší/novější) v dnešní době oprášil třeba Liebherr nebo Caterpillar.¨
5.- Proč se vyráběl 411 tak dlouho a čím se lišil od 441?
Hlavně kvůli tomu, že se jeho nástupce DH 421 příliš nepovedl. Měl totiž nespolehlivá čerpadla ze Slovenska. DH 431 mělo jepičí život a DH 441 bylo moc drahé.
Kdybys chtěl jakékoliv další informace, můžeš se na pana Blechu obrátit přímo. Mobil 778 494 517, e-mail blaskad@seznam.cz. Také můžeš zkusit pana Radka Štrbíka, mobil 602 518 253, e-mail strbik@ndlor.cz
20. srpen 2015 12:03:43
Proč DH 431 byl neúspěšný ?
19. září 2015 23:37:12
Zdá se mi, že se jedná o vrtnou soupravu UNEX - neví o tom někdo víc?
viz: http://www.bidvest.cz/o-nas/novin...93-stavba-prvni-mrazirny-v-kralupech
22. září 2015 21:51:16
To se ti nezdá . Je to na 411 . Na621 to vrtalo v lomu Lipová ,vrták 1,m ,a matroš vyfukoval kompresor CAT . Možná to mělo Zakládání staveb Praha !
Zdař Grebas !