Téma: Aky najvhodnejsi otocny bager na kopanie kanalizacie
Autor
Zpráva
20. září 2009 21:04:34
chcem sa spytat na nazor skusenosti a rady. aky najvhodnejsi bager na kopanie kanalizacie na pasovom alebo kolesovom podvozku. co sa tonaze tyka a hlbkovy dosah, skusenosti s jednotlivymi typmi.
20. září 2009 22:23:00
No,já bych volil kolový. U kopání je to jedno,když tedy vyloženě nebudeš kopat kanaldu v rybníku. A kolový najde na stavbě více využití, dostaneš se s nim na kopání ve městech. S kolákem uděláš to samé a ještě víc jako s pásovým. Nebavím se o extrémech,ale o normální stavbě. A nepodceňoval bych patky a radličku. Někdo tvrdí,že je to váha navíc, dle mé praxe je to nedocenitelné. Ale né každý chce s kolovým dělat. Dost se bojí toho jak se to houpe. Ale vydrží fakt dost. Já bych volil CAT M318. Z děleným výložníkem,rychloupínákem a komplet vývody.
Technické parametry:
Výkon motoru 124 kW
Objem lopaty 0,38 - 1,26 m3
Provozní hmotnost [t] 18,2 - 20,1 t
Max. hloub. dosah / max. dosah 6,36 / 9,6 m
A pro opravdové gurmány a velkou zemařinu je tu CAT M322
Technické parametry:
Výkon motoru 123 kW
Objem lopaty 0,44 - 1,57 m3
Provozní hmotnost [t] 20,5 - 22,5 t
Max. hloub. dosah / max. dosah 6,68 / 10,32 m
21. září 2009 06:41:37
Čau kanaldu jsem hrabal s kolovým i pásovým a můj názor je když kolovej bagr tak packy a radlice ! A na pásovým bagru radlici a nejlépe se zkrácenou zádí a 3- dělený rameno ! Ale musí každý přemýšlet kde tu kanaldu bude kopat a podle toho vybrat !
21. září 2009 10:01:07
Souhlasím s Popínem a hlavně s Radkem, který mě svým názorem potěšil, protože je potřeba prosazovat nové šikovné trendy. Mám na mysli pásové bagry nad 20 t se zkrácenou zádí, které si u nás velmi rychle ke kopání kanalizací našly cestu, přestože se začaly vyrábět jen před několika málo lety. Zároveň jsou to velice univerzální stroje, které lze uplatnit na velkých i malých stavbách. Pár příkladů jste mohli vidět i ve fotoreportážích z Prahy a Brna:
http://www.bagry.cz/cze/clanky/fo...lo_caterpillar_321c_lcr_firmy_zepris
http://www.bagry.cz/cze/clanky/fo...omatsu_pc228uslc_firmy_pavel_svestka
http://www.bagry.cz/cze/clanky/fo...rypadlo_kobelco_235sr_firmy_terrabau
Dnes už tyto stroje vyrábí v podstatě všichni velcí výrobci, takže je z čeho vybírat. Co se týká toho děleného výložníku, o kterém píše Radek, je to do města dobrá věc. Ale pokud si budete přehazovat lžíci za kladivo nebo frézu, což se při výkopech pro kanalizaci dělá poměrně často, volil bych raději banán z důvodu menšího počtu čepů.
21. září 2009 10:45:08
A se mnou p.Hájku nesouhlasíte???!!! Ta věta o větší využitelnosti kolového rypadla na Vás dojem neudělala?
21. září 2009 11:02:55
A když už pásové bezprdelníky tak toto: http://bagry.cz/cze/clanky/aktual...chopnostmi_dozeru_jaka_je_skutecnost
To je hodně hezké
21. září 2009 12:08:08
Chtěl jsem podpořit tuto novou sortu strojů, protože pro někoho stále nic jiného než kolový bagr neexistuje. Proto je jich u nás tolik a příštipkaří i tam, kde je efektivnější nasadit pořádný pásák. Mohou sice jezdit po silnici, ale protože Peter uvažuje i nad pásovým, zřejmě to pro něj není priorita. Samozřejmě záleží i na finančních možnostech, poněvadž jak jsem psal, pásové stroje s kompaktní zádí se nevyrábějí dlouho, od čehož se také odvíjí pořizovací cena. BladeRunner je šikovný, ale na kanálech by velkou dozerovou radlici nevyužil, navíc je to nižší váhová kategorie.
21. září 2009 16:01:09
Právě proto,že je jich u nás tolik a furt jsou v permanenci, se vyplatí vzít si kolák. V zemařině se vyplatí univerzálnost a to je kolák. To co zvládne on, pásák ne. A naopak to neni tak jednoznačné, Pásový podvozek je výhoda jen v těžkých podmínkách, při velké těžbě,nakládání z haldy a pod. A kolikrát tohle někdo z nás dělal vícekrát než párkrát do roka? Velké firmy, které tyto zakázky ( dálnice apod ) vyhrávají, na to tyto stroje mají. Jim se to vyplatí, ale člověk který uvažuje o rypadle jako o jediném stroji tohoto typu, si vezme koláka. K čemu Vám je bezprdelník na železných pasech, když se s nim do města nedostanete. A na poli je vám záď putna. Prostě kolové rypadlo je nejuniverzálnější rypadlo a nejefektivnější.
21. září 2009 18:30:02
S posledním názorem nezbejvá než souhlasit. V tomto případě jasně vyhrává traktorbagr protože zvládne prostě všechno. Zbytek stroju jsou jen jednoučelové.
21. září 2009 18:59:46
Ale když se budeme držet těch výkopů pro kanalizaci, záleží volba rypadla na mnoha okolnostech – kde se bude kopat, v čem se bude kopat a jestli se bude jen kopat anebo dělat všechno, tj. manipulovat s rourami a boxy a jezdit pro ně někam, kde jsou složeny. Nechtěl jsem vyvolat obecnou polemiku o tom, který bagr je lepší, jen jsem chtěl poukázat na, podle mě pozitivní, nástup pásových rypadel se zkrácenou zádí. Nicméně na některá tvrzení nelze neragovat:
Právě proto,že je jich u nás tolik a furt jsou v permanenci, se vyplatí vzít si kolák. – Proč myslíte, že kolové bagry jsou ve větší permanenci než pásové? A proč podnikat s něčím, čeho je v okolí dostatek?
V zemařině se vyplatí univerzálnost – viz trefná glosa pana Macha.
To co zvládne on, pásák ne. – Co zvládne kolový oproti pásovému navíc kromě přejezdů po silnici?
A naopak to není tak jednoznačné – Stabilita, terénní dostupnost, přejezdy výkopu – pár argumentů pro pásový bagr za všechny.
Pásový podvozek je výhoda jen v těžkých podmínkách, při velké těžbě, nakládání z haldy a pod. – Kdyby to byla pravda, tak jsou všechny minibagry kolové…
Velké firmy, které tyto zakázky ( dálnice apod ) vyhrávají, na to tyto stroje mají. –Nemají dostatečný počet, najímají si je.
K čemu Vám je bezprdelník na železných pasech, když se s nim do města nedostanete. – Spousta pásových rypadel pracuje ve městech, dostanou se tam na podvalu. Jen pokud se potom nedělá kompletní nový kryt vozovky, je vhodnější kolový bagr.
A na poli je vám záď putna. – Není, pořád si zachovává výhodu větší bezpečnosti, strojník nemusí tolik sledovat dění za strojem.
Prostě kolové rypadlo je nejuniverzálnější rypadlo a nejefektivnější. – Amen
21. září 2009 19:38:04
Háálelůůůjááá Ježíš Vás miluje. Krásná debata Díky. Holt kolák je kolák. Ale pásák je taky dobrýýý
21. září 2009 20:13:22
Pane Hájek -teraz ste mi brnkli na strunu,ja som to tu už raz písal .Poriadny báger je na pásoch -to je pravý báger .Nikdy som nenajímal na stavbu kolák aj ked sa dalo ,pasák som zložil a kopal ,najhoršia bola UDS -strojníkov ustrážit bol problém -príliš vela pohyblivosti . Báger má byt pásový ,tie ostatné hybridy.....A pri dobrej organizáciií s ním urobíte min. 3x viac ako traktoráčom ,či patko-koláčom.Do mesta su pásy aj vyplnené ,či podložit fošne nie je problém,a tie nové midi -proste super .Kto rozumie ekonomike,stavbarine ,učelnosti pochopí ,a ešte jedno mimo poradia -velmi rád som používal na tažbu na krátke vzdialenosti dozér -teda buldozér -dobrý výkon.ekonomickost....
21. září 2009 20:30:30
Nevim,možná plácám do větru,ale dle mého jste na kolákách moc nedělali. Emile,podkládání fošen? To snad ne. Úkáčka se ti na to vybodnou. A hlavně ani tu zakázku nedostaneš, alespoň já kolem Prahy a v ní jsem pásové rypadlo při kopání v komunikacích neviděl. Kolák na stavbě,to je holka pro všechno. Doveze,odveze,vytáhne atd. Tím pádem je na stavbě déle a víc vydělá.
Takže otázka na Vás, slepé podporovatele pásu : Máte 3 mil czk a chcete rypadlo. Jiný stroj nemáte. A traktor Vás nebaví. Uplně to vidím, jak kupujete pásy a řešíte převozy,hlídání stroje atd.
A nebo si vezmete kolák a odpadaj převozy na kratší vzdálenost,můžete parkovat někde na parkingu (protože tam dojedete) i na ten oběd si dojedete,lidem bazénky vykopete no, pohoda a klídek.
21. září 2009 20:40:19
No když se vrátím k větě že s pásovým bagrem do města nedojedu . Kolák je na krátký přejezdy na dlouhý stejně budete shánět podvál , a pokud máte na koláku radlici a patky a narazíte na skálu tak asfalt roztrháte stejně ! A teď kopem kanaldu ve městě s 2 pásákama a silnice jsou v pohodě ! Bagr je jen 50 % práce a dalších 50 % je strojnik !
21. září 2009 21:53:08
celkod pekne sa to tu rozbehlo z nazormi na ten ci ten typ bagra. ja mam HITACHI zaxis130W kolak radlica patky s lamacim ramenom.chcel som zistit nazor na kolaka a pasaka a je to pekna prestrelka nazorou. co tak nazor MIDI bagre pri kopani kanalizacie a hlavne manipulacia s paziacimi boxami
21. září 2009 22:16:35
MIDI rypadla. Bagry kolem 8,5t 4,5m dosah. Nevím,nevím. Bezprdelník,na pryžových pasech,tomu bych rozuměl. U těch boxů neni takový problém váha, ale rozměr. Zvednout rameno tak vysoko aby vylezl z výkopu a abys si ho při tom nenarval do kabiny. A na toto je super radlička. Opřeš si ho o ní a frčíš.
http://www.bagry.cz/cze/clanky/ak...d_cr_sb_uz_nataceci_vyloznik_nechybi
22. září 2009 04:51:24
Ján k,fakt na tých kolákoch som robil min.,najviac UDS/Ak sa to dá nazvat bagrom/.Hlavne na stavbách,v poli ,v teréne nedám na pasák dopustit,patkovanie do asfaltu tiež nie je bohviečo.A doviezt na stavbu trajler za sklápačom je len chvílka času.No a na presuny po stavbe su iné stroje ,nie bagry/doviezt,odviezt,posunut-to také trochárenie s 3 chlapmi možno ,ale ak má íst práca v tempe ,tak ked behá bager po stavbe s rurami .......A čím dlhšie je báger na stavbe ,tým horšie ,báger má príst ,vykopat, odíst ,ako poriadny fachman -príde ,urobí odíde ,motko sa motá ,namotá hodín a výkon žiadny.Nemožete porovnávat výkon bágra ,kolko zarobí pre Vás ,ale aký je ekonomický celkovo na stavbe . "pasákom zdar"!
22. září 2009 06:23:49
Teď ještě se začal jevit jako dobrá mašina Takeuchi TB 1140 je to 15 tuna na gumovejch pásech s radlici a natáčecím ramenem ! Na sílu,je rychlý ,má stabilitu a může jezdit všude !
22. září 2009 07:17:08
Kdybych uvažoval o tom jaký koupit bagr ,tak kolový.Stačí když se člověk dívá kolem sebe.Ti co dělají kanalizace to vymyslí za vás.Kolový vykope,popojede na depo z pískem ,zapískuje.Večer je tam jenom zábrana a bagr za plotem.Argumenty pro pasák jsou slabé.(kopanie kanalizacie)
22. září 2009 07:52:07
..............zdravím. Chci jen přispět svoutroškou do mlýna.............chci jen připomenout, že jakékoliv rypadlo se zkrácenou zádí (ať už kolové nebo pásové) je určeno převážně do konkrétních aplikací, a to v zúžených prostorách, kde je výhoda zkrácené zádě - je tak trochu víceméně jednoúčelové. Jinak má totiž takové rypadlo celkem výrazně nižší stabilitu (a tedy využitelnost) v porovnání se strojem s "dlouhou" zádí. V nezúžených prostorách bych se opravdu přimlouval za rypadlo se standartní zádí. Viděl jsem totiž už hodně pásových rypadel se zkrácenou zádí, které se používali na běžné těžební aplikace, jímž celkem předčasně odešla vodící kola, protože většinu svého času ten bagr pracoval se zadní stranou pásů ve vzduchu a celá váha bagru i nákladu spočívala právě na vodícíh kolech. Pokud je vepředu radlice, je to jakási výhoda - pokud nebrání výhledu do výkopu a nebrání rypadlu dostat se blíž k výkopu. S tím sousvisí i další věc - tato ryapdla se zkrácenou zádí mají velmi často 2-dílný výložník + násadu a někdy offset, aby se opravdu daly maximálně využít právě v těch stísněných prostorách. A tady je další úskalí používání pro běžnou těžební činnost - čím více čepů, tím více údržby, tím větší pravděpodobnost nějaké závady a taky když potom sečtete vůle na všech čepech, tak na konci násady vám to hodí pěkných pár centimetrů. A jak správně podotkl p. Hájek, používání kladiva na těchto bagrech je jistotou čaté výměny čepů a pouzder.
22. září 2009 09:27:10
Pro Emila: Když si mě někdo najme na velkou stavbu a nemám to jako dílo, tak je pro mě maximálně výhodné když se stroj plácá po stavbě, převáří roury, dělá nesmysli atd. Protože je to placené od hodiny. I pro investora je to svým způsoben výhodné, nemusí objednávat jeřáb, smykáč apod. Čím déle tam ten stroj je, tím je to výhodnější
Výše uvedené platí jen pro kolák. Pásák fakt jen přijede, vyhrábne a vypadne
22. září 2009 15:20:17
Trochu som to prehnal ,na kanálizáciu to je asi lepší ten kolák ,na tažbu,odkopy pasak .
26. září 2009 16:44:51
Musíte brát taky v potaz že 50 procent kanalizací se dělá před rekonstrukcí celé ulice a to že se tam pohybuje bagr na pásech je uplně putna a můj názor je že když se tam zapackuje kolák a bude s něčim v jámě zápasit,tak těmi packami a radlicí udělá stejnou škodu jako pásák.A berte to z druhý stany jako strojník,že když si Vás firma najme a má skládku dál od té zmiňované kanalizace,tak si tam dohodí nějaký traktorbagr,nebo UNCko a pro mě jako strojníka a hlavně majitele bagru je to výhodnější být zajetý v ulici a kopat a kopat a né někde courat po okolí a převážet pažení atd.A když je k dispozici podval tak mi je jedno že musim jet vykopat odpol někde nějaký ten bazének.
26. září 2009 17:12:27
Kolak je dewka pro wsechno...zrobi to co pasak...jedina newyhoda ''Defekty''...ti co nejezdily s kolakem tak jeste newi co to je,jak se bagr houpe !!! Muj nazor je ze s kolowym to je nejlepsi ...wsude to zajede a nic nedojebe (neznici)...a do mesta o tom zadna...
Vybava... radlice (musi byt)
patky ( w nekterych situacich neocenitelne)
vicepolohovy vyloznik ( parada)
wsechny wywody (a co by udelat... nemozne ihned a zazraky do tri dnu
pasy se neutopi...ale KOLAK JE WLASTNE BROYT WERZE 4X4 (kdo jezdi tak wi)
neco na podiwanou...
26. září 2009 21:41:37
Dobrá diskuse,jako strojník zaměstnanec jedině kola, hrabat s pásákem šlic v kostkách to asi nejde a že bych to rozbil i packama nebo radlicí u koláka to je blbost.S kolovým bagrem udělám všechno co s pásakem ale obráceně ani náhodou.Vim o čem píšu dělal jsem na obou.S kolovým otočákem nepotřebuješ ani druhej bagr u kanalizace.A v to čištění podvozku...,to radši uělám tři gumy do roka a na melouchy se na pásech jezdí blbě...
26. září 2009 21:52:28
No konečně Už jsem měl depku, že jsem tady na koláky sám. Je takové pořekadlo, že s pásákem může dělat každý blbec, ale s kolákem, to už je jiná Bez urážky. A ještě se mi nestalo, že bych někde neprojel. Neni nic jednodušího, než pustit pojezd a tahat se ramenem
popíno- tys asi moc kanalizací nedělal. Max 10% je celková rekonstrukce. Zbytek je výřez asfaltu
27. září 2009 07:01:51
Práce trvá déle protože v terénu kolak prostě nejede,s kokálem se dělá dobře ale na silnici .A ono taky záleží kolik ten kolák váží !
27. září 2009 08:03:28
jan k-píšeš,že s pásákem může dělat každej blbec,to mi teda řekni ,proč jsi si ten pásák koupil na kšeft???bez urážky
27. září 2009 09:19:43
Každý bagr má svoje. Rozhodně, bych neřekl, že na pasaku je to jednoduší. To je mylná představa. Každý stroj je konstrukčně postavený na určitou práci např. s kolákem nevjedu bagrovat rybník od toho je bahňák. Ale mi jsme v české republice a tady se moc na specializaci strojů nekouká a ani to nikdo moc nechce zaplatit. A pak nezbývá nic jiného než, jak je strojník šikovný a jak se zdanou prací popere a kolik škody zpusobí.
Rozhodně při koupi rypadla se budu ohlížet na to jáké využití budu mít pro ten daný stroj, až mi skončí ta kanlizace.
Jak ho bubu převážet, co sním budu dělat na jake práce se budu zaněřovat ?
27. září 2009 09:41:27
Tady tohle jsem si sam wyzkousel.... Je takové pořekadlo, že s pásákem může dělat každý blbec, ale s kolákem, to už je jiná.... jezdime na akce pasak+kolak...a jak jsme si wymenily stroje...Hned bylo co!!! jak s tim muzes jezdit tam se to nahne a uzz se to houpe ...a ja se pritahuju...
A z kolaka si sednes do pasaku...slapnes na pojezdy a jedes...jak se to houpe tak se zawrtis a hotowe
27. září 2009 10:39:05
Luboši tenhle rototit jsem si zkoušel na minibagru a supr věc,s tim si utřeš i prdel a podepíšeš se.....