reklama
reklama

Téma: Jak nejlépe s buldozerem

Autor

Zpráva


emil cat

Členem od: 29.08.2008
Příspěvků: 336

19. květen 2009 16:24:48

Nepravdy! Komunisti za 40 rokov postavili cesty,mosty,fabriky,sídliská,družstvá ,zmeliorovali zeme. Demokrati su 20 rokov,zopár lidlov,tesca,sem -tam bytík ,firmička a cudzie stroje. Malta sa mieša vrtačkami,stavia sa z tehličiek,malta vo vreciach,cement 25kg ,čím dalej tým menšie ,drobnejšie..... ,zato poistovní,strán,senátov,parlamentov,uradov ako maku ,a traktorbáger v každom dvore . Ešte 20 rokov a uvidíme...........Aj buldozér je vzácnostou ,predtým každá firma mala 1-2 ./to aby bola téma dodržaná /


Majo .

Majo .
Členem od: 12.01.2009
Příspěvků: 512

19. květen 2009 20:44:01

Áno,postavili...ale boli tu aj iné veci,ktoré do tejto témy nepatria.


emil cat

Členem od: 29.08.2008
Příspěvků: 336

19. květen 2009 21:23:33

Majo ,dufam že máš viac ako 40,len tak možeš posudzovat ,ináč opakuješ čo vravia druhí. Ja si pamatám éru ked som buldozérom rovnal okolo stavbieb terén pod lešenia a robil navážky.....A ten čo robil bol na smiech ,dnes chvalabohu kto robí sa má dobre . Buldozérom zdar!


Majo .

Majo .
Členem od: 12.01.2009
Příspěvků: 512

19. květen 2009 21:42:26

No...do štyridsiatky mi chýba pár dní,ale som schopný rozpoznať čo je podľa mňa dobré a čo je na prt...a na buldozére som nejazdil,takže by som mal čušať..ale nebudem,je fakt,že kopec vecí sa robilo ako sa malo...alebo aspoň akoby sa malo,ale stihol som si všimnúť pravidlo tej doby...šak z cudzieho krv neteče,ale k tomu buldozéru,poznám jedného dedka ten celý život pracoval na buldozéry a teraz na staré kolená ešte stále na buldíku robí...v lese,dotyčný ho tam odvezie,na obed mu tam privezie a na fajront ho zase zvezie,minule som sa ho pýtal-toho dotyčného,že dokedy bude uňho robiť a on mi povedal,že kde zoberie takého odborníka...mimochodom za také peniaze,starký má skoro sedemdesiat,tak asi tá robota má svoje opodstatnenie,ale tam v lese asi nič inšie byť nemôže.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1795

19. květen 2009 21:46:36

Ano to je pravda co všechno komunisti postavili ale za jakou cenu!!!! Stavěli jen králíkárny ale na ukor nás všech. Výstavba RD byla omezaná jen na to co se bolševikovi líbilo a ne to co chtěl majitel. Plejtvalo se kde to šlo, kradlo se taky kde to šlo a každému to bylo jedno. Všechno bylo všech a nikomu to nechybělo. Dnes si na stavbě sakra ohlídáte materiál když ho platíte. Nestavte to do roviny že dneska se nic nestaví a nebejt komoušu tak tu nic nemáme. Ano něco postavili ale platili jsme to mi všichni a vypadalo to tak jak chtěli oni. Dělával jsem na stavbě Temelína a tam jste měli vidět jak se plejtvá a krade. Dodnes bych tam našel tuny materiálu zahrabaného jen proto že se to nikomu nechtělo odvážet. Našel bych desítky domku postavených z materiálu z jaderky atd atd. Tam bylo jedno že se do cesty navezlo 50 tater štěrku kterej se za týden zajezdil. No a co. Zjednal se další. Dnes když dělám RD tak si majitel sakra rozmejšlí jestli tu tatru štěrku v těch kolejích utopí. Většinou ne a raději večer tu cestu oškrabe uhelkou.


emil cat

Členem od: 29.08.2008
Příspěvků: 336

20. květen 2009 05:46:04

Podstatný je výsledok.Komouši narýpali králikární,domov,ciest,elektrárni .Kradlo sa ale pribudalo .Dnes čo? V dedine kde bývam dávali 100 stav . povolení ročne ,dnes? A stavali aspon králikárne,panelárky išli na 3 smeny ,dnes?Postavia 100 bytov za 2 roky a idu sa.....Domky ,domky.......Však dnes ludia nestavaju domky ale minikoterce okrem bohatších.A uvidiet buldozér je vzácnost okrem dialnic a kauflandov ,žiadne sídlisko nič .Ale už nejdem na tu temu písat ,opakujem podstatný je konečný efekt ako s tým štrkom v ceste ,čo velké pribudlo za 20 rokv?Kolko elektrární ,sídlisk,dialnic? A je podstatná forma kradnutia,? Teraz z čoho stavaju vily ,?No dost politiky!


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1795

20. květen 2009 13:49:35

To není uplně tak jen politika. Dnes se staví málo??? Podívejte se kolik se postavilo a opravilo silnic, mostu domku, atd atd... A že se nestaví sídliště? Díky bohu že tomu tak není! A divím se že jim někdo kupuje ty jejich slavné bytové domy. Je to jen novodobej panelák v lepší podobě. Alespon že tak a že se tu dál nestaví megalomanský sídliště z betonu. A že nejedou panelárny? Nač také? Vždyt by o ty paneláky nebyl zájem.


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

20. květen 2009 16:26:33

ne každý chce barák ale raději si koupí byt meně udržby a starostí a kde by všichni bydlely kdyby komunisti nenasekali tolik panelaku vždiť je to bytu a bytu jak by byly velka města kdyby měl každý domek ze zahradou panelak není žadne super bydlení ale furt lepší než nic a je to nejjednoduší jak komunisti mohli dat lidem praci a zaroveň i bydlení a tím jim zavrít hubu


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1795

21. květen 2009 23:00:23

No méně udržby a starostí ano ale jen o málo a rozhodně se to nevyrovná bydlení v králíkárně. Další věc je že bydlení v paneláku je o mnoho dražší než v domku. Nechápu jedinou výhodu tohoto bydlení. Ano komunisti dali lidem práci ale za jakou cenu! Vždyt to byli paraziti kteří nás vykořistovali. Všichni měli práci ale dopláceli na to taky všichni bez rozdílu jestli chtěli nebo ne. Škoda slov. Akorát se vždy rozčílím když dojde řeč na tyto zloděje a vrahy...


Daniel xdand

Daniel xdand
Členem od: 13.09.2007
Příspěvků: 248

22. květen 2009 09:35:09

jedina vyhoda bytu je že domek za 1 000 000 nekoupite byt ano


emil cat

Členem od: 29.08.2008
Příspěvků: 336

22. květen 2009 10:28:56

Tažké vysvetlenie, čo je lacnejšie,kurit a udržiavat 200m2 ,či 100m2,zabrat pod 100bytov 1200m2,či 100x 800m2,mat 100pripojok ,či jednu ,vozit piesok na vozíčku ,či na návese. Že ti chumaji kapitalistickí postavili New York a ostatné z panelákov,králikární ,výškových budov a nie z domkov,darebáci jedni okrádaju všetkých ,aj tých čo tam nechcu byvat......Buldozér a zrovnat so zemou...


Majo .

Majo .
Členem od: 12.01.2009
Příspěvků: 512

22. květen 2009 14:39:16

Dať do roviny rodinný dom s činžiakom sa snáď ani nedá...aspoň v mojom prípade je to tak,ospravedlňujem sa,že to nesúvisí s témou ale musel som reagovať.


Majo .

Majo .
Členem od: 12.01.2009
Příspěvků: 512

22. květen 2009 17:12:50

.


emil cat

Členem od: 29.08.2008
Příspěvků: 336

22. květen 2009 19:11:56

Kapitalisti idu demolovat New York,Los Angeles,Chicago -samé králikárne ,výškové budovy ,nikto v tom vraj nechce bývat ,idu stavat domky ,vraj pojdu na dračku ,nejaký český podnikatel im dokázal že je výhodnejšie postavit 100 domov na ploche 100x 1000m2 ,ako 100 bytov na 1200m2 . Boli uplne mimo ,že nevedeli čo je lacnejšie a výhodnejšie ,normálne sa čuduju že v čechách to už dávno pochopili že bytové domy nikto nechce a oni na to prišli až teraz.......Načo robit jednu stoku,jednu prípojku,jednu šachtu ,jeden záber pody ,ked je jednoduchšie to 100 x zopakovat v menšom a vraj nejdu vozit na kamionoch ,ale na jeepoch s prívesmi a maličkými bágrikmi kopkat Zhánaju buldozéry čo to zrovnaju so zemou a začnu na rovnej pláni.


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 429

22. květen 2009 20:04:42

Nevím jak ostatním,ale mi nejdou přečíst poslední tři příspěvky tohoto téma.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1795

22. květen 2009 21:45:01

Ano to je jediná výhoda. Ale šeredně se to pak prodraží na službách které je člověk nucen v bytě platit. Takže defakto i poslední výhoda odpadává....


Jan Luksik

Členem od: 15.05.2008
Příspěvků: 122

22. květen 2009 22:58:24

Muzu se prosim zeptat co resite touto debatou ? Tema Jak nejlepe s buldozerem to asi neni, ze...


Ondřej Hájek

Členem od: 04.03.2007
Příspěvků: 1756

23. květen 2009 10:22:57

Dovolil bych si diskuzi vrátit zpět k práci s dozerem. Již brzy se můžete těšit na seriál článků na toto téma, které pro vás připravil pan Vaculčík. Poutavě a srozumitelně v nich popisuje různé techniky práce s dozerem a věnuje si i dalším aspektům života buldozeristy. Nic podobného jsem zatím nečetl. Věřím, že se vám budou články líbit stejně jako mě.

Pro Tomáše Čapčucha - také jsem měl tento problém, ale teď už to vypadá ok. Programátor mě ráno informoval o odstranění nějakého problému, asi to s tím souviselo.


Tomáš Čapčuch

Tomáš Čapčuch
Členem od: 25.02.2008
Příspěvků: 429

23. květen 2009 10:36:04

Pro p. Hájka. Ano už je to OK. happy


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1795

23. květen 2009 11:00:43

Jan Luksik - Nikdy se Vám nestalo že se rozhovor stočí k uplně jinému tématu a i tak máte s tále o čem debatovat? Vyberte si příspěvky které Vám vyhovujou a ty co ne nebo k čemu nemáte co říci ponechte bez povšimnutí. Jak jednoduché....


Majo .

Majo .
Členem od: 12.01.2009
Příspěvků: 512

23. květen 2009 22:20:43

Emil,niekedy sa aj zasmejem...happy.


emil cat

Členem od: 29.08.2008
Příspěvků: 336

24. květen 2009 10:04:34

Majo ,kupil si niečo ,či sa rozhoduješ?Myslim auto,vačší bágrík....


Majo .

Majo .
Členem od: 12.01.2009
Příspěvků: 512

24. květen 2009 21:21:33

Emil zatiaľ stíham aj s týmto,ale uvažujem o tom...len nejde všetko hneď.


Roman N

Roman N
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 213

10. červen 2009 22:40:47

Dobrý večer. Měl bych pár otázek na někoho kdo jezdíval (nebo snad ještě jezdí) se Stalincem- asi 100- zkosená kabina sání na střeše, vzduchový filtr přímo ve výhledu v kabině, lanové zvedání radlice.
Abych začal od začátku. Potřebuju si něco vyhrnout, sehnal jsem i stroj, ale majitel netuší jak se s tím pracuje- jen ho zdědil a říkal mi at si to udělám sám. jenže.... Stalince jsem nikdy neviděl jet natož abych ho řídil. Párkrát jsem popojel s DT-75 ale toto je naprosto něco jiného.
takže potřebuju vědět: ovládání? v kabině to odhaduju takto- zleva: spojka, levá pojezd. spojka, plyn, pravá pojezd. spojka, řazení, reverz a uplně nakraji naviják-zvedání radlice? a brzdy, to je jasný.
Jak ho vůbec nastartovat? u DT to bylo jednoduchý... tady je toho nějak víc. Páka s třemi polohami nad startérem, pak nějaký hejblátko u startéru..
Pamatuje si to někdo z hlavy, nebo to mám raději vyfotit?


Miloslav Vaculčík

Členem od: 02.05.2009
Příspěvků: 29

12. červen 2009 06:26:59

.


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

06. červenec 2012 23:15:16

nejlíp se začíná na velkých pláních nebo na stavbách silnic s velkým buldikem.Já jezdil 3 roky s CAT D11,jednou jsem s nim dokonce vyhrnoval sníh v Pardubicích. Těď mám živnost a mám D9,JCB 4CX,bagr Komatsu,náklaďáky atd...Krom toho
2x VT-55A, VT34,T813,T816 12x12,VPV a BVP2

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


Jiří Staněk

Fiat Kobelco B 200
Členem od: 10.07.2007
Příspěvků: 97

08. červenec 2012 12:54:37

pro Romana N
Zdravím, možná, že ti budu moci pomoci radou.
Se stalincem S100 jsem dělal asi před 35 lety, ale ještě si něco pamatuji.
Jak uvádíš tak ty ovládací prvky jsou správně. Jenom si dej pozor na hlavní spojku, nesmíš ji naráz zatáhnout k sobě, poškodili by se gumové pružící jednotky ( mají tvar brýlí a slouží k tlumení rázů při aktivaci spojky )
K ovládání hlavní spojky slouží ta dlouhá páka před ručním plynem.
Při rozjíždění si nastav ruční plyn asi tak do jedné třetiny, potom pomalu přitahuj páku spojky k sobě, koukej se pří tom na pasy až se napnou, tak přitáhni spojku k sobě na doraz. Mušíš překonat odpor překlápěcího zařízení, timtí zůstane spojka trvale aktivovaná v záběru.
K tomu startování. Ja jsem neměl el.starter, startoval jsem pomocný motor klikou, je to ten otvor vedle výfuku.
Teď něco k těm pákám na startování hlavního mororu.
je tam menší páka ovládání kuželové spojky pomocného motoru, tuším že je na ležato, pak je tam paka se třemi polohami - svisle v pravé časti u kabiny. ta má funkci tu, že uplně horní poloha zvedá všechny výfukové ventily a blokuje vstřikování paliva, v prostřední poloze zvedá dva výfukové a blokuje přísun paliva do dvou válců. Ta spodní poloha aktivuje plnou funkci motoru.

Start provedeš tak, že nastavíš páku kuželové spojky do nulové polohy ( tuším že je to doleva) . Tu svislou páku na ovládání ventilů dáš nadoru a v kabině si dej ruční plyn na polovinu. Potom nastartuj pomocný motor, nech ho trochu ohřát, potom u něj přidej otáčky na maximum a pomocí kuželové spojky začni roztáčet hlavní motor.Jestli jestli se to povede a nezhasne ti pomocný motor tak dotlač páku kuželové spojky na doraz azároveň přesuň páku na ovládání ventilů do středové polohy.Jestli je motor v pořádku tak žačne z výfuku jit bílý kouř a až pujde motor na dva válce tak přesuň páku na ovládání ventilů dolu tím uvedeš v čínost všechny válce. Potom vypni kuželovou spojku a zhasni pomocný motor tak, že zavřeš přívod benzínu.
Samozřejmě, že při startování tam budeš mít neutrál a ruční pojezdovou spojku budeš mit vypnutou.

Snad jsem to popsal správně, už je to dlouho co jsem to nestartoval, jezdil jsem s tím v mládí, teď mi je už šedesat tak promiň jestli se pletu.
Ještě několik vychitávek. Radlící si při těžbě trošku předkloň, protože ji nemáš čím přitlačit ( je to laňák ) . Při rozhrnování si ji nastav do nulové polohy.
Při delších přestávkách dávej páku ovládání do prostřední polohy, motor půjde na dva válce a ušetříš naftu.
Taky jde motor nastartovat pomocí mavijáku radlice.
To se dělá tak, že vytáhneš radlici až nahoru a zabrzdíš naviják. Potom zhasneš motor. Při opětovném startu si dáš zpatečku přitáhneš pojezdovou spojku na doraz k sobě, dáš ruční plyn ho třetiny aodbrzdíč naviják, těsně před dopadem radlíce na zem zabrzdíš naviják a ta ti svojí váhou přez převodovku roztočí motor. Samozřejmě musíš hnet vypnout spojku jinak začneš couvat.

Snad ti to moje povídání bude k něčemu dobré....ahoj Jirka

Jiří Staněk


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 246

08. červenec 2012 18:48:00

Jiří Staněk - zajímavé a i po letech poměrně přesné vzpomínky pamětníka, jenom více zde takových!
Škoda jenom, že Roman N. se na ovládání buldozeru S 100 ptal 10.6.2009...Problém už za ty tři roky tedy jistě
už vyřešil, ale nevadí, vaše vzpomínky se mohou hodit i jiným.


Jiří Staněk

Fiat Kobelco B 200
Členem od: 10.07.2007
Příspěvků: 97

08. červenec 2012 21:48:13

pro Luděk Hurych

Zdravím, díky za upozornění, nějal jsem přehledl datum. Ta horka dělají svoje.
Přeju hezký večer....Jirka

Jiří Staněk


Roman N

Roman N
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 213

11. červenec 2012 22:05:27

moc děkuji za podrobný popis. Podařilo se mi ho nastartovat po mailové komunikaci s panem Vaculčíkem (autor článků o práci s dozery http://bagry.cz/cze/clanky/navody...par_vzpominek_ze_zivota_buldozeristy )
Jen taková perlička ze startování: po zprovoznění startovacího motoru- naštěstí měl starter, ale i možnost na kliku, po několika neuspěších při prvním blafnutí na mě vytryskla černá voda z výfuku. co vám budu povídat voda a saze.... klapka zůstala otevřená a za ty roky něco napršelo....
pak malinko problem s pojezdem, bylo zabržděno a nechtěl povolit ale i to se podařilo rozhýbat.
několikrát spadlé lano, ročilování se se skalou, ale byla to fajn zkušenost. v letě, prosezený molitan na tvrdé lavici, výhled na sací filtr, topení v podlaze...co by za to jiný dal big-smile
Nakonec skončil v hutích


Luděk Havel

Členem od: 14.04.2011
Příspěvků: 6

25. listopad 2014 14:12:09

Zdravím všechny jde pouze o mou zvědavost, protože jsem obrovský fanda S100/S108.
Nerozumím 1. věci - páka zpětného chodu je tedy zvlášť od řazení... tzn kolik to má kvaltů, nikde jsem nenašel háčko na netu ( tzn 1. dopředu / dozadu ? ) a má to teda několik rychlostí a páku na zpátečku extra zvlášť - tedy lze použít ( třeba má-li 3 rychlosti ) jet na 2 dozadu i dopředu nebo na 1 nebo na 3 ... ?
Děkuji těm kdo s tím jezdili za vysvětlení ... chtěl bych se s tím někdy povozit sad( Luděk


Miloslav Vaculčík

Členem od: 02.05.2009
Příspěvků: 29

05. prosinec 2014 20:32:21

Zdravím. Odpověď pro pana Luďka ...páka zpětného chodu je opravdu samostatná páka jen pro změnu směru jízdy - vpřed nebo vzad. Někdy se jí říkalo také "revers". ( Myslím, že byla použita i u Tatry 111.) "Kvalty" tedy nemá, na to byla zvlášť řadící páka- rychl. stupně byly 1,2,3,4,5, (řadilo se vždy v klidu při zastavení).
Miloš


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

06. prosinec 2014 06:53:00

Zdravím.Já jezdím s T 130 a ta má na pravé straně řazení směru,(páka do zadu-couvá,páka doleva do předu-rychle vpřed,páka přímo do předu-pomalu vpřed) a na levé straně je trochu nelogické "H" od sebe dozadu 1, od sebe dopředu 2,k sobě dopředu 3, a k sobě dozadu 4. Jinak je to fajn mašina,jen mě chybí píst na boční naklápění radlice.Sháním ho a kdyby někdo věděl,kde sehnat tak sem s ním.


Přidat příspěvek k tématu

reklama