Téma: Tatra - klasika nebo měchy?

Autor

Zpráva


Jan Kučera

VT-55
Členem od: 15.12.2009
Příspěvků: 367

03. říjen 2012 01:55:17

Doporučuji semičkovou tatru(tu bych bral také)
Já mám tatru 813 8x8 na lisťákách a nemůžu si stěžovat,ovšem spotřeba je 50 litrů po silnici.A prázdná.Ale není nad dvanáctiválce a nejlépe bi-turbo.Tak jako to mám u T815 8x8.

Tatra T815-7

trhání pařezů,vyprošťování. 2x VT-55A ,VT-34, T813, LKT


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

03. říjen 2012 04:37:34

Doporučuji rozhodně klasiku,tj.dvoumontáž a listová pera.Hlavně né paskvil typu balony,měchy a dvanactiválec ,to není Tatra.A čistě pod bagr,nejlepší je pro mě Tatra 148. O hodně menší spotřeba a stejná korba. Nedávno jsem jednu koupil,bez tp za 50 tis. a stala ještě jako bonus naložená drtí happy A až doslouží pujde do sběru,jako starý sešit happy (za 60 tis) Jasně mám to na větší bagrovačky ,kde to jezdí jen po pláni. Fotka je z akce,kde za 10 prac. dnu odvozila neuvěřitelných 1100 fůr a za 50 litru na den.Super stroj!


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

03. říjen 2012 08:31:48

Zbyšek Pantůček -Generálka byla moc velké sousto? A zdařila se?


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

03. říjen 2012 16:22:21

Samozřejmě, že zdařila happy Velké sousto vysloveně né, ale pár věcí bych u takové generálky zrovna nečekal. Naštěstí jsem měl tu čest mít věčně na telefonu profíka, který tatry dělal celý život, takže to bylo tímto o dost snadnější. Problém byl hlavně s časem, kde se mi tahle generálka neustále prodlužovala. I přes to, že to na první pohled pro lajka nevypadá, opravdu tak jak uvádí kolega, 148 je ve skutečnosti o dost lepší stroj. Ta spotřeba je úplně někde jinde a výkony jsou stejné.


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

03. říjen 2012 18:32:49

Zajímalo by mne, jak je to s provozem aut bez RZ a TP na stavbách a v lomech, jsou občas porůznu takhle k vidění. Normálně o nic nejde, ale co když se stane průser, řidič třeba přejede lopaťáka, srazí se, převrátí, atd.? Jak pojistit takové auto, když vlastně nemá žádné identifikační číslo, motoru/podvozku?
Je třeba se trochu sichrovat, ne vždy musí všechno jenom dobře dopadnout...


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

03. říjen 2012 20:21:27

No výrobní číslo mít bude i když nemá SPZ a to podle mě k pojištění stačí. A nebude tam nějaká spešl pojistka?


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

03. říjen 2012 20:44:15

Tak s tou pojistkou to opravdu nevim,každopádně,když je pruser,tak je pruser a proto děláme tak,aby nebyl. Vozidlo (moje T148) je samozřejmě provozu po pozemních komunikacích nezpůsobilé,ale já po pozemních komunikacích nejezdím,tudíž žádný zákon neporušuji.A když bych někde něco provedl na pláni tak to properu přes bagr nebo přes druhé auto,které je ofiko na číslech.Nemyslím samozřejmě úraz nebo smrťák,tam jde humor stranou.Ale jako pracovní stroj,dempr,(které jsou také bez spz) je to opravdu super stroj.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

04. říjen 2012 18:58:40

Pánové ještě jedna malinká rada. Tatru už mám ale nepočítá to km. Rychlost ukazuje ale počet km ne. Tzn že je v pr... celej ten bazmek na palubovce? Je to napojení na jeden zdroj otáček? Dík. A ještě prosím jakej olej do motoru a po kolika měnit?


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

04. říjen 2012 20:11:19

Máte pravdu p.Mach,závada bude v tachografu,zdroj otaček(snímač) je společný! Jen otáčkoměr je samozřejmě zvlášť,ale to jistě víte. A olej,jezdil jsem s T815 10roků a v manuálu měla M7ADS,jezdili jsme na kvalitním minerálu 15W40 od Q8 označení Q8T520 a nikdy nebyl problém.Výměny jsme dělali po 10 tis.km nebo po roce.Vždy jsme měnili jak vložku filtru tak čistili odstředivku.Přeji mnoho šťastných kilometrů(zaplacených) a hlavně mazejte kardany,jak mezi motor-převodovka tak homokinetické klouby přední nápravy.Milan... A ještě klasický 10 válec má na vaně dva vypoušťecí otvory a jeden lepší než druhý.Vypoušťet olej je za odměnu happy


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

04. říjen 2012 21:16:02

Možná vám to přijde jako blbej dotaz ale kde najdu tu odstředivku? A její funkce? A ještě dotaz. Za kabinou na straně řidiče je oválná nádoba. Podle hadic asi na kapalinu do posilovače řízení. Je tomu tak? A co do ní? Díky.


Tomáš K.

Mulča
Členem od: 01.05.2009
Příspěvků: 190

04. říjen 2012 21:27:06

Mě by zajímalo, zda muže toto auto bez TP, jezdící mimo pozemní komunikace(planina, rybniky, atd) řídit člověk bez profesáku ? Ikdyž je to pod firmou ? Já myslím že asi potřebuje. Já se jen tak ptám, že já ten prukaz nemám.

Odstředivka by měla fungovat jako filtr oleje, odstředivou silou, jak se točí, se hrubé nečistoty usazují na stěnách odstředivky. Takhle to má i Multicar 22, měla by být někde na motoru na té Tatře. Tu je potřeba pořádně vyčistit, někdy se tam usadí pěkný hnus z oleje.

-----------------------------
CAT M315
CAT 301,7D
CAT 427 F2
Dozer Komatsu D61PX


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

04. říjen 2012 21:30:06

To posilovače řízení hydraulika.


milan volfik

Členem od: 16.08.2007
Příspěvků: 203

05. říjen 2012 03:54:36

Odstředivku najdete na pravé straně motoru ve předu na prsou motoru.Odmontujte kryt,jeden šroub M8 a dostanete se na hliníkový rotor.Pohromadě ho drží jedna matka asi na 32 klíč.Pozor jen před rozebráním,na obvodu rotoru jsou rysky,zpět smontujte zase na rysky kvuli vyvážení.Vnitřek vyškrabte nejlíp dřevem,hlavně NE něčím ostrým,nadělalo by na hliníku drážky a nedělalo by to dobrotu.A ta nádrž je opravdu pro servo,plnil jsem OTHP 32 a pozor,pod víkem nádrže je filtr pro servo,zkontrolujte popř.vyměňte,


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

05. říjen 2012 08:04:34

Díky moc......


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

05. říjen 2012 11:31:07

S odstředivkou jsem si užil před lety na trambusu MTS 24.
Když byla funkční, tak bylo slyšet po "chcípnutí" motoru, jak dobíhá.
Oleje se měnily u ČSAD pravidelně, a vzhledem k tomu, že jsme malovali kolečka a denně se přimázlo tak 10 procent kilometrů, specialisti často i mnohem více, motory si chrochtaly na dobrém oleji.
Ovšem čistit odstředivky nebylo zvykem, a když jsem ji poprvé na autě rozdělal, mnozí okolojdoucí kolegové ani nevěděli, co to je...
Práce je to nepříjemná, vevnitř rotoru se usazuje něco jako tuha, docela pevný humus, který jde dost ztuha dlabat ven.
Nejlíp nějakou třískou z tvrdéhu dřeva, ne šroubovákem, tím by se poškodil hliníkový vnitřní povrch rotoru, a pozor na vyvážení podle rysek, jak už tu bylo zmíněno.
Jednou se mi dokonce za jízdy zcela překvapivě ulomil středový šroub, a z odstředivky tekl olej, nepříjemná závada, ten den to byla konečná.
Takže odstředivku čistit, ale jenom když je na to klídek a dost času...


Přidat příspěvek k tématu