Téma: Tatra - klasika nebo měchy?

Autor

Zpráva

Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

28. září 2012 18:11:57

Pánové mohu vás poprosit o porovnání? Vždy jsem byl spíš pro Liazky kvůli jejich jednoduchosti spotřebě a hlavně cenové dostupnosti ale momentálně koukám po Tatře. Jsou prostě kšefty kde ta Liazka má dost. Jedinou věc kde se nemohu rozhodnout je rozdíl mezi měchy a klasikou? Nemám s tím zkušenost... Porovná někdo z praxe? Dík.


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

28. září 2012 19:32:36

Dobrý večer.Můj bratranec vlastní takový hybrid.Bývalý tahač V 12.Na tom korba z dempra T 148.Neschopná,nenažraná bestie.Při stání je třeba to neustále dofukovat.V terénu balóny nanic.Po vysypání se to zvedne.Věčné kolíbání.Na silnici fajn.Klasické pérování zase pálí gumy.Nejlepší je kombinované pérování novějších Tater.Také spotřeba je lepší.Kolem 30/100km.A pneumatiky vydrží dvojnásobek.Bohužel novější Tatry jsou o něco delší.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

28. září 2012 19:37:34

Rozumím tomu dobře že tato verze je jen předělávka z tahače a nebo se to i sérově vyrábělo?


Popíno .

Popíno .
Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 349

28. září 2012 20:09:18

Mechy bych nebral,stale jen foukat a stejne tatra na perech jen pluje po nerovnostech oproti Lize.Motor nejlip 8 valec turbo.10 valec se taky necha ukocirovat.12 valec je v dnesni dobe sebevrazda.


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

28. září 2012 20:12:19

Terno má optimálně řešený podvozek jak na žraní gum tak na jízdu v terénu,prázdný i naložený....ale prej už to tolik neprojede jako klasika 815,ale to vím jen z doslechu...


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

28. září 2012 20:38:41

Měchy do terénu nebrat, jsou choulostivé, poruchové a náročné na údržbu, problém způsobí i větev zachycená za táhlo ventilu...Žraní gum? Listová pera mají určitý samotlumící účinek, proto u nich nemusí být tlumiče. Gumám nesvědčí veliké rejdy (ostré zatáčky), to ubývají na Tatře přímo před očima, jak se zadek v rejdu hrne do strany.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

28. září 2012 20:46:11

Tak díky za info. Těch podvozků a variant je mnoho a do toho ještě mraky předělávek a kdo se v tom má vyznat. Ale docela jste mi pomohli. Měl už jsem vybráno přesně to před čím mě tu varujete...


David Hůrka

David Hůrka
Členem od: 12.12.2007
Příspěvků: 254

29. září 2012 07:02:12

A proč si zrovna chcete kupovat Tatru. Podle mě Tatra je v dnešní době dost velký luxus. Ať se budu bavit o (T 815 T1, T2) spotřeba, náklady na pneu, náhradní díly.....a nebo Terno, když už si ho koupím, tak očekávám něco navíc od zahraničních, ale ejhle zastaralá kabina pohodlí pro řidiče 0, pneu se na předku i zadku sjíždějí méně, ale stejně více, jak u tuhých náprav spousta hadiček ventilků na dofukování a hlavně přemrštěná pořizovací cena a ND. Jediné co na Ternu miluju je ten božský hlas motoru. Na jakou práci chcete auto používat ?


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

29. září 2012 07:47:36

Jenže co jiného. Už mám několikátou Liazku, vždy ji za pár kaček koupím dojedu do mrtva a jde do šrotu jenže jsou prostě situace kdy nestačí. Ať je to výdrž nosnost,průjezdnost atd. A další paradox je že kolikrát mám telefon a požadují vyloženě tatru. Několikrát jsem říkal že na tu Liazku naperu to samé ale zbytečná slova. Je to stejné jako když kámoš má tatru 148 a nechtějí mu dávat to samé jako za tatru 815. Logický by byl pohled na věc takový že by lidi měla zajímat cena za přepravenou tunu ale takhle to nefunguje. Nijak k tatře netíhnu ale pokud se poohlédnu po něčem jiném ve stejné kategorii tak jsem cenama někde jinde... Ale klidně dejte návrh nebráním se skoro jakékoli značce....


Popíno .

Popíno .
Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 349

29. září 2012 09:16:53

Co treba Man F2000 6x4,papirove nosnost 13,5t Nejlip sklapeci nastavba Meiller Kipper a mate spolehlivy a levny auto.
Nas ma neco pres 700tis,motor origo,turbo taky,jedina oprava 2 vstriky.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

29. září 2012 10:28:45

Jo klidně by to šlo. Akorát ta cena.... No popřemýšlím...


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

29. září 2012 10:34:21

Dobrý den.Tatry na měchách byli prioritně agro.Pak valníky,tahače,jeřáby.speciály.Na sklápěč nevhodné.Máme rok 2012.Auto by mělo splňovat nějaké standarty.Emise a tak.Při objednávce funguje psychologie.Zákazník mi vždy zaplatí víc za Mana.Když nabídnu Avii,tak se cukaj.Rozdíl činí až 120kč/hod.Stejné výkony,nosnost.Nabídněte supermoderní Déháčko.Už jen to jméno smrdí.UNC to samé.Jsme v Čechách.tady vše funguje jinak.Tak nějak složitěji.


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

29. září 2012 11:10:00

jo to mate Pavle pravdu....psychologie... Zakaznikovi kdyz clovek rekne o avii tak si predstavuje starou vranu bez turbiny s mizivou nosnosti a ono je to pritom 12ti tuna od avie...

U tatry je to hodne taky o pouziti a zda vyhrava spis silnicni presun nebo na stavbe. Pokud se auto toci na stavbe pod bagrem tak dostava ram hrozne zabrat. Tatra o tom ani nevi, a ram at uz je to mercedes nebo man ci iveco breci. Pokud jde o presun na silnici tak je to pomalu obracene ohledne gum....


tatra vs renault

tatra vs mercedes

videa berte orientacne


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

29. září 2012 16:49:10

Dobrý den.Já bych měl nápad pane Machu.Vykašlete se na Tatru.Kupte větší kontejner.Odveze jako Liazka.S menší spotřebou a náklady.Při použití kontejneru s bočnicemi,můžete ho využívat jako Liazku.To Tatra svede složitěji.Taky můžete převážet svůj traktorbagr.Kdo ví jak dlouho nás nechaj trajdat.A třeba byste časem zjistil,že lze převážet i jiná technika.Ta co je podle vás na nic.


Luděk Hurych

Členem od: 30.05.2010
Příspěvků: 247

29. září 2012 17:18:20

Při zkoušce Tatra vs. Mercedes soudruzi nějak cudně opomněli jízdu měkkým terénem ve vyjetých hlubokých kolejích - tady bych na Tatru nevsadil, ustlala by si na rouře, protože je těžší.
Jinak samozřejmě řidič vozidla s tuhými nápravami bude nucen jet v terénu pomaleji, i když moderní konstrukce handicap dohánějí moderními dlouhými parabolickými pery, tlumiči pérování, odpruženými kabinami a sedačkami.
Na trucktrialu v Milovicích v jámách plných bahna mě překvapily osmikolky, velké MANy, překonaly Tatry.

To hasičský auto bylo na krutové dráze docela k politování, má zjevně krátké zdvihy pérování...Praga V3S, ta se uměla jinak nakrůcat, viděl jsem hodně starý film, bílé laťky na přením a zadním nárazníku, skoro o 90 st!
Jinak zajímavé srovnání, každý se musí zamyslet, kde budou jeho auta nejvíce jezdit, jestli mu stojí za to, větší náklady na těžší Tatru.


Ladislav Michovský

Ladislav Michovský
Členem od: 15.02.2012
Příspěvků: 36

29. září 2012 18:16:44

Dobrý večer.Nemyslim si ,že rozhodnout se kde budou vaše auta jezdit je jednoduché. Před nejakým časem jsme byly v podobné situaci jako p.Mach.Vozový park liaz 150 a š706.Řešilo se jestli tatru 6x6 nebo 4kolu popř.jinou značku.Těch hledísek bylo strašně moc.Jmenovat je by zabralo moc casu a tak jen krátce: auto jezdí pod větší firmou pod bagrem (kalizace v obcích) Tak že obratnost,co možná nejnižší náklady na provoz,pořizovací náklady,v neposlední řadě i kouřivost auta.(dělníkum ve výkopech fakt chutnala nespálená nafta z lízy 150tky) a taky pohon 4x4.Nakonec to u našich hlav a firemní peněženky vyhrála Líza 18.29 SA.Tak uvidíme.Tak hodně úspěchu při rozhodování!


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

29. září 2012 18:58:07

Pavel Široký - Jistě myslíte otočák že?


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

29. září 2012 19:01:26

No pokud bude alespoň tolik práce co teď tak to dopadne tak že si nechám tatru i liazku a budu to brát podle potřeby. Poslední lízinka to má za sebou ve šroťáku ale na netu jich je poměrně dost a za ty ceny na tom prodělat ani nejde.


Jan Kümmel

Členem od: 17.08.2007
Příspěvků: 98

29. září 2012 20:23:52

Řešil jsem s autem podobné dilema jako pan Mach, podmínku jsem měl jednu hlavní 4x4, zvažoval jsem Mana 12-15t, tam mně odradil známý, co ho má v práci - porucha převodovky stála jak ojetá tatra, pak jsem si nechal udělat nabídku v Ivecu,ti pro změnu nabízeli úplně něco jiného a za dost peněz, takže jsem si nakonec koupil Tatru Euro II 4x4, má najeto 625tis km, šlape jak hodinky, je na balonech a měchách, spotřeba cca 30l, má navíc polní rychlosti (skvělá věc na stavbu a na vyproštování kolegů), takže vlastně 20+4, většinu věcí jsem schopen si opravit sám, pokud se vysype převodovka, sestup, náprava, tak vytočím pár šroubů, koupím jinou skříň na vrakovišti za pár tis a jede se dál, podotýkám že sedět v ní celý den bych nechtěl, kabina je poplatná době. Brácha má Volva, kultura svezení je tam úplně jinde, ale cena oprav taky.
A balony versus tupláky ? Každá varianta má svoje pro a proti, balony netahají bahno ze stavby, zato v zimě na sněhu kloužou, tupláky mají větší nosnost. Typy pérování rozebírat nebudu, je to na dlouho.


Pavel Široký

Pavel Široký
Členem od: 14.05.2011
Příspěvků: 1180

29. září 2012 21:26:40

Dobrý večer.Pane Machu pochopil jste to dobře


Ladislav Michovský

Ladislav Michovský
Členem od: 15.02.2012
Příspěvků: 36

29. září 2012 21:50:16

Jan Kümmel-I varianta tatry starši 4x4 se zvažovala jenže po bazarech jich moc nebylo a když tak to byl nejaký bastl.Taky mě trochu odrazovaly ty měchy do blátivého terenu a nasolených silnic.Věčnej problém s únikem vzduchu teda alespoň u těch starších typů.Hliník s ocelí nejde moc dohromady.Jak to je u vás?


Jan Kümmel

Členem od: 17.08.2007
Příspěvků: 98

29. září 2012 22:21:13

pro L. Mnichovský , máte pravdu, 4x4 moc k mání nejsou, měl jsem stěstí, mám pěknou, žádnej slepenec, origo postavená v Kopřivnici, s měchama problém není, unik vzduchu jo, ale jen do rána, přes den vydrží, co se týče měchů do bahna, kamarád má čtyři tatry, jednu agro euro II, dvě přestavby z tahače (V12 jedno turbo Holset) a jednu 4x4 taky z tahače V12, dělá agro služby pro zemědělce, takže mění nástavby a nevím že by s měchama byly nějaké zásadní problémy, naopak pomocí měchů se dají snadno měnit nástavby a pokud v poli lehne na rouru, zvedne se a jede dál, je pravda že na práci v poli většinou mění kola a používají buď taktiky z vojenských, nebo teď kupujou nové ruské pneu s šípem rozměr přesně nevím, ale velikostí něco mezi taktikou 15,00-21a 445/65R22,5"a tatra pak např. v kukuřici ujede víc než traktor s vlekem


Luděk Robl

Luděk Robl
Členem od: 14.11.2011
Příspěvků: 763

30. září 2012 00:15:17

Dobry vecer, pokud mohu poradit pri koupi nakladaku tak rozhodne ne Tatra Terrno blunk my ho mame, stare 7 let a jsou s tim jenom starosti, nic to skoro neprojede a hlavne to ma tendenci nestartovat, at v zime nebo v lete blunk zkratka uz to neni stara 815, to bych uz radsi koupil bud starou 815 nebo nejakeho Mercedese nebo Dafa, ale tam uz je ten problem cena blunk ale jedine co je na Terrno krasne je zvuk a kabina , jinak je to zkratka nakladak na silnice a nebo do piskoven, a ne do terenu. Preji hezky vecer


Jan Křesťan

Členem od: 05.08.2009
Příspěvků: 1442

30. září 2012 08:27:26

Ludo tak mas na ni mozna smulu, ja delam pro firmu kde maji jenom terna a ty masiny jezdej pres mrtvoly happy


Jan Čada

Členem od: 03.01.2008
Příspěvků: 776

30. září 2012 09:06:48

Co se týče základní otázky,tak co se dělá a dá se koupit je třeba tady----http://www.auto.cz/tatra-phoenix-...a-data-rozsirena-galerie-videa-64001 .
Po čem jsem kdysi toužil ------http://www.auto.cz/tatra-phoenix-...e-videa-64001/foto?uid=4efd9b6f9c87f .
Dneska ? Liaz 9.3 tuny a Tatra např.10.4 tuny .Pořád se ohlížíte jestli se vám řidič od Tatry vrátil k bagru,nebo mu chlupatí dávaj někde sodu a 20tisíc pokutu.Na co tatru za 36/km. Jistě záleží co se zrovna dělá,kdo v tom autě sedí ,jestli má mozek nebo alespoň zájem .Někdo nacouvá po každé dobře ,ví že má vypnout motor a je radost s ním pracovat.S jiným nikoliv.Základy uděláte s multikárou jako z 15ti tunovým Manem.Mají společné jenom to,že se oba špatně nakládají .V dnešní době ? Jestli jsem zvyklý na Lízu ,tak bych koupil další .Chlap který jezdí 30 let s Tatrou a je mu 50(bavíme se o živnostníkovi) tak velice nerad slyší -kup si už konečně auto.Na tu svojí značku je zvyklý,no a taky za co že?
Tam,kde jsou prachy,tak těm je jedno jestli to odvezete VSkou nebo Mercedesem .Nejvíce čím a za kolik řeší zhotovitel pro kterého zrovna děláme.To jsme ale trochu jinde.Zemařina je obor jako každý jiný si myslím,akorát že soustružník třeba vyhodí nůž a jde ho na brusku upravit .My buď ubouráme plot ,protože se to pro nás k vůli stovkám kubíků za plotem vyplatí.Nebo naší dlouhou Tatru necháme stát a najmem si krátkou Lízu,avii multikáru.To jsme vyřešili tonáž a rozměry.Teď ještě pohon kol .Co budem v budoucnu dělat jako živnostníci.Fakt je jeden ,že prácí,kde Tatra nejede,protože sedí na rouře asi nezbohatnem .Jo, pokud to rašeliniště nebudem vlastnit.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

30. září 2012 09:12:59

Pavel Široký Tak to se asi nestane to "kouzlo" otočáku mě neoslovilo a asi se to ani neosloví....


Josef Horák

Josef Horák
Členem od: 01.04.2010
Příspěvků: 1724

30. září 2012 13:04:15

Pokud vím Terrno není o nic míň spolehlivá jako 815....Luďo buďto ste narazili na velmi špatný kus,nebo se k ní velmi špatně chováte,jiná možnost prostě není....např. spolehlivost startů...podobná jako u T815...když nechtěla chytnout byl prostě uvolněný holendr na naftovém potrubí a podruhé bylo vypadnuté táhlo plynu vlivem opotřebeného kloubku,ale to motor bez problémů naskočil....
Jinak je to určitě na zvážení kdo a jak bude auto používat...máme u firmy funglovku MAN,nevím přesný tipový označení,je to 6x6...nic složitějšího sem vživotě neviděl...tych hadiček,káblíků a kokotinek....jde z toho děs...


Luděk Robl

Luděk Robl
Členem od: 14.11.2011
Příspěvků: 763

30. září 2012 16:56:02

Asi to bude tim špatným kusem, protože zachovalá a v dobrým stavu je happy


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

30. září 2012 20:25:52

p.Mach u Tatry jsou rozdané karty takto- Je spousty lidí i ´´obyčejných´´ domkařů, kteří vnímají a díky historii chtějí vysloveně Tatru a pokud jí vysloveně nechtějí, tak jsou rádi, když jí dostanou nabídnutou. Dokonce v tu chvíli i málo kdo řeší, jestli by náhodou neexistovalo něco pro ně výhodnějšího- většího a s větší ofic.nosností. Potom jsou střední a velké stavby. Tam se dodnes v naprosté většině najímají na práci tatry a používají se tak moc, že dováží i 0,5m3 betonu blunk Potom skládky... hodně skládek při trochu horším počasí víceméně pro ostatní auta zavírají... Tatry pouštějí. Samozřejmě, že pokud je to moc, tak ani tatry ne. Tatra je rumpál a opravdu snáší hodně. Nicméně z Vás Tatra v dnešní době neudělá dopravce jako takového. Udělat s ní pár fůr kamsi se Vám udělat nejspíš ani nebude chtít. Vyvážet vlastní deponku s ní taky asi spíš nebudete chtít. Řidič se už na ní úplně jednoduše neshání. V podstatě se na starou 815 vejde prd a sežere všeho moc. Pod vlastní bagry je výborná. Má dobré rozměry a člověk jí nacpe i na spoustu zahrádek, kde by jste předtím chtěl používat max.Liazku a takhle budete rád, že jí nemusíte rumplovat, páč tatra chce být pěkně naložená. Klasika s V8 turbo je asi nej. Potom jsem viděl pěknou úpravu V10 s turbem. Majitel jen a jen chválil happy


Milan CAT

Milan CAT
Členem od: 17.12.2010
Příspěvků: 306

30. září 2012 20:56:18

Ahoj Pavle já mám TATRU T2 10V je to dobrý stroj ale na dnešní dobu bych se podíval spíš po V8 Euro3 to už se dá sehnat do 1 mil.Ten 10V žere 40l-60l/100km když se s tím couráš, využívám ji nejvíc pro svoje zakázky v hod. sazbě se to moc nevyplatí dají ti max. 500,- na hod. záleží na jakou práci ji chceš využívat? Na nějaké to ježdění po silnici to není v poměru cena za km vz. spotřeba.To V8 Euro 3 to už je jiná , jak spotřeba tak i pohodlí ,poplatky atd. a hlavně to už trochu jede.Rozhodně bych nevolil měchy budeš pořád řešit unik vzduchu a pod bagr to taky není žádná hitparáda pořád budeš čekat než se nafouká.


Jan Kümmel

Členem od: 17.08.2007
Příspěvků: 98

30. září 2012 22:08:57

Kamarád má tatru přestavbu z tahače na S3 V12 + velký turbo, jede to pěkně a aby pod bagrem nemusel při nakládce pálit naftu, má na to vychytávku : rezervní kolo je propojené přes hadici do vzduch. systému, takže funguje jako velký vzduchojem a nestane se mu že než ho někdo naloží nemá tlak, pokud potřebuje rezervu, zavře kohout odpojí hadici a je.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

01. říjen 2012 18:22:25

Milan CAT - Je mi jasný že to není ideální volba ale nechce se mi hned dát mega za lepší auto když člověk neví jak moc to využije. časem ho mohu koupit kdykoli....


Popíno .

Popíno .
Členem od: 14.12.2008
Příspěvků: 349

01. říjen 2012 20:24:36

Jeste to vemte z jiny stranky,na opravu postaci par klicu,kladivo a montpaka(815 T1,T2) ne terno. A kdyz uz nejakej dil tak za ruzumny prachy.A co je na ni nejlepsi,???Zadna voda-fridex,kde se v zime odstavi,tam zavres dvere a jediny co te trapi tak aby byli dobry baterky na start.Dalsi plus je bufik,nahodis a jezdis jako fraja v tricku.)))Tater 815 je mrak,jen si dobre vybrat.


Milan CAT

Milan CAT
Členem od: 17.12.2010
Příspěvků: 306

01. říjen 2012 20:42:46

Jak říkám hodně záleží na jakou práci ji chceš.Pokud ji chceš na kanaldu nebo na nějaké to domkaření tak je to asi jedno klidně T1.


Miroslav Stuchlík

Členem od: 06.01.2008
Příspěvků: 391

01. říjen 2012 21:34:31

Ještě jedno velké plus pro Tatru (kteroukoliv krom Phoenixe): za sucha nefouká pod sebe, takže je kolem ní vidět. Vy, jako strojníci by jste měli ocenit, že si můžete otevřít okno a nemusíte po každém vodníkovi zametat v kabině.
A ke spolehlivosti Terrna bych neměl moc připomínek. Je to sice o něco složitější auto, které potřebuje i kvalifikovanější mechaniky, ale není to taková hrůza jako současná produkce konkurenčních značek.


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

02. říjen 2012 19:18:40

Doporučuji obyč Tatru 815 S2 měchy určitě ne trochu si ji skulturníš a jeto.
UPOZORNĚNÍ tatra není pro takové střelce kteří si účtují 500 max 550kč /h to jsou střelci.mají práci ano ale to je o tom že něco dělal a nevidělával.takovejch je tu mezi náma spoustahappy


Radek tb

Radek tb
Členem od: 28.09.2008
Příspěvků: 650

02. říjen 2012 19:19:49

Jinak MAN ,DAF,MERDECES atd vůbec na silnici ano pod bagr ne.


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

02. říjen 2012 20:00:55

Radku, s účtováním v hodinovce u Tatry to je pravda, ale né zase vždy. Snažím se veškeré dopravy zákazníkům účtovat jednotkově, tedy né v hodinové sazbě. Cena dohodou za dopravu z A do B. Popřípadně celková cena za akci demolice apod., do které dopravu zahrnu. Nicméně pokud ti někdo založí tatru na velkou stavbu v hodinovce za 550,- a ta tatra za den udělá dvě tři fůry, kolikrát v místě stavby, pak hlady zase neumřeš. Ale práce na Tatru odmítám často i přes to, že zůstane stát. Protože jezdit např.pod 18t bagrem a točit se pod ním na staveništi, tak najezdíš v terénu 300Km i kdyby těch tater bylo na stavbě pět, spotřeba extrémní a tatra dostavá na prdelku. Takové a jí podobné práce odmítám hned.


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

02. říjen 2012 23:10:32

Jednou jsem se rozhodl, že si nekoupím repasovaný motor, ale, že si ho zrepasuji sám... blázen tenkrát happy


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

02. říjen 2012 23:11:43

...


Zbyšek Pantůček

Členem od: 31.07.2008
Příspěvků: 727

02. říjen 2012 23:12:10

...


Nové příspěvky k tématu mohou být vkládány pouze na konec příspěvků: přejít pro vložení