reklama
reklama

Nekomerční články

Case má nové nakladače. Po efku přichází géčko a na mě v líšeňském lomu firmy Kalcit čekala jeho 19tunová varianta. Oživený klasický vzhled s původními logy a černými koly, které reflektují příbuznost se stájovými kolegy RAM a Jeep, pokryté vrstvou lomového prachu navodily dojem, jakoby se jednalo o místní erární kousek.

Model M315F je veledůležitou novinkou Caterpillaru. Kolovou sedmnáctitunu s kompaktní zádí překypující výbavou si na nedávné Tatra Cat Roadshow otestovala hned celá horda strojníků.

K dnešní recenzi jsem si přizval majitele stavební firmy ze Zlaté Olešnice, pana Richarda Wiehla. Jedním ze strojů, které pan Wiehl vlastní, je pásové midi 308D od Caterpillaru, a když je k tomu příležitost, zkouší podobné stroje jiných značek. Na letošní Marokánce si proto nemohl nechat ujít žluté Komatsu PC88MR-10.

JCB se opět pokouší o revoluci - posadilo bagr na podvozek z teleskopického manipulátoru. Prošli jsme si oficiálně prezentované výhody Hydradigu, některé z nich postavili na hlavu a poznali další, skrytější věci, kterými dokáže překvapit. A čím je to všechno vykoupeno.

Dnešní recenze nás zavede do Holandska. Vyzkoušíme zde radlici AP Powerblade 2200, která se při jízdě automaticky vyrovnává podle laseru nebo ultrazvuku. Mimo rovnání terénu s ní lze i těžit a dostanete ji komplet i s vlastním řídicím pultem v kabině.

Kdo navštívil letošní líšeňskou Hitachi Demo Tour, nemohl si nevšimnout nápadného zeleného sklápěče Iveco Trakker AD260T41 (410 E6), jenž pendloval mezi etážemi vápencového lomu. Za volantem úřadoval jeho majitel Svatopluk Kuba, který nám vysvětlil, proč nekoupil Tatru.

Rekonstrukce železničních tratí jsou specifickým typem staveb. Nejinak je tomu na trati Břeclav - Valtice. Provozovatel tratě totiž určí přesně daný termín prací, přes který doslova nejede vlak.

Pásová patnáctituna od Takeuchi, model TB1140, obdržel po dlouhých 15 letech svého nástupce. Vyplatilo se čekání? Jaký je zbrusu nový TB2150? To jsme se vydali zjistit do Prahy, kde už čtrnáct dní strojník Kolja Maliborskyy z třebíčské společnosti MBM Trade zkouší, co nový model dokáže, a jak je na tom v porovnání s tím starým.

Silnou stránkou Terexu jsou malá kolová rypadla okolo 9 t. Oblíbený TW85 byl vystřídán typem TW95, který má být v mnoha ohledech ještě lepší. Horkou novinku jsme vyzkoušeli u firmy, jež má tři TW85 a k tomu i větší TW110.

Bagrem jak tužkou po pravítku
reklama