Společnost Zeppelin CZ partnerem křtu nového sacího bagru firmy Bratři Gallové & spol.
Za účasti pozvaných zástupců firem proběhl 22. června na Letenské pláni v Praze slavnostní křest a ukázka nového sacího bagru RSP na podvozku Mercedes Benz Antos, který do své flotily pořídila firma Bratři Gallové & spol.
Jedinečný vůz, vyrobený na zakázku, je vhodný pro práci v městské zástavbě, ale může být nasazen také při vyprošťovacích nebo záchranných pracích. Myšlenka na něj se zrodila již v roce 2014 a následující rok byl společně s německým výrobcem RSV zahájen tříletý projekt vývoje přesně podle požadavků bratří Gallů.
Vozidlo je předimenzované na 45 tun a disponuje vzduchovým podvozkem, který lze zvednout a zvýšit tak světlou výšku při průjezdu terénem. Má také výkonnější ventilátor, vysokotlaký čisticí stroj s nádrží na 200 l vody a k tomu též tlakový vzduch pro pohon pneumatického nářadí. Sací bagr dokáže sát písky, kamení, cihly, hlínu, bahno, vodu – nasaje jakékoliv břemeno do hmotnosti 130 kg.
„Nejvíce nás lidé volají na hledání inženýrských sítí – voda, plyn, elektrika,“ říká strojník a řidič sacího bagru Michal Dünebier, který sací bagr ve firmě Bratři Gallové & spol. testuje již čtvrtým měsícem.
Protože partnerem této akce se stala společnost Zeppelin CZ, byly na Štvanici k vidění také stavební a zemní stroje Cat, které byly k dispozici k prohlídkám i vyzkoušení.
Jak sací bagr RSP firmy Bratři Gallové & spol. funguje a na co se využívá?
Sací bagr je osazen výkonným ventilátorem. Funguje na principu sání a dokáže vytvořit proud vzduchu o objemu až 32 000 m³ za hodinu. Vytvořený podtlak až 21 000 Pa odsává materiál z hloubky do 15 m a do vzdálenosti 70 m od stroje. Materiál je rozrušován proudem vzduchu v nasávací hadici, ventilátor nasaje vše do průměru 250 mm (písek, zeminu, suť, betony, kamenivo, stavební odpady, prach, atd.) do sběrné nádoby o velikosti 4 m³. Z této nádoby se dá materiál přeložit na přistavený kontejner bez nutnosti opustit stanoviště nebo jen vysypat v místě stavby, případně na skládce. Odsajeme suchý i rozmočený materiál včetně bahna. Vzduch se po průchodu nádobou a soustavou 40 samočistících filtrů vyčistí a vysuší. Vše je ovládáno bezdrátovým dálkovým ovládáním.
Sací bagr se využívá všude tam, kde použitím klasických bagrů hrozí poškození inženýrských sítí, kořenových systémů nebo v nepřístupných prostorech, kde to podmínky vůbec neumožňují. Velkou výhodou je možnost vytvoření pracovního prostoru v rozměrech, které klasický bagr nedokáže vytvořit nebo tam, kam se nedostane (tunely, mosty, atd.). Dokážeme šetrně, efektivně a rychle působit v ochranných pásmech sítí, při haváriích energetických a zásobovacích vedení, při hledání nezjištěných sítí, při údržbě zařízení, při rekonstrukcích, při čištění prostorů a na nepřístupných místech. Za stejný čas dokážeme přemístit až dvanáctinásobek materiálu proti ruční práci, to vše s minimálním dopadem na poškození a zatížení okolních pozemků a se záborem jen minimální plochy.
Velké využití má i v oblasti životního prostředí při práci v zeleni, v kořenových systémech rostlin a stromů. V neposlední řadě i v integrovaném záchranném systému při vyprošťování zasypaných osob, při odstraňování kontaminovaných zemin z ekologických havárií nebo při překládání sypkého materiálu z havarovaných nákladních vozidel.
ZÁKLADNÍ DATA
podvozek | Mercedes-Benz ANTOS 1842 |
motor | 310 kW/420 HP Diesel Euro 6 |
hmotnost | 18000 kg |
výška | 3,62 m |
šířka | 2,50 m |
délka | 8,45 m |
SACÍ VÝKON
max. objem vzduchu | 32.000 m³/h |
max. vakuum | 21 000 Pa |
max. hloubka sání | 15 m |
max. vzdálenost sání | 70 m |
objem nádoby | 4 m³ |
filtrační systém | 40 čisticích filtrů |
dosah hyd. ramene | 6 m od osy otáčení |
průměr hadice | 250 mm |
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře