55tunový dempr Komatsu HD465-7 předán společnosti Českomoravský cement, a.s.
Zástupci společnosti Českomoravský cement, a.s., si v úterý 3. listopadu v lomu závodu Mokrá - Horákov slavnostně převzali dempr Komatsu HD465-7.
Novotou zářící kolos o hmotnosti 43,5 t, nosnosti 55 t , s motorem o objemu 23 litrů a výkonu 552 kW doplní v Mokré stávající technologickou dopravu. Přes své neskromné parametry zde však bude patřit k těm menším strojům. „Rozhodli jsme se jít cestou jednoho velkého nakladače technologicky napojeného na dva dempry o nosnosti 63 tun a dva nakladače střední třídy, které vytíží dempry 55 tun, přičemž jedním z nich je Komatsu HD465-7“ říká vedoucí lomu Dušan Čejka.
Ve výběrovém řízení uspěl výhradní dovozce stavebních strojů Komatsu, společnost Kuhn – Bohemia, s typem HD465-7. Jak se tak velký stroj dostane z Japonska do Evropy, osvětlil Ing. Bohuslav Kastl z brněnské pobočky Kuhn – Bohemia: „Z Japonska přijde holý stroj, který se pak skládá a kompletuje v Hannoveru, včetně korby vyrobené v Evropě.“ Následně uchopil láhev šampaňského a stroj s grácií pokřtil.
Středobodem následné prohlídky auta se stali jeho budoucí řidiči, pan Vladislav Matula a Pavel Krška. Pozorně si prošli všechna důležitá místa, zvláštní pozornost věnovali kabině dempru s novými ergonomickými prvky. „Jsem rád, že je tady taková sedačka,“ pokyvuje nad pohodlným, vzduchem odpruženým sedadlem Vladislav Matula. Pochvalně se zmiňuje i o bezpečnostních prvcích, jako jsou rozměrná schodiště či zábradlí na pochůzné kapotě: „U starých demprů jsme si museli zábradlí dodělávat sami.“
Z další výbavy zmiňme například monitorovací zařízení Komtrax, kalibrovatelné audiovizuální přetěžovací zařízení nebo systém centrálního mazání, který na stroj dodatečně osadili pracovníci firmy LubTec. „Je to náš první dempr s centrálním mazáním,“ hodnotí s povděkem pan Matula.
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komentáře