Téma: Lanove bagry
Autor
Zpráva
25. říjen 2008 10:25:12
Zdravim
Mel bych otazku, pracuji u nas v lomech lanove bagry? Zatim jsem videl jen E303.
Zdravit Jozo
27. říjen 2008 22:54:31
A pak že nerostou . Děkuji za pohotový příspěvek, tento bagr jsem ještě neviděl
28. říjen 2008 20:28:44
Nemam fotku,ale viem ze taketo E-cko tazi strk.Vyhadzuje z vody strk na kopu a nakladac ho potom naklada na auta.
Nema vyskovu lyzicu,ale podkopovku.
30. říjen 2008 18:37:11
Ma to lyzicu ako je na obrazku. Ale musim povedat,ze to E-cko este celkom dobre slape.
15. leden 2009 23:36:05
Tento laňák sice už nepracuje, ale možná zanedlouho opět bude. Je to legendární D 500, jenž jsem vyfotil včera při návštěvě muzea v Mladějově (http://www.mladejov.cz ). Mladějov je znám svou úzkorozchodnou dráhou, méně se ví o jeho expozici stavebních strojů, na které nyní pracuje pan Radoslav Kolomý. Právě on se zasloužil o převoz zchátralého rypadla z lomu v Liticích nad Orlicí do muzea.
Rypadlo D 500 se vyrábělo v několika různých továrnách, tento kousek pochází z Podpolianských strojární v Detvě a byl vyroben v roce 1955. Kromě tohoto exempláře má pan Kolomý informace již jen o jednom zachovalém rypadle D 500. To bylo vyrobeno v roce 1948 a nyní je vystaveno u soukromého sběratele ve Švédsku.
08. duben 2009 07:28:32
Zaujímavé videá
Parné bagre :
Steam Power in Action (bagre od 2. minúty):
08. duben 2009 22:30:27
Pár údajů z katalogu Uničovských strojíren. RY 151 se vyrábělo v letech 1967 - 1969, pro export pod značkou Škoda. Na internetu ho někdo prodává za 23500 EUR:
http://www.utilajeconstructii.eu/...rte-draglina-menck-m154-48-t-si.html
Další fotka:
http://excavators.assettradernet.com/1/APUserImages/i119704_0_422.JPG
12. duben 2009 19:29:30
Taky máme jeden D-032a proti hydraulice uplně něco jiného vzduch má trochu prodlevu a špatný cit.
http://www.tonejlepsi.unas.cz/t138.htm
23. květen 2009 10:56:09
Pro obohacení tohoto tématu jsem pořídil pár fotek v pískovně v Bratčice. Dle slov paní ředitelky se udržování elektrických lanových rypadel v provozuschopném stavu ekonomicky opravdu vyplatí, a proto se zasazuje o jejich nasazení v pískovně, jak nejdéle to půjde. Na druhou stranu si uvědomuje, že staré stroje nejsou vhodnou vizitkou moderní firmy, ale s nafocením do fóra, které těmto strojům vzdává hold, souhlasila. Nezbývá než jí poděkovat a držet laňákům v Bratčicích palce.
23. září 2009 07:54:03
Pozdravujem historikov a prosím o pomoc:
získal som takýto výkres autobagra, ale v nejakej neurčitej mierke. Ak by si niekto našiel čas, prosím o pomoc: skúšal som zistiť mierku podľa pomeru skutočného razvoru náprav(4260 a 1320) a razvoru nameraného na vytlačenom výkrese (na A3). Keď som zistil rozmer "a", nevychádzal podľa vypočítanej mierky rozmer "b", a naopak. Ide mi vlastne o rozmery kabíny T 138, chcel by som ju spracovať na modelárske účely, len potrebujem nejaký rozmer, od ktorého môžem začať.
S týmto som prišiel najskôr na Tatraportal. Tam som sa dozvedel, že podvozok Tatra 138 pod bager má prvý rázvor 3940mm!!! - tento údaj pochádza z "Katalogu některých druhu motorových a přípojných vozidel a mechanizačných prostředku v národním hospodářství." Vydané v Prahe, 1969 pre potreby Ministerstva národnej obrany - napísal Maxono z Tatraportalu.