Téma: CAT M315-závady
Autor
Zpráva
15. únor 2010 20:32:57
Zdarec kolegové
Mám problém s naši M315.Jde stále na plný plyn a neřadí.Jezdí jen na dvojku.Je zde hodně kolových Catrů tak třeba s tim máte někdo zkušenost.
Zatim dík a mějte se Marek
15. únor 2010 21:09:53
Čau Marku
jaký je to rok výroby ? Petr
15. únor 2010 21:20:51
Ahoj
Je to do provozu 96 tak výroba zřejmně 95
Dík
15. únor 2010 21:31:47
Hele
já mám 312 M a ten samej problem ptal jsem se servysáka co a jak tak že ??? je v pr.. výkonostní režim v počítači ale tam jak jsou ukazatele palivo atd. oprava výměna selé desky cena asi 30-40 litru ale ? vím z části jak na to dá se to přemostit od spínače jak je na pedálu . Totiž do toho ventilu jdou 3 druhy proudu (napětí) tím že sešlápneš pedál na plno tak do ventilu pustíš nejvíc štávy a tím se to přepne na 3 výkonostní režim jak bude venku líp tak jdu na to a zkusím to udělat
15. únor 2010 21:33:06
Já mám rok 2000 a to jsou ještě stejný ty voliče pak od roku asi 2002 už to je jiný
15. únor 2010 21:37:40
Ahoj Petře
Jsem zvědav co s tím bude.Ve čtvrtek přijedou Catráci s diagnostikou a snad na něco přijdou.Prostě uvidíme.Jinak co se týče dílů tak určitě z německa.Jsou tam o dost levnější a úplně v pohodě.Jak jsi spokojenej s 312kou??
15. únor 2010 21:47:40
Tak pak dej vědět na co přišli mě to řekli tak jak jsem psal jsem zvědavej a odkud ti jezdí serv. ja jsem celkem spokojenej už spolu válčíme 5 roku a docela v pohodě jen jsem zlomil čep mezi 1-2 výložnikem cena v serv. 30 litru u známýho 12 a byli dva jeden aby mašina nestála a za týden byl druhý a kvalitnější než origo
15. únor 2010 22:01:54
Jasně dám vědět jak to dopadne.Jezdí k nám Catráci z Českých Budějovic.Jsem ze Strakonic.
Jinak co se týče cen v českym Catru tak to je síla.Máme rozlítlej pravej přední portál takže se jedná o ten buben,4 satelity s ložískama,jedno vnitřní ozubený kolo a hřídel cca.15 cm dlouhá.Tyto věci v českym Catru cca.270 000,-kč bez DPH,v německym Catru cca.200 000,- bez Dph a ty samý díly přímo od výrobce nápravy 83000,- bez Dph.Síla co??Jen je to tedy od výrobce bez krabiček CAT.
15. únor 2010 22:04:14
Marku jestli máš nějakej kontakt na tý věci tak sem ním rát to zkusím ? ty ceny jsou fakt děs běs
15. únor 2010 22:24:41
Myslíš na ZF Passau (výrobce náprav)??
15. únor 2010 22:28:05
Tak co se týče dílů na nápravy ZF Passau.Tak se vše nechá super domluvit v zastoupeni ZF pro čr.
Ing. Milan Šípek
PAKRA ZF servis s.r.o.
Heroltická 5111/8
586 01 Jihlava
DIČ : CZ25551680
tel.: 567 579140
fax: 567 579139, 142
e-mail: milan.sipek@zf-pakra.cz
www.zf-pakra.cz
15. únor 2010 22:29:44
Hele a zkoušeli jste zastoupení ZF v Jihlavě ? ti tam taky dělají kde co ? ve čtvrtek se tady sejdem seženu ti kontakt za zeptání nic nedáš
15. únor 2010 23:07:32
Jo vždyt to je zastoupení v Jihlavě.Já se úplně bezproblémů domluvim německy,ale přímo v ZF Passau nepochodíš.Odkážou tě hned na zastoupení pro čr do Jihlavy.
Zatim se měj a ve čtvrtek dám vědět jak to vypadá s kateřinou
16. únor 2010 09:05:41
čau Petře
Jen mě tak napadlo.Vždyt ten panel jak jsi psal jsou jen tištěný spoje.To leda,že by tam byl nějaký vytřesený spoj a to by musel šikovný opravář televizí,nebo počítačů hravě opravit.
Zatim
16. únor 2010 16:01:06
my sme měly 312 a taky nam odešel ten panel nešly blinkry světla a postupem času se stím nedalo skoro ani jezdit přijel servis a samozřejmě vyměnit celou jednotku žadný servisak to nebude chtít opravovat protože co kdyby odešlo něco jineho
my sme stím potřebovali na druhý den jet tak tam něco opravil ale až potom co to dsouhlasil majitel stím ze mechnik zanic neručí nikdo nebude riskovat opravu ať mu to pak nedate k uhradě
16. únor 2010 20:57:13
Ahoj Marku
mě ta adresa na tu Jihlavu došla o něco dýl než jsem ti odepsal tak promin
hele nevím jak je to složitý to vytáhnout tu desku ale taky se na to chystám že bych to zkusil dát machrovy na telky no asi to v pátek zkusím vyndat budem vydět ale co vím od kluku tak to byla hodně častá závada
16. únor 2010 20:58:49
Marku
asi to bude nějakej odpor říkali že jich tam je dost
17. únor 2010 18:33:41
Zdarec
Od servisáků chceme diagnostikou najít kde je problém a pak to budem řešit dál co s tím.Ted jsou bagry stejně v klidu takže nás to netrápí a zatim máme čas to řešit (to je jistá výhoda).Nám jinak funguje vše krom toho,že nám to běží stále na plný plyn a neřadí.Nezůstal tě ten starej panel doma Danieli??Jinak Petře ten panel máš během chvilky venku.
Zatim čau
17. únor 2010 19:12:54
bohužel stalo se to u firmy kde sem dělal asi pred 4lety a byl sem jen u dyagnostiky stím bagrem sem nejezdil a jak se to řešilo dal a co se stalo stím starým ani nevím
17. únor 2010 19:18:15
ok to mě jen tak napadlo pro zajímavost nahlídnout do toho styrýho panelu.
17. únor 2010 23:50:45
Zdravím pánové.
Podobnou závadu jsem měl u Case 788. Po telefoním dotazu u servisáka mi doporučil kontrolu pomocných svorek u alternátoru, protože se pomocí kmitočtu z vinutí statoru snímá počet otáček a tento údaj se přivádí
na řídící jednotku v panelu.
Nešlo řazení, protože se provádí jen v nízkých otáčkách a taky nešel ukazatel motohodin, nešla regulace otáček.
Po očištění kontaktu a výměně konektoru u kabelu bylo vše OK.
Tak mě napadlo, jestli to u toho Cata nemají řešeno podobně.
18. únor 2010 18:19:46
Zdarec
Tak dnes jsme měli Catráka s diagnostikou a ještě se to nepodařilo vyřešit.Je to tam vše propojené vše sevším a nejhorší,že my jsme ten bagr koupili koncem roku s těmito závadami a původní majitelé z Třebíče s tím dělali zřejmně nějaký pokusy a různý čidla překlenovali a vyřadily.A o to je to vše složitější to dát vše do kupy,aby to fungovalo vše jak má.Jinak co se týče toho snímání otáček tak CAT má snímač na setrváku u kterýho byl uklepanej kabel.To jsme přiletovali a snímač je ok,ale hlavní závada je stále někde jinde.Zřejmně bude prolém v řídící jednotce motoru (to je ta zadní čtvercová),protože z tý nám nejde proud na ten válec který ovládá vstřikovací čerpadlo.Začátkem příštího týdne přijede servisák znovu a prý to skonzultuje ještě s kolegama.
zatim
18. únor 2010 20:10:23
Ahoj Marku
co to bylo za firmu v Třebíči ? možná bych ti o tý mašince říct víc ??
18. únor 2010 21:04:52
Ahoj Petře
Jestli se nepletu tak to byl bagr fa.čikom Třebíč.Říká tě to něco??
18. únor 2010 21:20:39
Jo jo znám ho je starší jak ten co mám já,tuším že na něm bylo i kladivo ale to nevím jistě
18. únor 2010 21:24:42
Jo je to nějaká r.96.Asi to jelo i s kladivem,ale čepy a rameno jsou vpoho.Odkud jsi vůbec??
21. únor 2010 17:14:32
Zdarec
Tak dnes jsme opět laborovali s jedním opravářem počítačů a ta řídící jednotka motoru je prý na 99%OK.Na tom panelu co ukazuje palivo,teploty atd. je na tý tištěný desce minimálně 5 vytřesených spojů.Tak to vše pořádně zkontroluje a přeletuje.Zítra přijede opět catrák a budem pokračovat v hledání.Snad už to nějak vyřešíme.
Čau
21. únor 2010 19:18:05
Zdravím. Jsem sice komančák , ale i přesto mi dovolte se vyjádřit. Hlavně k těm tzv. tištěným plošným spojům. Plošný spoj je "jen" nositelem pasivních a aktivních polovodičových prvků včetně integrovaných obvodů a hradel. CHtěl bych upozornit že oprava takovýchto plošných obvodů je velmi náročná až nemožná. Určitě nespočívá v přepájení některých spojů.Naopak bych byl při pájení velice opatrný , protože integrované obvody jsou velmi citlivé na teplo přenesené po plošném spoji a dále na statickou elektřinu. Takže velmi opatrně ať neuděláte více škody. Emil komančák
21. únor 2010 21:27:49
Zdarec komančáku
Vůbec neva,že se zapojuješ.Proč by taky mělo??Jsou to věci který můžou potkat třeba i tebe.Souhlasím s tím co píšeš.Sám bych do toho nešel proto jsem to dal jednomu šikovnýmu opraváři elektroniky a ten takovýhle tištáky dělá denně.
Zatim
22. únor 2010 17:26:45
Ahoj kluci
Marku tak co oprava jsem moooc zvědavej jak to dopadlo ?
22. únor 2010 22:15:40
Ahoj
Tak po dnešnim bádání vyplynulo,že máme v pytli řídící jednotku motoru.Catrák by jí měl do konce týdne přivézt navyzkoušenou a pokud bude vše fungovat tak jí tam necháme novou at je klid.Stojí cca 35000,-bez DPH.Jinak řazení se povedlo opravit.Je to vážně dost komplikovaný a bez diagnostiky se to snad nedá najít,protože je tam propojeno snad vše sevším.V našem případě špatné relátko,teré je úplně běžné a záležitost cca.50,-kč.Tak aspon něco pozitivního.Jinak na tom panelu bylo 11 vytřesených spojů a 6 prasklých žároviček.Jinak na panelu vše funguje a řadí to zatím jen jedničku a dvojku,protože trojka tam jde až když to jede na plný plyn a to nám zatím nejde.Takže až se opraví ovládání plynu tak by to mělo jezdit i na trojku.
Co ty Petře už jsi se pustil do opravy??
Zatim pic
23. únor 2010 17:18:15
Čau
Marku ještě jsem se do toho nepustil každej den hrabu tak není čas. Zatím sbírám info co a jak jo a ještě jsem zjistil další závadičku --- je tam funkce na ubítání motoru (tuším AFC ) kdyš nemakáš na kniply tak asi po 10sec. to ubralo ted to nejde jen když zvednu levou konzolu a sepne se spínač (když vystupuješ) tak nevím ? co se tam děje podle mě je někde vypnutá funkce jak dojede servys tak hned ho na to pošlu i z kufrem at se snaží hošánek hi
23. únor 2010 19:56:02
Zdarec
Jo tak s tim tě neporadim,ale ve čtvrtek přijede catrák a můžu se ho zeptat.Snad už ve čtvrtek to bude vše makat.Máme celej bagr odstrojenej,protože ho chceme ještě celej nastříkat.Tak máme ještě práce dost.Jinak nám ještě bagry stojí.Máme ještě dva traktorbagry a práce tady zatim ještě neni.Ty máš práce dost??
Pic
23. únor 2010 20:07:46
Čus
Jo my toho máme celkem dost a co říká vedoucí tak toho budou dost prodávat jako subdod. jinak celkem to jde jen na to zmrzlo 85 cm kde není sníh a tam kde je tak ani 1 cm ale už začíná bejt celkem kaše a všude se to matle už aby to vyschlo
zkus se toho borečka zeptat ? podle mě je to další obvod v tý desce
24. únor 2010 17:19:02
Zdarec
Zítra se ho zeptám ju Petře.Nám přiveze tu řídící jednotku tak snad to bude vše konečně fungovat jak má.Ještě na tom máme práce až,až.Už bych jel taky někam hrabat,ale zatim jsem nesehnal žádnej kšeftík.
Zatim
24. únor 2010 17:58:51
Čus
Marku ty děláš soukromě ? A máte nějaký net stránky ? dík
25. únor 2010 19:27:14
Zdarec
Tak dnes přivezl catrák řídící jednotku (na zkoušku) vyndanou z jinýho bagru a na tu plyn funguje jak má.Tak ted zkusíme tu starou nejdřív opravit a pokud to neklapne tak koupíme novou a pak by mělo být vše ok.Ptal jsem se ho na tu tvou závadu s AEC a říkal,že to může dělat spousty věcí,ale pravděpodobně to bude jeden z tlakových spínačů pilotního tlaku.Viděl bych to na servisáka.
Děláme to soukromně.Máme dva traktory 428B a 432D ll. a ted tuhle M315.Zatim stojíme a práci máme taknějak jistou až od konce dubna.Chtelo by už někam vyrazit hrabat.Už je to dlouhý a jen samý výdaje.Stránky ještě nemáme,ale už jsme o nich uvažovali tak snad se rozhoupáme a nějaký stvoříme.
čus
25. únor 2010 21:27:21
Čau
tak než dojedou na velkou výměnu oleju tak jim to nahlásím a oni si sebou něco vemou na to schválně je volat nebudu za cestu berou 4,500 litru to by mě šéf vystřelil z bot hi hi jinak když budeš něco potřebovat nebo poradit a budu to vědět tak se ozvy zatím čusky a at se daří
03. březen 2010 06:56:20
Zdarec
Tak to je dobrý,když nic jinýho neřešíš než pneu.Já doufam,že až to dáme dohromady tak to bude taky v poho.Taky přidam nějakou fotečku odstrojený kateřiny.
Pic