Volvo instaluje do všech strojů telematický systém CareTrack

Společnost Volvo Construction Equipment oznámila, že do všech větších strojů bude standardně instalovat systém dálkového monitorování a bezplatně poskytne po dobu 36 měsíců předplacenou službu CareTrack.

Plánuje se, že systém dálkového monitorování (telematický systém) a bezplatná služba CareTrack po dobu 3 let budou standardní výbavou většiny nově vyráběných větších strojů (kolové nakladače nad 10 tun, kloubová nákladní auta, rýpadla nad 12 tun a autogrejdry). Díky tomu budou mít majitelé těchto strojů k dispozici ucelenou řadu výhod vyplývajících z dálkového monitorování.

"Společnost Volvo Construction Equipment se domnívá, že dálkové monitorování stroje představuje pro zákazníka funkci s vysokou obchodní hodnotou. Proto chceme urychlit využití této funkce prostřednictvím různých segmentů na trzích, kde působíme", vysvětluje Tomas Kuta, ředitel Oddělení podpory zákazníků ve společnosti Volvo Construction Equipment. "V ohledem na ochranu životního prostředí, bezpečnost, globalizaci ekonomiky a stále rostoucí nároky zákazníků musíme v každém segmentu, ve kterém působíme, používat stále sofistikovanější přístupy. Rozsáhlejší nasazení telematiky a souvisejících služeb díky dostupným technologiím umožní naším prodejcům nabídnout zákazníkům řešení odpovídající přesně jejich požadavkům."

CareTrack představuje moderní telematický systém, který společnost Volvo Construction Equipment používá k řízení produktivity stroje tak, aby stroj byl v maximální možné míře dostupný k práci. Informace jsou předávány pomocí mobilní sítě GPRS nebo satelitní technologie. Díky tomu jsou údaje spolehlivě a okamžitě k dispozici v jakémkoliv vzdáleném místě, které je připojeno k síti. Díky hlášení poruch, varování týkajících se činnosti stroje a snazší dálkové diagnostice lze případné problémy u stroje zjistit a vyřešit dříve. Použití a provoz stroje lze optimalizovat prostřednictvím funkcí, které sledují spotřebu paliva, polohu stroje, dobu provozu a rychlost a upozorňují, že brzy skončí servisní interval.

"Stroj je průběžně monitorován, takže díky službě CareTrack se zvýší efektivita a naší zákazníci mají jistotu, že stroje budou pro práci k dispozici a budou pracovat optimálně, vysvětluje pan Kuta. "Telematika za krátkou dobu pokročila velmi daleko. Kdysi se zákazníci museli rozhodnout, zda si nechají službu CareTrack nainstalovat, a někdy jsme měli pocit, že potenciální přínos z využití konkrétní aplikace nechápou. Dále byla tato služba k dispozici u podstatně méně modelů než nyní. Tímto krokem chceme naším zákazníkům naznačit, že pro dosažení konkurenceschopnosti v oboru je telematika prostě nezbytná - a úspěch naších zákazníků je pro nás velmi důležitý", podotýká pan Kuta. "Služba CareTrack se v oboru brzy osvědčí a stane samozřejmostí jako řízení jízdy v terénu pomoci GPS - a naší zákazníci budou patřit mezi první, kteří se budou divit, jak mohli bez této technologie pracovat."