reklama
reklama

Inovovaný program kloubových damprů firmy Bell Equipment

Aktuální D řada kloubových damprů firmy Bell Equipment po řadě významných inovací v roce 2008 nabízí celkem pět základních modelů s užitečným zatížením 23,2 až 45,6 tun.

Firma Bell intenzivně uvádí na trh i další speciální provedení jednotlivých modelů, která těmto osvědčeným a hospodárným strojům otevírají stále více možností využití v oblasti zemních prací i těžebního průmyslu. Prodej a kompletní servisní služby v České republice zajišťuje společnost LIEBHERR--STAVEBNÍ STROJE CZ s. r. o., která je spolehlivým partnerem pro řešení komplexních požadavků zákazníků.

Výkon v novém designu

Největší změna u nové generace damprů Bell je jasně patrná: Bell Equipment přešel ve všech konstrukčních modelech od žebrových koreb k nové samonosné vanové konstrukci s hladkými bočnicemi i čelními stěnami. Objemy koreb zůstaly stejné, nově jsou teď ale rovnější, to zaručuje ještě lepší vyklápění a snížení těžiště stroje během jízdy. Počítačově optimalizovaný tvar korby navíc lépe odvádí vysoké rázové zatížení bočnic, což značně prodlužuje životnost.

Vyšší výkon ve 30-tunové třídě

Vedle různých inovací zvyšujících bezpečnost a pohodlí v ovládání pohonu a hydrauliky napříč všemi třídami užitečného zatížení má 30tunový B30D firmy Bell Equipment v robustnější verzi 2008 novou výhodu oproti konkurenčním strojům. Za nárůst jmenovitého výkonu na 240 kW vděčí novému zabudovanému turbodieselovému motoru Mercedes-Benz OM 926LA, který disponuje mimoto o 25 % vyšším točivým momentem (1250 Nm při 1200 – 1600 U.min-1). Řadový 7,2litrový šestiválec se zvýšeným zdvihovým objemem je nyní chlazen většími chladiči, pohon byl posílen ve všech důležitých komponentech. Automatika řazení pod zatížením ZF-Ecomat dostala silnější integrovaný měnič točivého momentu, zesílený kardanový hřídel převádí pohon na střední a zadní nápravy, které jsou teď vybaveny robustnějšími diferenciály firmy Bell.

Spolu s inovacemi podvozku a karosérie aplikovanými i u ostatních damprů Bell se hmotnostní výkon nového Bell B30D zvýšil přibližně o 20 % ve srovnání s předchozím modelem! Především nízká hrubá hmotnost vozidla kolem 46 tun určuje nová měřítka ve 30tunové třídě a staví Bell B30D daleko před konkurenci, což i nadále platí v oblasti spotřeby paliva. Poprvé u nejnižšího modelu nyní Bell Equipment volitelně nabízí především pro extrémní použití v mokrém prostředí brzdovou soustavu s olejovou lázní na všech nápravách. Ve standardní verzi používá Bell B30D nadále obvyklé kotoučové brzdy, podporované šestistupňovou předvolitelnou kombinací odlehčovací brzdy převodovky a motorové brzdy.

Speciální modely pro významné mezery na trhu

Se svými pěti modely ve výkonnostních třídách s užitečným zatížením 23,2 až 45,6 tun nabízí firma Bell Equipment již dnes nejen jeden z největších, ale i nejlépe odstupňovaných programů kloubových damprů na trhu dle potřeb zákazníků. Kromě toho teď výrobce uvádí na trh speciální verze jednotlivých modelů a specifickou zvláštní výbavu, které často nabízejí nová hospodárná řešení pro vnitropodnikovou přepravu nebo pro dopravu na trasách se stavebně technickým omezením.

Příkladem je nový model B25DN, který při stejném výkonu vozidla a přepravním objemu nabízí oproti standardnímu modelu nižší šířku stroje, nově 2600 mm se standardními pneumatikami, nebo 2550 mm se speciálními pneumatikami. Model B25DN se zúženými nápravami a nově navrženou korbou tak projede např. úzkými průjezdy v silech nebo podjezdy. V nakládání v silech tak hospodárný 6x6 umožňuje flexibilní obhospodařování venkovních skladů – při nesnížené výkonnosti ve vnitropodnikové dopravě nebo při obhospodařování skrývky. U rozsáhlých infrastrukturních projektů se již nemusí jezdit dlouhé trasy při objíždění úzkých průjezdů, což do značné míry usnadňuje vnitropodnikovou organizaci.

Je-li problémem výška průjezdu, mohou být všechny modely Bell – včetně Bell B25DN – vybaveny nízkou kabinou řidiče. Z výroby přináší nižší profil kabiny rezervu při průjezdu plných 200 mm – díky pouze nepatrným úpravám vedení výfuku a čelní stěny korby je plně modulární koncepce vysoce hospodárná. Velmi důležité je, že podvozek a pneumatiky zůstávají beze změn, což zaručuje plnou výkonnost verzí „LowCab“ firmy Bell.

Kontakt:

LIEBHERR-STAVEBNÍ STROJE CZ s.r.o.

Vintrovna 17

CZ-664 41 Popůvky u Brna

Tel: +420 547 425 330

Fax: +420 547 425 331

E-mail: info.lsc@liebherr.com

www.liebherr.cz

Bell Equipment Deutschland GmbH

Willi-Brandt-Str. 4-6

D-36304 Alsfeld

Tel.: ++49-(0)66 31-91 13-0

Fax: ++49-(0)66 31-91 13-13

E-mail: center@de.bellequipment.com

www.bellequipment.de

    25 000 za starý semafor!
    reklama