Dampr Liebherr T 264 k vidění na veletrhu Bauma 2013

Liebherr představil na veletrhu Bauma 2013 dampr T 264.

Při maximálním užitečném zatížení 240 tun / 218 t a hmotnosti prázdného vozidla 184 tun / 167 t dosahuje celková hmotnost vozidla 424 tun / 385 t.

Společnost Liebherr se prostřednictvím modelu T 264, který byl uveden na trh v roce 2012, vrátila k výrobě strojů 240tunové třídy s cílem dosáhnout synergie s produktovou řadou hydraulických důlních rypadel.

Při vývoji tohoto palivově úsporného dampru společnost pamatovala především na bezpečnost a spolehlivost a opírala se přitom o třicetileté zkušenosti v oblasti konstrukce a provozu. Stroj svými dimenzemi odpovídá hydraulickým rypadlům Liebherr R 996 B a R 9800, elektrickým lopatovým rypadlům a kolovým nakladačům, čímž je dosaženo optimálního výkonu.

 

Vysoký výkon – maximální trakce – vynikající provozní vlastnosti

T 264 představuje spojení účinného hnacího systému Litronic Plus AC a vysoce výkonného motoru (do 2700 PS / 2013 kW) pro dosažení vyšších rychlostí v terénu. Mimořádně vysoká produktivita modelu T 264 je dána jeho hydraulickým systémem s vysokým zdvihovým výkonem, který přispívá ke kratším pracovním cyklům.

Osvědčený hnací systém Litronic Plus, který vyvinula a zkonstruovala společnost Liebherr, určuje optimální způsob, jak ze vznětového motoru vytěžit potřebný výkon. Účinné zatížení motoru je rozhodující pro minimalizaci spotřeby paliva a maximalizaci výkonu.

T 264 využívá vysoce účinné dynamické brzdění bez tření. Hnací systém na střídavý proud zajišťuje výkon dynamického brzdění až 4425 PS / 3300 kW, čímž se snižuje zatížení motoru a spotřeba paliva.

T 264 může v závislosti na použití pracovat přibližně 24 hodin bez doplňování paliva. Delší doba činnosti je výsledkem nižší spotřeby paliva a kapacity palivové nádrže 4920 litrů.

 

Dobrý servisní přístup a integrované monitorování

Dampry Liebherr jsou vybaveny žebříky pro snadný přístup k motoru. Malá pracovní výška servisních bodů určených k údržbě zajišťuje dobrý a bezpečný přístup. Motor a alternátor jsou dostupné z obou stran podvozku a dvojí přístup je i k tělesu nápravy pro účely údržby a kontroly. Hydraulické filtry a izolační skříň akumulátoru, stejně jako místa pro doplňování paliva, hydraulického oleje, maziva a chladicí kapaliny jsou v základní výšce.

Integrovaný elektronický systém monitoruje, zaznamenává a poskytuje důležité údaje o stavu a výkonnosti vozidla. Data jsou ukládána a jsou k dispozici ke stažení pro účely provádění podrobných analýz. Tento systém podporují strategie prediktivní údržby, které minimalizují neplánované odstávky.

 

První dampry Liebherr T 264 z předsériové výroby začínají s testováním v terénu

První dampr Liebherr T 264 z předsériové výroby je aktuálně testován v terénu v dolu ASARCO Ray v Arizoně v USA. V dolu ASARCO Ray, který se nachází 112 km severovýchodně od Tucsonu, je denně přemístěno 250 000 tun / 228 000 t materiálu. Druhý dampr T 264 z předsériové výroby má být do dolu ASARCO dopraven  k testování v květnu. 

T 264 v současnosti nakládají různá lanová rypadla a kolové nakladače. Tento dampr z předsériové výroby byl zařazen mezi více než dvacet modelů T 282 B, které momentálně v dolu ASARCO Ray pracují. Další dva modely T 264 z předsériové výroby budou navíc testovány v dolu North Antelope Rochelle ve Wyomingu v USA.

Cílem tohoto testování v terénu je prověřit nový model ve skutečných důlních podmínkách. Je sledována rychlost a výkonnost nového modelu při nakládání s cílem ověřit délku pracovních cyklů a produktivitu při přepravě měděné rudy a skrývkového materiálu v dolu ASARCO Ray a přepravě uhlí a skrývkového materiálu v dolu North Antelope Rochelle. V průběhu roku bude společnost Liebherr analyzovat spotřebu paliva a maziva a provádět mezi pracovníky průzkum zaměřený na hodnocení pohodlí a spokojenosti řidičů. Na obou pracovištích bude model T 264 testován ve spojení s vozidly, která jsou již na místě využívána, s cílem nalézt optimální kombinaci nakladače a dampru. 

Společnost Liebherr má za úkol zavést nové strategie údržby, jako je monitorování v různých režimech, dokumentování preventivní údržby, sledování standardní doby oprav a výpočet člověkohodin podle SMU (service meter unit – počet hodin činnosti stroje). Mezi další veličiny, které budou sledovány, patří posuzování orientační životnosti součástí a měření provozuschopnosti stroje. Bude tak možné lépe porozumět celkovým nákladům na provoz stroje a přibližným nákladům zákazníka na jednu tunu.