Bauma 2013: Liebherr představí inovovaný kolový nakladač střední řady

Liebherr představí na veletrhu Bauma 2013 poprvé inovovaný kolový nakladač střední řady.

Modely L 524, L 528, L 538 a L 542 odpovídají požadavkům emisních norem IIIB / Tier IVi.

Víceúčelové kolové nakladače byly znovu optimalizovány z hlediska efektivnosti i bezpečnosti. Byl zlepšen výkon i stabilita strojů: zvýšil se jak výkon motoru, tak i výkon pracovní hydrauliky. V celé paletě produktů bylo zvýšeno překlopné zatížení a díky zesílení ocelové konstrukce jsou stroje ještě robustnější.

 

Mnoho inovací pro lepší produktivitu

Hydraulický rychlovýměnný systém LIKUFIX, osvědčený u hydraulických bagrů Liebherr, je nyní k dispozici i u kolových nakladačů střední třídy.  Vybavení je možné měnit přímo z kabiny, a to během několika málo sekund. Připojování hydraulických vedení je nyní možné provádět plně automaticky, bez úniku oleje přímo z kabiny.

Jak jsou již zákazníci zvyklí, mohou i nadále bez příplatku volit mezi „Z“ kinematikou pro standardní nasazení stroje nebo „P“ kinematikou pro průmyslové zakázky. Stroj si tedy mohou optimálně přizpůsobit podle konkrétního pracovního nasazení.

Liebherr i nadále využívá u nových kolových nakladačů střední řady hydrostatický pohon společně se systémem Liebherr Power Efficiency (LPE) a zvyšuje tak překládací výkon i hospodárnost strojů. Díky inovativnímu konceptu pohonu je spotřeba paliva ve srovnání s ostatními nakladači stejné velikostní kategorie až o 25 % nižší. Stroj ke stejnému výkonu spotřebuje menší množství pohonných hmot a současně se snižuje opotřebení pneumatik a brzd.

Systém LPE, který vyvinula sama společnost Liebherr, zasahuje aktivně do managementu motoru: software stroje přijme elektronický signál z plynového pedálu a vypočítá nejefektivnější styl jízdy. LPE tedy optimalizuje souhru komponent pohonu stroje.

 S tímto konstrukčním konceptem střední řady kolových nakladačů nabízí Liebherr poměrně vysoký překládací výkon, protože umožňuje vysoké překlopné zatížení při současné nízké vlastní hmotnosti.

Nová generace vznětových motorů byla zlepšena nejen z hlediska kompatibility s životním prostředím. Přesné vstřikování paliva technologií Common Rail optimalizuje spalovací proces a omezuje emise škodlivin. Úprava výfukových plynů u vznětových motorů se provádí oxidačním katalyzátorem v kombinaci s filtrem pevných částic. Filtr pevných částic lze ve většině případů nasazení vyčistit přímo za provozu pomocí aktivní regenerace, takže pracovní proces může bez přerušení pokračovat.

 

Bezpečnost a pohodlí při práci, jednoduchá údržba

U víceúčelových strojů bylo provedeno zasklení dalších částí kabiny, střecha se zkrátila a přední ochranné sklo bylo v horní části ještě více protaženo směrem dozadu. Obložení kabiny bylo vlevo a vpravo od sloupků řízení přesazeno více směrem dolů a v této části nahrazeno sklem. Víceúčelové stroje nové generace tedy nabízejí strojníkům ještě lepší rozhled. Zákazník si může nechat nainstalovat do dvířek u strojníka boční vyklápěcí okno, které lze úplně otevřít. Kabina byla celkově zvětšena a nabízí ještě větší pohodlí a bezpečnost.

Nové kolové nakladače generace IIIB poskytují optimální komfort při jízdě a umožňují ještě stabilnější a citlivější ovládání řízení, než tomu bylo doposud. Důvodem jsou dva válce řízení, kterými jsou sériově vybaveny všechny víceúčelové stroje nové generace. Díky konstrukčním změnám rámu vozidla je stroj i při velmi rychlé jízdě ještě stabilnější. Použitá zadní kyvná náprava spolehlivě vyrovná i výrazné terénní nerovnosti.

Na všechna místa důležitá pro údržbu lze jednoduše a bezpečně dosáhnout přímo ze země,  stačí otevřít pouze jeden kryt. Je to možné proto, že vznětový motor je u všech víceúčelových nakladačů otočen o 90°. Jednotka chladiče je umístěna příčně a jako obvykle přímo za kabinou, což snižuje nároky na čištění. V této poloze totiž nasává vzduch s minimálním množstvím prachu. Požadavkům nové technologie byl přizpůsoben i chladicí výkon.