Téma: JCB CX 4CX piestove vs. zubove cerpadlo

Autor

Zpráva

Jan Pa

Členem od: 20.05.2008
Příspěvků: 41

22. květen 2009 19:20:21

predajca JCB mi dal ponuku novej 4 CX-ky a ponukol my typ so zubovym cerpadlom alebo piestovym. Neviem ktore si vybrat. Povedal ze na Slovensku vsetci kupuju piestove ze ma po zatlaceni paky rychlejsiu reakciu a ze je nachylnejsie na cistotu oleja. A ze piestove a zubove maju ten isty vykon. Napiste ktore by ste si vybrali Vy a prečo. Aky je v tom rozdiel atd. za odpovede vopred dakujem


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

23. květen 2009 20:35:10

Zdravím. Podivuji se nad tím že se ještě vyrádějí traktorbagry se zubovým čerpadlem. Rozdíl mezi zubovým čerpadlem a pístovým je dost zásadní . U zubového čerpadla není totiž možnost regulace průtoku oleje a tudíž při neustálém maximálním průtoku stoupá zbytečně spotřeba paliva , rychleji se znehodnocuje viskozita hydraulického ojeje a trpí hydraulické komponenty jimiž olej neustálé protéká. Nehledě na to že zubové čerpadla jsou standartně vyráběná na tlaky do 240 bar. Což je na moderní stroje málo. Životnost zubových čerpadel je určitě nižší než je tomu u čerpadel pístových. Snad jediná výhoda je ta že snesou lépe určité znečištění hydraulického oleje. Což je ale v praxi nemyslitelné. Naopak pístová čerpadla mají mnoho výhod . Jelikož jsem komančák ,popíšu u těchto strojů : Z pracovního zařízení je snímán hydraulický signál , tzv. LSS tlak, který řídí, ve spolupráci s počítačem stroje velice přesně průtok pístového čerpadla. To znamená že pokud hydraulický systém nepracuje, je průtok hydraulického oleje minimální a tudíž spotřeba klesá. Toto má zásadní vliv na spotřebu paliva např. při jízdě se strojem. Dále je možno velmi jednoduše volit pracovní režimy stroje např: velký výkon pro tězení a pomalý , citlivý a silný pro jeřábování. Výšší tlaky pístových čerpadel zvyšují rypnou sílu stroje . Snad jediná nevýhoda je cena čerpadla v případě poruchy. Každopádně pokud chcete mít moderní výkonný stroj s nízkou spotřebou paliva a možností volby pracovních režimů , doporučil bych stroj s " řízeným pistovým čerpadlem " Zdraví Emil Komančák.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

24. květen 2009 10:43:14

Klidně se na mě zase vrhněte jak je ten Mach divnej ale asi toto. Spotřeba stroje je menší o hooodně málo, cena pístového čerpadla a servisu je vyšší o dost takže ta uspora na naftě se krásně vyrovnává, V běžném provozu ani nepoznáte s čím děláte. Tzn není pravda to o té citlivosti. Jedna velá nevýhoda je že stroje co mají pístové čerpadlo se dodávají POUZE s pákama.


franta o

franta o
Členem od: 07.02.2009
Příspěvků: 119

24. květen 2009 11:12:21

pístové nebo zubové,já mám pístové a mám větší spotřebu než se zubovým a v praxi to zas tak rozdíl není


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

24. květen 2009 16:32:47

Zdravím, nevím přesně co p. Mach tím chtěl říci. Např. stroj Komatsu WB97S-5 vybaven pístovým četpadlem ,a je možno ho dodat jak v provedení s pákama , tak v provedení s joistykama. A menší pásové stroje se zubovým čerpadlem se dodávaly pouze v provedení - joistyk. Zdraví Emil


Kejsák 2008

Členem od: 16.10.2008
Příspěvků: 164

24. květen 2009 21:16:50

Zdravím, ještě je dost výrobců, kteří vyrábějí traktorbagry se zubovými čerpadly, protože i ta mají své výhody ověřené 50 lety používáním u traktorbagrů. Ale souhlasím s emilem, že budoucnost je v čerpadlech pístových. Je pravda, že stroje s pístovými čerpadly a LS regulací mají z podstaty nižší spotřebu, která se projevuje především při pojezdu. Pokud ale děláte hlavně s hydraulikou, tak ten rozdíl ve spotřebě ani asi nepoznáte. I při jízdě to nemusíte poznat, pokud bude mít strojník "těžkou nohu" nebo bude jezdit stylem brzda-plyn. Nevýhodu pístových čerpadel je jejich větší složitost a tudíž i náklady na případnou opravu a údržbu či výměnu, díky větší složitosti i větší riziko poruchy. Cena zubovky je zhruba na 1/3 ceny pístového čerpadla. U zubových čerpadel je stavba velmi jednoduchá a podle hesla " kde nic není, tam se taky nic nepokazí" jsou zubovky velmi spolehlivé. Oproti tomu zubová čerpadla mají nižší volumetrickou účinnost, někde kolem 85%, kdežto moderní pístová cca 95%, jinými slovy u zubovky vám z každých 100litrů výtlaku jde asi 15 litrů na vlastní průsaky, kdežto u pístovek jen asi 5 litrů, což u pístovek dále snižuje spotřebu paliva a zvyšuje jejich efektivitu. Výhodou zubovek je pak rychlejší zahřátí hydraulického oleje a motoru na provozní teplotu, např. už při jízdě bez použití hydrauliky.Co se týká rypných sil, ty rozhodně nejsou ovlivněny jen pracovním tlakem - ten je důležitý, ale velkou roli hrají průměry hydraulických válců, kinematika ramen apod. Stroj s velkým hydraulickým tlakem a malými hydraulickými válci bude mít stejnou rypnou sílu jako stejný stroj s malým hydraulickým tlakem, ale velkými hydr. válci. On velký hydraulický tlak může mít i své nevýhody - větší namáhaní pracovních komponentů hydr. soustavy a tudíž větší riziko poruchy. Nicméně, myslím si, že s ohledem na nadcházející platné emisní normy, většina výrobců postupně přejde na pístová čerpadla. V současné době bych osobně ale ještě volil dle způsobu využití - pracujete-li častěji s přední lžící a pojezdem nebo máte-li velké a časté přejezdy, já osobně bych šel do pístového čerpadla. Pracujete-li však převážně s podkopem, mou variantou by byla zubovka.


Emil .

Emil .
Členem od: 05.08.2007
Příspěvků: 371

24. květen 2009 22:31:54

Zdravím, p. Kejsák má přehled o všem....nestačím se podivovat ( sháníme kvalitní mechaniky ) happy . O průměrech válců jsem se nezmiňoval , to jsou základy fyziky jané asi všem. Chtěl by jsem ještě zmínit , že účinnost zubových čerpadel snižuje fakt ,že při přejezdech přečerpají např . až 200l oleje za minutu , který není nijak využit. U pístových je to asi desetina ,která je potřebná k mazání , chlazení , a vytvoření určitého un-load tlaku v systému. Takže když tyto ztráty ještě připočtem ke ztrátám zmiňovanými p. Kejsákem , hovoří to značně v neprospěch zubaček. Pístové čerpadla od renomovaných výrobců při dodržování servisních výměn dosahují životnosti stroje. Na závěr připomenu, že i u nakladačů se pomalu odstupuje od hydrodynamických pohonů k hydrostatickým , jejíž podstatou jsou právě pístová čerpadla. Zdraví Emil Komančák.


Pavel Mach

Členem od: 06.04.2008
Příspěvků: 1851

24. květen 2009 23:33:09

emil .
- Chtěl jsem tím říct jen to co říká výrobce. Třeba se to od té doby změnilo a každá značka to má jinak ale u JCB to ještě loni možné nebylo. Jaký je duvod nevím protože ani prodejce nebyl schopen mi na toto odpovědět.


Aleš Rudolf

Aleš Rudolf
Členem od: 09.03.2009
Příspěvků: 449

25. květen 2009 01:28:36

A pistove čerpadla maji také menši hlučnost.


Přidat příspěvek k tématu