Hutira představila zákazníkům sací bagry v německé výrobě

V těchto dnech navštívili zástupci společnosti Hutira - Brno spolu se svými zákazníky obchodního partnera Mobile Tiefbau Saugsysteme, GmbH v jeho sídle v německém Germersheimu.

Technický ředitel a duchovního otec mobilních sacích bagrů MTS Alfons Braun skupinu detailně seznámil s výrobou sacích bagrů a její neustále inovací. „Tyto stroje pracující s technologií cyklónového odsávání sypkých materiálů jsou neocenitelnými pomocníky. Zjednodušeně řečeno jde o vysoce výkonné vysavače schopné nasát cokoliv od písku po cihlu nebo velkou dlažební kostku. Poradí si se suchými i mokrými materiály. Původním určením těchto strojů bylo bezkolizní odkrývání síťových vedení uložených v zemi a transport výkopku přímo na skládku. Praxe ale prokázala netušenou variabilitu nasazení napříč hospodářstvím,“ vysvětluje obchodně technický manažer Hutiry - Brno Michal Chytka. Právě Hutira - Brno je dovozcem a provozovatelem produkce MTS pro Česko i Slovensko.

Zákazníci Hutiry podle něj nejvíce ocenili prezentaci z jejich oboru železničního stavitelství. Jednalo se o ukázku sacího boxu, který výkonově i rozměrově patří k nejmenším sacím bagrům. „Sací boxy jsou zpravidla poháněny z přídavného hydraulického okruhu rypadla. Slouží většinou k operativním zásahům na železničních nebo tramvajových tratích,“ vysvětluje Chytka.

Prezentace neupozadila ani novinku loňského roku City Saugbagger (městský sací bagr) pro komunální hospodářství a firmy spravující kanalizace. Jeho předností jsou dva menší ventilátory

o jednotlivém výkonu 18 000 m³ nasátého vzduchu za hodinu a zásobník na odsátý materiál o objemu 2 m³. To umožňuje instalovat tuto technologii na vozidlo do celkové hmotnosti 7,5 t. Odsátý materiál lze vysypat i do tzv. Big bagů. Standardním nasazením těchto strojů je čištění kanalizačních vstupů nebo odkrývání síťových vedení uložených v zemi.

Sací bagr DINO tridem francouzského provozovatele ASPIRTEC

Sací bagr DINO tridem francouzského provozovatele ASPIRTEC

 

Návštěvníci si mohli detailně prohlédnout také jeden ze speciálů standardní řady DINO. Stroj ve dvoucestném provedení, který je vlastní silou schopen jízdy jak po silnici, tak po kolejích. Na nich se pohybuje na třech jednoduchých sklopných podvozcích. Jejich pohon je zabezpečen pomocí ozubených válců přitláčených na kola hnaných náprav vozidla.

„Sací bagry jsou obecně vybavovány nářadím a přídavnými zařízeními, které stroje zhodnocují a rozšiřují možnosti jejich nasazení. Jde o ruční nářadí připojitelné na interní rozvody vzduchu stroje rychlospojkami. Ve standardu jsou to sbíječky, různé formy vzduchových kopí sloužících k očištění pracovního prostoru pro lepší přehled strojníka v místě odsávání nebo k uvolnění zeminy například mezi kabely a potrubím uloženým v zemi. Tento nástroj je výhodný v místech křížení sítí, kde se manuální pracovníci pohybují i několik dní. Pro sací bagr jde o otázku maximálně několika hodin. Posledním praktickým pomocníkem z nabídky ručního nářadí je pneumatická lopatka s výměnnými nástavci,“ informuje Chytka. S přídavnými zařízeními jsou podle něj externě dodávané pevné, nebo rotační mycí trysky umožňující nasadit mobilní sací bagr i k mytí vozovek. Vlastním exkluzivním výrobkem MTS je takzvaný IKE. Jedná se o formu dutého vrtáku schopného rotačním pohybem uvolňovat materiál, který má být odsát. Může být použit k zakládání otvorů pro sloupy nebo pro piloty do průměru až 250 mm.

Poslední část návštěvy se věnovala představení projektu WASUC, což je odsávání odpadů z podzemních zásobníků, které je běžné ve Francii, Norsku a Dánsku. „Rostoucí požadavky na logistiku odpadů v lidských sídlech mohou být splněny jedině přesunutím jejich skladovací kapacity pod zem. Vyskladnění je pak věcí pneumatické manipulace, tedy vysoce výkonných vysavačů, které následně v adekvátním množství přepravují tento odpad do zpracovatelských provozů. Technologie WASUC umožňuje použít pro skladování odpadů jednodušší formu podzemních zásobníků, než je dnes obvyklé, v objemu dostatečně nahrazujícím klasické popelnice a odpadové kontejnery. Tím se uvolňuje a estetizuje prostor okolo budov. Jejich obsluhu provádí sofistikovaná, univerzální vozidla o dostatečné kapacitě a se schopností provádět i jiné úklidové práce ve městech,“ dodává Chytka.

Komentáře

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo zaregistrujte.